Pozycjonowanie IdoSell

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Współcześnie wielu klientów kładzie nacisk na kompleksowość i złożoność oferowanych im usług. Generuje to korzyści pod postacią wygody oraz, nierzadko, również ograniczania kosztów. Dlatego dużą popularnością cieszą się rozwiązania, które starają się wypełniać różnorodne potrzeby konsumentów. Obejmuje to m.in. działalność platform sprzedażowych, w których dostępne są rozwiązania typu optymalizacja i pozycjonowanie. IdoSell jest przykładem tego typu platformy.

    Czym jest IdoSell?

    Czym jest IdoSell?

    IdoSell Shop (dawna nazwa – IAI Shop) jest popularnym rozwiązaniem wśród sprzedawców oferujących swoje produkty i usługi w internecie. Platforma powstała w 2005 r. z inicjatywy Sebastiana Mulińskiego oraz Pawła Fornalskiego. Obecnie w jej ramach działa ponad 6,5 tys. e-sklepów, które sprzedają produkty na kwotę ponad 12 mld zł rocznie.

    Rozwiń

    Platforma jest przeznaczona dla podmiotów działających w ramach handlu elektronicznego. Za jej pośrednictwem można skutecznie zarządzać e-sklepami, przy czym jeden użytkownik może obsługiwać kilka witryn internetowych. Bazując na IdoSell, pozycjonowanie może być realizowane w złożony sposób.

    To, co wyróżnia IdoSell, to możliwość obsługi nawet najbardziej rozbudowanych sklepów internetowych. Wydajny silnik, który jest stosowany w systemie, pozwala na realizację nawet kilku tysięcy zamówień dziennie. Silnik ten jest stale rozwijany, tak by skutecznie dopasowywać się do wciąż zmieniających się potrzeb klientów. Pozwala to na pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w sklepie IdoSell. Pozycjonowanie strony przy wykorzystaniu tej platformy bazuje na nowoczesnych i optymalnych rozwiązaniach.

    Podstawowe cechy IdoSell

    Platforma zapewnia dostęp do wielu użytecznych funkcjonalności. Dzięki nim pozycjonowanie sklepu IdoSell jest łatwiejsze i sprawniejsze. Takie funkcjonalności obejmują:

    • szeroki wybór szablonów, które umożliwiają skuteczne tworzenie nagłówków oraz adekwatne rozmieszczenie słów kluczowych,
    • dostęp do technologii RWD (responsive web design), dzięki której strona WWW automatycznie dopasowuje się do okna przeglądarki – ma to szczególne znaczenie w przypadku e-sklepów działających również w kanale mobilnym,
    • liczne narzędzia pozwalające na zapewnienie tego, że funkcjonowaniu sklepu internetowego będzie towarzyszyła odpowiednio rozbudowana optymalizacja SEO IdoSell,
    • stały dostęp do bezpłatnych aktualizacji, co obejmuje również pozycjonowanie IdoSell,
    • szeroką integrację, w tym z:
      • różnymi platformami sprzedażowymi typu Allegro, Amazon czy eBay,
      • elektronicznymi systemami płatności,
      • firmami kurierskimi,
      • narzędziami służącymi do analizy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania czy ruchu na stronie,
      • portalami społecznościowymi typu Facebook czy Instagram,
      • całodobową opiekę i nieograniczone wsparcie techniczne IdoSell – pozycjonowanie sklepu internetowego może przebiegać bez żadnych zakłóceń i opierać się na najbardziej optymalnych rozwiązaniach.

    Na platformie IdoSell pozycjonowanie strony ma zindywidualizowany charakter. Personalizacja oferty przejawia się w możliwości stosowania różnego rodzaju usprawnień i monitorowania wielu wskaźników, dzięki którym cały czas można poprawiać wydajność strony WWW i śledzić konwersję. Ważne znaczenie ma także dostęp do oferowanego przez platformę działu webmasterów. Zapewniają oni skuteczną obsługę witryny, w tym pod kątem stałego aktualizowania treści znajdujących się na niej, a także projektowania różnych rozwiązań ściśle dopasowanych do potrzeb klientów.

    Model SaaS

    Pozycjonowanie IdoSell funkcjonuje w ramach modelu Software as a Service, w skrócie SaaS. Polega on na tym, że klienci uzyskują dostęp do oprogramowania bez konieczności jego instalacji i uruchamiania specjalnego programu czy wtyczek – dostęp taki jest możliwy dzięki sieci internetowej.

    W modelu „oprogramowania jako usługi” płatność jest ponoszona przez klientów wyłącznie za te rozwiązania, które są przez nich wykorzystywane. Z punktu widzenia nabywców korzystne jest to, że pełna odpowiedzialność za kwestie związane z zarządzaniem oprogramowaniem, w tym zapewnieniem niezbędnej infrastruktury IT, aktualizacją czy wsparciem technicznym, jest przejmowana przez dostawcę.

    Dzięki modelowi SaaS, jaki jest stosowany na platformie IdoSell, pozycjonowanie stron może być realizowane w sposób całkowicie stabilny i bezpieczny. Każdy klient korzysta wyłącznie z tych usług, które są przez niego preferowane – może je więc dopasować lub zintegrować z już podjętymi działaniami z zakresu optymalizacji. Zapewnia to Idea Otwartego SaaS, która pozwala na wgrywanie do IdoSell własnych aplikacji lub tworzenie zupełnie nowych modyfikacji. Dzięki temu e-sklep może być stale ulepszany i usprawniany.

    Platforma, w ramach abonamentu, zapewnia dostęp do wielu użytecznych narzędzi SEO, w tym Google Analytics czy certyfikatu SSL. Dzięki temu pozycjonowanie sklepu IdoSell jest efektywne i zgodne z różnorodnymi potrzebami klientów. Korzyści potęguje bezpłatna aktualizacja systemu przez cały czas trwania umowy, a także możliwość administrowania dedykowanym serwerem.

    Dla kogo przeznaczone jest pozycjonowanie IdoSell?

    Z rozwiązań oferowanych przez tę platformę może korzystać większość podmiotów działających na rynku e-commerce. Wprawdzie pozycjonowanie IdoSell dedykowane jest głównie firmom z sektora MŚP, a więc mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, to jednak nie ma żadnych przeszkód do tego, by z platformy korzystały również duże podmioty.

    Jest tak z tego względu, że wydajny i wszechstronny silnik, na jakim jest oparta platforma, zapewnia codzienną obsługę wielu tysięcy zamówień. Dlatego pozycjonowanie sklepu IdoSell można zastosować nawet w przypadku współpracującej z wieloma kontrahentami hurtowni, w której codzienny obrót ma dużą skalę.

    Platformę charakteryzuje dostęp do różnych planów abonamentowych, które są stricte uzależnione od kosztów obsługi sklepu, a także możliwość dopasowania oferty do własnych, indywidualnych potrzeb. Powoduje to, że optymalizacja SEO IdoSell jest narzędziem, które bez względu na skalę sprzedaży, może być z powodzeniem stosowane przez zdecydowaną większość e-sklepów działających na rynku.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – podstawowe założenia

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – podstawowe założenia

    Pomimo tego, że optymalizacja SEO IdoSell, ze względu na konieczność wykorzystania różnych rozbudowanych narzędzi i funkcjonalności, może sprawiać trudności, to jednak dzięki pomocy technicznej, proces ten może być realizowany nawet bez pomocy specjalistów. W tym względzie kluczowe znaczenie ma oparcie się na adekwatnych narzędziach i technikach.

    Rozwiń

    Istotne jest również zapewnienie regularności działań – dotyczy to w szczególności stałej analizy, w tym w zakresie fraz kluczowych, ciągłej rozbudowy treści znajdujących się na stronie WWW (pod kątem ich dopasowania do zapytań formułowanych przez użytkowników), jak również monitorowania efektów.

    Bazując na platformie IdoSell, pozycjonowanie można oprzeć na różnych strategiach. Dominujące znaczenie będzie miała strategia sprzedażowa, czyli taka, która zakłada zwiększenie ruchu na stronie i tym samym wzrost zysków. W ramach tej strategii optymalizacja SEO IdoSell zmierza do promowania w wyszukiwarkach tych fraz kluczowych, które są bezpośrednio powiązane z działalnością prowadzoną przez firmę. Obejmuje to również słowa kluczowe o charakterze lokalnym czy nawet potocznym.

    W innej strategii, wizerunkowej, nacisk jest kładziony na wypromowanie marki pod kątem tego, by była ona pozytywnie postrzegana przez klientów. W tym zakresie pozycjonowanie IdoSell zmierza do zbudowania społeczności lojalnych i mocno przywiązanych do marki użytkowników, którzy będą ponownie korzystali z jej oferty. By osiągnąć taki cel, niezbędne jest oferowanie odbiorcom wartościowych artykułów oraz wpisów, w tym o charakterze poradnikowym.

    Optymalizacja IdoSell może zmierzać do zastosowania elementów obydwu strategii. Będzie to zasadne wówczas, gdy firma już zyskała spore grono stałych klientów, jednak, ze względu na stałą ekspansję, chce zwiększyć sprzedaż, kierując przekaz do nowych grup targetowych. Wymaga to zastosowania zarówno odpowiednich słów kluczowych, jak i tekstów wysokiej jakości. Może to być mocno czaso- i kosztochłonne, jednak w dłuższej perspektywie czasowej może zapewnić szereg korzyści finansowych i wizerunkowych.

    Realizując pozycjonowanie strony IdoSell, ważne jest, by zachować odpowiednią kolejność działań optymalizacyjnych. Polegają one na:

    • audycie pod względem poprawnego wdrożenia elementów technicznych,
    • analizie słów kluczowych,
    • porządkowaniu treści znajdujących się na poszczególnych podstronach,
    • wdrażaniu usprawnień technicznych,
    • pozyskiwaniu linków,
    • raportowaniu.

    Audyt działania witryny jako wstępne pozycjonowanie IdoSell

    Audyt działania witryny jako wstępne pozycjonowanie IdoSell

    Pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell warto rozpocząć od zweryfikowania stanu działania strony WWW. Chodzi głównie o to, czy wdrożone zostały określone rozwiązania i czy funkcjonują one prawidłowo.

    Rozwiń

    Sprawdzenie stanu indeksacji strony

    Pozycjonowanie w IdoSell obejmuje zweryfikowanie, czy witryna została w prawidłowy sposób zindeksowana, a więc czy została ona dodana do wyszukiwarki Google. Jest to kluczowe z tego względu, że tylko wówczas, gdy przeglądarka dysponuje informacjami na temat witryny, może ją wyświetlić w wynikach wyszukiwania i tym samym zaprezentować ją użytkownikom (po wpisaniu przez nich określonych fraz).

    W ramach indeksu Google analizowana jest zawartość witryny internetowej. Dotyczy to:

    • weryfikowania materiałów filmowych i obrazów znajdujących się na stronie,
    • mierzenia czasu odpowiedzi,
    • sprawdzania poprawności kodu strony,
    • kontrolowania linków wychodzących.

    Obecnie pozycjonowanie SEO IdoSell musi uwzględniać fakt, że Google dysponuje dwiema wersjami indeksu. Jeden, czyli GoogleBot Desktop, dotyczy komputerów, natomiast drugi, a więc GoogleBot Mobile – urządzeń mobilnych, czyli smartfonów czy tabletów. Podstawowa różnica pomiędzy nimi dotyczy elementów, które są brane pod uwagę przy indeksacji. Przykładem jest parametr związany z rozmiarem grafik – ekrany smartfonów są stosunkowo małe, dlatego wszelkie obrazy znajdujące się na stronie WWW muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod tym kątem. Korzystając z IdoSell, pozycjonowanie musi uwzględniać oba rodzaje indeksowania, tak by dwie wersje witryny, czyli desktop oraz mobilna, znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania.

    Podczas korzystania z IdoSell może pojawić się pytanie, w jaki sposób sprawdzić, czy dana witryna jest zaindeksowana. Proces ten jest stosunkowo prosty – wystarczy wejść w wyszukiwarkę Google i wpisać następującą frazę: site:nazwadomeny.pl (czyli np. „site:grupa-icea.pl”). Jeśli pod formularzem wyszukiwania umieszczona zostanie liczba zaindeksowanych podstron, oznacza to, że witryna jest zaindeksowana. Jeśli jednak pojawi się taki komunikat: „podana fraza – site:nazwa-domeny.pl – nie została odnaleziona”, wskazuje to na konieczność dokonania indeksacji strony.

    Indeksacja musi być podstawą wszelkich działań, których efektem ma być skuteczne pozycjonowanie SEO IdoSell. Nawet najlepsza optymalizacja strony nie doprowadzi bowiem do tego, że będzie ona w ogóle widoczna w przeglądarce. W ten sposób, zanim nacisk zostanie położony na wzrost pozycji witryny w Google, konieczne jest dodanie strony do indeksu.

    Zweryfikowanie poprawności pliku robots.txt

    Plik robots.txt jest przeznaczony do przekazywania robotom wyszukiwarek informacji na temat tego, do jakich adresów URL w ramach witryny mogą one uzyskać dostęp. Jego zapis wygląda tak: https://nazwa-domeny.pl/robots.txt.

    Dzięki niemu pozycjonowanie IdoSell może być skuteczne. Plik ten bowiem jest pierwszym, który jest analizowany przez robota Google. Pozwala on na przekazanie tych informacji, które, z punktu widzenia administratora strony, są najważniejsze, i równocześnie pominięcie tych, które nie mają znaczenia dla konwersji na stronie.

    Głównymi celami pliku robots.txt jest dbanie o to, by:

    • serwer nie został przeciążony w wyniku ciągłych żądań robota,
    • ruch indeksowania był skutecznie zarządzany,
    • nie doszło do indeksowania tych samych lub mało istotnych podstron witryny,
    • określone pliki graficzne, video oraz dźwiękowe były wykluczane z wyników wyszukiwania,
    • blokowano pliki zasobów, które właściciel strony uznał za nieistotne – mogą to być np. obrazy, style czy skrypty.

    Jeśli użytkownik nie chce, by jego strona była indeksowana przez Google (co nie jest pożądaną praktyką i nie służy temu, by optymalizacja SEO IdoSell była w pełni skuteczna), ma do wyboru dwie opcje. Powinien albo zablokować indeksowanie przy wykorzystaniu tagu „noindex”, albo zabezpieczyć witrynę za pomocą hasła.

    Sprawdzenie poprawności pliku robots.txt, bez czego efektywne pozycjonowanie IdoSell nie jest możliwe, odbywa się za pomocą specjalnego narzędzia. Jest nim Tester pliku robots.txt, który jest dostępny w ramach Google Search Console. Pozwala on na lokalizację wszelkich błędów w składni i błędów logicznych, jakie znajdują się w tym pliku. Co ważne, Tester pliku robots.txt działa tylko w usługach z adresem URL. Wyklucza to jego zastosowanie względem usług domeny.

    Sprawdzenie wdrożenia mapy witryny

    Mapa strony HTML to plik tekstowy, który informuje Google o jej zawartości. Zawiera on informacje odnośnie do wszystkich adresów URL na stronie internetowej, a także, opcjonalnie, do metadanych, w tym przy wzięciu pod uwagę ostatnich aktualizacji czy innych wersji językowych.

    Mapa witryny ma ważne znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony w IdoSell. Pozwala ona na wspieranie przeglądarek internetowych w skutecznym przeszukiwaniu witryny oraz jej indeksowaniu. Efektem jest szybkie odnajdywanie witryny i jej wszystkich podstron przez roboty Google.

    Zarządzanie mapą witryny, jako narzędzie, bez którego skuteczna optymalizacja SEO IdoSell nie może zostać zrealizowana, odbywa się z poziomu Google Search Console. Można tam sprawdzić, czy strona została przesłana, czyli czy wskazano lokalizację mapy w witrynie. Jeśli do tego nie doszło, konieczne jest dokonanie czynności z tego zakresu. Pierwszym krokiem jest opublikowanie mapy witryny na stronie WWW za pomocą jednego z akceptowanych formatów, czyli XML, tekstowego lub RSS. Następnie konieczne jest otworzenie w Google Search Console raportu „Mapa witryn” i wpisanie adresu URL odsyłającego do mapy.

    Kontrola integracji z Google Analytics i Google Search Console

    Pozycjonowanie IdoSell umożliwia integrację e-sklepu z narzędziami typu Google Analytics oraz Google Search Console. Pozwalają one na mierzenie różnorodnych parametrów związanych z funkcjonowaniem strony internetowej, w tym w zakresie konwersji.

    Korzystając z IdoSell, pozycjonowanie musi objąć weryfikację tego, czy sklep jest zintegrowany z tymi narzędziami. Można tego dokonać w panelu administracyjnym IdoSell. W przypadku Google Analytics konieczne jest wejście w opcję „Marketing”, a dalej „Statystyki WWW”. By włączyć integrację GA i sklepu IdoSell, należy zaznaczyć funkcję „Uaktywnij Google Analytics” i wybrać wersję kodu śledzenia – klasyczny, Universal Analytics lub Universal Analytics z Enhanced Ecommerce (o wtyczce tej będzie jeszcze mowa).

    W przypadku Google Search Console weryfikacja integracji tego narzędzia ze sklepem opartym na platformie IdoSell jest możliwa w zakładce „Moderacja”. Jeśli nie włączono takiej integracji, konieczne jest zaznaczenie opcji „Dodatki HTML i JavaScript” oraz „Dodaj kampanię”. Następnie trzeba wybrać „Nowy dodatek” i wpisać „Search Console”.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell pod kątem słów kluczowych

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell pod kątem słów kluczowych

    W ramach IdoSell pozycjonowanie sklepu musi uwzględniać analizę fraz kluczowych. Proces ten jest złożony, co wynika w szczególności z różnorodności słów kluczowych oraz konieczności ich odpowiedniego doboru, tak by zapewniały duży ruch na stronie i wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce.

    Rozwiń

    Rodzaje słów kluczowych

    Pozycjonowanie strony IdoSell może opierać się na różnorodnych frazach kluczowych. Są nimi hasła i zapytania, jakie są wpisywane przez użytkowników do przeglądarki w celu odszukania konkretnych ofert czy informacji.

    W przypadku sklepu IdoSell pozycjonowanie zwykle bazuje na następujących słowach kluczowych:

    • ogólnych (głównych) – składają się z jednego lub dwóch wyrazów, czyli np. „optymalizacja SEO”,
    • długiego ogona (long-tail keywords) – zawierają one trzy lub więcej wyrazów i pozwalają na dokładne wyrażenie potrzeb przez użytkowników (np. „pozycjonowanie sklepu internetowego w Google”),
    • brandowe – zawierają nazwę marki, czyli np. „optymalizacja SEO IdoSell”. Przeciwieństwem słów kluczowych brandowych są frazy niebrandowe – np. „sklep internetowy ze sprzętem audio”,
    • produktowe – odnoszą się do konkretnych produktów lub usług (np. „telewizor Kiano 32 cale”),
    • lokalne – zawierają nazwę regionu czy miasta, czyli np. „usługi SEO Poznań”,
    • informacyjne – służą do zadawania pytań typu „gdzie mogę skorzystać z usług hydraulika?”.

    Selekcja słów kluczowych

    Słowa kluczowe można zgromadzić przy wykorzystaniu specjalnych narzędzi. Są nimi wyszukiwarki i generatory słów kluczowych, które znacznie ułatwiają pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    Do najpopularniejszych spośród nich należą:

    • Planer słów kluczowych Google – darmowy program do wyszukiwania słów kluczowych, który umożliwia pozyskanie danych na temat popularności fraz w przeglądarce czy kosztu związanego z klikaniem w nie,
    • Senuto – płatne narzędzie, które pozwala na pozycjonowanie IdoSell zarówno w wyniku selekcji słów kluczowych, jak i ich sortowania pod względem liczby zapytań czy uzyskania dostępu do listy pokrewnych haseł,
    • Surfer SEO – wtyczka do przeglądarki Google Chrome, która udostępnia sprawdzenie podobnych haseł oraz listy zapytań,
    • Semstorm – wśród jego funkcji znajduje się optymalizacja SEO IdoSell pod kątem listy fraz kluczowych wraz z przyimkami („do”, „z”) oraz przy uwzględnieniu pytań („gdzie kupić telefon?”),
    • Google Trends – darmowe narzędzie od Google, dzięki któremu pozycjonowanie strony IdoSell obejmuje sezonowość fraz kluczowych.

    W ramach selekcji fraz kluczowych ważne znaczenie ma odpowiednie zgrupowanie zgromadzonych haseł, w tym pod kątem kategorii produktowych i usługowych oraz lokalizacji. Ponadto istotne jest określenie poziomu konkurencyjności fraz, czyli tego, jak często inne witryny internetowe są pozycjonowane na takie frazy.

    Zasady dotyczące analizy słów kluczowych

    Optymalizacja IdoSell musi uwzględniać pewne zasady, które obowiązują podczas doboru słów kluczowych. Dotyczą one:

    • unikania kanibalizacji fraz, czyli dodawania tych samych słów kluczowych na kilka podstron w witrynie,
    • wyznaczenia słów wykluczających, czyli takich, na które pozycjonowanie strony IdoSell nie powinno być prowadzone – przykładem jest fraza „flakony używane” dla działalności, która zajmuje się wyłącznie sprzedażą nowych wyrobów,
    • dopasowania fraz do rodzaju prowadzonej działalności – w przypadku sprzedaży prowadzonej w e-sklepie IdoSell, pozycjonowanie musi bazować głównie na słowach kluczowych produktowych,
    • zastosowania fraz dla wszystkich segmentów klientów, a więc tych, którzy znajdują się na każdym etapie lejka sprzedażowego – lejek taki jest budowany przy wzięciu pod uwagę osób mniej lub bardziej zdecydowanych na dokonanie zakupu.

    Pożądanym rozwiązaniem jest również pozycjonowanie sklepu IdoSell przy uwzględnieniu sezonowości wyszukiwań fraz kluczowych. Niektóre słowa, jak np. „sprzedaż chryzantem” czy „stoki narciarskie”, są używane w ściśle określonym czasie, dlatego, m.in. za pomocą Google Trends, można sprawdzić okresowość ich wyszukiwania w przeglądarce.

    Uporządkowanie treści w sklepie IdoSell – pozycjonowanie wartościowe dla robotów Google i użytkowników

    Uporządkowanie treści w sklepie IdoSell – pozycjonowanie wartościowe dla robotów Google i użytkowników

    Niezwykle ważną czynnością, bez której efektywna optymalizacja SEO IdoSell byłaby niemożliwa, jest umieszczanie na każdej podstronie wartościowych i merytorycznych treści. Powinny one cechować się poprawnością gramatyczną, stylistyczną i interpunkcyjną i być wolne od wszelkich błędów językowych.

    Rozwiń

    Ważne znaczenie ma także to, by teksty generowały konkretną wartość dla użytkowników. Poza walorami informacyjnymi muszą one być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, tak by użytkownicy, dzięki wyszukiwarce, mogli do nich szybko dotrzeć. Treści na podstronach powinny być również odpowiednio sformatowane, przy uwzględnieniu wielu akapitów i nagłówków H1-H6, co czyni je czytelnymi dla odbiorców.

    Formułując treści przeznaczone na strony WWW, warto szczególną uwagę zwrócić na opisy produktów. Skuteczne pozycjonowanie IdoSell zakłada, że opisy takie muszą cechować się:

    • zwięzłością – zdania powinny być krótkie i pozbawione zbyt wielu rzeczowników. Pożądane jest stosowanie wyłącznie jednego przymiotnika przed rzeczownikiem. Ponadto należy unikać charakteryzowania tego, co użytkownik sam jest w stanie dostrzec, czyli np. koloru produktu. Lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na unikalnych cechach użytkowych, a więc np. odporności mebli na zniszczenie,
    • idealnym dopasowaniem do produktu – opisy muszą odnosić się stricte do danego wyrobu i nie upiększać go zanadto, gdyż może to zniechęcić użytkowników do zakupu,
    • dużą szczegółowością – nie warto ogólnie pisać, że krzesło jest innowacyjne, a zamiast tego trzeba podkreślić, że dostosowuje się ono do kształtu kręgosłupa i ma odporność na ścieranie na poziomie 100 000 cykli,
    • podkreśleniem korzyści dla klienta, jakie przyniesie zakup produktu – pozycjonowanie SEO w IdoSell zakłada, że charakterystyce każdej cechy musi towarzyszyć określenie zysku z nią związanego (np. „buty robocze z wysokim usztywnieniem idealnie sprawdzą się na kamienistym podłożu”),
    • posługiwaniem się słowami, które wyrażają konkretne emocje (np. „zachwycający” zamiast „ładny”).

    Optymalizacja IdoSell pod kątem opisów produktów zawartych na stronie WWW powinna również kłaść nacisk na zamieszczanie dowodów, jakie potwierdzają jakość czy funkcjonalność wyrobów (pożądane jest dołączenie certyfikatów czy nagród). Ważne jest także informowanie o dostępności towarów, w tym pod kątem innych rozmiarów (w przypadku np. obuwia) – dzięki temu klient nie będzie musiał szukać interesującego go wyrobu po całym sklepie i tracić czas z tym związany.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell umożliwia dodawanie treści na wszystkich podstronach. Dotyczy to zakładek „O nas”, „Kontakt”, „Produkty” czy „Opinie”. Ponadto treści mogą być umieszczane na kartach produktów i opisach producentów oraz na blogach. Daje to szerokie możliwości w zakresie udostępniania odbiorcom atrakcyjnych i zgodnych z zasadami SEO tekstów.

    By optymalizacja SEO IdoSell była skuteczna, konieczne jest również uporządkowanie nawigacji wewnętrznej w e-sklepie. Jest to istotne dlatego, że brak odpowiedniego menu, za pomocą którego użytkownik szybko można znaleźć interesujące go informacje, wpływa na wydłużenie czasu korzystania z witryny i tym samym na dyskomfort podczas przemieszczania się pomiędzy podstronami. Może to zniechęcić wielu użytkowników do zakupu produktów i tym samym wpłynąć na zmniejszenie ruchu na stronie.

    By temu przeciwdziałać, pozycjonowanie IdoSell umożliwia takie skonstruowanie nawigacji wewnętrznej, by dostęp do wszystkich zakładek był wygodny. Dobrym rozwiązaniem w tym względzie jest tworzenie menu w oparciu o listę adresów URL. Ponadto postuluje się, by najważniejsze kategorie (zarówno z punktu widzenia potrzeb sprzedawcy, jak i użytkowników) były widoczne z poziomu strony głównej, ewentualnie tworzyły drugą gałąź menu.

    Pozycjonowanie strony IdoSell poprzez optymalizacje techniczne

    Pozycjonowanie strony IdoSell poprzez optymalizacje techniczne

    Podczas korzystania z platformy IdoSell pozycjonowanie sklepu musi uwzględnić konieczność wykonania różnego rodzaju usprawnień o charakterze technicznym. Wpływają one wydatnie na skuteczność optymalizacji i na miejsce, jakie zajmuje witryna w wyszukiwarce.

    Rozwiń

    Osobne tytuły dla każdej podstrony

    Pozycjonowanie strony IdoSell, dzięki jednej z funkcji, pozwala na dodawanie nagłówków, w tym H1. Każda podstrona powinna mieć oddzielny nagłówek i dokładnie oraz krótko precyzować to, co użytkownik może na niej znaleźć. Ważne znaczenie ma uwzględnienie w nagłówkach słów kluczowych.

    Meta tagi dla wszystkich podstron

    Są to znaczniki, które znajdują się w kodzie źródłowym strony WWW (w formacie HTML). Za ich pomocą można określić, co znajduje się w danej witrynie – wydatnie wpływa to na efektywne pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    Meta tagi są wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Można wyodrębnić meta tag title, czyli tytuł strony (powinien on liczyć nie więcej niż 60 znaków ze spacjami), oraz meta description, czyli opis strony (maksymalnie 150 znaków ze spacjami).

    Pożądane jest umieszczanie opisów meta dla wszystkich podstron znajdujących się na danej stronie WWW. Dzięki temu pozycjonowanie IdoSell pozwoli na przekazanie robotom wyszukiwarek oraz użytkownikom precyzyjnych informacji, czego te podstrony dotyczą i jakich treści w ich ramach można się spodziewać. Często decyduje to o skorzystaniu przez klientów z oferty dostępnej na takiej podstronie.

    Wersja mobilna e-sklepu

    Według badań, około 25% użytkowników Internetu w Polsce realizuje e-zakupy za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. W innych krajach świata odsetek ten jest znacznie większy – nawet około 70%. Efektywne pozycjonowanie sklepu IdoSell musi uwzględniać ten fakt. Zbudowanie mobilnej wersji strony WWW jest kluczem do zwiększenia konwersji i wzrostu popularności witryny w wyszukiwarkach.

    Integracja z Google Maps

    Możliwość szybkiego dotarcia przez klienta do placówki stacjonarnej jest nierzadko jednym z podstawowych czynników, który wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych. Dlatego na platformie IdoSell pozycjonowanie sklepu powinno bazować na umieszczeniu lokalizacji firmy na Mapie Google. Dzięki temu każdy użytkownik będzie mógł nie tylko sprawdzić, gdzie dokładnie znajduje się interesująca go placówka, ale również określić odległość względem niej i czas dotarcia do niej, a nawet wyznaczyć optymalną trasę.

    Przyjazne adresy URL

    Wszelkie adresy, jakie kierują ruch na stronę WWW, muszą wykazywać się logiczną konstrukcją oraz przejrzystością dla robotów Google i użytkowników. Pożądane jest, by każdy adres URL zawierał frazy, które precyzyjnie wskazują zawartość danej witryny i poszczególnych jej podstron.
    Można to pokazać na przykładzie firmy iCEA – dla usług typu audyt SEO adres wygląda tak: https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/. Z kolei w przypadku bloga tej firmy odnośnik przedstawia się następująco: https://www.grupa-icea.pl/blog/.

    Dane strukturalne

    By optymalizacja IdoSell była skuteczna, pożądane jest wykorzystanie danych strukturalnych, inaczej danych uporządkowanych lub Rich Snippets. Odpowiadają one za wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google różnorodnych informacji, które są bardzo przydatne, a równocześnie atrakcyjne dla użytkowników. Dotyczą one opinii, cen czy dostępności towarów. „Gwiazdki”, bo tak są również określane, przyczyniają się do lepszego rozumienia witryny przez roboty Google, a co za tym idzie – do wyższej pozycji w wyszukiwarce. Znacznie poprawia to pozycjonowanie IdoSell.

    Szybkość wczytywania witryny

    W dobie dostępu do wręcz niewyobrażalnej ilości informacji użytkownicy Internetu, poszukując ofert produktów, mogą korzystać z różnych witryn. Chęć szybkiego uzyskania potrzebnych danych powoduje, że nie są w stanie przeglądać wszystkich stron. Ocenia się, że wczytywanie strony dłużej niż 5 s może skutecznie zniechęcić użytkownika do skorzystania z niej.

    Dlatego należy pamiętać o tym, by budując sklep na platformie IdoSell, pozycjonowanie uwzględniało szybki czas wczytywania strony. Można to osiągnąć dzięki:

    • zastosowaniu bezstratnej kompresji grafik i zdjęć znajdujących się w witrynie, która nie doprowadzi do zmniejszenia jakości materiałów wizualnych,
    • wykorzystaniu pamięci podręcznej przeglądarki,
    • zmniejszeniu liczby wszelkich skryptów, które mogą wpływać na powolne działanie strony,
    • redukcji nieużywanych elementów czy niepotrzebnych plików CSS (Cascading Style Sheets – kod pozwalający na stworzenie wyglądu witryny internetowej).

    Pozyskiwanie linków jako sposób na efektywne pozycjonowanie strony IdoSell

    Pozyskiwanie linków jako sposób na efektywne pozycjonowanie strony IdoSell

    Optymalizacja SEO IdoSell nie jest możliwa bez pozyskiwania linków. Proces ten jest sygnałem dla algorytmu Google, że witryna jest wartościowa i że jest przedmiotem szerokiego zainteresowania ze strony użytkowników.

    Rozwiń

    Zdobywanie wartościowych linków odbywa się poprzez umieszczenie w treściach, znajdujących się na innych stronach, specjalnych odsyłaczy (odnośników). Mogą one występować pod postacią anchorów, w tym podświetlonych słów kluczowych bądź adresów URL, a także elementów HTML czy klikalnych obrazów. Najbardziej pożądana sytuacja jest wtedy, gdy pozycjonowanie sklepu IdoSell bazuje na różnorodnych typach linków i na stosowaniu w poszczególnych tekstach nie tylko jednego rodzaju linkowania.

    W przypadku sklepów działających w oparciu o platformę IdoSell pozycjonowanie może opierać się na różnych strategiach z zakresu Link Building. Niektóre spośród nich bazują na artykułach sponsorowanych, w których użytkownikom przekazuje się różnorodne informacje i rady, jednocześnie wplatając do tekstu linki i subtelnie promując firmę. W innych strategiach liczy się dodawanie komentarzy i wpisów na blogach i forach, a także stronach powiązanych z określonym regionem. Wpisy takie mogą mieć charakter specjalistyczny i ekspercki – w ich ramach można wykazać się wartościową wiedzą, która skłoni użytkowników do odwiedzenia witryn ich autorów. Jeszcze innym rozwiązaniem, które umożliwia optymalizacja SEO IdoSell, jest dodawanie wpisów do katalogów typu Panorama Firm czy Targeo.

    Link Building przyczynia się do osiągnięcia wymiernych efektów, które pozwalają na skuteczne pozycjonowanie IdoSell. Zalicza się do nich:

    • wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i poprawa jej pozycji w przeglądarce,
    • zwiększenie ruchu organicznego na stronie, wpływające na wzrost liczby klientów,
    • promocję witryny na różnych portalach i stronach internetowych oraz budowanie świadomości marki.

    Optymalizacja SEO IdoSell poprzez raportowanie

    Optymalizacja SEO IdoSell poprzez raportowanie

    W ramach raportowania pozycjonowanie sklepu IdoSell polega na analizie różnych parametrów i wskaźników. Za ich pomocą można sprawdzić wpływ działań optymalizacyjnych na poziom sprzedaży realizowanej za pośrednictwem witryny internetowej.

    Rozwiń

    W ramach raportowania, które powinno mieć charakter comiesięcznych lub doraźnych (według potrzeb klienta) konsultacji, kluczowe znaczenie ma uwzględnienie takich parametrów, jak:

    • widoczność witryny w Google – można ją mierzyć za pomocą narzędzi Senuto i Semstorm. Parametr ten dotyczy liczby fraz, na które witryna jest widoczna w top 3, 10, 20 lub 50 wyników wyszukiwania w przeglądarce. W ramach widoczności optymalizacja IdoSell może bazować również na danych odnośnie do sezonowości witryny i jej pozycji na tle konkurentów,
    • konwersja z Google – szczególne znaczenie ma ruch organiczny, a więc taki, który jest pozyskiwany z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dane w tym względzie pozyskuje Google Analytics,
    • liczba wyświetleń w Google – chodzi o takie wskaźniki, jak liczba kliknięć na poszczególnych podstronach, rodzaje zapytań wpisywanych do wyszukiwarki przez użytkowników, a także CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń w Google. Parametry te można mierzyć za pomocą Google Search Console,
    • profil linków przychodzących – dane w tym względzie można pozyskać z Senuto. Informują one o liczbie pozyskanych linków oraz o ich źródle,
    • średni czas trwania sesji, zachowania użytkowników na stronie i ich lokalizacja, a także wielkość ruchu z urządzeń mobilnych – dane te, dostępne w ramach Google Analytics, pozwalają na stworzenie profilu użytkowników i lepsze pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    Podczas analizy poszczególnych parametrów kluczowe znaczenie ma ścisły kontakt z klientem i jasne oraz rzetelne wyjaśnienie mu wszelkich aspektów, jakie wiążą się z SEO. Często są to zawiłe kwestie, które są trudne do zrozumienia dla przeciętnego odbiorcy. Szeroka współpraca z klientem może zapewnić, że pozycjonowanie strony IdoSell będzie procesem wysoce efektywnym, pozwalającym na osiąganie wszystkich założonych celów.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – podstawowe narzędzia

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – podstawowe narzędzia

    Platforma udostępnia szereg rozwiązań, dzięki którym optymalizacja SEO IdoSell staje się stosunkowo łatwa i skuteczna. Poniżej opisano kluczowe spośród nich.

    Rozwiń

    Automatyczne generowanie meta tagów

    Jedną z najważniejszych funkcji IdoSell jest możliwość w pełni automatycznego generowania znaczników meta Odbywa się to przy wykorzystaniu konkretnych zmiennych i dotyczy zarówno tytułów (title) i opisów (description) strony, jak i meta tagów dla poszczególnych towarów. W przypadku tych ostatnich użytkownik musi jedynie uzupełnić opisy produktów, a IdoSell samodzielnie wygeneruje meta opisy dla wyszukiwarki. Użytkownikom, którzy chcą samodzielnie stworzyć meta opisy, pozycjonowanie SEO IdoSell zapewnia dostęp do odpowiedniej opcji. Każdy może więc wybrać pomiędzy automatycznym bądź ręcznym generowaniem informacji meta.

    Automatyczne tworzenie linków kanonicznych

    Na wielu stronach WWW jednym z najczęściej pojawiających się problemów jest duplikowanie treści (duplicate content). Dochodzi do niego wówczas, gdy identyczny tekst pojawia się w przypadku kilku adresów URL, w tym zarówno w obrębie jednej witryny, jak i wielu domen. Problem ten może być spowodowany np. utworzeniem dwóch wersji strony WWW (desktop i mobile) czy udostępnieniem użytkownikom różnych opcji filtrowania przeglądanych zasobów. Skutkiem duplikacji treści może być obniżenie pozycji witryny w przeglądarce.

    Skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest generowanie linków kanonicznych. Są one meta tagami – dodaje się je w sekcji „<head>”. Przekazują one robotom wyszukiwarki informację na temat tego, że dany adres URL jest oryginalny i że to on powinien być indeksowany. W ramach platformy IdoSell pozycjonowanie sklepu za pomocą tych linków odbywa się w sposób całkowicie automatyczny. Pozwala to na większą trafność indeksacji przez przeglądarkę oraz na lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do zapytań użytkowników.

    Automatyzacja Rich Snippets

    Optymalizacja IdoSell umożliwia automatyczne dodawanie tzw. „gwiazdek”, czyli atrakcyjnych i wartościowych dodatków, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Za ich pośrednictwem użytkownicy mogą szybciej trafić na witrynę – może ich do tego skłaniać informacja odnośnie do szybkiej dostępności towarów czy pozytywnej opinii na temat sklepu ze strony innych klientów.

    Dodawanie i edycja treści na stronie WWW

    IdoSell pozwala na tworzenie i modyfikowanie treści, jakie znajdują się w witrynie. Jest to stosunkowo łatwe do wykonania. Służy do tego specjalny edytor wizualny, który nawet osobom, które nie znają kodu HTML, pozwala na dodawanie akapitów i nagłówków oraz zastosowanie pogrubień czy linkowania wewnętrznego na inne podstrony. Ponadto pozycjonowanie SEO w IdoSell umożliwia generowanie nagłówków bez potrzeby dokonywania zmian nazwy kategorii.

    Integracja Map Google

    Każdy sklep działający w oparciu o IdoSell korzysta z wbudowanej Mapy Google. Wystarczy wpisać adres firmy i zostanie on automatycznie umieszczony w Google Maps. Dzięki temu rozwiązaniu dotarcie do siedziby firmy przez klientów jest znacznie ułatwione.

    Stworzenie mapy strony

    Już w momencie dołączenia e-sklepu do platformy IdoSell pozycjonowanie bazuje na utworzeniu mapy witryny, która, co ważne, jest wskazywana wyszukiwarkom w pliku robots.txt. Od początku działalności witryny Google posiada więc dane odnośnie do struktury sklepu, co zapewnia dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.

    Linkowanie wewnętrzne

    Optymalizacja sklepu IdoSell jest łatwiejsza dzięki temu, że platforma, za pomocą specjalnego mechanizmu, pozwala na wymianę linków tekstowych pomiędzy poszczególnymi podstronami. Zwiększa to liczbę odnośników do witryny, pozytywnie wpływając na jej widoczność w przeglądarce. Linkowanie jest wspomagane opcją programu partnerskiego, która dla każdego sklepu działającego w ramach platformy jest dostępna za darmo.

    Inne funkcjonalności

    Dzięki platformie IdoSell pozycjonowanie sklepu internetowego nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności. Poza opisanymi powyżej narzędziami przydatne w tym zakresie są następujące funkcjonalności:

    • edycja strony powitalnej przy wzięciu pod uwagę indywidualnych potrzeb, w tym pod względem meta opisów,
    • zastosowanie unikalnych adresów IP dla każdej podstrony, co pozytywnie wpływa na widoczność witryny w sieci i na jej wizerunek wśród użytkowników,
    • mechanizm wykrywania robotów internetowych, który pozwala na lepsze indeksowanie strony,
    • możliwość obsługi w jednym panelu prowadzonych w wielu językach sklepów, co umożliwia skuteczne pozycjonowanie IdoSell dla fraz kluczowych w tych językach,
    • samodzielne dodawanie wstawek, które są wymagane, by możliwe było korzystanie z programów reklamowych typu CPA (Cost Per Action, a więc koszt za akcję) – w programach tych płaci się nie za odsłony lub kliknięcia, ale za osiągnięcie konkretnych celów, czyli np. dokonanie zakupu przez klienta,
    • opcja przyjaznych linków, dzięki której w linkach, które kierują użytkowników do poszczególnych podstron, znajduje się nazwa tych podstron,
    • przekierowania typu 301 (Moved Permanently), które pozwala na odsyłanie użytkownika z jednego adresu do drugiego – jest to przydatne np. podczas przenoszenia witryny do innej domeny czy przekierowania z adresu zawierającego WWW do adresu bez WWW.

    Szeroka integracja

    Szeroka integracja

    IdoSell zapewnia dostęp do modułów, dzięki którym można zintegrować sklep z przydatnymi narzędziami Google.

    Rozwiń

    Dotyczy to następujących programów:

    • Google Analytics,
    • Google Search Console,
    • Google Ads.

    Platforma ma status Premier Google Partner. Zapewnia to dostęp do nowoczesnych usług i szybką integrację z różnorodnymi narzędziami, dzięki którym optymalizacja IdoSell jest łatwiejsza i efektywniejsza.

    Google Analytics

    GA to narzędzie, które znacznie ułatwia pozycjonowanie strony IdoSell. Za jego pomocą można analizować statystyki związane z ruchem w witrynie internetowej oraz z zachowaniami użytkowników w jej ramach.

    Google Analytics zapewnia dostęp do następujących rodzajów raportów:

    • w czasie rzeczywistym – dane odnośnie do liczby użytkowników, którzy aktualnie korzystają z witryny,
    • „Odbiorcy” – statystyki na temat ruchu na stronie, w tym nowych odsłon czy średniego czasu trwania sesji,
    • „Pozyskiwanie” – informacje związane ze źródłami ruchu w witrynie,
    • „Zachowanie” – dane na temat tego, jakie czynności i jak długo są podejmowane przez użytkowników na stronie,
    • „Konwersje” – poziom przychodów generowanych dzięki witrynie.

    Dzięki IdoSell pozycjonowanie sklepu za pomocą Google Analytics jest znacznie ułatwione. Pozwala na to specjalny moduł dostępny w ramach platformy, który umożliwia szybką integrację między IdoSell a GA. Dodatkowo możliwe jest efektywne mierzenie konwersji dzięki modułowi Google Analytics E-commerce.

    Google Search Console

    Jest to bezpłatne narzędzie, które umożliwia zweryfikowanie stanu witryny. Za jego pomocą można sprawdzić:

    • indeksację strony i przebieg indeksowania – dane w tym zakresie pozwalają na określenie, na które podstrony powinno być w sposób szczególny nastawione pozycjonowanie IdoSell, tak by roboty wchodziły na nie częściej niż dotychczas,
    • na jakich pozycjach w wyszukiwarce wyświetlana jest strona WWW – pomoże to ewentualnie zmodyfikować dotychczasowe działania optymalizacyjne,
    • jakie słowa kluczowe powodują wyświetlanie się witryny w przeglądarce – dzięki temu pozycjonowanie sklepu IdoSell można oprzeć na skuteczniejszych frazach kluczowych,
    • profil linków przychodzących – analiza w tym względzie może pomóc w wyborze najlepszych kampanii reklamowych.

    GSC posiada również opcje wygenerowania i zweryfikowania pliku robots.txt, a także wskazania preferowanej domeny, która będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO IdoSell, dzięki integracji tej platformy z Google Search Console, jest efektywna. Program pozwala na określenie wydajności strony w wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe z punktu widzenia pozycjonowania.

    Google Ads

    Platforma IdoSell umożliwia powiązanie z Google Ads. Jest to system reklamowy, który pozwala na umieszczanie reklam tekstowych czy graficznych witryny na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. Są one zwykle oznaczane zielonym znaczkiem „reklama”. Ich stosowanie przyczynia się do wysokiego ruchu w witrynie i szybkiego pozyskiwania nowych klientów.

    Decydując się na pozycjonowanie sklepu IdoSell, otrzymuje się dostęp do Google Ads. Platforma umożliwia nie tylko generowanie płatnych reklam, ale również korzystanie z remarketingu dynamicznego. Polega on na kierowaniu oferty do tych użytkowników, którzy wprawdzie odwiedzili witrynę, przeglądając określone produkty czy nawet dodając je do koszyka, ale ostatecznie nie zdecydowali się na zakup.

    Za pośrednictwem IdoSell tworzone są listy takich użytkowników. Pod uwagę bierze się różne kryteria. Każdy użytkownik może być zaklasyfikowany wyłącznie do jednej spośród następujących list:

    • użytkownicy ogólnie – wszystkie osoby, które odwiedziły stronę, ale nie podjęły w jej ramach żadnej akcji,
    • wyświetlenia produktów – obejmuje użytkowników, którzy przeglądali produkty, ale nie dodali ich do koszyka,
    • użytkownicy, którzy porzucili koszyk, czyli nie dokonali zakupu wcześniej wybranych towarów,
    • kupujący w przeszłości.

    Dzięki IdoSell optymalizacja sklepu przy zastosowaniu remarketingu pozwala na stosowanie reklam, w których np. wyświetlane są produkty wcześniej oglądane przez użytkowników w witrynie czy te, które są podobne do tych produktów. Możliwości Google Ads są jeszcze większe na skutek tego, że IdoSell umożliwia reklamowanie produktów w ramach sieci partnerskiej Google. Obejmuje ona m.in. Youtube oraz Gmail.

    Ponadto platforma zapewnia dostęp do usługi Google Shopping. Znacznie usprawnia ona pozycjonowanie strony IdoSell, gdyż za jej pośrednictwem reklamy produktów, wraz ze zdjęciami, pojawiają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania. Tym samym szybciej można dotrzeć z ofertą do potencjalnych odbiorców.

    Wtyczki wspierające pozycjonowanie SEO IdoSell

    Wtyczki wspierające pozycjonowanie SEO IdoSell

    Dzięki wielu użytecznym narzędziom dostępnym na platformie IdoSell pozycjonowanie sklepu staje się znacznie łatwiejsze i efektywniejsze. Platforma ta została pomyślana jako kompleksowe wsparcie dla branży e-commerce. Dlatego oferuje ona szybki dostęp do różnych wtyczek i dodatków, których celem jest szybsza optymalizacja SEO IdoSell.

    Rozwiń

    Enhanced Ecommerce

    Rozwiązanie to zostało wprowadzone przez Google w 2014 r. Jest ono dostępne z poziomu Google Analytics. Ulepszone Ecommerce pozwala wszystkim witrynom, w których prowadzona jest sprzedaż, na dokładne analizowanie danych zakupowych oraz parametrów związanych z zachowaniami użytkowników w e-sklepach. Dzięki temu narzędziu pozycjonowanie IdoSell jest efektywne.

    Enhanced Ecommerce umożliwia monitorowanie następujących wskaźników:

    • zakupy – zachowania zakupowe, takie jak dodanie produktu do koszyka, jak również zachowania na etapie realizacji transakcji, w tym rozpoczęcie i finalizacja zakupu,
    • skuteczność produktu – skuteczność sprzedaży przy wzięciu pod uwagę poszczególnych kategorii produktowych, a także zachowania zakupowe pod kątem widoków szczegółowych czy wyświetleń produktów na liście,
    • skuteczność sprzedaży przy wykorzystaniu danych dotyczących daty i czasu realizacji transakcji, a także wielkości przychodów i zapłaconego podatku oraz terminów dostaw,
    • skuteczność listy produktów – liczba wyświetleń i kliknięć,
    • marketing – promocja wewnętrzna (skuteczność linków znajdujących się w witrynie), kupon zamówienia i kupon produktu (efektywność działań, w których klientom udostępniane są kupony promocyjne) oraz kod podmiotów stowarzyszonych (transakcje przy udziale partnerów afiliacyjnych).

    Tak duża liczba wskaźników pozwala na kompleksowe weryfikowanie celów, jakim podlega pozycjonowanie strony IdoSell.

    IAI Downloader

    Kolejne narzędzie, dzięki któremu możliwa jest optymalizacja SEO IdoSell, to IAI Downloader. Pozwala ono na automatyczne importowanie, a także integrację ofert pomiędzy sklepem funkcjonującym na platformie IdoSell a poszczególnymi dostawcami. Aplikacja łączy e-sklep z hurtownią i pobiera ofertę wraz ze szczegółowym cennikiem oraz charakterystyką i zdjęciami produktów. W przypadku zmiany danych z tym związanych, w tym również w zakresie dostępności produktów, IAI Downloader automatycznie aktualizuje ofertę.

    Użyteczność tego dodatku dla działań z zakresu SEO znacznie wzrasta dzięki temu, że umożliwia ono skuteczne pozycjonowanie IdoSell poprzez funkcje:

    • dodawania różnych rodzajów cen (detalicznych, hurtowych, minimalnych) dla tej samej partii produktów, w tym w różnych walutach,
    • importowania katalogu nowych produktów bez uszczerbku dla danych już umieszczonych w e-sklepie – odbywa się to poprzez plik źródłowy, który może być dostarczony przez platformę IdoSell lub kontrahenta,
    • pozyskiwania i wgrywania do panelu danych, które są w języku polskim oraz angielskim,
    • automatycznego publikowania zaimportowanych towarów w zewnętrznych serwisach sprzedażowych, takich jak Allegro czy Amazon,
    • skutecznego przypisywania towarów nawet wówczas, gdy dana firma prowadzi kilka e-sklepów.

    Za pomocą IAI Downloader możliwe jest automatyczne zmienianie opisów produktów oraz zdjęć i cen towarów w sklepach internetowych. Znacznie usprawnia to wiele działań, których celem jest efektywna optymalizacja IdoSell, w tym w kontekście doboru słów kluczowych.

    Certyfikat SSL

    Certyfikat SSL to protokół sieciowy, który jest używany do szyfrowania połączeń internetowych. Zapewnia on poufność danych przesyłanych poprzez sieć. Jest on wykorzystywany w ramach licznych protokołów aplikacyjnych i umożliwia bezpieczny dostęp do serwerów, stron WWW czy poczty internetowej.

    Dostęp do tego dodatku jest możliwy bez opłat dla każdego sklepu działającego na platformie IdoSell. Pozycjonowanie w oparciu o certyfikat SSL pozwala na zapewnienie tego, by strona internetowa została uznana przez Google za wartościową. Jest to warunek konieczny do wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenia ruchu w witrynie.

    Za pośrednictwem platformy IdoSell pozycjonowanie sklepu zapewnia dostęp do certyfikatu Commercial Wildcard SSL typu DV (Domain Validation) dla wszystkich subdomen i bez względu na to, czy sklep korzysta z domeny technicznej, czy z własnej domeny. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane dla e-sklepów, które działają zarówno w formie desktop, jak i na urządzeniach mobilnych.

    Korzyści związane z posiadaniem certyfikatu SSL sprowadzają się do zapewnienia firmie:

    • wysokiego poziomu bezpieczeństwa w ramach przesyłanych danych,
    • wysokiej wiarygodności strony WWW w oczach klientów,
    • prestiżu, który wynika z tego, że firma przestrzega rozbudowanych zasad i standardów w zakresie poufności,
    • rozpoznawalności marki i promocji jej pozytywnego wizerunku na rynku.

    Wszystkie te korzyści powodują, że pozycjonowanie strony IdoSell może być jeszcze skuteczniejsze. Witryna, która jest uznawana prze roboty wyszukiwarek za godną zaufania, efektywniej pozyskuje ruch i szybciej jest umieszczana na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

    Czy w ramach IdoSell pozycjonowanie sklepu może być skuteczne i łatwe?

    Czy w ramach IdoSell pozycjonowanie sklepu może być skuteczne i łatwe?

    Na pytanie to należy odpowiedzieć – „zdecydowanie tak”. Wpływa na to zarówno bogata oferta tej platformy, bazująca na wielu funkcjonalnościach, jak i nowoczesny silnik oraz dostęp do szerokiego wsparcia technicznego i pomocy ze strony wyspecjalizowanych pracowników.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie IdoSell jest przede wszystkim wygodne. Jest tak z tego względu, że platforma zapewnia dostęp do różnych narzędzi optymalizacyjnych. W tym zakresie każdy może skorzystać z szerokich porad i wskazówek, dzięki czemu pozycjonowanie SEO IdoSell będzie realizowane sprawnie i bez większych problemów. Nawet początkujący użytkownicy Internetu poradzą sobie z podstawową optymalizacją. W przypadku szerszych działań IdoSell umożliwia skorzystanie z pomocy i porad specjalistów.

    Istotne jest to, że zarządzanie SEO, w tym pod kątem generowania meta opisów i linków kanonicznych czy analizowania statystyk ruchu na stronie przy wykorzystaniu Google Analytics lub Google Search Console, jest możliwe za pomocą jednego modułu. Jest on dostępny w panelu administracyjnym IdoSell. Pozycjonowanie sklepu za pomocą tej platformy jest w pełni funkcjonalne. Zapewnia ono skuteczną kontrolę nad wszystkimi aspektami, jakie wiążą się z SEO.

    Optymalizacja IdoSell jest zgodna z wszelkimi standardami. Zapewnia to poprawne funkcjonowanie e-sklepu. Dzięki zapewnieniu odpowiedniej struktury i hierarchii informacji, czemu służy wykorzystanie języka XHTML oraz kodu CSS, każdy właściciel strony internetowej ma zagwarantowane, że zawartość witryny zostanie poprawnie odczytana przez roboty Google.

    Pozycjonowanie strony IdoSell cechuje wysoki poziom automatyzacji. Za pomocą wielu narzędzi możliwe jest przejęcie od klientów szeregu działań optymalizacyjnych. Dotyczy to m.in. generowania linków kanonicznych czy Rich Snippets, które, z punktu widzenia optymalizacji SEO, mają kluczowe znaczenie. Daje to wymierną oszczędność czasu i kosztów.

    Duże możliwości, jakie daje funkcjonowanie sklepu internetowego w ramach platformy IdoSell, oraz oparcie na niej działań z zakresu optymalizacji i pozycjonowania pozwala na wygenerowanie wymiernych korzyści. Obejmują one:

    • zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google – dzięki wykorzystaniu IdoSell pozycjonowanie może doprowadzić nawet do wejścia strony WWW do top 10 Google (przy uwzględnieniu konkretnych fraz kluczowych),
    • znaczny wzrost konwersji,
    • zwielokrotnienie poziomu sprzedaży dokonywanej z poziomu e-sklepu,
    • szeroka promocja witryny w sieci zapewniająca stały wzrost poziomu zainteresowania nią ze strony użytkowników – przyczynia się to do budowy świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku na rynku,
    • znaczący wzrost liczby klientów i poziomu zysków,
    • redukcja kosztów ponoszonych na reklamę – pozycjonowanie strony IdoSell nie wymaga konieczności ponoszenia opłat za kliknięcia.

    Korzystanie z platformy oznacza, że każdy użytkownik ma dostęp do dedykowanych rozwiązań. Pozwala to na dopasowanie działań optymalizacyjnych do konkretnego e-sklepu – pozycjonowanie SEO IdoSell jest wysoce spersonalizowane. Ważne jest to, że jest ono przeznaczone zarówno dla doświadczonych pozycjonerów, jak i użytkowników, którzy z działaniami optymalizacyjnymi dotychczas nie mieli zbyt wielu doświadczeń.

    Platforma sprzedażowa IdoSell to skuteczne, z punktu widzenia optymalizacji, narzędzie. Pozwala ono na kompleksowe zarządzanie działaniami SEO, czego efektem może być zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce, wygenerowanie dużego ruchu na stronie oraz wzrost liczby klientów i poziomu zysków.

    Dzięki zastosowaniu wydajnego i nowoczesnego silnika pozycjonowanie sklepu IdoSell jest skuteczne i nie wymaga dużych nakładów czasowych oraz kosztowych. Jest to rozwiązanie polecane dla właścicieli większości e-sklepów, w tym zarówno mikro i małych, jak i średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Platforma zapewnia dostęp do różnorodnych narzędzi (Google Analytics, Google Search Console), z którymi optymalizacja SEO IdoSell przebiega sprawnie.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *