Pozycjonowanie sklepu Idosell

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmieni膰!
    Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 z naszym analitykiem SEO i dowiedz si臋, jak skutecznie pozycjonowa膰 sw贸j biznes

    Wsp贸艂cze艣nie wielu klient贸w k艂adzie nacisk na kompleksowo艣膰 i z艂o偶ono艣膰 oferowanych im us艂ug. Generuje to korzy艣ci pod postaci膮 wygody oraz, nierzadko, r贸wnie偶 ograniczania koszt贸w. Dlatego du偶膮 popularno艣ci膮 ciesz膮 si臋 rozwi膮zania, kt贸re staraj膮 si臋 wype艂nia膰 r贸偶norodne potrzeby konsument贸w. Obejmuje to m.in. dzia艂alno艣膰 platform sprzeda偶owych, takich jak IdoShell, w kt贸rych dost臋pne s膮 rozwi膮zania typu optymalizacja i pozycjonowanie.

    Czym jest IdoSell?

    Czym jest IdoSell?

    IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) jest popularnym rozwi膮zaniem w艣r贸d sprzedawc贸w oferuj膮cych swoje produkty i us艂ugi w Internecie. Platforma powsta艂a w 2005 r. z inicjatywy Sebastiana Muli艅skiego oraz Paw艂a Fornalskiego. Obecnie w jej ramach dzia艂a ponad 6,5 tys. e-sklep贸w, kt贸re sprzedaj膮 produkty na kwot臋 ponad 12 mld z艂 rocznie.

    Rozwi艅

    Platforma IdoSell jest przeznaczona dla podmiot贸w dzia艂aj膮cych w ramach handlu elektronicznego. Za jej po艣rednictwem mo偶na skutecznie zarz膮dza膰 e-sklepami, przy czym jeden u偶ytkownik mo偶e obs艂ugiwa膰 kilka witryn internetowych. W IdoSell pozycjonowanie mo偶e by膰 realizowane w z艂o偶ony spos贸b.

    To, co wyr贸偶nia IAI Shop to mo偶liwo艣膰 obs艂ugi nawet najbardziej rozbudowanych sklep贸w internetowych. Wydajny silnik, kt贸ry jest stosowany w systemie, pozwala na realizacj臋 nawet kilku tysi臋cy zam贸wie艅 dziennie. Silnik ten jest stale rozwijany, tak by skutecznie dopasowywa膰 si臋 do wci膮偶 zmieniaj膮cych si臋 potrzeb klient贸w. Pozwala to na pe艂n膮 kontrol臋 nad tym, co dzieje si臋 w sklepie internetowym IdoShell. Przy wykorzystaniu tej platformy pozycjonowanie strony bazuje na nowoczesnych i optymalnych rozwi膮zaniach.

    Podstawowe cechy IdoSell

    Platforma zapewnia dost臋p do wielu u偶ytecznych funkcjonalno艣ci. Dzi臋ki nim pozycjonowanie sklepu IdoSell jest 艂atwiejsze i sprawniejsze. Takie funkcjonalno艣ci obejmuj膮:

    • szeroki wyb贸r szablon贸w – pozwala na skuteczne tworzenie nag艂贸wk贸w oraz na to, aby frazy kluczowe by艂y adekwatnie rozmieszczone,
    • dost臋p do technologii RWD (responsive web design), dzi臋ki kt贸rej strona WWW automatycznie dopasowuje si臋 do okna przegl膮darki 鈥 ma to szczeg贸lne znaczenie w przypadku e-sklep贸w dzia艂aj膮cych r贸wnie偶 w kanale mobilnym,
    • liczne narz臋dzia pozwalaj膮ce na zapewnienie tego, 偶e funkcjonowaniu sklepu internetowego b臋dzie towarzyszy艂a odpowiednio rozbudowana optymalizacja SEO IdoSell,
    • sta艂y dost臋p do bezp艂atnych aktualizacji, co obejmuje r贸wnie偶 pozycjonowanie IAI Shop,
    • szerok膮 integracj臋, w tym z:
      • r贸偶nymi platformami sprzeda偶owymi typu Allegro, Amazon czy eBay,
      • elektronicznymi systemami p艂atno艣ci,
      • firmami kurierskimi,
      • narz臋dziami s艂u偶膮cymi do analizy widoczno艣ci witryny w wynikach wyszukiwania czy ruchu na stronie,
      • portalami spo艂eczno艣ciowymi typu Facebook czy Instagram,
    • ca艂odobow膮, sta艂膮 opiek臋 techniczn膮 i nieograniczone wsparcie techniczne 鈥 pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell mo偶e przebiega膰 bez 偶adnych zak艂贸ce艅 i opiera膰 si臋 na najbardziej optymalnych rozwi膮zaniach.

    W IAI Shop pozycjonowanie strony ma zindywidualizowany charakter. Personalizacja oferty przejawia si臋 w mo偶liwo艣ci stosowania r贸偶nego rodzaju usprawnie艅 i monitorowania wielu wska藕nik贸w, dzi臋ki kt贸rym ca艂y czas mo偶na poprawia膰 wydajno艣膰 strony WWW i 艣ledzi膰 konwersj臋. Wa偶ne znaczenie ma tak偶e dost臋p do oferowanego przez platform臋 dzia艂u webmaster贸w. Zapewniaj膮 oni skuteczn膮 obs艂ug臋 witryny, w tym pod k膮tem sta艂ego aktualizowania tre艣ci znajduj膮cych si臋 na niej, a tak偶e projektowania r贸偶nych rozwi膮za艅 艣ci艣le dopasowanych do potrzeb potencjalnych klient贸w.

    Model SaaS

    Pozycjonowanie IdoSell funkcjonuje w ramach modelu Software as a Service, w skr贸cie SaaS. Polega on na tym, 偶e klienci uzyskuj膮 dost臋p do oprogramowania bez konieczno艣ci jego instalacji i uruchamiania specjalnego programu czy wtyczek 鈥 dost臋p taki jest mo偶liwy dzi臋ki sieci internetowej.

    W modelu 鈥瀘programowania jako us艂ugi鈥 p艂atno艣膰 jest ponoszona przez klient贸w wy艂膮cznie za te rozwi膮zania, kt贸re s膮 przez nich wykorzystywane. Z punktu widzenia nabywc贸w korzystne jest to, 偶e pe艂na odpowiedzialno艣膰 za kwestie zwi膮zane z zarz膮dzaniem oprogramowaniem, w tym zapewnieniem niezb臋dnej infrastruktury IT, aktualizacj膮 czy wsparciem technicznym, jest przejmowana przez dostawc臋.

    Dzi臋ki modelowi SaaS stosowanemu w IAI Shop pozycjonowanie stron mo偶e by膰 realizowane w spos贸b ca艂kowicie stabilny i bezpieczny. Ka偶dy klient korzysta wy艂膮cznie z tych us艂ug, kt贸re s膮 przez niego preferowane 鈥 mo偶e je wi臋c dopasowa膰 lub zintegrowa膰 z ju偶 podj臋tymi dzia艂aniami z zakresu optymalizacji sklepu. Zapewnia to Idea Otwartego SaaS, kt贸ra pozwala na wgrywanie do IdoSell w艂asnych aplikacji lub tworzenie zupe艂nie nowych modyfikacji. Dzi臋ki temu e-sklep mo偶e by膰 stale ulepszany i usprawniany.

    Platforma, w ramach abonamentu, zapewnia dost臋p do wielu u偶ytecznych narz臋dzi SEO, w tym Google Analytics czy certyfikatu SSL. Dzi臋ki temu pozycjonowanie sklepu IdoSell jest efektywne i zgodne z r贸偶norodnymi potrzebami klient贸w. Korzy艣ci pot臋guje bezp艂atna aktualizacja systemu przez ca艂y czas trwania umowy, a tak偶e mo偶liwo艣膰 administrowania dedykowanym serwerem.

    Dla kogo przeznaczone jest pozycjonowanie IdoSell?

    Z rozwi膮za艅 oferowanych przez t臋 platform臋 mo偶e korzysta膰 wi臋kszo艣膰 podmiot贸w dzia艂aj膮cych na rynku e-commerce. Wprawdzie pozycjonowanie IAI Shop dedykowane jest g艂贸wnie firmom z sektora M艢P, a wi臋c mikro, ma艂ym i 艣rednim przedsi臋biorstwom, to jednak nie ma 偶adnych przeszk贸d do tego, by z platformy korzysta艂y r贸wnie偶 du偶e podmioty.

    Jest tak z tego wzgl臋du, 偶e wydajny i wszechstronny silnik, na jakim jest oparta platforma, zapewnia codzienn膮 obs艂ug臋 wielu tysi臋cy zam贸wie艅. Dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego IAI Shop mo偶na zastosowa膰 nawet w przypadku wsp贸艂pracuj膮cej z wieloma kontrahentami hurtowni, w kt贸rej codzienny obr贸t jest na wysokim poziomie.

    Platform臋 charakteryzuje dost臋p do r贸偶nych plan贸w abonamentowych, kt贸re s膮 stricte zale偶ne od koszt贸w obs艂ugi sklepu, a tak偶e mo偶liwo艣膰 dopasowania oferty do w艂asnych, indywidualnych potrzeb. Powoduje to, 偶e optymalizacja IdoSell pod k膮tem SEO jest narz臋dziem, kt贸re bez wzgl臋du na skal臋 sprzeda偶y mo偶e by膰 z powodzeniem stosowane przez zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 sklep贸w internetowych dzia艂aj膮cych na rynku.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell 鈥 podstawowe za艂o偶enia

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell 鈥 podstawowe za艂o偶enia

    Pomimo tego 偶e optymalizacja IAI Shop pod k膮tem SEO, ze wzgl臋du na konieczno艣膰 wykorzystania r贸偶nych rozbudowanych narz臋dzi i funkcjonalno艣ci, mo偶e sprawia膰 trudno艣ci, to jednak dzi臋ki pomocy technicznej proces ten mo偶e by膰 realizowany nawet bez pomocy specjalist贸w. Pod tym wzgl臋dem kluczowe znaczenie ma oparcie si臋 na adekwatnych narz臋dziach i technikach. Istotne jest r贸wnie偶 zapewnienie regularno艣ci dzia艂a艅 鈥 dotyczy to w szczeg贸lno艣ci sta艂ej analizy, w tym w zakresie fraz kluczowych, ci膮g艂ej rozbudowy tre艣ci znajduj膮cych si臋 na stronie sklepu (pod k膮tem ich dopasowania do zapyta艅 formu艂owanych przez u偶ytkownik贸w), jak r贸wnie偶 monitorowania efekt贸w.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie IdoSell, dawniej IAI Shop, mo偶na oprze膰 na r贸偶nych strategiach. Dominuj膮ce znaczenie b臋dzie mia艂a strategia sprzeda偶owa, czyli taka, kt贸ra zak艂ada zwi臋kszenie ruchu na stronie i tym samym wzrost zysk贸w. W ramach tej strategii optymalizacja sklepu IdoSell pod k膮tem SEO zmierza do promowania w wyszukiwarkach tych fraz kluczowych, kt贸re s膮 bezpo艣rednio powi膮zane z dzia艂alno艣ci膮 Twojego sklepu internetowego. Obejmuje to r贸wnie偶 s艂owa kluczowe o charakterze lokalnym czy nawet potocznym.

    W innej strategii, wizerunkowej, nacisk jest k艂adziony na wypromowanie marki pod k膮tem tego, by by艂a ona pozytywnie postrzegana przez klient贸w. W tym zakresie pozycjonowanie IAI Shop zmierza do zbudowania spo艂eczno艣ci lojalnych i mocno przywi膮zanych do marki u偶ytkownik贸w, kt贸rzy b臋d膮 ponownie korzystali z jej oferty. By osi膮gn膮膰 taki cel, niezb臋dne jest oferowanie odbiorcom warto艣ciowych artyku艂贸w oraz wpis贸w, w tym o charakterze poradnikowym.

    Optymalizacja sklepu IdoSell mo偶e zmierza膰 do zastosowania element贸w obydwu strategii. B臋dzie to zasadne w贸wczas, gdy firma ju偶 zyska艂a spore grono sta艂ych klient贸w, jednak, ze wzgl臋du na sta艂膮 ekspansj臋, chce zwi臋kszy膰 sprzeda偶, kieruj膮c przekaz do nowych grup targetowych. Wymaga to zastosowania zar贸wno odpowiednich s艂贸w kluczowych, jak i tekst贸w wysokiej jako艣ci. Mo偶e to by膰 mocno czaso- i kosztoch艂onne, jednak w d艂u偶szej perspektywie czasowej mo偶e zapewni膰 szereg korzy艣ci finansowych i wizerunkowych.

    Przy pozycjonowaniu IdoSell wa偶ne jest, by zachowa膰 odpowiedni膮 kolejno艣膰 dzia艂a艅 optymalizacyjnych. Polegaj膮 one na:

    • audycie pod wzgl臋dem poprawnego wdro偶enia element贸w technicznych,
    • analizie s艂贸w kluczowych,
    • porz膮dkowaniu tre艣ci znajduj膮cych si臋 na poszczeg贸lnych podstronach,
    • wdra偶aniu usprawnie艅 technicznych,
    • pozyskiwaniu link贸w (wa偶ne s膮 linki kanoniczne, ale te偶 linkowanie zewn臋trzne),
    • raportowaniu.

    Audyt dzia艂ania witryny jako wst臋pne pozycjonowanie IdoSell

    Audyt dzia艂ania witryny jako wst臋pne pozycjonowanie IdoSell

    Pozycjonowanie sklepu internetowego IAI Shop warto rozpocz膮膰 od zweryfikowania stanu dzia艂ania strony WWW. Chodzi g艂贸wnie o to, czy wdro偶one zosta艂y okre艣lone rozwi膮zania i czy funkcjonuj膮 one prawid艂owo.

    Rozwi艅

    Sprawdzenie stanu indeksacji strony

    Pozycjonowanie w IAI Shop obejmuje zweryfikowanie, czy witryna zosta艂a w prawid艂owy spos贸b zindeksowana, a wi臋c czy zosta艂a ona dodana do wyszukiwarki Google. Jest to kluczowe z tego wzgl臋du, 偶e tylko w贸wczas, gdy przegl膮darka dysponuje informacjami na temat witryny, mo偶e j膮 wy艣wietli膰 w wynikach wyszukiwania i tym samym zaprezentowa膰 j膮 u偶ytkownikom (po wpisaniu przez nich okre艣lonych fraz).

    W ramach indeksu Google analizowana jest zawarto艣膰 witryny internetowej. Dotyczy to:

    • weryfikowania materia艂贸w filmowych i obraz贸w znajduj膮cych si臋 na stronie,
    • mierzenia czasu odpowiedzi,
    • sprawdzania poprawno艣ci kodu strony,
    • kontrolowania link贸w wychodz膮cych.

    Obecnie pozycjonowanie IAI Shop pod k膮tem SEO musi uwzgl臋dnia膰 fakt, 偶e Google dysponuje dwiema wersjami indeksu. Jeden, czyli GoogleBot Desktop, dotyczy komputer贸w, natomiast drugi, a wi臋c GoogleBot Mobile 鈥 urz膮dze艅 mobilnych, czyli smartfon贸w czy tablet贸w. Podstawowa r贸偶nica pomi臋dzy nimi dotyczy element贸w, kt贸re s膮 brane pod uwag臋 przy indeksacji. Przyk艂adem jest parametr zwi膮zany z rozmiarem grafik 鈥 ekrany smartfon贸w s膮 stosunkowo ma艂e, dlatego wszelkie obrazy znajduj膮ce si臋 na stronie WWW musz膮 by膰 odpowiednio zoptymalizowane pod tym k膮tem. Korzystaj膮c z IdoSell, pozycjonowanie musi uwzgl臋dnia膰 oba rodzaje indeksowania, tak by dwie wersje witryny, czyli desktop oraz mobilna, znajdowa艂y si臋 wysoko w wynikach wyszukiwania.

    Podczas korzystania z IdoSell, dawniej IAI Shop, mo偶e pojawi膰 si臋 pytanie, w jaki spos贸b sprawdzi膰, czy dana witryna jest zaindeksowana. Proces ten jest stosunkowo prosty 鈥 wystarczy wej艣膰 w wyszukiwark臋 Google i wpisa膰 nast臋puj膮c膮 fraz臋: site:nazwadomeny.pl (czyli np. 鈥瀞ite:grupa-icea.pl鈥). Je艣li pod formularzem wyszukiwania umieszczona zostanie liczba zaindeksowanych podstron, oznacza to, 偶e witryna jest zaindeksowana. Je艣li jednak pojawi si臋 taki komunikat: 鈥瀙odana fraza 鈥 site:nazwa-domeny.pl 鈥 nie zosta艂a odnaleziona鈥, wskazuje to na konieczno艣膰 dokonania indeksacji strony.

    Indeksacja musi by膰 podstaw膮 wszelkich dzia艂a艅, kt贸rych efektem ma by膰 skuteczne pozycjonowanie IAI Shop pod k膮tem SEO. Nawet najlepsza optymalizacja strony nie wp艂ynie bowiem na widoczno艣膰 sklepu czy innej witryny w przegl膮darce. W ten spos贸b, zanim nacisk zostanie po艂o偶ony na wzrost pozycji witryny w Google, konieczne jest dodanie strony do indeksu.

    Zweryfikowanie poprawno艣ci pliku robots.txt

    Plik robots.txt – roboty internetowe otrzymuj膮 informacje na temat tego, do jakich adres贸w URL w ramach witryny mog膮 one uzyska膰 dost臋p. Jego zapis wygl膮da tak: https://nazwa-domeny.pl/robots.txt.

    Dzi臋ki niemu pozycjonowanie IAI Shop mo偶e by膰 skuteczne. Plik ten bowiem jest pierwszym, kt贸ry jest analizowany przez robota Google. Pozwala on na przekazanie tych informacji, kt贸re, z punktu widzenia administratora strony, s膮 najwa偶niejsze i r贸wnocze艣nie na pomini臋cie tych, kt贸re nie maj膮 znaczenia dla konwersji na stronie.

    G艂贸wnymi celami pliku robots.txt jest dbanie o to, by:

    • serwer nie zosta艂 przeci膮偶ony w wyniku ci膮g艂ych 偶膮da艅 robota,
    • ruch indeksowania by艂 skutecznie zarz膮dzany,
    • nie dosz艂o do indeksowania tych samych lub ma艂o istotnych podstron witryny,
    • okre艣lone pliki graficzne, video oraz d藕wi臋kowe by艂y wykluczane z wynik贸w wyszukiwania,
    • blokowano pliki zasob贸w, kt贸re w艂a艣ciciel strony uzna艂 za nieistotne 鈥 mog膮 to by膰 np. obrazy, style czy skrypty.

    Je艣li u偶ytkownik nie chce, by jego strona by艂a indeksowana przez Google (co nie jest po偶膮dan膮 praktyk膮 i nie s艂u偶y temu, by optymalizacja SEO IdoSell, dawniej IAI Shop, by艂a w pe艂ni skuteczna), ma do wyboru dwie opcje. Powinien albo zablokowa膰 indeksowanie przy wykorzystaniu tagu 鈥瀗oindex鈥, albo zabezpieczy膰 witryn臋 za pomoc膮 has艂a.

    Sprawdzenie poprawno艣ci pliku robots.txt, bez czego efektywne pozycjonowanie IAI Shop nie jest mo偶liwe, odbywa si臋 za pomoc膮 specjalnego narz臋dzia Google. Jest nim Tester pliku robots.txt. Pozwala on na lokalizacj臋 wszelkich b艂臋d贸w w sk艂adni i b艂臋d贸w logicznych, jakie znajduj膮 si臋 w tym pliku. Co wa偶ne, Tester pliku robots.txt dzia艂a tylko w us艂ugach z adresem URL. Wyklucza to jego zastosowanie wzgl臋dem us艂ug domeny.

    Mapa witryny – sprawdzenie wdro偶enia

    Mapa witryny HTML to plik tekstowy, kt贸ry informuje Google o jej zawarto艣ci. Zawiera on informacje obejmuj膮ce wszystkie adresy URL na stronie internetowej, a tak偶e, opcjonalnie meta tagi, w tym przy wzi臋ciu pod uwag臋 ostatnich aktualizacji czy innych wersji j臋zykowych.

    Mapa strony ma wa偶ne znaczenie, je艣li chodzi o pozycjonowanie strony w IAI Shop. Pozwala ona na wspieranie przegl膮darek internetowych w skutecznym przeszukiwaniu witryny oraz jej indeksowaniu. Efektem jest szybkie odnajdywanie witryny i jej wszystkich podstron przez roboty internetowe.

    Zarz膮dzanie map膮 witryny, jako narz臋dzie, bez kt贸rego skuteczna optymalizacja tre艣ci SEO IdoSell nie mo偶e zosta膰 zrealizowana, odbywa si臋 z poziomu Google Search Console. Mo偶na tam sprawdzi膰, czy strona zosta艂a przes艂ana, czyli czy wskazano lokalizacj臋 mapy w witrynie. Je艣li do tego nie dosz艂o, konieczne jest dokonanie czynno艣ci z tego zakresu. Pierwszym krokiem jest opublikowanie mapy witryny na stronie WWW za pomoc膮 jednego z akceptowanych format贸w, czyli XML, tekstowego lub RSS. Nast臋pnie konieczne jest otworzenie w Google Search Console raportu 鈥濵apa witryn鈥 i wpisanie adresu URL odsy艂aj膮cego do mapy.

    Kontrola integracji z Google Analytics i Google Search Console

    IdoSell pozycjonowanie umo偶liwia integracj臋 sklep贸w internetowych z narz臋dziami typu Google Analytics oraz Google Search Console. Pozwalaj膮 one na mierzenie r贸偶norodnych parametr贸w zwi膮zanych z funkcjonowaniem strony internetowej, w tym w zakresie konwersji.

    Proces pozycjonowania witryny, jak膮 jest sklep, IdoSell musi obj膮膰 weryfikacj臋 tego, czy jest on zintegrowany z tymi narz臋dziami. Mo偶na tego dokona膰 w panelu administracyjnym IdoSell. W przypadku Google Analytics konieczne jest wej艣cie w opcj臋 鈥濵arketing鈥, a dalej 鈥濻tatystyki WWW鈥. By w艂膮czy膰 integracj臋 GA i sklepu IdoSell, nale偶y zaznaczy膰 funkcj臋 鈥濽aktywnij Google Analytics鈥 i wybra膰 wersj臋 kodu 艣ledzenia 鈥 klasyczny, Universal Analytics lub Universal Analytics z Enhanced Ecommerce (o wtyczce tej b臋dzie jeszcze mowa).

    W przypadku Google Search Console weryfikacja integracji tego narz臋dzia ze sklepem opartym na IdoSell jest mo偶liwa w zak艂adce 鈥濵oderacja鈥. Je艣li nie w艂膮czono takiej integracji, konieczne jest zaznaczenie opcji 鈥濪odatki HTML i JavaScript鈥 oraz 鈥濪odaj kampani臋鈥. Nast臋pnie trzeba wybra膰 鈥濶owy dodatek鈥 i wpisa膰 鈥濻earch Console鈥.

    Pozycjonowanie IdoSell sklep贸w internetowych pod k膮tem s艂贸w kluczowych

    Pozycjonowanie IdoSell sklep贸w internetowych pod k膮tem s艂贸w kluczowych

    W ramach IdoSell pozycjonowanie poszczeg贸lnych sklep贸w musi uwzgl臋dnia膰 analiz臋 fraz kluczowych. Proces ten jest z艂o偶ony, co wynika w szczeg贸lno艣ci z r贸偶norodno艣ci s艂贸w kluczowych oraz konieczno艣ci ich odpowiedniego doboru, tak by zapewnia艂y du偶y ruch na stronie i wysok膮 pozycj臋 witryny w wyszukiwarce.

    Rozwi艅

    Rodzaje s艂贸w kluczowych

    Pozycjonowanie strony IdoSell mo偶e opiera膰 si臋 na r贸偶norodnych frazach kluczowych. S膮 nimi has艂a i najcz臋艣ciej zadawane pytania wpisywane przez potencjalnego klienta do przegl膮darki w celu odszukania konkretnych ofert czy informacji z Twojej strony.

    W przypadku e-sklepu IdoSell pozycjonowanie zwykle bazuje na nast臋puj膮cych s艂owach kluczowych:

    • og贸lnych (g艂贸wnych) 鈥 sk艂adaj膮 si臋 z jednego lub dw贸ch wyraz贸w, czyli np. 鈥瀘ptymalizacja SEO鈥,
    • d艂ugiego ogona (long-tail keywords) 鈥 zawieraj膮 one trzy lub wi臋cej wyraz贸w i pozwalaj膮 na dok艂adne wyra偶enie potrzeb przez u偶ytkownik贸w (np. 鈥瀙ozycjonowanie sklepu internetowego w Google鈥),
    • brandowe 鈥 zawieraj膮 nazw臋 marki, czyli np. 鈥optymalizacja SEO IdoSell鈥. Przeciwie艅stwem s艂贸w kluczowych brandowych s膮 frazy niebrandowe 鈥 np. 鈥瀞klep internetowy ze sprz臋tem audio鈥,
    • produktowe 鈥 odnosz膮 si臋 do konkretnych produkt贸w lub us艂ug (np. 鈥瀟elewizor Kiano 32 cale鈥),
    • lokalne 鈥 zawieraj膮 nazw臋 regionu czy miasta, czyli np. 鈥瀠s艂ugi SEO Pozna艅鈥,
    • informacyjne 鈥 s艂u偶膮 do zadawania pyta艅 typu 鈥瀏dzie mog臋 skorzysta膰 z us艂ug hydraulika?鈥.

    Selekcja s艂贸w kluczowych

    S艂owa kluczowe mo偶na zgromadzi膰 przy wykorzystaniu specjalnych narz臋dzi. S膮 nimi wyszukiwarki i generatory s艂贸w kluczowych, kt贸re znacznie usprawniaj膮 przebieg ca艂ego procesu pozycjonowania IdoSell (dawniej IAI Shop).

    Do najpopularniejszych spo艣r贸d nich nale偶膮:

    • Planer s艂贸w kluczowych Google 鈥 darmowy program do wyszukiwania s艂贸w kluczowych, kt贸ry umo偶liwia pozyskanie danych na temat popularno艣ci fraz w przegl膮darce czy kosztu zwi膮zanego z klikaniem w nie,
    • Senuto 鈥 p艂atne narz臋dzie, kt贸re pozwala na pozycjonowanie IdoSell zar贸wno w wyniku selekcji s艂贸w kluczowych, jak i ich sortowania pod wzgl臋dem liczby zapyta艅 czy uzyskania dost臋pu do listy pokrewnych hase艂,
    • Surfer SEO 鈥 wtyczka do przegl膮darki Google Chrome, kt贸ra udost臋pnia sprawdzenie podobnych hase艂 oraz listy zapyta艅,
    • Semstorm 鈥 w艣r贸d jego funkcji znajduje si臋 optymalizacja SEO IdoSell pod k膮tem listy fraz kluczowych wraz z przyimkami (鈥瀌o鈥, 鈥瀦鈥) oraz przy uwzgl臋dnieniu pyta艅 (鈥瀏dzie kupi膰 telefon?鈥),
    • Google Trends 鈥 darmowe narz臋dzie od Google, dzi臋ki kt贸remu pozycjonowanie strony IdoSell obejmuje sezonowo艣膰 fraz kluczowych.

    W ramach selekcji fraz kluczowych wa偶ne znaczenie ma odpowiednie zgrupowanie zgromadzonych hase艂, w tym pod k膮tem kategorii produktowych i us艂ugowych oraz lokalizacji. Ponadto istotne jest okre艣lenie poziomu konkurencyjno艣ci fraz, czyli tego, jak cz臋sto inne witryny internetowe s膮 pozycjonowane na takie frazy.

    Zasady dotycz膮ce analizy s艂贸w kluczowych

    Optymalizacja IdoSell musi uwzgl臋dnia膰 pewne zasady, kt贸re obowi膮zuj膮 podczas doboru s艂贸w kluczowych. Dotycz膮 one:

    • unikania kanibalizacji fraz, czyli te same meta generowane na kilku podstronach w witrynie,
    • wyznaczenia s艂贸w wykluczaj膮cych, czyli takich, na kt贸re pozycjonowanie strony IdoSell, dawniej IAI Shop, nie powinno by膰 prowadzone 鈥 przyk艂adem jest fraza 鈥瀎lakony u偶ywane鈥 dla dzia艂alno艣ci, kt贸ra zajmuje si臋 wy艂膮cznie sprzeda偶膮 nowych wyrob贸w,
    • dopasowania fraz do rodzaju prowadzonej dzia艂alno艣ci 鈥 w przypadku sprzeda偶y prowadzonej w e-sklepie IdoSell pozycjonowanie musi bazowa膰 g艂贸wnie na s艂owach kluczowych produktowych,
    • domy艣lne meta stron dla wszystkich segment贸w klient贸w, a wi臋c tych, kt贸rzy znajduj膮 si臋 na ka偶dym etapie lejka sprzeda偶owego 鈥 lejek taki jest budowany przy wzi臋ciu pod uwag臋 os贸b mniej lub bardziej zdecydowanych na dokonanie zakupu.

    Po偶膮danym rozwi膮zaniem jest r贸wnie偶 wp艂ywanie na widoczno艣膰 sklepu IdoSell przy uwzgl臋dnieniu sezonowo艣ci wyszukiwa艅 fraz kluczowych. Niekt贸re s艂owa, jak np. 鈥瀞przeda偶 chryzantem鈥 czy 鈥瀞toki narciarskie鈥, s膮 u偶ywane w 艣ci艣le okre艣lonym czasie, dlatego, m.in. za pomoc膮 Google Trends, mo偶na sprawdzi膰 okresowo艣膰 ich wyszukiwania w przegl膮darce.

    Uporz膮dkowanie tre艣ci w IAI Shop 鈥 pozycjonowanie stron warto艣ciowe dla robot贸w Google i u偶ytkownik贸w

    Uporz膮dkowanie tre艣ci w IAI Shop 鈥 pozycjonowanie stron warto艣ciowe dla robot贸w Google i u偶ytkownik贸w

    Niezwykle wa偶n膮 czynno艣ci膮, bez kt贸rej efektywna optymalizacja SEO IdoSell by艂aby niemo偶liwa, jest umieszczanie na ka偶dej podstronie warto艣ciowych i merytorycznych tre艣ci. Chocia偶by opisy kategorii powinny cechowa膰 si臋 poprawno艣ci膮 gramatyczn膮, stylistyczn膮 i interpunkcyjn膮 i by膰 wolne od wszelkich b艂臋d贸w j臋zykowych.

    Rozwi艅

    Wa偶ne znaczenie ma tak偶e to, by podstrony opisowe, bogate w dobre teksty, generowa艂y konkretn膮 warto艣膰 dla u偶ytkownik贸w. Poza walorami informacyjnymi musz膮 one by膰 odpowiednio nasycone s艂owami kluczowymi, tak by u偶ytkownicy, dzi臋ki wyszukiwarce, mogli do nich szybko dotrze膰. Tre艣ci na podstronach powinny by膰 r贸wnie偶 odpowiednio sformatowane, przy uwzgl臋dnieniu wielu akapit贸w i nag艂贸wk贸w H1-H6, co czyni je czytelnymi dla odbiorc贸w.

    Formu艂uj膮c tre艣ci przeznaczone na strony WWW, warto szczeg贸ln膮 uwag臋 zwr贸ci膰 na opisy produkt贸w. Skuteczne pozycjonowanie IdoSell zak艂ada, 偶e opisy takie musz膮 cechowa膰 si臋:

    • zwi臋z艂o艣ci膮 鈥 zdania powinny by膰 kr贸tkie i pozbawione zbyt wielu rzeczownik贸w. Po偶膮dane jest stosowanie wy艂膮cznie jednego przymiotnika przed rzeczownikiem. Ponadto nale偶y unika膰 charakteryzowania tego, co u偶ytkownik sam jest w stanie dostrzec, czyli np. koloru produktu. Lepszym rozwi膮zaniem jest skupienie si臋 na unikalnych cechach u偶ytkowych, a wi臋c np. odporno艣ci mebli na zniszczenie,
    • idealnym dopasowaniem do produktu 鈥 opisy musz膮 odnosi膰 si臋 stricte do danego wyrobu i nie upi臋ksza膰 go zanadto, gdy偶 potencjalny klient mo偶e zosta膰 zniech臋cony do zakupu,
    • du偶膮 szczeg贸艂owo艣ci膮 鈥 nie warto og贸lnie pisa膰, 偶e krzes艂o jest innowacyjne, a zamiast tego trzeba podkre艣li膰, 偶e dostosowuje si臋 ono do kszta艂tu kr臋gos艂upa i ma odporno艣膰 na 艣cieranie na poziomie 100 000 cykli,
    • podkre艣leniem korzy艣ci dla klienta, jakie przyniesie zakup produktu 鈥 pozycjonowanie SEO w IdoSell, dawniej IAI Shop, zak艂ada, 偶e charakterystyce ka偶dej cechy musi towarzyszy膰 okre艣lenie zysku z ni膮 zwi膮zanego (np. 鈥瀊uty robocze z wysokim usztywnieniem idealnie sprawdz膮 si臋 na kamienistym pod艂o偶u鈥),
    • pos艂ugiwaniem si臋 s艂owami, kt贸re wyra偶aj膮 konkretne emocje (np. 鈥瀦achwycaj膮cy鈥 zamiast 鈥炁俛dny鈥).

    Optymalizacja IdoSell pod k膮tem opis贸w produkt贸w zawartych na stronie WWW powinna r贸wnie偶 k艂a艣膰 nacisk na zamieszczanie dowod贸w, jakie potwierdzaj膮 jako艣膰 czy funkcjonalno艣膰 wyrob贸w (po偶膮dane jest do艂膮czenie certyfikat贸w czy nagr贸d). Wa偶ne jest tak偶e informowanie o dost臋pno艣ci towar贸w, w tym pod k膮tem innych rozmiar贸w (w przypadku np. obuwia) 鈥 dzi臋ki temu klient nie b臋dzie musia艂 szuka膰 interesuj膮cego go wyrobu po ca艂ym sklepie i traci膰 czas z tym zwi膮zany.

    IdoSell pozycjonowanie umo偶liwia dodawanie tre艣ci na wszystkich podstronach Twojego sklepu. Dotyczy to zak艂adek widocznych na stronie g艂贸wnej 鈥濷 nas鈥, 鈥濳ontakt鈥, 鈥濸rodukty鈥 czy 鈥濷pinie鈥. Ponadto tre艣ci mog膮 by膰 umieszczane na kartach produkt贸w i opisach producent贸w oraz na blogach. Daje to szerokie mo偶liwo艣ci w zakresie udost臋pniania odbiorcom atrakcyjnych i zgodnych z zasadami SEO tekst贸w.

    Aby optymalizacja SEO IdoSell by艂a skuteczna, konieczne jest r贸wnie偶 uporz膮dkowanie nawigacji wewn臋trznej w sklepie internetowym. Jest to istotne dlatego, 偶e brak odpowiedniego menu, za pomoc膮 kt贸rego u偶ytkownik szybko mo偶na znale藕膰 interesuj膮ce go informacje, wp艂ywa na wyd艂u偶enie czasu korzystania z witryny i tym samym na dyskomfort podczas przemieszczania si臋 pomi臋dzy podstronami. Mo偶e to zniech臋ci膰 wielu u偶ytkownik贸w do zakupu produkt贸w i tym samym wp艂yn膮膰 na zmniejszenie ruchu na stronie.

    Aby temu przeciwdzia艂a膰, pozycjonowanie IdoSell umo偶liwia takie skonstruowanie nawigacji wewn臋trznej, by dost臋p do wszystkich zak艂adek w panelu sklepowym by艂 wygodny. Dobrym rozwi膮zaniem w tym wzgl臋dzie jest tworzenie menu w oparciu o list臋 adres贸w URL. Ponadto postuluje si臋, by najwa偶niejsze kategorie (zar贸wno z punktu widzenia potrzeb sprzedawcy, jak i u偶ytkownik贸w) by艂y widoczne z poziomu strony g艂贸wnej, ewentualnie tworzy艂y drug膮 ga艂膮藕 menu.

    Pozycjonowanie strony IdoSell poprzez optymalizacje techniczne

    Pozycjonowanie strony IdoSell poprzez optymalizacje techniczne

    Podczas korzystania z platformy IdoSell (dawniej IAI Shop) pozycjonowanie sklepu internetowego musi uwzgl臋dni膰 konieczno艣膰 wykonania r贸偶nego rodzaju usprawnie艅 o charakterze technicznym. Wp艂ywaj膮 one wydatnie na skuteczno艣膰 optymalizacji i na miejsce, jakie zajmuje witryna w wyszukiwarce.

    Rozwi艅

    Osobne tytu艂y dla ka偶dej podstrony

    Pozycjonowanie strony IdoSell dzi臋ki jednej z funkcji pozwala na dodawanie nag艂贸wk贸w, w tym H1. Ka偶da podstrona powinna mie膰 oddzielny nag艂贸wek i dok艂adnie oraz kr贸tko precyzowa膰 to, co u偶ytkownik mo偶e na niej znale藕膰. Wa偶ne jest, aby nag艂贸wki zawiera艂y frazy kluczowe.

    Meta tagi dla wszystkich podstron

    S膮 to znaczniki, kt贸re znajduj膮 si臋 w kodzie 藕r贸d艂owym strony WWW (w formacie HTML). Za ich pomoc膮 mo偶na okre艣li膰, co znajduje si臋 w danej witrynie 鈥 wydatnie wp艂ywa to na efektywne pozycjonowanie sklepu IdoSell. By膰 mo偶e oka偶e si臋, 偶e dotychczasowy tytu艂 sklepu zmienisz szybciej ni偶 my艣la艂e艣.

    Meta tagi s膮 wy艣wietlane w wynikach wyszukiwania. Mo偶na wyodr臋bni膰 meta tag title, czyli tytu艂 strony – powinien on liczy膰 nie wi臋cej ni偶 60 znak贸w ze spacjami, oraz meta description, czyli opis strony – maksymalnie 150 znak贸w ze spacjami.

    Po偶膮dane jest umieszczanie opis贸w meta dla wszystkich podstron znajduj膮cych si臋 na danej stronie WWW. Dzi臋ki temu pozycjonowanie IdoSell pozwoli na przekazanie robotom wyszukiwarek oraz u偶ytkownikom precyzyjnych informacji, czego te podstrony opisowe dotycz膮 i jakich tre艣ci w ich ramach mo偶na si臋 spodziewa膰. Cz臋sto decyduje to o skorzystaniu przez klient贸w z oferty dost臋pnej na takiej podstronie.

    Wersja mobilna e-sklepu

    Wed艂ug bada艅, oko艂o 25% u偶ytkownik贸w Internetu w Polsce realizuje e-zakupy za po艣rednictwem smartfon贸w czy tablet贸w. W innych krajach 艣wiata odsetek ten jest znacznie wi臋kszy 鈥 nawet oko艂o 70%. Efektywne pozycjonowanie IdoSell Shop musi uwzgl臋dnia膰 ten fakt. Zbudowanie mobilnej wersji strony WWW jest kluczem do zwi臋kszenia konwersji i wzrostu popularno艣ci witryny w wyszukiwarkach.

    Integracja z Google Maps

    Mo偶liwo艣膰 szybkiego dotarcia przez klienta do plac贸wki stacjonarnej jest nierzadko jednym z podstawowych czynnik贸w, kt贸ry wp艂ywa na podejmowanie decyzji zakupowych. Dlatego na platformie IdoSell pozycjonowanie sklepu internetowego powinno bazowa膰 na umieszczeniu lokalizacji firmy na Mapie Google. Dzi臋ki temu ka偶dy u偶ytkownik b臋dzie m贸g艂 nie tylko sprawdzi膰, gdzie dok艂adnie znajduje si臋 interesuj膮ca go plac贸wka, ale r贸wnie偶 okre艣li膰 odleg艂o艣膰 wzgl臋dem niej i czas dotarcia do niej, a nawet wyznaczy膰 optymaln膮 tras臋.

    Przyjazne adresy URL

    Wszelkie adresy, jakie kieruj膮 ruch na stron臋 WWW, musz膮 wykazywa膰 si臋 logiczn膮 konstrukcj膮 oraz przejrzysto艣ci膮 dla robot贸w Google i u偶ytkownik贸w (to tzw. przyjazne linki). Po偶膮dane jest, by ka偶dy adres URL zawiera艂 frazy, kt贸re precyzyjnie wskazuj膮 zawarto艣膰 danej witryny i poszczeg贸lnych jej podstron.

    Mo偶na to pokaza膰 na przyk艂adzie firmy iCEA 鈥 dla us艂ug typu audyt SEO adres wygl膮da tak: https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/. Z kolei w przypadku bloga tej firmy odno艣nik przedstawia si臋 nast臋puj膮co: https://www.grupa-icea.pl/blog/.

    Dane strukturalne

    Aby optymalizacja IdoSell by艂a skuteczna, po偶膮dane jest wykorzystanie danych strukturalnych, inaczej danych uporz膮dkowanych lub Rich Snippets. Odpowiadaj膮 one za wy艣wietlanie w wynikach wyszukiwania Google r贸偶norodnych informacji, kt贸re s膮 bardzo przydatne, a r贸wnocze艣nie atrakcyjne dla u偶ytkownik贸w. Dotycz膮 one opinii, cen czy dost臋pno艣ci towar贸w. 鈥濭wiazdki鈥, bo tak s膮 r贸wnie偶 okre艣lane, przyczyniaj膮 si臋 do lepszego rozumienia witryny przez roboty Google, a co za tym idzie 鈥 do wy偶szej pozycji w wyszukiwarce. Znacznie wp艂ywa to na lepsz膮 pozycj臋 sklepu i poprawia pozycjonowanie IdoSell.

    Szybko艣膰 wczytywania witryny

    W dobie dost臋pu do wr臋cz niewyobra偶alnej ilo艣ci informacji u偶ytkownicy Internetu, poszukuj膮c ofert produkt贸w, mog膮 korzysta膰 z r贸偶nych witryn. Ch臋膰 szybkiego uzyskania potrzebnych danych powoduje, 偶e nie s膮 w stanie przegl膮da膰 ich wszystkich. Ocenia si臋, 偶e otwieranie stron trwaj膮ce d艂u偶ej ni偶 5 s mo偶e skutecznie zniech臋ci膰 u偶ytkownika do skorzystania z oferty.

    Dlatego nale偶y pami臋ta膰 o tym, by podczas budowania IdoSell Shop pozycjonowanie uwzgl臋dnia艂o szybki czas wczytywania strony. Mo偶na to osi膮gn膮膰 dzi臋ki:

    • zastosowaniu bezstratnej kompresji grafik i zdj臋膰 znajduj膮cych si臋 w witrynie, kt贸ra nie doprowadzi do zmniejszenia jako艣ci materia艂贸w wizualnych,
    • wykorzystaniu pami臋ci podr臋cznej przegl膮darki,
    • zmniejszeniu liczby wszelkich skrypt贸w, kt贸re mog膮 wp艂ywa膰 na powolne dzia艂anie strony,
    • redukcji nieu偶ywanych element贸w czy niepotrzebnych plik贸w CSS (Cascading Style Sheets 鈥 kod pozwalaj膮cy na stworzenie wygl膮du witryny internetowej).

    Pozyskiwanie link贸w jako spos贸b na efektywne pozycjonowanie strony IdoSell

    Pozyskiwanie link贸w jako spos贸b na efektywne pozycjonowanie strony IdoSell

    Optymalizacja SEO IdoSell nie jest mo偶liwa bez pozyskiwania link贸w. Wp艂ywaj膮 te偶 mi臋dzy innymi na pozycj臋 strony. Proces ten jest sygna艂em dla algorytmu Google, 偶e witryna jest warto艣ciowa i 偶e jest przedmiotem szerokiego zainteresowania ze strony u偶ytkownik贸w.

    o艣ci marki.

    Rozwi艅

    Zdobywanie warto艣ciowych link贸w odbywa si臋 poprzez umieszczenie w tre艣ciach, nie tylko na stronie g艂贸wnej, ale te偶 znajduj膮cych si臋 na innych stronach, specjalnych odsy艂aczy (odno艣nik贸w). Mog膮 one wyst臋powa膰 pod postaci膮 anchor贸w, w tym pod艣wietlonych s艂贸w kluczowych b膮d藕 adres贸w URL, a tak偶e element贸w HTML czy klikalnych obraz贸w. Najbardziej po偶膮dana sytuacja jest wtedy, gdy pozycjonowanie IdoSell Shop bazuje na r贸偶norodnych typach link贸w i na stosowaniu w poszczeg贸lnych tekstach nie tylko jednego rodzaju linkowania.

    W przypadku sklep贸w dzia艂aj膮cych w oparciu o platform臋 IdoSell pozycjonowanie stron mo偶e opiera膰 si臋 na r贸偶nych strategiach z zakresu Link Building. Niekt贸re spo艣r贸d nich bazuj膮 na artyku艂ach sponsorowanych, w kt贸rych u偶ytkownikom przekazuje si臋 r贸偶norodne informacje i rady, jednocze艣nie wplataj膮c do tekstu linki i subtelnie promuj膮c firm臋. W innych strategiach liczy si臋 dodawanie komentarzy i wpis贸w na blogach czy forach, a tak偶e stronach powi膮zanych z okre艣lonym regionem. Wpisy takie mog膮 mie膰 charakter specjalistyczny i ekspercki 鈥 w ich ramach mo偶na wykaza膰 si臋 warto艣ciow膮 wiedz膮, kt贸ra sk艂oni u偶ytkownik贸w do odwiedzenia witryn ich autor贸w. Jeszcze innym rozwi膮zaniem, kt贸re umo偶liwia optymalizacja SEO IdoSell, jest dodawanie wpis贸w do katalog贸w typu Panorama Firm czy Targeo.

    Link Building przyczynia si臋 do osi膮gni臋cia wymiernych efekt贸w, kt贸re pozwalaj膮 na skuteczne pozycjonowanie IdoSell. Zalicza si臋 do nich:

    • wzrost widoczno艣ci witryny w organicznych wynikach wyszukiwania i poprawa jej pozycji w przegl膮darce,
    • zwi臋kszenie ruchu organicznego na stronie, wp艂ywaj膮ce na wzrost liczby klient贸w w sklepie i tym samym jego widoczno艣ci,
    • promocj臋 witryny na r贸偶nych portalach i stronach internetowych oraz budowanie 艣wiadom

    Optymalizacja SEO IdoSell poprzez raportowanie

    Optymalizacja SEO IdoSell poprzez raportowanie

    W ramach raportowania pozycjonowanie IdoSell Shop polega na analizie r贸偶nych parametr贸w i wska藕nik贸w. Za ich pomoc膮 mo偶na sprawdzi膰 wp艂yw dzia艂a艅 optymalizacyjnych na poziom sprzeda偶y realizowanej za po艣rednictwem witryny internetowej.

    Rozwi艅

    W ramach raportowania, kt贸re powinno mie膰 charakter comiesi臋cznych lub dora藕nych (wed艂ug potrzeb klienta) konsultacji, kluczowe znaczenie ma uwzgl臋dnienie takich parametr贸w, i tym samym wymaga艅 wyszukiwarki, jak:

    • widoczno艣膰 witryny w Google 鈥 mo偶na j膮 mierzy膰 za pomoc膮 narz臋dzi Senuto i Semstorm. Parametr ten dotyczy liczby fraz, na kt贸re witryna jest widoczna w top 3, 10, 20 lub 50 wynik贸w wyszukiwania w przegl膮darce. W ramach widoczno艣ci optymalizacja IdoSell mo偶e bazowa膰 r贸wnie偶 na danych odno艣nie do sezonowo艣ci witryny i jej pozycji na tle konkurent贸w,
    • konwersja z Google 鈥 szczeg贸lne znaczenie ma ruch organiczny, a wi臋c taki, kt贸ry jest pozyskiwany z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania. Dane w tym wzgl臋dzie pozyskuje Google Analytics,
    • liczba wy艣wietle艅 w Google 鈥 chodzi o takie wska藕niki, jak liczba klikni臋膰 na poszczeg贸lnych podstronach, rodzaje zapyta艅 wpisywanych do wyszukiwarki przez u偶ytkownik贸w, a tak偶e CTR, czyli stosunek liczby klikni臋膰 do liczby wy艣wietle艅 w Google. Parametry te mo偶na mierzy膰 za pomoc膮 Google Search Console,
    • profil link贸w przychodz膮cych 鈥 dane w tym wzgl臋dzie mo偶na pozyska膰 z Senuto. Informuj膮 one o liczbie pozyskanych link贸w oraz o ich 藕r贸dle,
    • 艣redni czas trwania sesji, zachowania u偶ytkownik贸w na stronie i ich lokalizacja, a tak偶e wielko艣膰 ruchu z urz膮dze艅 mobilnych 鈥 dane te, dost臋pne w ramach Google Analytics, pozwalaj膮 na stworzenie profilu u偶ytkownik贸w i lepsze pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    Podczas analizy poszczeg贸lnych parametr贸w kluczowe znaczenie ma 艣cis艂y kontakt z klientem i jasne oraz rzetelne wyja艣nienie mu wszelkich aspekt贸w, jakie wi膮偶膮 si臋 z SEO. Cz臋sto s膮 to zawi艂e kwestie, kt贸re s膮 trudne do zrozumienia dla przeci臋tnego odbiorcy. Szeroka wsp贸艂praca z klientem mo偶e zapewni膰, 偶e pozycjonowanie strony IdoSell b臋dzie procesem wysoce efektywnym, pozwalaj膮cym na osi膮ganie wszystkich za艂o偶onych cel贸w. Je艣li wi臋cej chcesz rozwia膰 pewne w膮tpliwo艣ci, zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO, a nast臋pnie zdecyduj si臋 na d艂u偶sz膮 wsp贸艂prac臋.

    Pozycjonowanie IdoSell Shop 鈥 podstawowe narz臋dzia

    Pozycjonowanie IdoSell Shop 鈥 podstawowe narz臋dzia

    Platforma udost臋pnia szereg rozwi膮za艅, dzi臋ki kt贸rym optymalizacja SEO IdoSell staje si臋 stosunkowo 艂atwa i skuteczna. Poni偶ej opisano kluczowe spo艣r贸d nich.

    Rozwi艅

    Automatyczne generowanie meta tag贸w

    Jedn膮 z najwa偶niejszych funkcji IdoSell jest mo偶liwo艣膰 w pe艂ni automatycznego generowania znacznik贸w meta. Odbywa si臋 to przy wykorzystaniu konkretnych zmiennych i dotyczy zar贸wno tytu艂贸w (title), opis贸w (description) strony, jak i meta tag贸w dla poszczeg贸lnych towar贸w. W przypadku tych ostatnich u偶ytkownik musi jedynie uzupe艂ni膰 opisy produkt贸w, a IdoSell samodzielnie wygeneruje meta opisy dla wyszukiwarki. U偶ytkownikom, kt贸rzy chc膮 samodzielnie stworzy膰 meta opisy, pozycjonowanie SEO IAI Shop zapewnia dost臋p do odpowiedniej opcji. Pozwalaj膮 na to ustawienia meta. Ka偶dy mo偶e wi臋c wybra膰 pomi臋dzy automatycznym b膮d藕 r臋cznym generowaniem informacji meta.

    Linki kanoniczne – automatyczne tworzenie

    Na wielu stronach WWW jednym z najcz臋艣ciej pojawiaj膮cych si臋 problem贸w jest duplikowanie tre艣ci (duplicate content). Dochodzi do niego w贸wczas, gdy identyczny tekst pojawia si臋 w przypadku kilku adres贸w URL, w tym zar贸wno w obr臋bie jednej witryny, jak i wielu domen. Problem ten mo偶e by膰 spowodowany np. utworzeniem dw贸ch wersji strony WWW (desktop i mobile) czy udost臋pnieniem u偶ytkownikom r贸偶nych opcji filtrowania przegl膮danych zasob贸w. Skutkiem duplikacji tre艣ci mo偶e by膰 obni偶enie pozycji witryny w przegl膮darce.

    Skutecznym rozwi膮zaniem tego problemu jest generowanie link贸w kanonicznych. S膮 one meta tagami 鈥 dodaje si臋 je w sekcji 鈥<head>鈥. Przekazuj膮 one robotom wyszukiwarki informacj臋 na temat tego, 偶e dany adres URL jest oryginalny i 偶e to on powinien by膰 indeksowany. Pozycjonowanie IAI Shop za pomoc膮 tych link贸w odbywa si臋 w spos贸b ca艂kowicie automatyczny. Pozwala to na wi臋ksz膮 trafno艣膰 indeksacji przez przegl膮dark臋 oraz na lepsze dopasowanie wynik贸w wyszukiwania do zapyta艅 u偶ytkownik贸w.

    Automatyzacja Rich Snippets

    Optymalizacja IdoSell umo偶liwia automatyczne dodawanie tzw. 鈥瀏wiazdek鈥, czyli atrakcyjnych i warto艣ciowych dodatk贸w, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w organicznych wynikach wyszukiwania. Za ich po艣rednictwem u偶ytkownicy mog膮 szybciej trafi膰 na witryn臋 鈥 mo偶e ich do tego sk艂ania膰 informacja odno艣nie do szybkiej dost臋pno艣ci towar贸w czy pozytywnej opinii na temat sklepu ze strony innych klient贸w.

    Dodawanie i edycja tre艣ci na stronie WWW

    IdoSell, dawniej IAI Shop, pozwala na tworzenie i modyfikowanie tre艣ci, jakie znajduj膮 si臋 w witrynie. Jest to stosunkowo 艂atwe do wykonania. S艂u偶y do tego specjalny edytor wizualny, kt贸ry nawet osobom, kt贸re nie znaj膮 kodu HTML, pozwala na dodawanie akapit贸w i nag艂贸wk贸w oraz zastosowanie pogrubie艅 czy linkowania wewn臋trznego na inne podstrony. Ponadto pozycjonowanie SEO w IdoSell umo偶liwia generowanie nag艂贸wk贸w bez potrzeby dokonywania zmian nazwy kategorii.

    Integracja Map Google

    Ka偶dy sklep dzia艂aj膮cy w oparciu o IdoSell korzysta z wbudowanej Mapy Google. Wystarczy wpisa膰 adres firmy i zostanie on automatycznie umieszczony w Google Maps. Dzi臋ki temu rozwi膮zaniu dotarcie do siedziby firmy przez klient贸w jest znacznie u艂atwione.

    Stworzenie mapy strony

    Ju偶 w momencie do艂膮czenia e-sklepu do IdoSell (dawniej IAI Shop) pozycjonowanie bazuje na utworzeniu mapy witryny, kt贸ra, co wa偶ne, jest wskazywana wyszukiwarkom w pliku robots.txt. Od pocz膮tku dzia艂alno艣ci witryny Google posiada wi臋c dane odno艣nie do struktury sklepu, co zapewnia dobr膮 widoczno艣膰 w wynikach wyszukiwania.

    Linkowanie wewn臋trzne

    Optymalizacja sklepu IdoSell jest 艂atwiejsza dzi臋ki temu, 偶e platforma, pos艂uguj膮c si臋 odpowiednimi us艂ugami systemowymi pozwala na wymian臋 link贸w tekstowych pomi臋dzy poszczeg贸lnymi podstronami. Zwi臋ksza to liczb臋 odno艣nik贸w do witryny, pozytywnie wp艂ywaj膮c na jej widoczno艣膰 w przegl膮darce. Linkowanie jest wspomagane opcj膮 programu partnerskiego, kt贸ra dla ka偶dego sklepu dzia艂aj膮cego w ramach platformy jest dost臋pna za darmo.

    Inne funkcjonalno艣ci

    Pozycjonowanie sklepu internetowego dzi臋ki platformie IAI Shop nie wymaga posiadania specjalistycznych umiej臋tno艣ci. Poza opisanymi powy偶ej narz臋dziami przydatne w tym zakresie s膮 nast臋puj膮ce funkcjonalno艣ci:

    • edycja strony powitalnej przy wzi臋ciu pod uwag臋 indywidualnych potrzeb, w tym pod wzgl臋dem meta opis贸w,
    • zastosowanie unikalnych adres贸w IP dla ka偶dej podstrony, co pozytywnie wp艂ywa na widoczno艣膰 witryny w sieci i na jej wizerunek w艣r贸d u偶ytkownik贸w,
    • mechanizm wykrywania robot贸w internetowych, kt贸ry pozwala na lepsze indeksowanie strony,
    • mo偶liwo艣膰 obs艂ugi w jednym panelu prowadzonych w wielu j臋zykach sklep贸w, co umo偶liwia skuteczne pozycjonowanie dla fraz kluczowych w tych j臋zykach,
    • samodzielne dodawanie wstawek, kt贸re s膮 wymagane, by mo偶liwe by艂o korzystanie z program贸w reklamowych typu CPA (Cost Per Action, a wi臋c koszt za akcj臋) 鈥 w programach tych p艂aci si臋 nie za ods艂ony lub klikni臋cia, ale za osi膮gni臋cie konkretnych cel贸w, czyli np. dokonanie zakupu przez klienta,
    • przyjazne adresy URL – w linkach, kt贸re kieruj膮 u偶ytkownik贸w do poszczeg贸lnych podstron, znajduje si臋 nazwa tych podstron
    • przekierowania typu 301 (Moved Permanently), kt贸re pozwala na odsy艂anie u偶ytkownika z jednego adresu, do drugiego 鈥 jest to przydatne np. podczas przenoszenia witryny do innej domeny czy przekierowania z adresu zawieraj膮cego WWW do adresu bez WWW.

    Szeroka integracja

    Szeroka integracja

    IdoSell Shop zapewnia dost臋p do modu艂贸w, dzi臋ki kt贸rym mo偶na zintegrowa膰 sklep z przydatnymi narz臋dziami Google. Dotyczy to nast臋puj膮cych program贸w:

    Rozwi艅
    • Google Analytics,
    • Google Search Console,
    • Google Ads.

    Platforma ma status Premier Google Partner. Zapewnia to dost臋p do nowoczesnych us艂ug i szybk膮 integracj臋 z r贸偶norodnymi narz臋dziami, dzi臋ki kt贸rym optymalizacja IdoSell jest 艂atwiejsza i efektywniejsza.

    Google Analytics

    GA to narz臋dzie, kt贸re znacznie u艂atwia pozycjonowanie strony IdoSell. Za jego pomoc膮 mo偶na analizowa膰 statystyki zwi膮zane z ruchem w witrynie internetowej oraz z zachowaniami u偶ytkownik贸w w jej ramach.

    Google Analytics zapewnia dost臋p do nast臋puj膮cych rodzaj贸w raport贸w:

    • w czasie rzeczywistym 鈥 dane odno艣nie do liczby u偶ytkownik贸w, kt贸rzy aktualnie korzystaj膮 z witryny,
    • 鈥濷dbiorcy鈥 鈥 statystyki na temat ruchu na stronie, w tym nowych ods艂on czy 艣redniego czasu trwania sesji,
    • 鈥濸ozyskiwanie鈥 鈥 informacje zwi膮zane ze 藕r贸d艂ami ruchu w witrynie,
    • 鈥瀂achowanie鈥 鈥 dane na temat tego, jakie czynno艣ci i jak d艂ugo s膮 podejmowane przez u偶ytkownik贸w na stronie,
    • 鈥濳onwersje鈥 鈥 poziom przychod贸w generowanych dzi臋ki witrynie.

    Dzi臋ki IdoSell pozycjonowanie sklepu za pomoc膮 Google Analytics jest znacznie u艂atwione. Pozwala na to specjalny modu艂 dost臋pny w ramach platformy, kt贸ry umo偶liwia szybk膮 integracj臋 mi臋dzy IdoSell a GA. Dodatkowo mo偶liwe jest efektywne mierzenie konwersji dzi臋ki modu艂owi Google Analytics E-commerce.

    Google Search Console

    Jest to bezp艂atne narz臋dzie, kt贸re umo偶liwia zweryfikowanie stanu witryny. Za jego pomoc膮 mo偶na sprawdzi膰:

    • indeksacj臋 strony i przebieg indeksowania 鈥 dane w tym zakresie pozwalaj膮 na okre艣lenie, na kt贸re podstrony powinno by膰 w spos贸b szczeg贸lny nastawione pozycjonowanie IdoSell, tak by roboty wchodzi艂y na nie cz臋艣ciej ni偶 dotychczas,
    • na jakich pozycjach w wyszukiwarce wy艣wietlana jest strona WWW 鈥 pomo偶e to ewentualnie zmodyfikowa膰 dotychczasowe dzia艂ania optymalizacyjne,
    • jakie s艂owa kluczowe powoduj膮 wy艣wietlanie si臋 witryny w przegl膮darce 鈥 dzi臋ki temu pozycjonowanie sklepu IdoSell mo偶na oprze膰 na skuteczniejszych frazach kluczowych,
    • profil link贸w przychodz膮cych 鈥 analiza w tym wzgl臋dzie mo偶e pom贸c w wyborze najlepszych kampanii reklamowych.

    GSC posiada r贸wnie偶 opcje wygenerowania i zweryfikowania pliku robots.txt, a tak偶e wskazania preferowanej domeny, kt贸ra b臋dzie wy艣wietlana w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO IdoSell, dzi臋ki integracji tej platformy z Google Search Console, jest efektywna. Program pozwala na okre艣lenie wydajno艣ci strony w wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe z punktu widzenia pozycjonowania.

    Google Ads

    Platforma IdoSell, dawniej IAI Shop, umo偶liwia powi膮zanie z Google Ads. Jest to system reklamowy, kt贸ry pozwala na umieszczanie reklam tekstowych czy graficznych witryny na najwy偶szych pozycjach w wyszukiwarce Google. S膮 one zwykle oznaczane zielonym znaczkiem 鈥瀝eklama鈥. Ich stosowanie przyczynia si臋 do wysokiego ruchu w witrynie i szybkiego pozyskiwania nowych klient贸w.

    Decyduj膮c si臋 na pozycjonowanie witryny, jak膮 jest sklep, IdoSell daje dost臋p do Google Ads. Platforma umo偶liwia nie tylko generowanie p艂atnych reklam, ale r贸wnie偶 korzystanie z remarketingu dynamicznego. Polega on na kierowaniu oferty do tych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy wprawdzie odwiedzili witryn臋, przegl膮daj膮c okre艣lone produkty czy nawet dodaj膮c je do koszyka, ale ostatecznie nie zdecydowali si臋 na zakup.

    Za po艣rednictwem IdoSell tworzone s膮 listy takich u偶ytkownik贸w. Pod uwag臋 bierze si臋 r贸偶ne kryteria. Ka偶dy u偶ytkownik mo偶e by膰 zaklasyfikowany wy艂膮cznie do jednej spo艣r贸d nast臋puj膮cych list:

    • u偶ytkownicy og贸lnie 鈥 wszystkie osoby, kt贸re odwiedzi艂y stron臋, ale nie podj臋艂y w jej ramach 偶adnej akcji,
    • wy艣wietlenia produkt贸w 鈥 obejmuje u偶ytkownik贸w, kt贸rzy przegl膮dali produkty, ale nie dodali ich do koszyka,
    • u偶ytkownicy, kt贸rzy porzucili koszyk, czyli nie dokonali zakupu wcze艣niej wybranych towar贸w,
    • kupuj膮cy w przesz艂o艣ci.

    Dzi臋ki IdoSell Shop optymalizacja przy zastosowaniu remarketingu pozwala na stosowanie reklam, w kt贸rych np. wy艣wietlane s膮 produkty wcze艣niej ogl膮dane przez u偶ytkownik贸w w witrynie czy te, kt贸re s膮 podobne do tych produkt贸w. Mo偶liwo艣ci Google Ads s膮 jeszcze wi臋ksze na skutek tego, 偶e IdoSell umo偶liwia reklamowanie produkt贸w w ramach sieci partnerskiej Google. Obejmuje ona m.in. Youtube oraz Gmail.

    Ponadto platforma zapewnia dost臋p do us艂ugi Google Shopping. Znacznie usprawnia ona pozycjonowanie strony IdoSell, gdy偶 za jej po艣rednictwem reklamy produkt贸w, wraz ze zdj臋ciami, pojawiaj膮 si臋 na samej g贸rze lub z boku wynik贸w wyszukiwania. Tym samym szybciej mo偶na dotrze膰 z ofert膮 do potencjalnych odbiorc贸w, podobnie jak w mediach spo艂eczno艣ciowych.

    Wtyczki wspieraj膮ce pozycjonowanie SEO IdoSell

    Wtyczki wspieraj膮ce pozycjonowanie SEO IdoSell

    Dzi臋ki wielu u偶ytecznym narz臋dziom dost臋pnym na platformie IdoSell pozycjonowanie sklepu staje si臋 znacznie 艂atwiejsze i efektywniejsze. Platforma ta zosta艂a pomy艣lana jako kompleksowe wsparcie dla bran偶y e-commerce. Dlatego oferuje ona szybki dost臋p do r贸偶nych wtyczek i dodatk贸w, kt贸rych celem jest szybsza optymalizacja SEO IdoSell.

    Rozwi艅

    Enhanced Ecommerce

    Rozwi膮zanie to zosta艂o wprowadzone przez Google w 2014 r. Jest ono dost臋pne z poziomu Google Analytics. Ulepszone e-commerce pozwala wszystkim witrynom, w kt贸rych prowadzona jest sprzeda偶, na dok艂adne analizowanie danych zakupowych oraz parametr贸w zwi膮zanych z zachowaniami u偶ytkownik贸w w e-sklepach. Dzi臋ki temu narz臋dziu IdoSell pozycjonowanie jest efektywne.

    Enhanced Ecommerce umo偶liwia monitorowanie nast臋puj膮cych wska藕nik贸w:

    • zakupy 鈥 zachowania zakupowe, takie jak dodanie produktu do koszyka, jak r贸wnie偶 zachowania na etapie realizacji transakcji, w tym rozpocz臋cie i finalizacja zakupu,
    • skuteczno艣膰 produktu 鈥 skuteczno艣膰 sprzeda偶y przy wzi臋ciu pod uwag臋 poszczeg贸lnych kategorii produktowych, a tak偶e zachowania zakupowe pod k膮tem widok贸w szczeg贸艂owych czy wy艣wietle艅 produkt贸w na li艣cie,
    • skuteczno艣膰 sprzeda偶y przy wykorzystaniu danych dotycz膮cych daty i czasu realizacji transakcji, a tak偶e wielko艣ci przychod贸w i zap艂aconego podatku oraz termin贸w dostaw,
    • skuteczno艣膰 listy produkt贸w 鈥 liczba wy艣wietle艅 i klikni臋膰,
    • marketing 鈥 promocja wewn臋trzna (skuteczno艣膰 link贸w znajduj膮cych si臋 w witrynie), kupon zam贸wienia i kupon produktu (efektywno艣膰 dzia艂a艅, w kt贸rych klientom udost臋pniane s膮 kupony promocyjne) oraz kod podmiot贸w stowarzyszonych (transakcje przy udziale partner贸w afiliacyjnych).

    Tak du偶a liczba wska藕nik贸w pozwala na kompleksowe weryfikowanie cel贸w, jakim podlega pozycjonowanie strony IdoSell, dawniej IAI Shop.

    IAI Downloader

    Kolejne narz臋dzie, dzi臋ki kt贸remu mo偶liwa jest optymalizacja SEO IdoSell, to IAI Downloader. Pozwala ono na automatyczne importowanie, a tak偶e integracj臋 ofert pomi臋dzy sklepem funkcjonuj膮cym na platformie IdoSell, a poszczeg贸lnymi dostawcami. Aplikacja 艂膮czy e-sklep z hurtowni膮 i pobiera ofert臋 wraz ze szczeg贸艂owym cennikiem oraz charakterystyk膮 i zdj臋ciami produkt贸w. W przypadku zmiany danych, zwi膮zanych np. z adresami grafik czy te偶 w zakresie dost臋pno艣ci produkt贸w, IAI Downloader automatycznie aktualizuje ofert臋.

    U偶yteczno艣膰 tego dodatku dla dzia艂a艅 z zakresu SEO znacznie wzrasta dzi臋ki temu, 偶e umo偶liwia ono skuteczne pozycjonowanie IdoSell poprzez funkcje:

    • dodawania r贸偶nych rodzaj贸w cen (detalicznych, hurtowych, minimalnych) dla tej samej partii produkt贸w, w tym w r贸偶nych walutach,
    • importowania katalogu nowych produkt贸w bez uszczerbku dla danych ju偶 umieszczonych w e-sklepie 鈥 odbywa si臋 to poprzez plik 藕r贸d艂owy, kt贸ry mo偶e by膰 dostarczony przez platform臋 IdoSell lub kontrahenta,
    • pozyskiwania i wgrywania do panelu danych, kt贸re s膮 w j臋zyku polskim oraz angielskim,
    • automatycznego publikowania zaimportowanych towar贸w w zewn臋trznych serwisach sprzeda偶owych, takich jak Allegro czy Amazon,
    • skutecznego przypisywania towar贸w nawet w贸wczas, gdy dana firma prowadzi kilka e-sklep贸w.

    Za pomoc膮 IAI Downloader mo偶liwe jest automatyczne zmienianie opis贸w produkt贸w oraz zdj臋膰 i cen towar贸w w sklepach internetowych. Znacznie usprawnia to wiele dzia艂a艅, kt贸rych celem jest efektywna optymalizacja IdoSell, w tym w kontek艣cie doboru s艂贸w kluczowych.

    Certyfikat SSL

    Certyfikat SSL to protok贸艂 sieciowy, kt贸ry jest u偶ywany do szyfrowania po艂膮cze艅 internetowych. Zapewnia on poufno艣膰 danych przesy艂anych poprzez sie膰. Jest on wykorzystywany w ramach licznych protoko艂贸w aplikacyjnych i umo偶liwia bezpieczny dost臋p do serwer贸w, stron WWW czy poczty internetowej.

    Dost臋p do tego dodatku jest mo偶liwy bez op艂at dla ka偶dego sklepu dzia艂aj膮cego na platformie IdoSell. Pozycjonowanie w oparciu o certyfikat SSL pozwala na zapewnienie tego, by strona internetowa zosta艂a uznana przez Google za warto艣ciow膮. Jest to warunek konieczny do wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania i zwi臋kszenia ruchu w witrynie.

    Za po艣rednictwem platformy IdoSell pozycjonowanie sklepu zapewnia dost臋p do certyfikatu Commercial Wildcard SSL typu DV (Domain Validation) dla wszystkich subdomen i bez wzgl臋du na to, czy sklep korzysta z domeny technicznej, czy z w艂asnej domeny. Jest to rozwi膮zanie szczeg贸lnie polecane dla e-sklep贸w, kt贸re dzia艂aj膮 zar贸wno w formie desktop, jak i na urz膮dzeniach mobilnych obs艂ugiwanych przez wy偶ej wymienione domeny.

    Korzy艣ci zwi膮zane z posiadaniem certyfikatu SSL sprowadzaj膮 si臋 do zapewnienia firmie:

    • wysokiego poziomu bezpiecze艅stwa w ramach przesy艂anych danych,
    • wysokiej wiarygodno艣ci strony WWW w oczach klient贸w,
    • presti偶u, kt贸ry wynika z tego, 偶e firma przestrzega rozbudowanych zasad i standard贸w w zakresie poufno艣ci,
    • rozpoznawalno艣ci marki i promocji jej pozytywnego wizerunku na rynku.

    Wszystkie te korzy艣ci powoduj膮, 偶e pozycjonowanie strony IdoSell mo偶e by膰 jeszcze skuteczniejsze. Witryna, kt贸ra jest uznawana prze roboty wyszukiwarek za godn膮 zaufania, efektywniej pozyskuje ruch i szybciej jest umieszczana na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

    Czy w ramach IdoSell Shop pozycjonowanie mo偶e by膰 skuteczne i 艂atwe?

    Czy w ramach IdoSell Shop pozycjonowanie mo偶e by膰 skuteczne i 艂atwe?

    Na pytanie to nale偶y odpowiedzie膰 鈥 鈥瀦decydowanie tak鈥. Wp艂ywa na to zar贸wno bogata oferta tej platformy, bazuj膮ca na wielu funkcjonalno艣ciach, jak i nowoczesny silnik oraz dost臋p do szerokiego wsparcia technicznego i pomocy ze strony wyspecjalizowanych pracownik贸w.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie IdoSell jest przede wszystkim wygodne. Jest tak z tego wzgl臋du, 偶e platforma zapewnia dost臋p do r贸偶nych narz臋dzi optymalizacyjnych. W tym zakresie ka偶dy mo偶e skorzysta膰 z szerokich porad i wskaz贸wek, dzi臋ki czemu pozycjonowanie SEO IdoSell b臋dzie realizowane sprawnie i bez wi臋kszych problem贸w. Nawet pocz膮tkuj膮cy u偶ytkownicy Internetu poradz膮 sobie z podstawow膮 optymalizacj膮. W przypadku szerszych dzia艂a艅 IdoSell umo偶liwia skorzystanie z pomocy i porad specjalist贸w.

    Istotne jest to, 偶e zarz膮dzanie SEO, w tym pod k膮tem generowania meta opis贸w i link贸w kanonicznych czy analizowania statystyk ruchu na stronie przy wykorzystaniu Google Analytics lub Google Search Console, jest mo偶liwe za pomoc膮 jednego modu艂u. Jest on dost臋pny w dziale moderacja. Pozycjonowanie za pomoc膮 IdoSell, dawniej IAI Shop, jest w pe艂ni funkcjonalne. Zapewnia ono skuteczn膮 kontrol臋 nad wszystkimi aspektami, jakie wi膮偶膮 si臋 z SEO.

    Optymalizacja IdoSell jest zgodna ze wszelkimi standardami. Zapewnia to poprawne funkcjonowanie e-sklepu. Dzi臋ki zapewnieniu odpowiedniej struktury i hierarchii informacji, czemu s艂u偶y wykorzystanie j臋zyka XHTML oraz kodu CSS, ka偶dy w艂a艣ciciel strony internetowej ma zagwarantowane, 偶e zawarto艣膰 witryny zostanie poprawnie odczytana przez roboty Google.

    Pozycjonowanie strony IdoSell cechuje wysoki poziom automatyzacji. Za pomoc膮 wielu narz臋dzi mo偶liwe jest przej臋cie od klient贸w szeregu dzia艂a艅 optymalizacyjnych. Dotyczy to m.in. generowania link贸w kanonicznych czy Rich Snippets, kt贸re, z punktu widzenia optymalizacji SEO, maj膮 kluczowe znaczenie. Daje to wymiern膮 oszcz臋dno艣膰 czasu i koszt贸w.

    Du偶e mo偶liwo艣ci, jakie daje funkcjonowanie sklepu internetowego w ramach IdoSell Shop oraz oparcie na niej dzia艂a艅 z zakresu optymalizacji i pozycjonowania pozwala na wygenerowanie wymiernych korzy艣ci. Obejmuj膮 one:

    • zwi臋kszenie widoczno艣ci witryny w wynikach wyszukiwania Google 鈥 dzi臋ki wykorzystaniu IdoSell pozycjonowanie mo偶e doprowadzi膰 nawet do wej艣cia strony WWW do top 10 Google (przy uwzgl臋dnieniu konkretnych fraz kluczowych),
    • znaczny wzrost konwersji,
    • zwielokrotnienie poziomu sprzeda偶y dokonywanej z poziomu e-sklepu,
    • szeroka promocja witryny w sieci zapewniaj膮ca sta艂y wzrost poziomu zainteresowania ni膮 ze strony u偶ytkownik贸w 鈥 przyczynia si臋 to do budowy 艣wiadomo艣ci marki i jej pozytywnego wizerunku na rynku,
    • znacz膮cy wzrost liczby klient贸w i poziomu zysk贸w,
    • redukcja koszt贸w ponoszonych na reklam臋 鈥 pozycjonowanie strony IdoSell nie wymaga konieczno艣ci ponoszenia op艂at za klikni臋cia.

    Korzystanie z platformy oznacza, 偶e ka偶dy u偶ytkownik ma dost臋p do dedykowanych rozwi膮za艅. Pozwala to na dopasowanie dzia艂a艅 optymalizacyjnych do konkretnego e-sklepu 鈥 pozycjonowanie SEO IdoSell jest wysoce spersonalizowane. Wa偶ne jest to, 偶e jest ono przeznaczone zar贸wno dla do艣wiadczonych pozycjoner贸w, jak i u偶ytkownik贸w, kt贸rzy z dzia艂aniami optymalizacyjnymi dotychczas nie mieli zbyt wielu do艣wiadcze艅.

    Podsumowanie

    Platforma sprzeda偶owa IdoSell to skuteczne, z punktu widzenia optymalizacji, narz臋dzie. Pozwala ono na kompleksowe zarz膮dzanie dzia艂aniami SEO, czego efektem mo偶e by膰 zwi臋kszenie widoczno艣ci witryny w wyszukiwarce, wygenerowanie du偶ego ruchu na stronie oraz wzrost liczby klient贸w i poziomu zysk贸w.

    Dzi臋ki zastosowaniu wydajnego i nowoczesnego silnika pozycjonowanie i optymalizacja IdoSell Shop s膮 skuteczne i nie wymagaj膮 du偶ych nak艂ad贸w czasowych oraz kosztowych. Jest to rozwi膮zanie polecane dla w艂a艣cicieli wi臋kszo艣ci e-sklep贸w, w tym zar贸wno dla ma艂ych, jak i 艣rednich oraz du偶ych przedsi臋biorstw. Platforma zapewnia dost臋p do r贸偶norodnych narz臋dzi (Google Analytics, Google Search Console), z kt贸rymi optymalizacja SEO IdoSell przebiega sprawnie.

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *