Pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    W mieście Gorzów Wielkopolski prężnie działają firmy świadczące usługi, sklepy stacjonarne, a także sklepy internetowe, oferujące swój asortyment lokalnym mieszkańcom, ale nie tylko. Dlatego właśnie niezbędne jest kompleksowe pozycjonowanie, aby zdobyć tutejszy rynek i zaufanie klientów.

    Dlaczego pozycjonowanie Gorzów dotyczy głównie Google?

    Wyszukiwarka Google zagarnęła dla siebie aż 96,44% światowego rynku, a w Polsce korzysta z niej ponad 93% użytkowników Internetu. To naturalne, że pozycjonowanie Gorzów odbywa się właśnie w wyszukiwarce Google.

    Warto pamiętać, że dla różnych osób Google układa wyniki w różny sposób. Wiele zależy od preferencji, aktualnej lokalizacji i wcześniejszych wyszukiwań.

    Jak działa wyszukiwarka Google?

    Wyszukiwarka Google działa za pośrednictwem robota napędzanego przez algorytmy i aktualizacje. Do najpopularniejszych z nich i opisanych przez Google należą np. Panda, Pirat, Pingwin, Koliber, Gołąb, Opos, a także PageRank, Phantom, RankBrain, Medical Update i wiele innych.

    Trwa nieustanna walka o pozycjonowanie strony internetowej, aby zdobyć i utrzymać zainteresowanie użytkowników na wysokim poziomie. Nie jest to jednak takie łatwe, bo nie wiemy dokładnie, jakie parametry witryny są ważniejsze od innych. Niekiedy podczas pozycjonowania stron na Gorzów Wielkopolski trzeba kierować się więc intuicją i mierzyć, które zmiany sprawdzają się lepiej, a które gorzej.

    Od czego warto zacząć pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski?

    Lokalne pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski warto rozpocząć od przyjrzenia się konkurencji – zorientować się, co do zaoferowania ma konkurencyjna firma, a także, w jaki sposób się pozycjonuje, jak zbudowana jest jej strona internetowa, jakie działania poza nią prowadzi.

    Już na samym początku warto pomyśleć nad słowami kluczowymi, na które witryna, sklep czy blog będzie się pozycjonować. Aby działanie było skuteczne, warto wykorzystać rozbudowane frazy kluczowe, czyli tzw. long tail (długiego ogona).

    Dzięki takiemu doprecyzowaniu fraz zyskuje się świadomych klientów, którzy są bardziej zdecydowani na zamówienie usługi czy zakup produktu.

    Dobry plan to sposób na skuteczne pozycjonowanie stron

    Przygotowanie dobrego planu na skuteczne pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski obejmuje opracowanie grupy docelowej i na tej podstawie namierzenie miejsc, w których grupa ta może przebywać (lokalne serwisy internetowe, regionalne fora i grupy dyskusyjne, a także wizytówki Google).

    Warto także wykonać tzw. analizę SWOT – wskazać mocne i słabe strony wewnętrzne oraz szanse i zagrożenia pochodzące z zewnątrz.

    Opracowanie budżetu na realizację kampanii

    Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych Gorzów mogą w pierwszej kolejności pochłonąć znaczną część budżetu, ale zwykle jest to wydatek jednorazowy. Następnie należy sobie założyć stały wydatek przeznaczony na pozycjonowanie stron internetowych. Przed najważniejszymi wydarzeniami, np. Dniem Kobiet czy Świętami Bożego Narodzenia, warto założyć sobie z wyprzedzeniem większy budżet, aby zintensyfikowane pozycjonowanie odniosło skutek we właściwym momencie.

    Podczas opracowywania planu warto założyć sobie konkretne sukcesy i kamienie milowe – w konsultacji ze specjalistą, który określi, jakie wyniki są możliwe do osiągnięcia.

    Kluczowe są frazy kluczowe!

    Pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski bez dobrania trafnych słów kluczowych ma bardzo małe szanse na odniesienie sukcesu. Jeśli jesteś nastawiony na pozycjonowanie lokalne Gorzów Wielkopolski, to warto umieścić nazwę tego miasta już na etapie wyboru domeny, czyli unikalnego adresu internetowego. Będziesz miał wówczas bardzo dużą przewagę w pozycjonowaniu lokalnym nad konkurencją.

    Praktycznie w każdym miejscu na stronie WWW można umieścić słowo kluczowe z określeniem lokalizacji. Należy jednak uważać, aby nie przesadzić z ich ilością. Algorytm wyszukiwarki będzie mógł wówczas ocenić stronę jako nieprzydatną dla użytkownika.

    Najlepiej jest, gdy słowa kluczowe stanowią około 2-3% tekstu.

    Znaczenie contentu w pozycjonowaniu stron

    Jednym z parametrów, na które uwagę zwraca robot wyszukiwarki, jest stosunek ilości treści na stronie do jej kodu (ilość kodu nie powinna być większa niż ilość treści).

    Treści umieszczone na Twojej stronie są ważne ze względu na pozycjonowanie, ale pełnią także funkcję informacyjną dla użytkowników – potencjalnych klientów.

    Internauta, który otrzyma wiele informacji za pośrednictwem jednej strony, dłużej na niej pozostanie, a także nabierze większego zaufania do witryny. Należy więc wyczerpująco opisywać produkty i usługi, a także dodawać aktualne wydarzenia czy nowe wpisy na blogu.

    Najważniejsze parametry strony z punktu widzenia wyszukiwarki

    Warto w pierwszej kolejności wykonać audyt SEO, który ma za zadanie wskazać błędy i niedociągnięcia strony. Wśród wyników audytu powinny się znaleźć takie aspekty, jak:

    • wielkość witryny,
    • ilość kierujących do niej linków,
    • wartość linków przychodzących,
    • poprawność i czystość kodu HTML,
    • stosunek ilości treści do kodu strony,
    • oprogramowanie CMS,
    • użycie tagów HTML5,
    • poprawna hierarchia nagłówków,
    • wielkość grafik i multimediów,
    • wielkość skryptów języka javascript,
    • rozmiar rzeczywisty,
    • parametry serwera,
    • szybkość i wygodna ładowania na urządzeniach mobilnych,
    • nasycenie słowami kluczowymi,
    • responsywność witryny,
    • zgodność z W3C i wiele innych.

    Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski i SEO

    Pozycjonowanie stron w Gorzowie Wielkopolskim i SEO to działania, które powinny iść ze sobą w parze, aby podnieść stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania (i nie tylko).

    SEO, czyli Search Engine Optimization, to zbiór działań, które mają zoptymalizować witrynę pod pozycjonowanie. SEO można więc pojmować jako część składową pozycjonowania. Każde działanie na stronie wymaga działań optymalizujących, których brak może wpłynąć na obniżenie się pozycjonowanej strony pod kątem wyszukiwarek.

    Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest lepsze niż ogólne?

    Przedsiębiorca, który pozycjonuje się lokalnie, ma zasadniczą przewagę nad innymi, bo zna teren, na którym działa, swoich klientów, ale także obiekty znajdujące się w pobliżu, co często daje mu przewagę nad innymi.

    Lokalne SEO - skuteczne metody

    Do najpopularniejszych rozwiązań należą:

    • content marketing – to marketing treści, które są ciekawe, angażujące i wnoszące wiele informacji dla użytkownika. Przykładem są blogi, na których autorzy publikują wpisy dotyczące konkretnych zagadnień. Można też nawiązać współpracę z lokalnymi portalami i być przez nie cytowanym lub regularnie publikować wartościowe artykuły sponsorowane za ich pośrednictwem;
    • link building – pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących. Ważne są zarówno linki dofollow, jak i noflow. Link building można prowadzić na portalach internetowych, forach i grupach dyskusyjnych, na portalach opiniotwórczych i w katalogach. Taki link przekazuje moc serwisu na pozycjonowaną stronę;
    • Google wizytówki – oddzielny twór, który pozycjonuje sam siebie, ale może również wspierać prowadzoną witrynę czy sklep. Link do strony warto umieścić pod przyciskiem „Strona”, aby po jego kliknięciu użytkownik automatycznie przenosił się na stronę Twojej firmy. Warto także podpiąć numer telefonu i w całości zapełnić pole z opisem;
    • media społecznościowe – za pośrednictwem postów można umieszczać linki do ostatnio dodanych produktów czy opublikowanych artykułów na blogu;
    • katalogi – należy umieścić w nich nazwę Twojej firmy, jej pełne dane oraz link prowadzący do witryny.

    Pozycjonowanie Gorzów – korzyści

    • Oszczędność pieniędzy – związana jest z krótszym transportem czy paliwem wydanym na dojechanie do klienta, a także z mniejszymi wydatkami na pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski w przeciwieństwie do działań na terenie całej Polski;
    • oszczędność czasu;
    • większe zaufanie – lokalizacja w pobliżu klienta wpływa na jego zaufanie, co pozwala zbudować sobie grono stałych klientów mogących polegać na usłudze realizowanej w danym miejscu;
    • lepsza dostępność – to ważne szczególnie w przypadku usług, kiedy szybka pomoc jest często niezbędna;
    • wsparcie przez Google – Google ma w swoich zasobach co najmniej 2 aktualizacje – Oposa i Gołębia, które mają za zadanie wspierać lokalne pozycjonowanie stron.

    Zalety Google Analytics

    To program, który pozwala na poznanie wielu parametrów dotyczących prowadzonej witryny czy sklepu.

    Podpięcie Google Analytics warto przeprowadzić jak najwcześniej, aby badać wyniki związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Dzięki temu narzędziu widać, jakiego rodzaju użytkownicy najczęściej wchodzą na stronę, jakie treści najbardziej ich interesują, a także, z jakiego miejsca w sieci na nią trafili.

    Pozycjonowanie i optymalizacja on-page i off-page Gorzów Wielkopolski

    Działania on-page

    To wszystkie metody SEO i pozycjonowania mające miejsce na samej stronie. On-page obejmuje publikację tekstu, umieszczenie linkowania wewnętrznego, dbanie o aktualność oferty itp.

    Działania off-page

    Prowadzone są we wszystkich miejscach poza witryną. Obejmują pozostawienia linków i umieszczanie adresu strony w różnych miejscach.

    Pozycjonowanie lokalne sklepów stacjonarnych w Gorzowie Wielkopolskim - warto?

    • Sklep stacjonarny – pozycjonowanie lokalne to jedyna szansa na promowanie sklepu i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej, szczególnie jeśli nie prowadzi on wysyłki na całą Polskę.
    • Sklep online – często sklepy online mają magazyny czy prowadzą sprzedaż stacjonarnie, w czym może pomóc pozycjonowanie lokalne. Warto pozyskiwać klientów z najbliższej okolicy, którzy będą w stanie samodzielnie podjechać po zamówione produkty, zamówić je i zapłacić mniej za dostawę.

    Czy pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski i pozycjonowanie sklepów polega na tym samym?

    Pozycjonowanie sklepów na Gorzów Wielkopolski opiera się praktycznie na tych samych filarach, co pozycjonowanie stron WWW. W sklepie internetowym znajduje się zwykle wiele produktów. Warto więc wybrać te najważniejsze i skupić się na ich pozycjonowaniu lub zająć się pozycjonowaniem sklepu jako ogólnej całości.

    Do pozycjonowania sklepu najlepiej używać słów kluczowych w formie long tail. Produktów może być tak dużo i mogą być do siebie tak podobne, że z czasem można narazić się na kanibalizację słów kluczowych.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego - audyt SEO i optymalizacja

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na Gorzów Wielkopolski jest zbliżone do pozycjonowania każdej innej witryny. Nie jest jednak identyczne.

    Audyt sklepu

    W przypadku sklepów audyt SEO oraz optymalizacja mogą potrwać nieco dłużej i być zdecydowanie bardziej rozbudowane. Diagnozy i określonych działań będą wymagały bowiem wszystkie podstrony serwisu.

    Dodając każdy nowy produkt lub całą kategorię, warto od razu zadbać o ich dopasowanie do aktualnych wytycznych Google, a także dobrać słowa kluczowe, aby uniknąć kanibalizacji.

    W sklepie internetowym bardzo ważne jest dokładne opisanie lokalizacji. Dodatkowo warto w pełni uzupełnić zakładkę „kontakt”, dodać mapkę z dojazdem i zaznaczoną siedzibą sklepu.

    Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski a White i Black Hat SEO

    • White Hat SEO – to zbiór wszystkich działań dopuszczonych przez twórców wyszukiwarek i zmierzających do uzyskania jak najlepiej dopasowanych witryn do preferencji użytkowników. Polegają na pisaniu wartościowych, autorskich treści, wykonywaniu oryginalnych grafik, pozyskiwaniu przyjaznych linków z wartościowych miejsc i długofalowych działań zgodnie z tym, co podają wytyczne Google.
    • Black hat SEO – to wszystkie niedozwolone techniki, które pozwalają na wywindowanie danej witryny czy sklepu w wysokich wynikach wyszukiwania Google. Obejmują np. umieszczanie nadmiaru słów kluczowych w kodzie HTML strony, niedopasowanie ich do witryny, maskowanie treści, duplikację tekstu, ukryte przekierowania, tworzenie farm linków, stosowanie stron przejściowych itp.

    UX i UI jako ukłon w stronę użytkownika

    Google układa ranking na podstawie umieszczonych na stronach danych, ale także ze względu na preferencje użytkowników.

    Warto postawić na UX, czyli User Experience – projektowanie doświadczeń użytkownika w kontakcie z produktami internetowymi. W tym celu należy jak najlepiej opracować swoją grupę docelową, czytać ich wypowiedzi np. na forach dyskusyjnych, aby dowiedzieć się, co lubią i czego potrzebują.

    UX bywa mylony z UI, czyli User Interface – budowaniem języka komunikacji między użytkownikiem a programem, stroną WWW, sklepem internetowym czy aplikacją. UI Designer odpowiada za estetyczną i funkcjonalną odsłonę miejsca w sieci, nad którym pracuje.

    Jakie usługi oferuje agencja SEO Gorzów Wielkopolski?

    Jeśli chcesz, aby pozycjonowaniem Twojej strony zajmowała się dobra agencja SEO, warto przejrzeć wszystkie opinie i recenzje na jej temat krążące w sieci lub wśród znajomych.

    Zazwyczaj tego rodzaju firmy działają kompleksowo i oferują praktycznie pełen pakiet usług, w tym:

    • audyt strony – pokazuje wszystkie „słabe strony” witryny, która ma być zoptymalizowana i pozycjonowana. Warto wykonać go na początku oraz przy okazji wprowadzania zmian na stronach;
    • wdrożenie zmian – powinna wykonać ta sama agencja SEO, która wykonała audyt;
    • pozycjonowanie;
    • ponowna kontrola strony – algorytmy Google ciągle się zmieniają, dlatego trzeba dostosowywać do nich również pozycjonowaną stronę;
    • raportowanie wyników – dostarczanie rzetelnych danych na temat witryny.

    Wybór najlepszej firmy zajmującej się SEO i pozycjonowaniem

    Lokalizacja firmy nie ma większego znaczenia. Kontakt można nawiązać drogą internetową, a spotkania realizować online, co nie wymaga osobistych spotkań ze zleceniodawcą.

    Agencja SEO – na co zwrócić uwagę podczas wyboru?

    • Sposoby reklamowania się firmy – jeśli trafią do Ciebie jej przekazy i czujesz, że jej wizja prowadzenia biznesu może być spójna z Twoją, to warto nawiązać kontakt.
    • Brand i otoczenie marki – w jaki sposób dana firma SEO mówi o sobie w sieci i jakie buduje odczucia wokół siebie.
    • Opinie w sieci.
    • Wygląd i estetyka strony WWW, prowadzonych kanałów w social media – zwróć uwagę na wszystkie szczegóły – w tym poprawność językową, estetykę grafik, oryginalność logo.
    • Podejście do klienta.
    • Kontakt – warto wymagać, aby agencja wyznaczyła jedną czy dwie osoby, do których zawsze możesz zadzwonić.
    • Delegowany zespół i jego doświadczenie.
    • Dotychczasowe osiągnięcia – najlepiej, jeśli agencja ma duże doświadczenie w rozwijaniu tego typu firm.
    • Forma rozliczenia i raportowania (w tym cennik pozycjonowania) – na wstępie dobrze jest ustalić wszystkie zasady oraz to, ile kosztuje pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski. Dogodna forma dla obu stron pozwoli uniknąć zbędnych niejasności.
    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 42
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.