W mieście Gorzów Wielkopolski prężnie działają firmy świadczące usługi, sklepy stacjonarne, a także sklepy internetowe, oferujące swój asortyment lokalnym mieszkańcom, ale nie tylko. Dlatego właśnie niezbędne jest kompleksowe pozycjonowanie, aby zdobyć tutejszy rynek i zaufanie klientów.
Wyszukiwarka Google zagarnęła dla siebie aż 96,44% światowego rynku, a w Polsce korzysta z niej ponad 93% użytkowników Internetu. To naturalne, że pozycjonowanie Gorzów odbywa się właśnie w wyszukiwarce Google.
Warto pamiętać, że dla różnych osób Google układa wyniki w różny sposób. Wiele zależy od preferencji, aktualnej lokalizacji i wcześniejszych wyszukiwań.
Wyszukiwarka Google działa za pośrednictwem robota napędzanego przez algorytmy i aktualizacje. Do najpopularniejszych z nich i opisanych przez Google należą np. Panda, Pirat, Pingwin, Koliber, Gołąb, Opos, a także PageRank, Phantom, RankBrain, Medical Update i wiele innych.
Trwa nieustanna walka o pozycjonowanie strony internetowej, aby zdobyć i utrzymać zainteresowanie użytkowników na wysokim poziomie. Nie jest to jednak takie łatwe, bo nie wiemy dokładnie, jakie parametry witryny są ważniejsze od innych. Niekiedy podczas pozycjonowania stron na Gorzów Wielkopolski trzeba kierować się więc intuicją i mierzyć, które zmiany sprawdzają się lepiej, a które gorzej.
Lokalne pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski warto rozpocząć od przyjrzenia się konkurencji – zorientować się, co do zaoferowania ma konkurencyjna firma, a także, w jaki sposób się pozycjonuje, jak zbudowana jest jej strona internetowa, jakie działania poza nią prowadzi.
Już na samym początku warto pomyśleć nad słowami kluczowymi, na które witryna, sklep czy blog będzie się pozycjonować. Aby działanie było skuteczne, warto wykorzystać rozbudowane frazy kluczowe, czyli tzw. long tail (długiego ogona).
Dzięki takiemu doprecyzowaniu fraz zyskuje się świadomych klientów, którzy są bardziej zdecydowani na zamówienie usługi czy zakup produktu.
Przygotowanie dobrego planu na skuteczne pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski obejmuje opracowanie grupy docelowej i na tej podstawie namierzenie miejsc, w których grupa ta może przebywać (lokalne serwisy internetowe, regionalne fora i grupy dyskusyjne, a także wizytówki Google).
Warto także wykonać tzw. analizę SWOT – wskazać mocne i słabe strony wewnętrzne oraz szanse i zagrożenia pochodzące z zewnątrz.
Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych Gorzów mogą w pierwszej kolejności pochłonąć znaczną część budżetu, ale zwykle jest to wydatek jednorazowy. Następnie należy sobie założyć stały wydatek przeznaczony na pozycjonowanie stron internetowych. Przed najważniejszymi wydarzeniami, np. Dniem Kobiet czy Świętami Bożego Narodzenia, warto założyć sobie z wyprzedzeniem większy budżet, aby zintensyfikowane pozycjonowanie odniosło skutek we właściwym momencie.
Podczas opracowywania planu warto założyć sobie konkretne sukcesy i kamienie milowe – w konsultacji ze specjalistą, który określi, jakie wyniki są możliwe do osiągnięcia.
Pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski bez dobrania trafnych słów kluczowych ma bardzo małe szanse na odniesienie sukcesu. Jeśli jesteś nastawiony na pozycjonowanie lokalne Gorzów Wielkopolski, to warto umieścić nazwę tego miasta już na etapie wyboru domeny, czyli unikalnego adresu internetowego. Będziesz miał wówczas bardzo dużą przewagę w pozycjonowaniu lokalnym nad konkurencją.
Praktycznie w każdym miejscu na stronie WWW można umieścić słowo kluczowe z określeniem lokalizacji. Należy jednak uważać, aby nie przesadzić z ich ilością. Algorytm wyszukiwarki będzie mógł wówczas ocenić stronę jako nieprzydatną dla użytkownika.
Najlepiej jest, gdy słowa kluczowe stanowią około 2-3% tekstu.
Jednym z parametrów, na które uwagę zwraca robot wyszukiwarki, jest stosunek ilości treści na stronie do jej kodu (ilość kodu nie powinna być większa niż ilość treści).
Treści umieszczone na Twojej stronie są ważne ze względu na pozycjonowanie, ale pełnią także funkcję informacyjną dla użytkowników – potencjalnych klientów.
Internauta, który otrzyma wiele informacji za pośrednictwem jednej strony, dłużej na niej pozostanie, a także nabierze większego zaufania do witryny. Należy więc wyczerpująco opisywać produkty i usługi, a także dodawać aktualne wydarzenia czy nowe wpisy na blogu.
Warto w pierwszej kolejności wykonać audyt SEO, który ma za zadanie wskazać błędy i niedociągnięcia strony. Wśród wyników audytu powinny się znaleźć takie aspekty, jak:
Pozycjonowanie stron w Gorzowie Wielkopolskim i SEO to działania, które powinny iść ze sobą w parze, aby podnieść stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania (i nie tylko).
SEO, czyli Search Engine Optimization, to zbiór działań, które mają zoptymalizować witrynę pod pozycjonowanie. SEO można więc pojmować jako część składową pozycjonowania. Każde działanie na stronie wymaga działań optymalizujących, których brak może wpłynąć na obniżenie się pozycjonowanej strony pod kątem wyszukiwarek.
Przedsiębiorca, który pozycjonuje się lokalnie, ma zasadniczą przewagę nad innymi, bo zna teren, na którym działa, swoich klientów, ale także obiekty znajdujące się w pobliżu, co często daje mu przewagę nad innymi.
Do najpopularniejszych rozwiązań należą:
To program, który pozwala na poznanie wielu parametrów dotyczących prowadzonej witryny czy sklepu.
Podpięcie Google Analytics warto przeprowadzić jak najwcześniej, aby badać wyniki związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Dzięki temu narzędziu widać, jakiego rodzaju użytkownicy najczęściej wchodzą na stronę, jakie treści najbardziej ich interesują, a także, z jakiego miejsca w sieci na nią trafili.
To wszystkie metody SEO i pozycjonowania mające miejsce na samej stronie. On-page obejmuje publikację tekstu, umieszczenie linkowania wewnętrznego, dbanie o aktualność oferty itp.
Prowadzone są we wszystkich miejscach poza witryną. Obejmują pozostawienia linków i umieszczanie adresu strony w różnych miejscach.
Pozycjonowanie sklepów na Gorzów Wielkopolski opiera się praktycznie na tych samych filarach, co pozycjonowanie stron WWW. W sklepie internetowym znajduje się zwykle wiele produktów. Warto więc wybrać te najważniejsze i skupić się na ich pozycjonowaniu lub zająć się pozycjonowaniem sklepu jako ogólnej całości.
Do pozycjonowania sklepu najlepiej używać słów kluczowych w formie long tail. Produktów może być tak dużo i mogą być do siebie tak podobne, że z czasem można narazić się na kanibalizację słów kluczowych.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na Gorzów Wielkopolski jest zbliżone do pozycjonowania każdej innej witryny. Nie jest jednak identyczne.
W przypadku sklepów audyt SEO oraz optymalizacja mogą potrwać nieco dłużej i być zdecydowanie bardziej rozbudowane. Diagnozy i określonych działań będą wymagały bowiem wszystkie podstrony serwisu.
Dodając każdy nowy produkt lub całą kategorię, warto od razu zadbać o ich dopasowanie do aktualnych wytycznych Google, a także dobrać słowa kluczowe, aby uniknąć kanibalizacji.
W sklepie internetowym bardzo ważne jest dokładne opisanie lokalizacji. Dodatkowo warto w pełni uzupełnić zakładkę „kontakt”, dodać mapkę z dojazdem i zaznaczoną siedzibą sklepu.
Google układa ranking na podstawie umieszczonych na stronach danych, ale także ze względu na preferencje użytkowników.
Warto postawić na UX, czyli User Experience – projektowanie doświadczeń użytkownika w kontakcie z produktami internetowymi. W tym celu należy jak najlepiej opracować swoją grupę docelową, czytać ich wypowiedzi np. na forach dyskusyjnych, aby dowiedzieć się, co lubią i czego potrzebują.
UX bywa mylony z UI, czyli User Interface – budowaniem języka komunikacji między użytkownikiem a programem, stroną WWW, sklepem internetowym czy aplikacją. UI Designer odpowiada za estetyczną i funkcjonalną odsłonę miejsca w sieci, nad którym pracuje.
Jeśli chcesz, aby pozycjonowaniem Twojej strony zajmowała się dobra agencja SEO, warto przejrzeć wszystkie opinie i recenzje na jej temat krążące w sieci lub wśród znajomych.
Zazwyczaj tego rodzaju firmy działają kompleksowo i oferują praktycznie pełen pakiet usług, w tym:
Lokalizacja firmy nie ma większego znaczenia. Kontakt można nawiązać drogą internetową, a spotkania realizować online, co nie wymaga osobistych spotkań ze zleceniodawcą.