Pozycjonowanie Gorzów

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Gorzów Wielkopolski to prężnie rozwijające się miasto w województwie lubuskim. Liczy sobie około 122 tysiące ludności i zajmuje teren około 85 km2. Razem z pobliskimi gminami i powiatami tworzy tzw. Aglomerację Gorzowską, która skupia nawet 400 000 mieszkańców. To ogromny rynek, który stwarza duży potencjał do działań marketingowych. W Gorzowie Wielkopolskim prężnie działają firmy świadczące usługi, sklepy stacjonarnie, a także sklepy internetowe, oferujące swój asortyment lokalnym mieszkańcom, ale nie tylko. Dlatego właśnie niezbędne jest kompleksowe pozycjonowanie w Gorzowie, aby zdobyć tutejszy rynek i zaufanie klientów.

    W sieci po wpisaniu fraz dotyczących popularnych usług np. fryzjerskich, lekarskich, czy krawieckich w Gorzowie pojawiają się setki wyników, przy czym wybór najlepszego usługodawcy może być z punktu widzenia użytkownika bardzo trudny. Jak można przypuszczać największym zainteresowaniem cieszą się pozycje występujące na samej górze rankingu. Jak one tam trafiają?

    Nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Wyszukiwarka Google, z której korzysta najwięcej użytkowników na świecie, została skonstruowana w taki sposób, aby w jak najkrótszym czasie podsyłać użytkownikom strony, które jak najlepiej pasują do ich zapytań. To bardzo korzystne rozwiązanie dla wszystkich internautów. Dzięki wyszukiwarce Google są w stanie wyszukać wszystkie usługi, firmy, czy sklepy, które ich interesują. W odpowiedzi na zapotrzebowanie usługodawców i przedsiębiorców chcących występować jak najwyżej w wynikach Google powstała idea pozycjonowania i optymalizacji stron, czyli działania zmierzającego do podniesienia strony w wynikach wyszukiwania, aby lepiej mogła dotrzeć do użytkowników. Stawka jest więc bardzo wysoka, bo lepsza widoczność w wyszukiwarce, to większe prawdopodobieństwo zwiększonej ilości odwiedzin na stronie, co może prowadzić do finalnie większej sprzedaży i wyższych utargów. Jakie zatem działania należy podjąć, aby skutecznie pozycjonować się w Gorzowie?

    Dlaczego pozycjonowanie dotyczy głównie Google?

    Dlaczego pozycjonowanie dotyczy głównie Google?

    Rozpoczynając pozycjonowanie wszyscy mają na myśli pozycjonowanie w Google. To skojarzenie praktycznie na stałe weszło do codziennego języka i działań marketingowych. Nic dziwnego, bo według badań gs.statcounter.com wyszukiwarka Google zagarnęła dla siebie aż 96,44% światowego rynku, a w Polsce korzysta z niej ponad 93% użytkowników internetu. To naturalne, że pozycjonowanie stron www w Gorzowie odbywa się właśnie w wyszukiwarce Google.

    Rozwiń

    Warto pamiętać o tym, że dla różnych osób Google układa wyniki w różny sposób. Wiele zależy tutaj od preferencji, aktualnej lokalizacji i wcześniejszych wyszukiwań. Osoba, która będzie szukała usługi w centrum Gorzowa, otrzyma inne wyniki niż ta wpisująca frazę na peryferiach miasta.

    Jak działa wyszukiwarka Google?

    Pozycjonowanie strony internetowej w Gorzowie wymaga w pierwszej kolejności zrozumienia, w jaki sposób działa wyszukiwarka Google. To bardzo skomplikowany system, który pozornie kryje się jedynie za linkami, reklamami, wynikami opłaconymi, organicznymi itd. Co jednak decyduje o tym co znajduje się wyżej, a co niżej w wyszukiwarce? Otóż tych czynników jest bardzo wiele i niestety nawet najlepsi specjaliści nie są w stanie jasno określić, które z parametrów witryn jest ważniejszy od innych. Wyszukiwarka Google działa za pośrednictwem robota napędzanego przez algorytmy i aktualizacje. Do najpopularniejszych z nich i opisanych przez Google należą np. algorytmy i aktualizacje Panda, Pirat, Pingwin, Koliber, Gołąb, Opos, a także PageRank, Phantom, RankBrain, Medical Update i wiele innych, możliwe, że funkcjonujących, ale nie opisanych i nie podanych do publicznej wiadomości przez Google. Czasami podczas dużych zmian wprowadzanych przez Google, specjaliści zauważają niespotykane do tej pory ruchy w rankingu, co na podstawie obserwacji może dać odpowiedz na pytanie, co zostało zaktualizowane.

    Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki jakimi rządzi się wyszukiwarka Google można wnioskować, że cały ranking jest nieustannie poruszającą i zmieniającą się materią, w której walka toczy się o zajęcie jak najlepszych pozycji w rankingu. Nie jest tajemnicą, że strony znajdujące się dalej poza TOP10 i pierwszą czy drugą stroną wyszukiwarki są praktycznie nieklikalne. Zainteresowanie więc usługami czy produktami reklamowanymi za ich pośrednictwem będzie znikome, bo niewiele osób do nich dotrze. Aby więc zapobiec takiemu zapomnieniu trwa nieustanna walka o pozycjonowanie strony internetowej, aby zdobyć i utrzymać zainteresowanie użytkowników na wysokim poziomie. Nie jest to jednak takie łatwe, bo nie wiemy dokładnie jakie parametry witryny są ważniejsze od innych, czy np. bardziej punktowane jest szybkie ładowanie strony czy duża ilość linków przychodzących z wiarygodnych miejsc. Czy wyszukiwarka premiuje dobrze opisane grafiki czy postawienie strony na bezpiecznym serwerze? Aby do tego dojść wykonuje się więc czasami testy A/B, które mają sprawdzić, która wersja witryny bezie się lepiej pozycjonować. Niekiedy podczas pozycjonowania strony internetowej w Gorzowie trzeba kierować się więc intuicją i mierzyć, które zmiany sprawdzają się lepiej, a które gorzej.

    Od czego warto zacząć pozycjonowanie strony?

    Od czego warto zacząć pozycjonowanie strony?

    Pozycjonowanie strony w Gorzowie warto rozpocząć od przyjrzenia się konkurencji. Nigdy nie jest tak, że w najbliższej okolicy nie funkcjonuje żaden podmiot z którym można by było konkurować. Obecnie konsumenci mają tak duży wybór wśród różnorodnych firm, co dla nich samych może być z jednej strony problematyczne, z drugiej zaś bardzo dobrze sprawdzać się w odczuciu usługobiorców i klientów, którzy mogą przebierać w ofertach różnorodnych firm. Bardzo dobrze jest więc zorientować się co do zaoferowania ma konkurencyjna firma, a także w jaki sposób się pozycjonuje. Można m. in. zwrócić uwagę na to jak zbudowana jest jej strona internetowa, jakie działania poza nią prowadzi np. czy działa aktywnie w social media lub publikuje artykuły na lokalnych portalach.

    Rozwiń

    Mając porównanie z witrynami konkurencji można zacząć samodzielnie działania. Na pewno na pozycjonowanie strony w Gorzowie należy mieć pomysł i odpowiednie narzędzia. Już na samym początku warto pomyśleć nad słowami kluczowymi, na które witryna, sklep, czy blog będzie się pozycjonować. Za pomocą specjalnych narzędzi dostępnych w sieci można bez problemu sprawdzić na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się dana strona w internecie. Do programu można wkleić adresy konkurencji i dzięki temu otrzyma się całą listę wybieranych słów. Oczywiście może być tak, że prowadzisz dość niszową działalność i te same słowa kluczowe będą pasowały również do Twojej witryny. Jednak warto tego unikać i postawić na nieco bardziej oryginalne frazy. Aby móc się lepiej pozycjonować w Gorzowie warto wykorzystać rozbudowane słowa kluczowe, czyli tzw. long tail. To jedno z rozwiązań bardzo wspieranych przez samą wyszukiwarkę Google, jak i promowaną przez pozycjonerów. Polega ona na budowie tzw. długich ogonów, czyli słów kluczowych bardziej rozbudowanych niż te jedno czy dwuwyrazowe. Dzięki takiemu doprecyzowaniu fraz zyskuje się świadomych klientów, którzy są bardziej zdecydowani na zamówienie usługi czy zakup produktu. Taki klient przeszedł już o wiele dłuższą drogę niż ten który dopiero szuka najlepszego rozwiązania dla siebie. Budowanie long tail jest więc znacznie bardziej perspektywiczne, bo konkurencja pozycjonująca się na proste frazy może być już zdecydowanie zbyt mocna, aby móc jej zagrozić, a potencjał tych krótkich fraz z czasem się wyczerpie.

    Dobry plan to sposób na skuteczne pozycjonowanie

    Pozycjonowanie stron internetowych w Gorzowie wymaga więc nie tylko odpowiedniej wiedzy, ale także działań i narzędzi. Aby działać w odpowiedni sposób należy przygotować sobie plan, wypisać wszystkie zagrożenia i korzyści płynące z rozwoju, ustalić budżet i dostępne narzędzia, za pomocą których można będzie realizować swój plan, ale także sprawdzać wyniki kampanii.

    Przygotowanie dobrego planu na pozycjonowanie obejmuje także opracowanie grupy docelowej i na tej podstawie namierzenie miejsc, w których grupa ta może przebywać. Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym stron internetowych w Gorzowie to warto zorientować się w których miejscach warto być obecnym. Mogą to być np. lokalne serwisy internetowe, regionalne fora i grupy dyskusyjne, a także wizytówki Google pozycjonowane lokalne. Często w sieci dostępne są także serwisy w formie np. Panoramy Firm, czyli katalogów, które skupiają firmy działające na danym terenie np. województwie lubuskim. Być może są również osoby, które będą zainteresowane wymianą linków i lokalni influencerzy, którzy są znani tutejszej społeczności i chętnie zaangażują się we współpracę. Zanim jednak rozpocznie się działania należy dobrze sprawdzić te osoby, aby znaleźć te o nieposzlakowanej opinii.

    Warto także wykonać tzw. analizę SWOT. Dostępne miejsce najlepiej na kartce A4 należy podzielić na 4 miejsca – mocne strony i szanse oraz słabe strony i zagrożenia. Należy wskazać mocne i słabe strony wewnętrzne oraz szanse i zagrożenia pochodzące z zewnątrz. Wówczas również można będzie określić w jakich dziedzinach i na jakie słowa kluczowe warto się pozycjonować.

    Opracowanie budżetu na realizację kampanii

    Oprócz tego warto opracować swój budżet na działania. Optymalizacja i SEO strony mogą w pierwszej kolejności pochłonąć znaczną część budżetu, ale zwykle jest to wydatek jednorazowy. Później witryna także wymaga optymalizacji, jednak już nie w tak szerokim zakresie jak na początku. Następnie należy sobie założyć stały wydatek przeznaczony na pozycjonowanie. Warto przy tym założyć sobie stałą kwotę i starać się jej nie zmniejszać, aby móc prowadzić stałe działania. Przed najważniejszymi wydarzeniami np. takimi jak Dzień Kobiet, Walentynki czy Święta Bożego Narodzenia warto założyć sobie z wyprzedzeniem większy budżet, najlepiej nawet na 2-3 miesiące do przodu, aby zintensyfikowane pozycjonowanie odniosło skutek we właściwym momencie. Warto bowiem mieć świadomość, że od rozpoczęcia działań do uzyskania pierwszych wyników może minąć trochę czasu – nawet kilka miesięcy do pół roku. Warto więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na wyniki działań.

    Podczas opracowywania planu warto założyć sobie konkretne sukcesy i kamienie milowe. Dla danej działalności może to być np. przekroczenie 5 000 odwiedzin na stronie miesięcznie lub zakup o 5-10 produktów więcej niż zwykle. Ustalenie kamieni milowych warto wykonać ze specjalistą, który określi jakie wyniki są możliwe do osiągnięcia.

    Kluczowe są frazy kluczowe!

    Pozycjonowanie stron w Gorzowie, bez dobrania trafnych słów kluczowych ma bardzo małe szanse na odniesienie sukcesu. Warto więc pomyśleć o nich już na etapie budowania strony internetowej. Bardzo ważnym działaniem jest również wybór samej domeny i serwera, na którym zostanie postawiona strona. Jeśli zależy Ci na lokalnym pozycjonowaniu w Gorzowie to warto umieścić nazwę tego miasta już na etapie wyboru domeny, czyli unikalnego adresu internetowego. Umieszczając w nazwie domeny miasto już na stracie będziesz miał bardzo dużą przewagę w pozycjonowaniu lokalnym nad konkurencją. Podobnie jest z późniejszym projektowaniem całej strony, w tym jej podstron i prowadzących do nich linków. Jeśli od razu w domenie i wszystkich linkach URL umieścisz nazwę wybranego miasta, w tym przypadku Gorzowa, to już w tym momencie będziesz miał przewagę nad innymi osobami, które będą chciały się pozycjonować w tym mieście.

    Praktycznie w każdym miejscu na stronie można umieścić słowo kluczowe z określeniem lokalizacji. Należy jednak uważać, aby nie przesadzić z ilością fraz. Wyszukiwarka Google jest wyczulona na SPAM, dlatego jeśli na Twojej stronie znajdzie się za dużo słów kluczowych algorytm wyszukiwarki będzie mógł ocenić ją jako nieprzydatną, zaspamowaną i nieodpowiednią dla użytkownika przez co notowania witryny spadną, a nawet możliwe że zostanie na nią nałożony filtr, który znacząco osłabi wszystkie statystyki. Zastanów się więc, kiedy warto w tekście umieścić frazę kluczową, a kiedy najlepiej sobie odpuścić. Szacuje się, że najlepiej jest, gdy słowa kluczowe stanowią około 2-3% tekstu. Większa ich ilość może zostać uznana za bezwartościowy spam. Ale pozycjonowanie stron w Gorzowie nie opiera się tylko na dobraniu odpowiednich słów kluczowych jest jeszcze wiele innych zasad i działań, które mają za zadanie podnieść stronę w rankingu wyszukiwarki.

    Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

    Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

    Pozycjonowanie stron www w Gorzowie oprócz samego umieszczenia słów kluczowych w tekście, zbudowania odpowiednich linków URL, wykupienia trafnej domeny i umieszczenia strony na stabilnym i bezpiecznym serwerze wymaga jeszcze przygotowania dobrej jakości contentu. Jednym z parametrów na które uwagę zwraca robot wyszukiwarki jest stosunek ilości treści na stronie do jej kodu. Warto zadbać więc o to, aby ilość kodu nie była większa niż ilość treści. Ważne są obie te kwestie – kod strony, jak i jej treść bada robot Google, z kolei dla użytkowników widoczne są tylko teksty Na tej podstawie widać, jak duże znaczenie mają treści umieszczone na stronie. Są one ważne nie tylko ze względu na pozycjonowanie się, ale pełnią także bardzo ważną funkcję informacyjną dla użytkowników.

    Rozwiń

    Nie bez znaczenia w pozycjonowaniu ciągle podkreślane jest motto: Content is king! Dobrze opracowane treści są w stanie wywindować stronę w górę, ale także oprócz technicznych zalet mają przede wszystkim funkcję użytkową. Internauta, który otrzyma wiele informacji za pośrednictwem jednej strony dłużej na niej pozostanie, a także nabierze większego zaufania do witryny. Dlatego tak ważne jest, aby wyczerpująco opisywać produkty i usługi, a także dodawać aktualne wydarzenia czy nowe wpisy na blogu. Dodawanie nowych treści przyciąga także robota Google, który częściej odwiedza stronę i częściej aktualizuje jej pozycję w rankingu Google. Dobrze opracowane treści, razem z systemem linkowania wewnętrznego, który jest nie mniej ważny niż linki z zewnątrz na dłużej zatrzyma uwagę potencjalnego klienta, co w sieci jest bardzo ważne.

    Najważniejsze parametry strony z punktu widzenia wyszukiwarki

    Pozycjonowanie www w Gorzowie można realizować na co najmniej kilka sposobów. Po pierwsze warto odpowiednio przygotować do tego witrynę www. W tym celu wykonuje się audyt strony, który ma za zadanie wskazać błędy i niedociągnięcia. Nawet nowopowstała witryna może był pełna błędów z punktu widzenia pozycjonowania. Rozpoczynając współpracę z agencją SEO zajmującą się pozycjonowaniem warto w pierwszej kolejności omówić zakres audytu. Warto, aby był jak najbardziej rozległy i badał wiele aspektów witryny. Wśród wyników audytu powinny się znaleźć aspekty takie jak:

    • wielkość witryny,
    • ilość linków kierujących do niej,
    • wartość linków przychodzących,
    • poprawność i czystość kodu HTML,
    • stosunek ilości treści do kodu strony,
    • oprogramowanie CMS,
    • użycie tagów HTML5,
    • poprawna hierarchia nagłówków,
    • wielkość grafik i multimediów,
    • wielkość skryptów języka javascript,
    • rozmiar rzeczywisty,
    • parametry serwera,
    • szybkość i wygodna ładowania na urządzeniach mobilnych,
    • nasycenie słowami kluczowymi,
    • responsywność witryny,
    • zgodność z W3C i wiele innych.

    Wszystkie te parametry i wiele więcej mają wpływ na pozycjonowanie witryny w Google. Trudno jednak określić, które z nich są ważne i mniej ważne w trakcie tworzenia rankingu.

    Pozycjonowanie i SEO

    Pozycjonowanie i SEO

    Pozycjonowanie i SEO stron w Gorzowie to działania, które powinny iść ze sobą w parze, aby móc podnieść stronę w wyniku wyszukiwania. SEO i pozycjonowanie to działania, które praktycznie nigdy się nie kończą. Planując pozycjonowanie należy założyć sobie, że pierwsze efekty działań można będzie zobaczyć dopiero po 3. do 6. miesięcy. Tym, co gubi przedsiębiorców rozpoczynających pozycjonowanie, często jest niecierpliwość. Po zaledwie miesiącu czy dwóch nie można liczyć na świetne wyniki, bo to byłoby zbyt proste. Ponadto warto pamiętać o tym, że konkurencja nie śpi i także nieustannie działa, dlatego znalezienie się na wysokim miejscu w rankingu jest takie trudne.

    Rozwiń

    Po pierwsze rankingiem rządzą się algorytmy i zasady, które nie zawsze są do końca znane, a także działania swoje nieustannie prowadzi konkurencja, dlatego tak trudno jest oczekiwać dobrych rezultatów w krótkim czasie. SEO, czyli Search Engine Optimization to zbiór działań, które mają zoptymalizować witrynę pod pozycjonowanie. SEO można więc pojmować jako część składową pozycjonowania. Każde działanie na stronie, począwszy od wrzucenia tekstu na bloga czy wstawienie opisu produktu wymaga działań optymalizujących, których brak może wpłynąć na obniżenie się pozycjonowanej strony w rankingu.

    Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest lepsze niż ogólne?

    Każde miasto i miasteczko ma swój niepowtarzalny klimat, który warto wziąć pod uwagę przy okazji pozycjonowania w Google. Czasami będą to specyficzne zwroty, miejscowa gwara czy zwyczajnie znajomość preferencji lokalnej społeczności. To jedna z kolejnych zalet pozycjonowania lokalnego. Przedsiębiorca, który pozycjonuje się lokalnie ma zasadniczą przewagę nad innymi, bo przede wszystkim zna teren na którym działa. I dotyczy to najróżniejszych usług zarówno fryzjerskich, dekoracyjnych, jak i naprawy okien. Usługodawca, który działa na danym terenie dobrze zna swoich klientów, ale także obiekty znajdujące się w pobliżu, co często daje mu przewagę nam innymi. To bardzo ważne np. w branży dekoratorskiej i podczas wybierania dekoracji sali i kościoła na ślub. Florysta czy dekorator, który zna sale weselne i obiekty sakralne znajdujące się w Gorzowie i najbliższej okolicy lepiej będzie mógł doradzić dobór dekoracji do charakteru miejsca wybranego przez młodą parę.

    Podobnie jest z określeniem kosztów usługi. Konkurencja działająca na podobnym obszarze zwykle zna swój zakres usług, ceny i oferowany poziom realizacji zleceń. Pozycjonowanie Google w Gorzowie to w obecnych warunkach praktycznie konieczność, aby nie zginąć wśród innych usługodawców. Liczą się tak naprawdę tylko najwyższe wyniki, zarówno w wyszukiwaniach organicznych, płatnej reklamie jak i wizytówkach Google. Pozycjonowanie w każdym z tych miejsc nieco się od siebie różni jednak zasady są podobne. Im wyżej znajdziesz się w wyszukiwarce Google, tym większe szanse na pozyskanie większej liczby użytkowników z lokalnego rynku, ale nie tylko. Jeśli jesteś dobry w tym co robisz, to z czasem z pewnością zyskasz polecenia przez pocztę pantoflową i o Twoje usługi będzie pytało jeszcze więcej klientów, nie tylko z Gorzowa.

    Skuteczne metody pozycjonowania lokalnego

    Skuteczne metody pozycjonowania lokalnego

    Sposobów na pozycjonowanie w Gorzowie jest wiele, a do najpopularniejszych rozwiązań należą:

    Rozwiń
    • content marketing – to marketing treści, które są ciekawe, angażujące i wnoszące wiele informacji dla użytkownika, a przy okazji tak skonstruowane, że użytkownik sam będzie ich poszukiwał. Codziennie w sieci każdy z nas szuka wielu i informacji na różnorodne tematy, Ten kto publikuje content wysokiej jakości ma szansę na pozyskanie zaufania internautów i przyciągniecie ich uwagi. Dobrym przykładem są blogi, na których autorzy publikują wpisy dotyczące konkretnych zagadnień np. mody, kulinariów, technologi, finansów itp. Są to na tyle wartościowe i angażujące treści, że użytkownicy sami ich szukają. Warto więc przygotować takie treści, które będą umieszczone na stronie, ale nie tylko. Można nawiązać współpracę np. z lokalnymi portalami i być przez nie cytowanym lub regularnie publikować wartościowe artykuły sponsorowane za ich pośrednictwem. Ważne jest, aby poznać lokalne serwisy, czytane przez mieszkańców i zacząć się tam regularnie pojawiać.
    • link building – kolejnym elementem, który ma bardzo duży wpływ na dobre pozycjonowanie witryny jest pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących. Ważne są zarówno linki dofollow, jak i noflow. Link building można prowadzić w wielu miejscach – na portalach internetowych, na forach i grupach dyskusyjnych, na portalach opiniotwórczych, i w katalogach. Działania na portalach głównie opierają się na pozycjonowaniu wpisów gościnnych i artykułów sponsorowanych, w których zostanie umieszczone słowo kluczowe razem z określeniem lokalizacji i podpięciem linku. Taki link przekazuje moc serwisu na pozycjonowaną stronę. Należy więc rozważnie dobierać serwisy, na których mają być publikowane teksty.
    • Google wizytówki – kolejnym elementem, dzięki któremu można się pozycjonować lokalnie są wizytówki Google. Często uznaje się je za nieco bardziej odrębny element wyszukiwarki Google, bo wizytówkę prowadzi się za pośrednictwem platformy Google Moja Firma, w której znajduje się jeszcze kilka innych modułów. Wizytówka Google to jakby oddzielny twór nad którym warto popracować, który pozycjonuje sam siebie, ale może również wspierać prowadzoną witrynę czy sklep. Na wizytówce Google znajdują się liczne przyciski i odniesienia, które mogą prowadzić do pozycjonowanej witryny. Link do niej warto umieścić szczególnie pod przyciskiem „Strona”, aby po jego kliknięciu użytkownik automatycznie przenosił się na stronę www firmy. Warto także podpiąć numer telefonu, co jest korzystne szczególnie dla użytkowników wyszukujących firmy za pośrednictwem telefonu. Dzięki temu przyciskowi mogą od razu połączyć się z wybraną firmą. Warto również w całości zapełnić pole z opisem – umieścić w nim te same słowa kluczowe co na stronie z dodaną lokalizacją. Pozycjonowanie wizytówek Google jest tak szerokim tematem, że może być zupełnie oddzielnym elementem pozycjonowania marki w sieci.
    • media społecznościowe – social media to doskonałe miejsce do pozyskiwania wartościowych linków i pozycjonowania witryny. Za pośrednictwem postów można umieszczać w nich linki do ostatnio dodanych produktów czy opublikowanych artykułów na blogu. Nie trzeba od razu tworzyć fanpage marki, bo na social media również trzeba mieć pomysł, czas i odpowiedni budżet. Można zacząć chociażby od założenia dedykowanej grupy dyskusyjnej i na jej łamach przemycać treści i linki do strony www.
    • katalogi – kolejnym elementem pozycjonowania, w którym warto się pojawić są katalogi firm. Kiedyś były jeszcze bardziej popularne, obecnie nieco mniej, jednak to wciąż dobre miejsce do lokalnego pozycjonowania. W katalogach należy umieścić nazwę firmy, jej pełne dane, a przede wszystkim link prowadzący do witryny.

    Korzyści jakie daje pozycjonowanie w Gorzowie

    Pozycjonowanie lokalne w Gorzowie nie jest nową metodą pozycjonowania, jednak staje się właśnie teraz coraz popularniejsza i chętniej wykorzystywana przez pozycjonerów i przedsiębiorców. Do tej pory wiele biznesów chciało pozycjonować się na całą Polskę, było to jeszcze poniekąd uzasadnione w przypadku sklepów online, które mają zasięg na całą Polskę, jednak w przypadku usług i biznesów prowadzonych typowo stacjonarnie zdecydowanie lepiej jest się pozycjonować lokalnie. Tego typu działanie niesie ze sobą wiele zalet, takich jak:

    • oszczędność pieniędzy – oszczędność pieniędzy w trakcie pozycjonowania lokalnego w Gorzowie ma co najmniej kilka aspektów. Z jednej strony oszczędności związane są z krótszym transportem czy paliwem wydanym na dojechanie do klienta. Ta wartość działa również w drugą stronę – potencjalny klient oszczędza koszty na dojazd do placówki, która znajduje się bliżej niego. Podobnie jest z usługami przewozowymi np. transportem w trakcie przeprowadzi. Firma, która znajduje się bliżej z pewnością policzy mniej za usługę niż ta jadąca z innego miasta. Niekiedy zleceniobiorca może nawet odmówić wykonania usługi, jeśli miejsce docelowe miałoby znajdować się za daleko od siedziby firmy. Oszczędność wiąże się także z mniejszymi wydatkami na pozycjonowanie w przypadku pozycjonowania lokalnego w Gorzowie niż na terenie całej Polski.
    • oszczędność czasu – z oszczędnością kosztów wiążę się również oszczędzanie czasu. Dojazd w miejsce znajdujące się w pobliżu trwa zdecydowanie krócej i dotyczy to zarówno zleceniodawcy jak i zleceniobiorcy. Zamiast tracenia czasu w korkach czy jechania do sąsiedniej miejscowości można zaoszczędzić czas wybierając usługę realizowaną po sąsiedzku.
    • większe zaufanie – osoba wykonująca usługi w sąsiedztwie czy sprzedający produkty np. w lokalnym sklepie często cieszy się większym zaufaniem niż usługodawcy znajdujący się w większej odległości. Lokalizacja w pobliżu klienta wpływa na jego zaufanie, co pozwala zbudować sobie grono stałych klientów mogących polegać na usłudze realizowanej w danym miejscu.
    • lepsza dostępność – często godziny otwarcia lokalnego sklepu czy zrealizowanie usługi jest kwestią umowną. Właściciel sklepu lub np. lekarz w gabinecie pediatrycznym jest w stanie umówić się indywidualnie z pacjentem z bliskiej okolicy, właśnie ze względu na możliwość szybkiego dojazdu na miejsce. To ważne szczególnie w przypadku usług medycznych i weterynaryjnych, kiedy szybka pomoc jest często niezbędna.
    • wsparcie przez Google – Google ma w swoich zasobach co najmniej 2 aktualizacje – Oposa i Gołębia, które mają za zadanie wspierać pozycjonowanie lokalne. Po opublikowaniu każdego z nich użytkownicy i specjaliści od razu zauważyli specyficzne ruchy w obrębie rankingu Google, dzięki którym strony pozycjonowane lokalne w Gorzowie podniosły się w wynikach.

    Zalety Google Analytics

    Zalety Google Analytics

    Pozycjonowanie w Gorzowie obejmuje zarówno działania na stronie jak i poza nią. Warto wybrać jak najwięcej kierunków działania, aby dotrzeć do nowych klientów, ale też utrzymać tych dotychczasowych. Warto wśród nich przeprowadzać ankiety i pytać z jakich miejsc dotarli na stronę. W tym celu warto także podpiąć pod stronę narzędzia do analizy chociażby takie jak Google Analytics – program, który pozwala na poznanie wielu parametrów dotyczących prowadzonej witryny czy sklepu.

    Rozwiń

    Podpięcie Google Analytics warto przeprowadzić jak najwcześniej, także aby badać wyniki pozycjonowania. Dzięki temu narzędziu widać, jakiego rodzaju użytkownicy najczęściej wchodzą na stronę, jakie treści najbardziej ich interesują, a także z jakiego miejsca w sieci na nią trafili. W Google Analytics można zobaczyć ilu użytkowników trafiło na stronę za pomocą płatnych reklam, social media, a także wyszukiwań organicznych w wyszukiwarce. To ich wzrost powinien świadczyć o właściwym pozycjonowaniu strony.

    Pozycjonowanie i optymalizacja on-page i off-page

    Pozycjonowanie i optymalizację w Gorzowie można prowadzić zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz serwisu. Są to tzw. działania on-page i off-page:

    • Działania on-page to wszystkie metody SEO i pozycjonowania mające miejsce na samej stronie. Jest to praca nad jej wszystkimi technicznymi aspektami, jak i warstwą wizualną, aby strona czy sklep były czytelne, estetyczne i przejrzyste dla każdego klienta. On-page obejmuje publikację tekstu, umieszczenie linkowania wewnętrznego, dbanie o aktualność oferty itp. Działania on-page są łatwiejsze do prowadzenia, bo zależą od samej agencji, pozycjonera czy właściciela strony, którzy mogą mieć nad nią pełną kontrolę.
    • Działania off-page są prowadzone we wszystkich miejscach poza witryną. Obejmują one pozostawienia linków i umieszczanie adresu strony w różnych miejscach i są znacznie trudniejsze do przeprowadzenia.

    Czy warto pozycjonować lokalnie sklepy stacjonarne?

    Wiele osób może zadawać sobie pytanie czy warto pozycjonować sklep w Gorzowie. Działania zależą od tego czy jest to sklep stacjonarny czy taki oferujący sprzedaż na terenie całej Polski. W obu przypadkach warto pozycjonować się lokalnie w Gorzowie, a dlaczego?

    • sklep stacjonarny – w przypadku sklepu stacjonarnego pozycjonowanie lokalne jest oczywistym wyborem. Często osoby mieszkające w sąsiedztwie mogą nawet nie wiedzieć, że sklep z danymi produktami znajduje się w ich pobliżu. Pozycjonowanie lokalne to jedyna szansa na promowanie sklepu, szczególnie jeśli nie prowadzi wysyłki na całą Polskę.
    • sklep online – w tym przypadku pozycjonowanie lokalne może nie być pierwszym wyborem, jednak warto je rozważyć, aby ograniczyć koszty związane z SEO. Często sklepy online mają także magazyny czy prowadzą sprzedaż także stacjonarnie, w czym może pomóc pozycjonowanie lokalne. Warto pozycjonować się lokalnie i pozyskiwać klientów z najbliższej okolicy, którzy będą w stanie samodzielnie podjechać po zamówione produkty czy zamówić je i zapłacić mniej za dostawę. Szybsza i tańsza dostawa to dodatkowy atut podczas wybierania odpowiedniej oferty.

    Jak widać pozycjonowanie sklepu w Gorzowie będzie korzystne zarówno w przypadku sklepów stacjonarnych, jak i tych oferujących wysyłkę swoich produktów online na całą Polskę.

    Czy pozycjonowanie sklepów i stron www polega na tym samym?

    Pozycjonowanie sklepów w Gorzowie opiera się praktycznie na tych samych filarach, co pozycjonowanie stron www. Warto jednak mieć na uwadze, że w sklepie internetowym znajduje się zwykle wiele produktów. Warto więc wybrać te najważniejsze i skupić się na ich pozycjonowaniu lub zająć się pozycjonowaniem sklepu jako ogólnej całości. Działań SEO wymagają wszystkie opisy, kategorie zawarte na stronie. Warto przejrzeć również wszystkie linki znajdujące się na stronie. Od nich także zależy lepsza pozycja witryny. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się krótkie linki, które zawierają odniesienie do konkretnego produktu np. jego nazwy i krótkiego opisu, jeśli mamy do czynienia tylko z modelami konkretnych urządzeń. Najlepiej jest zrezygnować nawet z umieszczania kategorii w opisie, a także wszelkich liczb. Z takich niepożądanych elementów najlepiej jest oczyścić linki jak najwcześniej.

    Do pozycjonowania sklepu najlepiej jest używać słów kluczowych w formie long tail. Produktów może być tak dużo i mogą być do siebie tak podobne, że z czasem można narazić się na kanibalizację słów kluczowych. Zjawisko to występuje w momencie, kiedy co najmniej dwie podstrony sklepu są pozycjonowane na te same słowa kluczowe. W jego wyniku strony mogą wzajemnie się spychać i konkurować, co nie przyniesie oczekiwanych wyników. Warto więc nieco natrudzić się nad wyszukiwaniem oryginalnych słów kluczowych i zadbać o budowanie długich ogonów.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego: audyt i optymalizacja

    Pozycjonowanie sklepu internetowego w Gorzowie jest zbliżone do pozycjonowania każdej innej witryny. Nie jest jednak identyczne. Witryny przedstawiające usługi coraz częściej wykonywane są w formie one-page (przewijalnego ekranu na którym dostępne są wszystkie zakładki serwisu), co bardzo dobrze się prezentuje i wygląda nowocześnie. Niestety w przypadku sklepów internetowych przedsiębiorcy rzadko decydują się na tego typu rozwiązanie, bo prezentacja wszystkich produktów za pośrednictwem jednej strony może być praktycznie niemożliwa.

    Audyt sklepu

    Audyt sklepu

    W przypadku sklepów audyt SEO jak i optymalizacja, mogą potrwać nieco dłużej i być zdecydowanie bardziej rozbudowane. Diagnozy i działań będą wymagały wszystkie podstrony serwisu, co będzie trudne szczególnie w przypadku bardzo rozbudowanych sklepów. Kiedy już jednak zobaczysz jakie błędy występują na stronie np. zbyt mała liczba tekstu w stosunku do kodu, czy brak optymalizacji grafik, później będziesz mógł już uniknąć tego typu błędów. Dodając każdy nowy produkt czy cała kategorię warto od razu zadbać o ich dopasowanie do wymogów wyszukiwarki. Do każdego z produktów warto dopasować indywidualnie słowa kluczowe, aby uniknąć kanibalizacji,. Praktycznie do każdego słowa kluczowego opisującego działalność sklepu, jego historię, poszczególne kategorie i produkty można dodać słowo kluczowe razem z lokalizacją, to bardzo ważne, aby umieszczać ją jak najczęściej, jednak aby równocześnie nie spamować.

    Rozwiń

    W sklepie internetowym w Gorzowie, podobnie jak i na pozostałych stronach internetowych bardzo ważne jest dokładne opisanie lokalizacji. Dodatkowo warto w zakładce kontakt umieścić wszystkie możliwe formy kontaktu tj. numer telefonu, adres e-mail, formularz kontaktowy, a także mapkę z dojazdem i zaznaczoną siedzibą sklepu, szczególnie jeśli dodatkowo wydaje się na miejscu towar klientom lub oferuje również sprzedaż stacjonarną. Mapka nie tylko będzie dodatkowym atutem podczas pozycjonowania, ale także szybciej wskaże zainteresowanym osobom miejsce dojazdu.

    Czym jest White i Black Hat SEO?

    Czym jest White i Black Hat SEO?

    Aby dobrze pozycjonować stronę warto wiedzieć, jakie działania można wykonywać, a jakie z nich są zabronione. Wśród specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem SEO funkcjonują dwa pojęcia:

    Rozwiń
    • White Hat SEO – to zbiór wszystkich działań dopuszczonych przez twórców wyszukiwarek i zmierzających do uzyskania jak najlepiej dopasowanych witryn do preferencji użytkowników. Wszystkie te działania w pierwszej kolejności mają za zadanie odpowiadać zapytaniom użytkowników, w drugiej zaś dopasować się do wymogów wyszukiwarki. Działania te polegają na pisaniu wartościowych, autorskich treści, wykonywaniu oryginalnych grafik, pozyskiwaniu przyjaznych linków z wartościowych miejsc i długofalowych działań zgodnie z wytycznymi.
    • Black hat SEO – to wszystkie niedozwolone techniki, które pozwalają na wywindowanie danej witryny czy sklepu w wysokich wynikach wyszukiwania. Są to zwykle działania na krótką metę, bo mogą być szybko wykryte przez samą wyszukiwarkę, a także zgłaszane przez użytkowników. Na stronę, na której wykorzystywane są nieuczciwe metody może zostać nałożony filtr, który zepchnie ją daleko w wynikach użytkowania i to będzie gorsze nawet od braku jakichkolwiek działań. Zdarza się, że po zbanowaniu czy nałożeniu filtra trzeba szukać dla strony nowej domeny, aby odciąć się od niechlubnej historii. Praktyki Black hat SEO obejmują np. umieszczanie nadmiaru słów kluczowych w kodzie HTML strony, niedopasowanie słów kluczowych do witryny, maskowanie treści, duplikację tekstu, ukryte przekierowania, tworzenie farm linków, stosowanie stron przejściowych itp.

    UX i UI jako ukłon w stronę użytkownika

    UX i UI jako ukłon w stronę użytkownika

    Pozycjonowanie stron SEO w Gorzowie wymaga odpowiedniego przygotowania. Warto wziąć pod uwagę nie tylko wymagania wyszukiwarki, ale także preferencje użytkowników. Wyszukiwarka Google układa ranking na podstawie umieszczonych na stronach danych, ale także ze względu na preferencje użytkowników. Strona znajdująca się wysoko w rankingu powinna przede wszystkim dostarczać internautom informacji, produktów czy usług, które będą jak najlepiej dopasowane do ich preferencji.

    Rozwiń

    Warto w tym celu postawić na UX, czyli User Experience – projektowanie doświadczeń użytkownika w kontakcie z produktami internetowymi. Projektując stronę czy sklep internetowy warto więc skorzystać z wiedzy UX Designerów, którzy mają zadbać o zwiększenie pozytywnego odbioru projektowanych stron u użytkowników. Przygotowywanie tego typu rozwiązań wymaga dostarczenia danych. Warto w tym celu jak najlepiej opracować swoją grupę docelową, czytać ich wypowiedzi np. na forach dyskusyjnych, aby dowiedzieć się co lubią i czego potrzebują. UX często bywa mylony z UI, czyli User Interface – budowaniem języka komunikacji między użytkownikiem a programem, stroną www, sklepem internetowym czy aplikacją. UI Designer odpowiada za estetyczną i funkcjonalną odsłonę miejsca w sieci nad którym pracuje. Aby więc działania w sieci były kompleksowe warto konsultować się ze specjalistami obu tych dziedzin.

    Jakie usługi SEO oferują agencje z Gorzowa?

    Jakie usługi SEO oferują agencje z Gorzowa?

    Usługi SEO są jednymi z szybciej rozwijających się usług na polskim rynku i nie tylko. Można znaleźć wiele firm zajmujących się profesjonalnie usługami z zakresu optymalizacji stron. Na własną rękę działają także freelancerzy, którzy pracują w agencjach lub nie, a w ramach dodatkowych zleceń nawiązują współpracę z klientami.

    Rozwiń

    W Gorzowie i sąsiednich miastach również dostępne są firmy, które zajmują się profesjonalnymi usługami SEO. Aby wybrać dobrą firmę warto przejrzeć wszystkie opinie i recenzje na jej temat, które krążą w sieci. Przed wyborem agencji warto także popytać o polecenia wśród znajomych. Być może okaże się, że ktoś ze znanych Ci osób korzystał z usług SEO w Gorzowie i jest zadowolony z ich jakości.

    Zwykle tego rodzaju firmy działają kompleksowo i oferują praktycznie pełen pakiet usług w tym:

    • audyt – to niezbędny element SEO. Audyt pokazuje wszystkie „słabe strony” witryny, która ma być zoptymalizowana i pozycjonowana. Warto wykonać go szczególnie na początku, ale także później, doraźnie, przy okazji wprowadzaniu zmian na stronach. Wtedy audyt będzie miał mniejszy zakres, ale pozwoli utrzymać poprawną optymalizację.
    • wdrożenie zmian – to bardzo ważny proces, który może trochę potrwać, ale na pewno warto go wykonać. Wdrożenie zmian powinna móc wykonać ta sama agencja, która wykonała audyt – specjaliści będą znali wszystkie błędy, które pojawiły się na stronie.
    • pozycjonowanie – to wszystkie działania, które mają za zadanie podnieść stronę w wyszukiwarce. Pozycjonować można strony www, sklepy, wizytówki Google, social media i praktycznie każde miejsce w sieci.
    • ponowna kontrola strony – po pewnym czasie od wykonania optymalizacji warto ponownie ją wykonać, aby strona osiągała jak najlepsze wyniki. Algorytmy Google ciągle się zmieniają, dlatego aby móc efektywnie pracować, trzeba dostosowywać do nich również pozycjonowaną stronę.
    • raportowanie wyników – każde działanie w sieci potrzebuje mierzenia wyników, podawania danych i wyciągania wniosków. Podobnie jest z optymalizacją i pozycjonowaniem. W zakres usług SEO jak najbardziej powinno wchodzić dostarczanie rzetelnych danych na temat witryny.

    Wybór najlepszej firmy zajmującej się SEO i pozycjonowaniem

    Wybór najlepszej firmy zajmującej się SEO i pozycjonowaniem

    W Gorzowie Wielkopolskim znajduje się wiele firm SEO, które oferują działania na najwyższym poziomie. Obecnie lokalizacja firmy świadczącej usługi z zakresu SEO czy pozycjonowania nie ma większego znaczenia. Firma z Gorzowa Wielkopolskiego może realizować działania praktycznie na terenie całej Polski. Kontakt można nawiązać drogą internetową, a następnie porozumiewać się w ten sam sposób. Spotkania i mitingi można realizować online, co nie wymaga osobistych spotkań ze zleceniodawcą.

    Rozwiń

    Na co zwrócić uwagę, aby wybrać dobrą firmę zajmującą się SEO i pozycjonowaniem?

    • sposoby reklamowania się firmy – po pierwsze zwróć uwagę na sposób w jaki firma reklamuje się w sieci. Jeśli trafią do Ciebie jej przekazy i czujesz, że jej wizja prowadzenia biznesu może być spójna z Twoją, to warto nawiązać kontakt i zapytać o szczegóły oferty.
    • brand i otoczenie marki – bardzo ważne jest, w jaki sposób dana firma SEO mówi o siebie w sieci i jakie buduje odczucia wokół siebie. Jest więc szansa, że z jej wsparciem podobne skojarzenia powstaną w stosunku do Twojej marki.
    • opinie w sieci – bardzo ważne jest, aby poznać opinie i rekomendacje zamieszczane w sieci przez byłych klientów firmy, współpracowników itp. Warto poszukać jednak nieco dalej i czerpać wiedzę nie tylko z oficjalnych opinii i recenzji zamieszczonych na stronie czy fanpage marki, ale także poszukać opinii krążących w sieci. Warto również popytać o kontakt do sprawdzonej firmy SEO wśród najbliższych znajomych.
    • wygląd i estetyka strony www, prowadzonych kanałów w social media – bardzo ważna jest także estetyka, dbałość o poprawność tekstów i grafik znajdujących się we wszystkich miejscach reprezentujących daną agencję SEO. Zwracaj uwagę na wszystkie detale i szczegóły – w tym poprawność językową, estetykę grafik, oryginalność logo.
    • podejście do klienta – ważnym elementem już na etapie zawiązywania współpracy jest podejście do klienta, jakie reprezentuje firma SEO. Wszyscy przedsiębiorcy powinni szanować swój czas, dlatego jeśli umawiasz się z firmą na konkretne terminy np. przesłanie oferty czy spotkanie, to każda ze stron powinna dotrzymywać umówionych zobowiązań.
    • kontakt – bardzo ważny jest również bieżący kontakt z osobami odpowiedzialnymi za projekt po stronie agencji. Warto wymagać, aby wyznaczyła ona jedną czy dwie osoby do których zawsze możesz zadzwonić.
    • delegowany zespół i jego doświadczenie – przez podpisaniem umowy warto także zorientować się, jakie doświadczenie posiada cała agencja, a także poszczególni jej członkowie delegowani do Twojej kampanii.
    • dotychczasowe osiągnięcia – warto popytać także o dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie SEO i pozycjonowania. Najlepiej jeśli agencja współpracowała już z właścicielem biznesu podobnego do Twojego i ma doświadczenie w rozwijaniu tego typu firm.
    • forma rozliczenia i raportowania – już na samym wstępie bardzo dobrze jest ustalić wszystkie zasady, w tym formy kontaktu, sposób rozliczania i raportowania działań. Dogodna forma dla obu stron pozwoli uniknąć zbędnych niejasności.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *