Pozycjonowanie sklepu Idosell

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Współcześnie wielu klientów kładzie nacisk na kompleksowość i złożoność oferowanych im usług. Generuje to korzyści pod postacią wygody oraz, nierzadko, również ograniczania kosztów. Dlatego dużą popularnością cieszą się rozwiązania, które starają się wypełniać różnorodne potrzeby konsumentów. Obejmuje to m.in. działalność platform sprzedażowych, w których dostępne są rozwiązania typu optymalizacja i pozycjonowanie. Przykładem tego typu platformy jest IdoSell.

    Czym jest IdoSell?

    IdoSell Shop (dawna nazwa – IAI Shop) jest popularnym rozwiązaniem wśród sprzedawców oferujących swoje produkty i usługi w Internecie. Platforma powstała w 2005 r. z inicjatywy Sebastiana Mulińskiego oraz Pawła Fornalskiego. Obecnie w jej ramach działa ponad 6,5 tys. e-sklepów, które sprzedają produkty na kwotę ponad 12 mld zł rocznie.

    Platforma jest przeznaczona dla podmiotów działających w ramach handlu elektronicznego. Za jej pośrednictwem można skutecznie zarządzać e-sklepami, przy czym jeden użytkownik może obsługiwać kilka witryn internetowych.

    To, co wyróżnia IdoSell, to możliwość obsługi nawet najbardziej rozbudowanych sklepów internetowych. Wydajny silnik, który jest stosowany w systemie, pozwala na realizację nawet kilku tysięcy zamówień dziennie. Pozycjonowanie IdoSell bazuje na nowoczesnych, optymalnych rozwiązaniach.

    Podstawowe cechy IdoSell

    Platforma zapewnia dostęp do wielu użytecznych funkcji. Dzięki nim pozycjonowanie sklepu IdoSell jest łatwiejsze i sprawniejsze. Są to: szeroki wybór szablonów umożliwiających skuteczne tworzenie nagłówków oraz adekwatne rozmieszczenie słów kluczowych; dostęp do technologii RWD (Responsive Web Design), dzięki której strona WWW automatycznie dopasowuje się do okna przeglądarki; stały dostęp do bezpłatnych aktualizacji; szeroka integracja np. z różnymi platformami sprzedażowymi, elektronicznymi systemami płatności czy portalami społecznościowymi typu Facebook, Instagram; a także całodobowa opieka i nieograniczone wsparcie techniczne.

    Na platformie IdoSell pozycjonowanie strony ma zindywidualizowany charakter. Personalizacja oferty przejawia się w możliwości stosowania różnego rodzaju usprawnień i monitorowania wielu wskaźników, dzięki którym cały czas można poprawiać wydajność strony WWW i śledzić konwersję.

    Model SaaS

    Pozycjonowanie IdoSell funkcjonuje w ramach modelu Software as a Service, w skrócie SaaS. Polega on na tym, że klienci uzyskują dostęp do oprogramowania bez konieczności jego instalacji i uruchamiania specjalnego programu czy wtyczek – dostęp taki jest możliwy dzięki sieci internetowej.

    W modelu „oprogramowania jako usługi” płatność jest ponoszona przez klientów wyłącznie za te rozwiązania, które są przez nich wykorzystywane.

    Dzięki modelowi SaaS pozycjonowanie stron może być realizowane w sposób całkowicie stabilny i bezpieczny. Każdy klient korzysta wyłącznie z tych usług, które są przez niego preferowane – może je więc dopasować lub zintegrować z już podjętymi działaniami z zakresu optymalizacji.

    Platforma, w ramach abonamentu, zapewnia dostęp do wielu użytecznych narzędzi SEO, w tym Google Analytics czy certyfikatu SSL. Dzięki temu pozycjonowanie sklepu IdoSell jest efektywne i zgodne z różnorodnymi potrzebami klientów.

    Dla kogo przeznaczone jest pozycjonowanie IdoSell?

    Z rozwiązań oferowanych przez tę platformę może korzystać większość podmiotów działających na rynku e-commerce. Wprawdzie pozycjonowanie IdoSell dedykowane jest głównie firmom z sektora MŚP, a więc mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, to jednak nie ma żadnych przeszkód, by z platformy korzystały również duże podmioty.

    Platformę charakteryzuje dostęp do różnych planów abonamentowych, które są stricte uzależnione od kosztów obsługi sklepu, a także możliwość dopasowania oferty do własnych, indywidualnych potrzeb. Powoduje to, że optymalizacja SEO IdoSell jest narzędziem, które bez względu na skalę sprzedaży, może być z powodzeniem stosowane przez zdecydowaną większość e-sklepów działających na rynku.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – podstawowe założenia

    Mimo że optymalizacja SEO IdoSell ze względu na konieczność wykorzystania różnych rozbudowanych narzędzi i funkcjonalności może sprawiać trudności, to jednak dzięki pomocy technicznej proces ten może być realizowany nawet bez pomocy specjalistów.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell można oprzeć na różnych strategiach. Dominujące znaczenie będzie miała strategia sprzedażowa. W jej ramach optymalizacja zmierza do promowania w wyszukiwarkach tych fraz kluczowych, które są bezpośrednio powiązane z działalnością prowadzoną przez firmę.

    W innej strategii, wizerunkowej, nacisk jest kładziony na wypromowanie marki pod kątem tego, by była ona pozytywnie postrzegana przez klientów. Aby osiągnąć taki cel, niezbędne jest oferowanie odbiorcom wartościowych artykułów oraz wpisów, w tym o charakterze poradnikowym.

    Optymalizacja IdoSell może zmierzać do zastosowania elementów obydwu strategii. Będzie to zasadne wówczas, gdy firma już zyskała spore grono stałych klientów, jednak, ze względu na stałą ekspansję, chce zwiększyć sprzedaż, kierując przekaz do nowych grup targetowych.

    Realizując pozycjonowanie strony IdoSell, ważne jest, by zachować odpowiednią kolejność działań optymalizacyjnych. Polegają one na: audycie pod względem poprawnego wdrożenia elementów technicznych, analizie słów kluczowych, porządkowaniu treści znajdujących się na poszczególnych podstronach, wdrażaniu usprawnień technicznych, pozyskiwaniu linków, raportowaniu.

    Audyt działania witryny jako wstępne pozycjonowanie IdoSell

    Pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell warto rozpocząć od zweryfikowania stanu działania strony WWW. Chodzi głównie o to, czy wdrożone zostały określone rozwiązania i czy funkcjonują one prawidłowo.

    W ramach indeksu Google analizowana jest zawartość witryny internetowej. Dotyczy to: weryfikowania materiałów filmowych i obrazów znajdujących się na stronie, mierzenia czasu odpowiedzi, sprawdzania poprawności kodu strony, kontrolowania linków wychodzących.

    Obecnie pozycjonowanie IdoSell musi uwzględniać fakt, że Google dysponuje dwiema wersjami indeksu. Jeden, czyli GoogleBot Desktop, dotyczy komputerów, natomiast drugi – GoogleBot Mobile – urządzeń mobilnych. Podstawowa różnica pomiędzy nimi dotyczy elementów, które są brane pod uwagę przy indeksacji.

    Korzystając z IdoSell, proces pozycjonowania musi uwzględniać oba rodzaje indeksowania, aby dwie wersje witryny, czyli desktop oraz mobilna, znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania.

    Podczas korzystania z IdoSell może pojawić się pytanie, w jaki sposób sprawdzić, czy dana witryna jest zaindeksowana. Wystarczy wejść w wyszukiwarkę Google i wpisać następującą frazę: site:nazwadomeny.pl. Jeśli pod formularzem wyszukiwania umieszczona zostanie liczba zaindeksowanych podstron, oznacza to, że witryna jest zaindeksowana. Jeśli jednak pojawi się taki komunikat: „podana fraza – site:nazwa-domeny.pl – nie została odnaleziona”, wskazuje to na konieczność dokonania indeksacji strony.

    Zanim więc nacisk zostanie położony na wzrost pozycji witryny w Google, konieczne jest dodanie strony do indeksu.

    Zweryfikowanie poprawności pliku robots.txt

    Plik robots.txt jest przeznaczony do przekazywania robotom wyszukiwarek informacji na temat tego, do jakich adresów URL w ramach witryny mogą one uzyskać dostęp. Jego zapis wygląda tak: https://nazwa-domeny.pl/robots.txt.

    Głównymi celami pliku robots.txt jest dbanie o to, by: serwer nie został przeciążony w wyniku ciągłych żądań robota, ruch indeksowania był skutecznie zarządzany, nie doszło do indeksowania tych samych lub mało istotnych podstron witryny, określone pliki graficzne, video oraz dźwiękowe były wykluczane z wyników wyszukiwania, blokowano pliki zasobów, które właściciel strony uznał za nieistotne.

    Jeśli użytkownik nie chce, by jego strona była indeksowana przez Google, ma do wyboru dwie opcje. Powinien albo zablokować indeksowanie przy wykorzystaniu tagu „noindex”, albo zabezpieczyć witrynę za pomocą hasła.

    Sprawdzenie poprawności pliku robots.txt odbywa się za pomocą specjalnego narzędzia. Jest nim Tester pliku robots.txt, który jest dostępny w ramach Google Search Console.

    Sprawdzenie wdrożenia mapy witryny

    Mapa strony HTML to plik tekstowy, który informuje Google o jej zawartości. Zawiera on informacje odnośnie do wszystkich adresów URL na stronie internetowej, a także, opcjonalnie, do metadanych.

    Mapa witryny ma ważne znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu IdoSell. Wspiera przeglądarki internetowe w skutecznym przeszukiwaniu witryny oraz jej indeksowaniu. Efektem jest szybkie odnajdywanie witryny i jej wszystkich podstron przez roboty Google.

    Kontrola integracji z Google Analytics i Google Search Console

    Pozycjonowanie IdoSell umożliwia integrację e-sklepu z narzędziami typu Google Analytics oraz Google Search Console. Pozwalają one na mierzenie różnorodnych parametrów związanych z funkcjonowaniem strony internetowej, w tym w zakresie konwersji.

    Podczas pozycjonowania należy przeprowadzić weryfikację tego, czy sklep jest zintegrowany z tymi narzędziami. Można tego dokonać w panelu administracyjnym IdoSell. W przypadku Google Analytics konieczne jest wejście w opcję „Marketing”, a dalej „Statystyki WWW”.

    W przypadku Google Search Console weryfikacja integracji tego narzędzia ze sklepem opartym na platformie IdoSell jest możliwa w zakładce „Moderacja”.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell pod kątem słów kluczowych

    W ramach IdoSell pozycjonowanie sklepu musi uwzględniać analizę fraz kluczowych. Proces ten jest złożony, co wynika w szczególności z różnorodności słów kluczowych oraz konieczności ich odpowiedniego doboru, tak by zapewniały duży ruch na stronie i wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce.

    Rodzaje słów kluczowych

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell może opierać się na różnorodnych frazach kluczowych. Są nimi hasła i zapytania wpisywane przez użytkowników do przeglądarki w celu odszukania konkretnych ofert czy informacji.

    W przypadku sklepu IdoSell pozycjonowanie zwykle bazuje na następujących słowach kluczowych: ogólnych (składają się z jednego lub dwóch wyrazów); długiego ogona – long-tail keywords (zawierają trzy lub więcej wyrazów i pozwalają na dokładne wyrażenie potrzeb przez użytkowników); brandowe (z nazwą marki); produktowe (odnoszą się do konkretnych produktów lub usług); lokalne (z nazwą regionu czy miasta); informacyjne (mają formę pytań).

    Selekcja słów kluczowych

    Słowa kluczowe można zgromadzić przy wykorzystaniu specjalnych narzędzi. Są nimi wyszukiwarki i generatory słów kluczowych.

    Planer słów kluczowych Google – darmowy program do wyszukiwania słów kluczowych, który umożliwia pozyskanie danych na temat popularności fraz w przeglądarce czy kosztu związanego z klikaniem w nie.

    Senuto – płatne narzędzie pozwalające na pozycjonowanie zarówno w wyniku selekcji słów kluczowych, jak i ich sortowania pod względem liczby zapytań czy uzyskania dostępu do listy pokrewnych haseł.

    Surfer SEO to wtyczka do przeglądarki Google Chrome, która udostępnia sprawdzenie podobnych haseł oraz listy zapytań.

    Semstorm pozwala na optymalizację SEO IdoSell pod kątem listy fraz kluczowych wraz z przyimkami oraz przy uwzględnieniu pytań.

    Google Trends jest darmowym narzędziem od Google, dzięki któremu pozycjonowanie sklepu IdoSell obejmuje sezonowość fraz kluczowych.

    Zasady dotyczące analizy słów kluczowych

    Optymalizacja IdoSell musi uwzględniać pewne zasady, które obowiązują podczas doboru słów kluczowych. Dotyczą one: unikania kanibalizacji fraz, czyli dodawania tych samych słów kluczowych na kilka podstron w witrynie, wyznaczenia słów wykluczających, dopasowania fraz do rodzaju prowadzonej działalności; zastosowania fraz dla wszystkich segmentów klientów.

    Pożądanym rozwiązaniem jest również pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell przy uwzględnieniu sezonowości wyszukiwań fraz kluczowych.

    Uporządkowanie treści w sklepie IdoSell – pozycjonowanie wartościowe dla robotów Google i użytkowników

    Treści powinny cechować się poprawnością gramatyczną, stylistyczną, interpunkcyjną i być wolne od wszelkich błędów językowych.

    Ważne znaczenie ma także to, by generowały konkretną wartość dla użytkowników. Poza walorami informacyjnymi muszą one być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi oraz poprawnie sformatowane, przy uwzględnieniu akapitów i nagłówków H1-H6.

    Formułując treści przeznaczone na strony WWW, warto szczególną uwagę zwrócić na opisy produktów. Skuteczne pozycjonowanie IdoSell zakłada, że opisy takie muszą cechować się: zwięzłością; idealnym dopasowaniem do produktu; dużą szczegółowością; podkreśleniem korzyści dla klienta, jakie przyniesie zakup produktu; posługiwaniem się słowami wyrażającymi konkretne emocje.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell umożliwia dodawanie treści na wszystkich podstronach. Dotyczy to zakładek „O nas”, „Kontakt”, „Produkty” czy „Opinie”. Ponadto treści mogą być umieszczane na kartach produktów i opisach producentów oraz na blogach.

    Konieczne jest również uporządkowanie nawigacji wewnętrznej w e-sklepie. Brak odpowiedniego menu wpływa na wydłużenie czasu korzystania z witryny i tym samym na dyskomfort podczas przemieszczania się pomiędzy podstronami. Może to zniechęcić wielu użytkowników do zakupu produktów i tym samym wpłynąć na zmniejszenie ruchu na stronie.

    Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie menu w oparciu o listę adresów URL. Najważniejsze kategorie powinny być widoczne z poziomu strony głównej, ewentualnie tworzyć drugą gałąź menu.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell poprzez optymalizacje techniczne

    Podczas korzystania z platformy IdoSell pozycjonowanie sklepu musi uwzględnić konieczność wykonania różnego rodzaju usprawnień o charakterze technicznym. Wpływają one wydatnie na skuteczność optymalizacji i na miejsce, jakie zajmuje witryna w wyszukiwarce.

    Osobne tytuły dla każdej podstrony

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell, dzięki jednej z funkcji, pozwala na dodawanie nagłówków, w tym H1. Każda podstrona powinna mieć oddzielny nagłówek i dokładnie oraz krótko precyzować to, co użytkownik może na niej znaleźć. Ważne znaczenie ma uwzględnienie w nagłówkach słów kluczowych.

    Meta tagi dla wszystkich podstron

    Są to znaczniki, które znajdują się w kodzie źródłowym strony WWW (w formacie HTML). Za ich pomocą można określić, co znajduje się w danej witrynie.

    Meta tagi są wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Można wyodrębnić meta tag title, czyli tytuł strony (powinien on liczyć nie więcej niż 60 znaków ze spacjami), oraz meta description, czyli opis strony (maksymalnie 150 znaków ze spacjami).

    Pożądane jest umieszczanie opisów meta dla wszystkich podstron znajdujących się na danej stronie WWW.

    Wersja mobilna e-sklepu

    Według badań około 25% użytkowników Internetu w Polsce realizuje e-zakupy za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. W innych krajach świata odsetek ten jest znacznie większy – nawet około 70%. Efektywne pozycjonowanie sklepu IdoSell musi uwzględniać ten fakt. Zbudowanie mobilnej wersji strony WWW jest kluczem do zwiększenia konwersji i wzrostu popularności witryny w wyszukiwarkach.

    Integracja z Google Maps

    Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno bazować na umieszczeniu lokalizacji firmy na Mapie Google. Dzięki temu każdy użytkownik będzie mógł nie tylko sprawdzić, gdzie dokładnie znajduje się interesująca go placówka, ale również określić odległość względem niej i czas dotarcia do niej, a nawet wyznaczyć optymalną trasę.

    Przyjazne adresy URL

    Wszelkie adresy, jakie kierują ruch na stronę WWW, muszą wykazywać się logiczną konstrukcją oraz przejrzystością dla robotów Google i użytkowników. Pożądane jest, by każdy adres URL zawierał frazy, które precyzyjnie wskazują zawartość danej witryny i poszczególnych jej podstron.

    Dane strukturalne

    Dane strukturalne, inaczej uporządkowane lub Rich Snippets, odpowiadają za wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google różnorodnych informacji, które są bardzo przydatne, a równocześnie atrakcyjne dla użytkowników. Dotyczą one opinii, cen czy dostępności towarów. „Gwiazdki”, bo tak są również określane, przyczyniają się do lepszego rozumienia witryny przez roboty Google, a co za tym idzie – do wyższej pozycji w wyszukiwarce. Znacznie poprawia to pozycjonowanie IdoSell.

    Szybkość wczytywania witryny

    Ocenia się, że wczytywanie strony dłużej niż 5 s. może skutecznie zniechęcić użytkownika do skorzystania z niej.

    Szybki czas wczytywania strony można osiągnąć dzięki: zastosowaniu bezstratnej kompresji grafik i zdjęć znajdujących się w witrynie, która nie doprowadzi do zmniejszenia jakości materiałów wizualnych, wykorzystaniu pamięci podręcznej przeglądarki, zmniejszeniu liczby wszelkich skryptów, które mogą wpływać na powolne działanie strony, redukcji nieużywanych elementów czy niepotrzebnych plików CSS.

    Pozyskiwanie linków jako sposób na efektywne pozycjonowanie sklepu IdoSell

    Zdobywanie wartościowych linków odbywa się poprzez umieszczenie w treściach, znajdujących się na innych stronach, specjalnych odsyłaczy (odnośników). Mogą one występować pod postacią anchorów, w tym podświetlonych słów kluczowych bądź adresów URL, a także elementów HTML czy klikalnych obrazów. Najbardziej pożądana sytuacja jest wtedy, gdy pozycjonowanie sklepu IdoSell bazuje na różnorodnych typach linków i na stosowaniu w poszczególnych tekstach nie tylko jednego rodzaju linkowania.

    Pozycjonowanie może opierać się na różnych strategiach z zakresu link building. Niektóre spośród nich bazują na artykułach sponsorowanych, inne na dodawaniu komentarzy i wpisów na blogach lub forach, a także stronach powiązanych z określonym regionem. Można dodawać też wpisy do katalogów typu Panorama Firm czy Targeo.

    Efekty link buildingu to: wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i poprawa jej pozycji w przeglądarce, zwiększenie ruchu organicznego na stronie, wpływające na wzrost liczby klientów, promocja witryny na różnych portalach i stronach internetowych oraz budowanie świadomości marki.

    Optymalizacja SEO IdoSell poprzez raportowanie

    W ramach raportowania pozycjonowanie sklepu IdoSell polega na analizie różnych parametrów i wskaźników. Za ich pomocą można sprawdzić wpływ działań optymalizacyjnych na poziom sprzedaży realizowanej za pośrednictwem witryny internetowej.

    W ramach raportowania kluczowe znaczenie ma uwzględnienie następujących parametrów.

    Pierwszym jest widoczność witryny w Google (można ją mierzyć za pomocą narzędzi Senuto i Semstorm). Drugim – konwersja z Google (dane pozyskuje Google Analytics). Trzecim – liczba wyświetleń w Google – chodzi o takie wskaźniki, jak liczba kliknięć na poszczególnych podstronach, rodzaje zapytań wpisywanych do wyszukiwarki przez użytkowników, a także CTR. Parametry te można mierzyć za pomocą Google Search Console.

    Kolejnymi parametrami są: profil linków przychodzących (dane w tym względzie można pozyskać z Senuto. Informują one o liczbie pozyskanych linków oraz o ich źródle); średni czas trwania sesji, zachowania użytkowników na stronie i ich lokalizacja, a także wielkość ruchu z urządzeń mobilnych (dane z Google Analytics pozwalają na stworzenie profilu użytkowników i lepsze pozycjonowanie sklepu IdoSell).

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – podstawowe narzędzia

    Automatyczne generowanie meta tagów

    Jedną z najważniejszych funkcji IdoSell jest możliwość w pełni automatycznego generowania znaczników meta. Odbywa się to przy wykorzystaniu konkretnych zmiennych, dotyczy zarówno tytułów (title), opisów (description) strony, jak i meta tagów dla poszczególnych towarów.

    Każdy może wybrać pomiędzy automatycznym bądź ręcznym generowaniem informacji meta.

    Automatyczne tworzenie linków kanonicznych

    Na wielu stronach WWW jednym z najczęściej pojawiających się problemów jest duplikowanie treści (duplicate content). Dochodzi do niego wówczas, gdy identyczny tekst pojawia się w przypadku kilku adresów URL, w tym zarówno w obrębie jednej witryny, jak i wielu domen.

    Skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest generowanie linków kanonicznych. Są one meta tagami – dodaje się je w sekcji „<head>”. Przekazują robotom wyszukiwarki informacje na temat tego, że dany adres URL jest oryginalny i że to on powinien być indeksowany.

    Dodawanie i edycja treści na stronie WWW

    IdoSell pozwala na tworzenie i modyfikowanie treści znajdujących się w witrynie. Jest to stosunkowo łatwe do wykonania. Służy do tego specjalny edytor wizualny, który pozwala na dodawanie akapitów i nagłówków oraz zastosowanie pogrubień czy linkowania wewnętrznego na inne podstrony.

    Integracja Map Google

    Każdy sklep działający w oparciu o IdoSell korzysta z wbudowanej Mapy Google. Wystarczy wpisać adres firmy i zostanie on automatycznie umieszczony w Google Maps. Dzięki temu rozwiązaniu dotarcie do siedziby firmy przez klientów jest znacznie ułatwione.

    Stworzenie mapy strony

    Już w momencie dołączenia e-sklepu do platformy IdoSell pozycjonowanie bazuje na utworzeniu mapy witryny, która, co ważne, jest wskazywana wyszukiwarkom w pliku robots.txt. Od początku działalności witryny Google posiada więc dane odnośnie do struktury sklepu, co zapewnia dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.

    Linkowanie wewnętrzne

    Optymalizacja sklepu IdoSell jest łatwiejsza dzięki temu, że platforma, za pomocą specjalnego mechanizmu, pozwala na wymianę linków tekstowych pomiędzy poszczególnymi podstronami. Zwiększa to liczbę odnośników do witryny, pozytywnie wpływając na jej widoczność w przeglądarce. Linkowanie jest wspomagane opcją programu partnerskiego, która dla każdego sklepu działającego w ramach platformy jest dostępna za darmo.

    Inne funkcjonalności

    Przydatne okazują się również następujące funkcjonalności: edycja strony powitalnej przy wzięciu pod uwagę indywidualnych potrzeb, w tym pod względem meta opisów; zastosowanie unikalnych adresów IP dla każdej podstrony; mechanizm wykrywania robotów internetowych, który pozwala na lepsze indeksowanie strony; możliwość obsługi w jednym panelu prowadzonych w wielu językach sklepów; samodzielne dodawanie wstawek, które są wymagane, by możliwe było korzystanie z programów reklamowych typu CPA (Cost Per Action, a więc koszt za akcję); opcja przyjaznych linków; przekierowania typu 301 (Moved Permanently), które pozwalają na odsyłanie użytkownika z jednego adresu do drugiego – jest to przydatne np. podczas przenoszenia witryny do innej domeny czy przekierowania z adresu zawierającego WWW do adresu bez WWW.

    Szeroka integracja

    IdoSell zapewnia dostęp do modułów, dzięki którym można zintegrować sklep z przydatnymi narzędziami Google. Dotyczy to następujących programów:

    • Google Analytics,
    • Google Search Console,
    • Google Ads.

    Platforma ma status Premier Google Partner. Zapewnia to dostęp do nowoczesnych usług i szybką integrację z różnorodnymi narzędziami.

    Google Analytics

    GA to narzędzie, które znacznie ułatwia pozycjonowanie sklepu internetowego. Za jego pomocą można analizować statystyki związane z ruchem w witrynie internetowej oraz z zachowaniami użytkowników w jej ramach.

    Google Analytics zapewnia dostęp do następujących rodzajów raportów:

    • w czasie rzeczywistym;
    • „Odbiorcy”;
    • „Pozyskiwanie”;
    • „Zachowanie”;
    • „Konwersje”.

    Dzięki IdoSell, dawniej IAI Shop, pozycjonowanie sklepu za pomocą Google Analytics jest znacznie ułatwione. Pozwala na to specjalny moduł dostępny w ramach platformy.

    Google Search Console

    To bezpłatne narzędzie, które umożliwia zweryfikowanie stanu witryny. Za jego pomocą można sprawdzić:

    • indeksację strony i przebieg indeksowania;
    • na jakich pozycjach w wyszukiwarce wyświetlana jest strona WWW;
    • jakie słowa kluczowe powodują wyświetlanie się witryny w przeglądarce;
    • profil linków przychodzących.

    GSC posiada również opcje wygenerowania i zweryfikowania pliku robots.txt, a także wskazania preferowanej domeny, która będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

    Google Ads

    To system reklamowy, który pozwala na umieszczanie reklam tekstowych czy graficznych witryny na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. Są one zwykle oznaczane zielonym znaczkiem „reklama”. Ich stosowanie przyczynia się do wysokiego ruchu w witrynie i szybkiego pozyskiwania nowych klientów.

    Za pośrednictwem IdoSell tworzone są listy użytkowników. Pod uwagę bierze się różne kryteria. Każdy może być zaklasyfikowany wyłącznie do jednej spośród następujących list:

    • użytkownicy ogólnie – wszystkie osoby, które odwiedziły stronę, ale nie podjęły w jej ramach żadnej akcji,
    • wyświetlenia produktów – obejmuje użytkowników, którzy przeglądali produkty, ale nie dodali ich do koszyka,
    • użytkownicy, którzy porzucili koszyk, czyli nie dokonali zakupu wcześniej wybranych towarów,
    • kupujący w przeszłości.

    Możliwości Google Ads są jeszcze większe na skutek tego, że IdoSell umożliwia reklamowanie produktów w ramach sieci partnerskiej Google. Obejmuje ona m.in. Youtube oraz Gmail.

    Ponadto platforma zapewnia dostęp do usługi Google Shopping. Znacznie usprawnia ona pozycjonowanie IdoSell, gdyż za jej pośrednictwem reklamy produktów, wraz ze zdjęciami, pojawiają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania.

    Wtyczki wspierające pozycjonowanie IdoSell

    Enhanced Ecommerce

    Rozwiązanie to zostało wprowadzone przez Google w 2014 r. Jest ono dostępne z poziomu Google Analytics. Pozwala wszystkim witrynom, w których prowadzona jest sprzedaż, na dokładne analizowanie danych zakupowych oraz parametrów związanych z zachowaniami użytkowników w e-sklepach. Dzięki temu narzędziu pozycjonowanie IdoSell jest efektywne.

    Enhanced Ecommerce umożliwia monitorowanie następujących wskaźników:

    • zakupy – zachowania zakupowe;
    • skuteczność produktu – sprzedaży;
    • skuteczność sprzedaży przy wykorzystaniu danych dotyczących daty i czasu realizacji transakcji, a także wielkości przychodów, zapłaconego podatku oraz terminów dostaw;
    • skuteczność listy produktów;
    • marketing – promocja wewnętrzna, kupon zamówienia i kupon produktu oraz kod podmiotów stowarzyszonych.

    IAI Downloader

    Narzędzie pozwala na automatyczne importowanie, a także integrację ofert pomiędzy sklepem funkcjonującym na platformie IdoSell a poszczególnymi dostawcami. Aplikacja łączy e-sklep z hurtownią i pobiera ofertę wraz ze szczegółowym cennikiem oraz charakterystyką i zdjęciami produktów.

    Użyteczność tego dodatku dla działań z zakresu SEO znacznie wzrasta dzięki temu, że umożliwia ono skuteczne pozycjonowanie IdoSell poprzez funkcje:

    • dodawania różnych rodzajów cen;
    • importowania katalogu nowych produktów bez uszczerbku dla danych już umieszczonych w e-sklepie;
    • pozyskiwania i wgrywania do panelu danych, które są w języku polskim oraz angielskim;
    • automatycznego publikowania zaimportowanych towarów w zewnętrznych serwisach sprzedażowych, takich jak Allegro czy Amazon;
    • skutecznego przypisywania towarów nawet wówczas, gdy dana firma prowadzi kilka e-sklepów.

    Atrybut ALT: wtyczki do IdoSell

    Certyfikat SSL

    Certyfikat SSL to protokół sieciowy używany do szyfrowania połączeń internetowych. Zapewnia poufność danych przesyłanych poprzez sieć. Jest wykorzystywany w ramach licznych protokołów aplikacyjnych i umożliwia bezpieczny dostęp do serwerów, stron WWW czy poczty internetowej.

    Pozycjonowanie w oparciu o certyfikat SSL pozwala na zapewnienie tego, by strona internetowa została uznana przez Google za wartościową. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane dla e-sklepów działających zarówno w formie desktop, jak i na urządzeniach mobilnych.

    Korzyści związane z posiadaniem certyfikatu SSL sprowadzają się do zapewnienia firmie:

    • wysokiego poziomu bezpieczeństwa w ramach przesyłanych danych,
    • wysokiej wiarygodności strony WWW w oczach klientów,
    • prestiżu, który wynika z tego, że firma przestrzega rozbudowanych zasad i standardów w zakresie poufności,
    • rozpoznawalności marki i promocji jej pozytywnego wizerunku na rynku.

    Czy pozycjonowanie sklepu IdoSell może być skuteczne i łatwe?

    Na pytanie to należy odpowiedzieć – „zdecydowanie tak”. Wpływa na to zarówno bogata oferta tej platformy, bazująca na wielu funkcjonalnościach, jak i nowoczesny silnik, dostęp do szerokiego wsparcia technicznego oraz pomocy ze strony wyspecjalizowanych pracowników.

    Pozycjonowanie IdoSell jest przede wszystkim wygodne. Platforma zapewnia dostęp do różnych narzędzi optymalizacyjnych.

    Optymalizacja IdoSell jest zgodna ze wszelkimi standardami. Zapewnia to poprawne funkcjonowanie e-sklepu. Dzięki zapewnieniu odpowiedniej struktury i hierarchii informacji każdy właściciel strony internetowej ma zagwarantowane, że zawartość witryny zostanie poprawnie odczytana przez roboty Google.

    Platforma sprzedażowa IdoSell to skuteczne, z punktu widzenia optymalizacji, narzędzie. Pozwala ono na kompleksowe zarządzanie działaniami SEO, czego efektem może być zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce, wygenerowanie dużego ruchu na stronie oraz wzrost liczby klientów i poziomu zysków.

    Dzięki zastosowaniu wydajnego, nowoczesnego silnika pozycjonowanie sklepu IdoSell jest skuteczne i nie wymaga dużych nakładów czasowych oraz kosztowych.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 51