Pozycjonowanie stron Gdańsk

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Zgodnie z danymi w bazie REGON na 2020 rok w aglomeracji Trójmiejskiej zarejestrowano 85 070 podmiotów gospodarczych. Dla gdańskich przedsiębiorców oznacza to, że muszą walczyć o uwagę i zainteresowanie klientów. Aby zwiększać swoje wpływy oraz zyski, lokalne firmy muszą dostosować się do nowoczesnego marketingu i metod promocji, takich jak pozycjonowanie w Google Gdańsk.

    Lokalne pozycjonowanie Gdańsk a zachowania konsumenckie

    Pozycjonowanie lokalne może wspomóc szczególnie małe przedsiębiorstwa działające na niewielkim obszarze geograficznym. Wynika to z tego, że 46% wszystkich wyszukiwań w Google dotyczy tych lokalnych, a liczba ta zwiększyła się w ciągu dwóch lat o ponad 900%. Dane te wskazują, że warto skorzystać z firm proponujących usługi SEO.

    Czym jest pozycjonowanie lokalne?

    Lokalne pozycjonowanie strony koncentruje się na zwiększeniu jej widoczności w wyszukiwarce, ale z nakierowaniem na obszar, w jakim działa przedsiębiorstwo. Google wykorzystuje lokalizację użytkownika na podstawie adresu IP (dla komputerów) i geolokalizacji (dla urządzeń mobilnych). Na tej podstawie pokazuje wyniki użytkownikowi.

    Pozycjonowanie Gdańsk – jakie firmy powinny skorzystać z usługi ?

    Lokalne pozycjonowanie stron w Gdańsku pomoże pozyskać nowych klientów firmom z wielu branż, działającym na lokalnym rynku, mogącym przeznaczyć na promocję okrojone budżety. Jest ono tańsze niż to ogólne, a także pozwala na szybsze uzyskanie wymiernych efektów.

    Firmy działające na terenie Gdańska powinny również przemyśleć pozycjonowanie stron WWW w wymiarze regionalnym.

    Lokalne SEO to także doskonałe wsparcie dla dużych firm korzystających z ogólnego pozycjonowania – wyższa pozycja na frazach lokalnych przełoży się na zdobywanie przewagi przy frazach ogólnych.

    Pozycjonowanie lokalne sklepu internetowego – czy to się opłaca?

    Lokalne działania w zakresie pozycjonowania to dodatkowa możliwość promocji. Dzięki temu, że nie jest tak kosztowne, znacznie ogranicza wydatki na promocję, a przy tym gwarantuje szybkie i wymierne korzyści.

    Pełna optymalizacja strony oznacza:

    • poprawę lub stworzenie dodatkowych treści dla sklepu,
    • przyspieszenie czasu ładowania się portalu,
    • tworzenie wersji responsywnej,
    • dodania atrybutów ALT do obrazków,
    • wyczyszczenie języka programowania kodu z błędów,
    • poprawienie budowy linków URL,
    • dodanie tagów,
    • zadbanie o przyjazny UX.

    Jakie zalety ma pozycjonowanie stron w Gdańsku?

    • Zwiększenie widoczności witryny na lokalnym rynku – przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony WWW, a te na sprzedaż i zyski dla Twojej firmy.
    • Zwiększenie sprzedaży.
    • Precyzyjne docieranie do grupy docelowej.
    • Zbudowanie zaufania u konsumentów – opinie znajdujące się w sieci, a także widoczność marki budują zaufanie klientów.
    • Wykorzystanie efektu ROPO w sprzedaży – ROPO to inaczej Research Online, Purchase Offline lub O2S Online to Store. Klient dowiaduje się o produkcie/usłudze online, ale chce sprawdzić ją offline i szuka najbliższego oddziału; pomocą w tym służy mu SEO Local.
    • Ciągłość reklamy – długoterminowa strategia SEO oraz poprawna optymalizacja pozwalają na stałe utrzymanie pozycji witryny w TOP 10.
    • Wyprzedzenie konkurencji – znalezienie się na pierwszych pozycjach w SERP pozwala wyprzedzić konkurencję, a także daje średni współczynnik klikalności na poziomie 28,5%.
    • Budowa wizerunku, prestiżu i pozycji eksperta.
    • Szybkie efekty działań – agencja SEO Gdańsk jest w stanie w krótszym czasie wprowadzić lokalne frazy na kluczowe pozycje.
    • Zmniejszenie kosztów pozycjonowania.
    • Dostosowanie strony WWW do nowych trendów.

    Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku

    Dzięki temu, że internauci szybko znajdą firmę w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub pracy, będą mogli:

    • skorzystać z szybszego dojazdu;
    • zmniejszyć koszty zakupu – pozycjonowanie stron w Gdańsku pozwoli odnaleźć firmę w pobliżu, w której możliwy jest odbiór osobisty niewymagający dodatkowych nakładów finansowych;
    • poczuć się lokalnymi patriotami.

    Pozycjonowanie Gdańsk – tak to się robi!

    Działania SEO polegają na dostosowaniu strony do wytycznych algorytmów Google. Oznacza to, że Google promuje te witryny, które przedstawiają odpowiedzi na zadane przez internautę pytanie oraz dostarczają mu wartościowych informacji.

    W przypadku SEO Local obowiązuje obecnie algorytm Gołąb, który został wprowadzony w 2014 roku. Odpowiada za dopasowanie lokalnych wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników.

    W marcu 2018 roku światło dzienne ujrzał algorytm Mobile First Index. Promuje on w wyszukiwarkach strony internetowe posiadające aktualną wersję mobilną. W 2019 roku pojawił się też algorytm – BERT. Dzięki niemu wyszukiwarka może jak najlepiej interpretować zadawane jej pytania i odpowiadać, pokazując domeny z dużą ilością wartościowej treści.

    Jakie czynniki mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku?

    • Bliskość – klientowi poszukującemu danych usług zostaną najpierw pokazane odpowiednie firmy w dzielnicy, potem w mieście, a następnie w okolicy.
    • Opinie klientów – są podpowiedzią dla potencjalnych klientów, czy warto skorzystać z danej oferty.
    • Wartościowość – w organicznych wynikach wyszukiwania pojawią się treści, które będą blisko powiązane z zapytaniem klienta.

    Pozycjonowanie Gdańsk – jak to robić?

    Każda firma SEO w Gdańsku przy pozycjonowaniu lokalnym musi bazować na dwóch algorytmach. Obydwa opierają się na mocnym powiązaniu pozycjonowania z geolokalizacją.

    Pierwszym z algorytmów jest OPOS. Ma uzależniać to, co pojawi się w wynikach wyszukiwania, od geolokalizacji użytkownika. Google stworzył go, aby ujednolicić wyniki bez względu na to, czy Internauta użył w nazwie lokalizacji, czy też ją pominął.

    Dostosowanie strony internetowej do algorytmu OPOS i Gołąb to najważniejsze zadania, jakie ma przed sobą pozycjonowanie stron internetowych.

    Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk w pigułce

    O jakie elementy zadbać, aby zajmować pierwsze miejsca w wyszukiwarce?

    • Utworzenie konta w Google Moja Firma. Doprowadzi to do zwiększenia widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania Google.
    • Optymalizowanie pod kątem wyszukiwania głosowego. Trzeba uwzględnić tradycyjne pytania początkowe (kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego, jak).
    • Tworzenie treści na podstawie lokalnych wiadomości, wydarzeń, trendów, pytań.
    • Zoptymalizowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Należy zadbać o responsywność strony, a także o optymalizację title i meta description.
    • Stworzenie bloga. Treści powinny liczyć 3-5 tys. znaków ze spacjami, zawierać kluczowe frazy w tytule, leadzie, nagłówkach i akapitach, a także być odpowiednio sformatowane.
    • Stworzenie lokalnych stron o nas lub dedykowanych stron kontaktowych dla każdej lokalizacji.
    • Regularne publikowanie contentu – zaleca się, aby posty w social mediach pojawiały się kilka razy w tygodniu, a artykuły blogowe przynajmniej raz w tygodniu.
    • Dbanie o social media.
    • Wizytówki NAP i katalogi lokalne. Obecność w bazach teleadresowych, czyli na stronach grupujących wizytówki NAP (Name, Adress, Phone number), znacznie pomaga w uzyskaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
    • Dobór i analiza słów kluczowych. W tym celu należy sprawdzić ich popularność i konkurencyjność. Konieczne jest również wybranie czterech grup fraz kluczowych: ogólnych, długiego ogona, lokalnych i brandowych.
    • Audyt SEO. W przypadku SEO Local powinien obejmować konto Google Moja Firma, Google Serch Console, optymalizację treści na stronie, sprawdzenie zewnętrznych linkowań do witryny, analizę konkurencji.
    • Poprawę wewnętrznej struktury linków, zadbanie o odpowiedni profil linków.
    • Zoptymalizowanie adresów URL, tagów tytułów, nagłówków, meta danych.
    • Pozyskiwanie wartościowych linków.
    • Zarządzanie recenzjami i opiniami. Ważne jest stałe monitorowanie wszystkich recenzji i odpowiadanie na nie na bieżąco.
    • Przyjazny UX. User Experience odpowiada za przyjazność i łatwość korzystania ze strony, przejrzyste prezentowanie na niej informacji, łatwe nawigowanie i odszukiwanie potrzebnych danych.
    • Zewnętrzna pomoc.

    Optymalizowanie treści pod SEO w Gdańsku

    Optymalizacja dotyczy treści znajdujących się w witrynie – pisanych i pojawiających się w postaci grafiki, filmu.

    Tworząc strony pod wyszukiwanie lokalne, należy uwzględnić w nich lokalne frazy kluczowe, które pojawiają się w treści artykułów blogowych, opisów w witrynie, a także tytułach, meta tagach.

    Lokalny marketing internetowy obejmuje szereg strategii, w tym udostępnianie treści generowanych przez użytkowników Internetu.

    Teksty pisane pod pozycjonowanie lokalne – najważniejsze zasady

    • Pisanie dla odbiorców. Nie wszystkie posty muszą dotyczyć produktu lub usługi, ale wszystkie powinny być związane z branżą.
    • Stosowanie ciekawych tytułów i nagłówków.
    • Wykorzystywanie lokalnych słów kluczowych. Frazy powinny znajdować się w nagłówkach i w treści oraz być stosowane rozważnie, naturalnie.
    • Formatowanie i przyjazny UX contentu. Stosowanie odpowiedniej hierarchii tagów oraz oznaczania nagłówków (H1, H2), krótkich akapitów (500 znaków) oraz zdań (maks. 250 znaków).
    • Stosowanie różnych rodzajów treści. Może to być treść pisana, grafika, infografika, film, tutorial.
    • Wykorzystywanie grafik. Treści z grafikami generują dwa razy większy ruch niż te zawierające tylko tekst, częściej są też udostępniane, komentowane i lubiane.
    • Wykorzystywanie filmów. Średnio 86% firm używa wideo jako narzędzia marketingowego. To przyszłość content marketingu.
    • Budowanie tekstów o właściwej objętości. Tekst blogowy powinien mieć ok. 3-5 tysięcy znaków ze spacjami. Content evergreen, czyli ten nietracący na aktualności przez dłuższy czas – ok. 10 000 znaków ze spacjami. Długość treści powinna być dopasowana do tematu i go wyczerpywać.
    • Dbanie o unikalność. Fragmenty strony skopiowane z innej witryny mogą zostać oznaczone jako spam i uzyskać słabą pozycję w rankingu.
    • Dodawanie meta tagów – tagu tytułu będzie wyświetlany jako tytuł strony. Nie powinien być dłuższy niż około 70 znaków. Opis meta nie powinien być dłuższy niż 160 znaków.
    • Publikowanie o właściwym czasie – rano (przed godziną 8.00) lub wieczorem (ok. 20.00), wtedy większość osób ma czas wolny i zagląda do sieci. Każda grupa docelowa działa jednak na swoich zasadach, godzina publikacji powinna być uzależniona od jej specyfiki.

    Jakie narzędzia wykorzystuje pozycjonowanie stron Gdańsk?

    Do zdobycia mocnej pozycji w wyszukiwarce Google wykorzystuje się m.in.:

    • Senuto;
    • Surfer SEO;
    • Google Analytics;
    • Google Search Console.

    Narzędzia, techniki oraz metody pozycjonowania zawsze dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta, a także zakresu działań.

    Pozycjonowanie Gdańsk – najczęstsze błędy

    • Próba podjęcia działań na zbyt dużym obszarze i do zbyt dużej grupy docelowej – konsumenci wolą robić zakupy i korzystać z usług w pobliżu domu lub pracy.
    • Nieznajomość grupy docelowej.
    • Brak analizy konkurencji i słów kluczowych.
    • Źle zaprojektowana struktury strony.
    • Błędne meta dane.
    • Niepoprawny content – zbyt mało treści na stronie, duplikacja contentu, brak linkowania wewnętrznego.

    Pozycjonowanie stron Gdańsk – co z Sopotem i Gdynią?

    Z oferty stolicy województwa pomorskiego korzystają mieszkańcy Sopotu i Gdyni. W przypadku firm, które chcą swoją działalnością zainteresować konsumentów z tych miast, warto postawić na działania w zakresie pozycjonowania regionalnego. Wystarczy wyodrębnić konkretną podstronę dla Sopotu lub Gdyni. Dla każdej z tych podstron należy zastosować odpowiednie słowa kluczowe z dodatkiem lokalizacyjnym.

    Pozycjonowanie stron Gdańsk – samemu czy z pomocą?

    Pozycjonowanie wewnętrzne. Pozwala zachować pełne know-how w firmie, ale wymaga stworzenia nowego stanowiska pracy. To generuje wysokie koszty, a ich udźwignięcie jest dla mniejszej firmy trudne.

    Pozycjonowanie zewnętrzne. Eksperci zwykle szybciej osiągają rezultaty, ponieważ mają znacznie większe doświadczenie i wiedzę na temat pozycjonowania.

    Pozycjonowanie łączone. Pracownik firmy jest odpowiedzialny za marketing internetowy i kontroluje działania prowadzone przez agencję zewnętrzną. W ten sposób know-how pozostaje w firmie, a koszty współpracy są o wiele niższe niż tworzenie wewnętrznego działu SEO.

    Pozycjonowanie stron w Gdańsku – kiedy widoczne są efekty?

    Pozycjonowanie Gdańsk to proces wymagający czasu i cierpliwości.

    Określenie dokładnych ram czasowych jest niezwykle trudne, ponieważ zależy od wielu elementów. Gdy witryna jest odpowiednio przygotowana do wdrożenia działań, SEO powinno przynieść efekty po ok. 4-6 miesiącach. Na znalezienie się w TOP 3 wyszukiwań trzeba jednak poczekać zazwyczaj powyżej pół roku.

    Jakie usługi proponują firmy SEO z Gdańska?

    Przedsiębiorca może zdecydować się na kompleksową usługę lub tylko na jeden z elementów SEO, do których zalicza się:

    • dostarczanie wysokiej jakości tekstów i linków, które będą budować pozycję witryny,
    • optymalizację już gotowego contentu pod kątem obecności w nim fraz kluczowych, linkowania wewnętrznego, meta danych.
    • analizę słów kluczowych i przygotowanie strategii, która wskaże działania mające zwiększyć widoczność strony w sieci;
    • audyt SEO,
    • link bulding;
    • stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma;
    • analiza i raportowanie.

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Gdańsku?

    Nie istnieje jeden cennik pozycjonowania. Agencje, wyceniając swoją pracę, biorą pod uwagę wiele indywidualnych czynników, m.in.:

    • aktualny stan witryny, jakość publikowanych na niej treści, zaplecze techniczne, stopień poprawnej optymalizacji,
    • oczekiwane cele,
    • czas, w jakim chce się osiągnąć efekty,
    • branża firmy i jej konkurencyjność na rynku.

    Należy rozróżnić budżet pozycjonowania i cenę pozycjonowania. W ten pierwszy wchodzić będzie wynagrodzenie dla agencji SEO oraz przygotowanie materiałów.

    Wiele agencji SEO oferuje bezpłatną wycenę przed rozpoczęciem współpracy – pozwala oszacować koszty współpracy jeszcze przed zawarciem umowy.

    Jaki powinien być budżet na pozycjonowanie stron Gdańsk?

    Budżet na SEO powinien być dopasowany do aktualnych potrzeb i możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Znaczenie ma również konkurencja w branży.

    Skuteczna agencja SEO Gdańsk – jaką firmę wybrać?

    Należy przeanalizować szereg czynników, takich jak:

    • Ustalenie celów SEO firmy.
    • Zweryfikowanie technik i narzędzi pracy.
    • Poznanie pracowników agencji.
    • Zweryfikowanie portfolio. Warto sprawdzić, czy znajdują się w nim znane przedsiębiorstwa, które funkcjonują na rynku od lat.
    • Sprawdzenie etyczności firmy. Niemożliwe jest, aby ktokolwiek obiecał określoną pozycję, ponieważ Google nie daje możliwości wykupienia takiej. Działająca zgodnie z etyką agencja może więc zagwarantować tylko przestrzeganie wytycznych i zasad procesu optymalizacji.
    • Śledzenie mediów społecznościowych, które prowadzi agencja.
    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 43