Pozycjonowanie stron Gdańsk

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Gdańsk to największe miasto na północy Polski. Wraz z Sopotem i Gdynią tworzy aglomerację znaną jako Trójmiasto. Obszar ten jest niezwykle ważny pod względem kulturalnym społecznym, politycznym, a także handlowym dla całego województwa pomorskiego oraz tych ościennych. Gdańskie przedsiębiorstwa dostarczają bowiem mieszkańcom aglomeracji Trójmiejskiej usługi i produkty. Zgodnie z danymi w bazie REGON na 2020 rok zarejestrowano 85 070 podmiotów gospodarczych. Większość z nich, bo aż 96,9% to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające do 9 osób i działające lokalnie. Dla gdańskich przedsiębiorców oznacza to, że muszą walczyć o uwagę i zainteresowanie klientów. Aby zwiększać swoje wpływy i zyski, lokalne firmy muszą dostosować się do nowoczesnego marketingu i metod promocji, takich jak pozycjonowanie w Google – Gdańsk daje w tym zakresie wiele możliwości.

    Lokalne pozycjonowanie www dla Gdańska a zachowania konsumenckie

    Lokalne pozycjonowanie www dla Gdańska a zachowania konsumenckie

    Jeśli klient szuka szewca, który naprawi ulubione buty lub księgarni z polecanymi przez przyjaciół reportażami, osoby, która upiecze tort z motywem kucyków Pony na urodziny dziecka – korzysta z wyszukiwarki Google. Codziennie zagląda do niej 3,5 miliarda Internautów z całego świata. Szukając wyżej wymienionych usług, najczęściej skorzystają oni z lokalnej firmy, znajdującej się najbliżej miejsca zamieszkania.

    Rozwiń

    Statystyki marketingowe HubSpot wskazują, że 72% konsumentów, którzy najpierw wyszukiwali firmę lokalną w Google, później odwiedziło sklep lub zakład usługowy znajdujący się w promieniu 8 km od miejsca zamieszkania. Jeszcze więcej, bo aż 88% wyszukiwań lokalnych kończy się kontaktem telefonicznym lub jej odwiedzeniem w ciągu 24 godzin, a 78% zakupem offline.

    Pozycjonowanie lokalne może więc wspomóc szczególnie małe przedsiębiorstwa działające na niewielkim obszarze geograficznym. Wynika to z tego, że 46% wszystkich wyszukiwań w Google dotyczy tych lokalnych, a liczba ta zwiększyła się w ciągu dwóch lat o ponad 900%. Oznacza, że ​​jeśli firma nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego, może wpłynąć to na utratę ogromnej liczby potencjalnych klientów, którzy są gotowi robić zakupy w obszarze działania przedsiębiorstwa. Dane te wskazują, że warto skorzystać z firm proponujących usługi SEO.

    Czym jest lokalne pozycjonowanie Google?

    Czym jest lokalne pozycjonowanie Google?

    Lokalne pozycjonowanie strony nazywane też SEO jest gałęzią pozycjonowania organicznego. Koncentruje się na zwiększeniu widoczności strony internetowej Twojej firmy w wyszukiwarce, ale z nakierowaniem na obszar, w jakim działa przedsiębiorstwo. Google i inne wyszukiwarki w pozycjonowaniu lokalnym wykorzystują lokalizację użytkownika na podstawie adresu IP (dla komputerów) i geolokalizacji (dla urządzeń mobilnych) na tej podstawie wyszukiwarka ma określić, jakie wyniki ma pokazać użytkownikowi.

    Rozwiń

    W przeciwieństwie do zwykłego SEO (Search Engine Optimazion) pozycjonowanie strony internetowej w Gdańsku, Sopocie czy Gdyni kładzie nacisk na wyszukiwanie związane z geolokalizacją i geograficznymi (fizycznymi) lokalizacjami, w których znajdują się firmy. Lokalne wyniki wyszukiwania dopasowane są do aktualnej lokalizacji użytkownika lub powiązane ze wskazanym przez niego obszarem. Wyniki pojawiają się w formie listy stron internetowych, a także Google Maps.

    Pozycjonowanie Gdańsk – jakie firmy powinny skorzystać z usługi ?

    Lokalne pozycjonowanie w Gdańsku pomoże pozyskać nowych klientów firmom z wielu branż. Skorzysta na nim wiele firm z Gdańska, przede wszystkim te działające na lokalnym rynku i nieświadczące swoich usług poza Gdańskiem lub obszarem Trójmiasta. Korzyści z lokalnego pozycjonowania przede wszystkim szybko zauważą firmy działające w branży transportowej (usługi auto lawety, przewóz towarów i osób, usługi przeprowadzkowe), zakłady mechaniczne (serwisowanie i naprawianie pojazdów), lokale gastronomiczne (restauracje, kawiarnie, catering pudełkowy, bary, puby), lokale do wynajęcia (na wesele, studniówki, chrzciny, bale), branża beauty (fryzjerzy, kosmetyczki, usługi manicure/pedicure, gabinety SPA i medycyny estetycznej), gabinety medyczne (prywatne praktyki dentystyczne, lekarze, masażyści, rehabilitanci), branża prawnicza (kancelarie, notariusze), sklepy detaliczne bez działów internetowych, hotele, zajazdy, kurorty.

    Skuteczne SEO lokalne to dobre rozwiązanie dla małych firm działających lokalnie i mogących przeznaczyć na promocję okrojone budżety. Wynika to z tego, że jest ono tańsze niż to ogólne, a także pozwala na szybsze uzyskanie wymiernych efektów. Jest to rezultatem mniejszej konkurencyjności fraz oraz tego, że wiele firm z Gdańska działających lokalnie nie ma rozbudowanych serwisów, przez co nie wymaga obszernych optymalizacji.

    Firmy działające na terenie Gdańska powinny również przemyśleć pozycjonowanie stron www w wymiarze regionalnym. Specyfika Trójmiasta sprawia, że wiele osób mieszkających w Gdyni czy Sopocie chętnie korzysta z usług firm zlokalizowanych w stolicy województwa pomorskiego. To dlatego w przypadku pozycjonowania stron w Gdańsku powinno się korzystać też z szerszego SEO regionalnego. Niektórym branżom dodanie do frazy kluczowej nazwy regionu lub słowa Trójmiasto przyniesie wiele korzyści. Na regionalnym pozycjonowaniu skorzysta przede wszystkim branża turystyczna, która sprawnie działa w regionie całego Trójmiasta. Z SEO lokalnego i regionalnego korzyści odniosą również sklepy internetowe w Gdańsku. Promując się na lokalnych rynkach, będą walczyć z mniejszą konkurencją, przez co szybciej zbudują pozycję strony i wypracują oczekiwane efekty. Lokalne SEO to także doskonałe wsparcie dla dużych firm korzystających z ogólnego pozycjonowania – wyższa pozycja na frazach lokalnych przełoży się na zdobywanie przewagi przy frazach ogólnych.

    Pozycjonowanie lokalne sklepu internetowego – czy to się opłaca?

    Gdańsk jak wszystkie większe miasta Polski stawia na innowacje i nowe technologie w zakresie handlu. Nie jest zaskoczeniem, że w stolicy województwa pomorskiego działa wiele sklepów internetowych. Swoją ofertę kierują one do klientów z całej polskim. Zasięg działania sprawia, że wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy online rezygnuje z SEO Local na rzecz tego ogólnopolskiego.

    Lokalne działania w zakresie pozycjonowania to dodatkowa możliwość promocji. Dzięki temu, że nie jest tak kosztowne, znacznie ogranicza wydatki na promocję, a przy tym gwarantuje szybkie i wymierne korzyści. Sklepy internetowe SEO Local mogą więc stosować jako uzupełnienie i wsparcie pozycjonowania ogólnokrajowego. Działania lokalne są także dużą szansą na pozyskanie nowych klientów z najbliższej okolicy. To natomiast dla marki oznacza obniżenie kosztów np. związanych z wysyłką (klient towar może odebrać osobiści), zwrotami (klient może towar osobiście zwrócić), reklamacjami z powodu uszkodzenia towaru (przy odbiorze osobistym do niego nie dochodzi). Przedsiębiorcy sprzedający w Internecie muszą również pamiętać o efekcie Research Online, Purchase Offline (ROPO). Ma on zastosowanie przede wszystkim w przypadku drogich produktów np. biżuterii ubrań, sprzętu RTV i AGD. Klient nie chce wydawać znacznych sum na kolokwialnego kota w worku, doceni możliwość wyszukania najbliższego oddziału sklepu i sprawdzenia/przymierzenia osobiście produktu.

    Działania SEO w Gdańsku oznaczają nie tylko działania stricte nakierowane na podwyższenie pozycji sklepu w Google, ale także optymalizacje. Jest to proces, który skupia się na poprawianiu strony – jej budowy i zawartości. Pełna optymalizacja oznacza:

    • poprawę lub stworzenie dodatkowych treści dla sklepu,
    • przyspieszenie czasu ładowania się portalu,
    • tworzenie wersji responsywnej,
    • dodania atrybutów ALT do obrazków,
    • wyczyszczenie języka programowania kodu z błędów,
    • poprawienie budowy linków URL,
    • dodanie tagów,
    • zadbanie o przyjazny UX.

    To, jakie dokładnie będą przeprowadzane działania optymalizacyjne, zależy od startowej kondycji sklepu internetowego. W ICEA jest ona oceniana w oparciu o szczegółowo przeprowadzony audyt SEO strony, wybranych fraz kluczowych oraz konkurencji.

    Jakie zalety ma pozycjonowanie lokalne w Gdańsku?

    Właściciele małych firm z Gdańska potrzebują lokalnego pozycjonowania, aby zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku. Jej uzyskanie jest najważniejszą zaletą działań prowadzonych w wyszukiwarkach. Pomogą one dotrzeć do docelowych odbiorców, którzy ze względu na miejsce zamieszkania będą zainteresowani usługami/produktami.

    Zalet pozycjonowania lokalnego nie brakuje. Do podstawowych korzyści odnoszonych przez przedsiębiorcę zalicza się:

    • zwiększenie widoczności witryny na lokalnym rynku – sprawia to, że jest ona odnajdywana przez osoby zainteresowane usługami/produktami firmy; widoczność marki przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony www, a te na sprzedaż i zyski dla Twojej firmy;
    • zwiększenie sprzedaży – szacuje się, że aż 78% lokalnych wyszukiwań przez urządzenia mobilne kończy się sprzedażą offline;
    • precyzyjne docieranie do grupy docelowej – lokalne działania prowadzone na niewielkim obszarze pozwolą na dotarcie do grupy osób faktycznie w danym czasie zainteresowanych daną usługą lub produktem i zachęcenie jej do zakupu; jeśli działania Twojej firmy nie sięgają poza granicę miejscowości czy województwa, nie warto angażować dodatkowych środków finansowych na ogólne pozycjonowanie stron Gdańsk i okolice będzie wystarczającym obszarem, który pozwoli przedsiębiorstwu dotrzeć do potencjalnych klientów, których jest w stanie obsłużyć marka;
    • zbudowanie zaufania u konsumentów – 97% klientów czyta recenzje przed dokonaniem zakupu czy skorzystaniem z usługi, aż 85% ufa temu co przeczyta w takim samym stopniu co rekomendacją znajomych, przyjaciół i rodziny; opinie znajdujące się w sieci, a także widoczność marki z automatu budują zaufanie konsumentów,
    • wykorzystanie efektu ROPO w sprzedaży – ROPO to inaczej Research Online, Purchase Offline lub O2S – Online to Store; zjawisko to powinno przekonać właścicieli sklepów internetowych do pozycjonowania lokalnego w Gdańsku; polega ono na tym, że klient dowiaduje się o produkcie/usłudze online, ale chce sprawdzić ją offline i szuka najbliższego oddziału; pomocą w tym służy mu SEO Local; dzięki temu, że konsument szybko trafi do salonu sprzedaży, będzie mógł dotknąć, sprawdzić kolor, fakturę czy rozmiar produktu, którym jest zainteresowany i od razu dokonać zakupu; statystyki w tym zakresie są nieubłagane, aż 72% użytkowników po znalezieniu informacji w Internecie o danej rzeczy/usłudze kieruje się do najbliższego sklepu i to oddalonego nie więcej niż ok.1,5 kilometra do domu/pracy;
    • ciągłość reklamy – lokalne SEO oznacza, że ograniczenie wydatków na reklamę marki nie wiąże się ze zniknięciem jej z wyszukiwarki w momencie wyczerpania się budżetu; długoterminowa strategia SEO oraz poprawna optymalizacja pozwala na stałe utrzymanie pozycji witryny w TOP 10;
    • wyprzedzenie konkurencji – wiele firm działających lokalnie stawia na tradycyjną reklamę offline lub zupełnie z niej rezygnuje, bazując jedynie na stałych klientach; znalezienie się na pierwszych pozycjach w SERP pozwala wyprzedzić konkurencję, a także daje średni współczynnik klikalności na poziomie 28,5%;
    • budowa wizerunku, prestiżu i pozycji eksperta– działając na ograniczonym obszarze łatwiej i szybciej można zbudować wizerunek eksperta w danej branży i pozyskać zaufanie konsumentów; taka opinia z pewnością pozwoli zbudować stałe grono klientów, a także cieszyć się poleceniami tych zadowolonych;
    • szybkie efekty działań – z reguły pozycjonowanie lokalne daje szybsze efekty niż to prowadzone w wymiarze ogólnopolskim; na szybkość osiąganych efektów wpływa fakt, że frazy nakierowane na daną miejscowość (a nawet dzielnicę) są z reguły rzadziej wykorzystywane, a przez to agencja SEO Gdańsk jest w stanie w krótszym czasie wprowadzić je na kluczowe pozycje;
    • zmniejszenie kosztów pozycjonowania – frazy, które wykorzystuje lokalne pozycjonowanie, są znacznie mniej konkurencyjne niż te ogólne stosowane przy SEO krajowym czy międzynarodowym, dla przedsiębiorcy oznacza to, że wyda on mniej na działania w wyszukiwarkach Google; co więcej, dobre pozycjonowanie lokalne pozwoli ograniczyć budżet na reklamy Google Ads i Facebook Ads, a także środki na marketing offline;
    • dostosowanie strony www do nowych trendów – algorytmy i wytyczne Google stale się zmieniają; jednym z najnowszych trendów jest wyszukiwanie głosowe, które przez Google traktowane jest jako przyszłość wyszukiwarki; pozycjonowanie lokalne pozwoli przygotować witrynę do zmian zachodzących w algorytmach.

    Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku

    Fraza pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk jest najczęściej wyszukiwana przez przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć konkurencyjność swojego biznesu, a także go rozwijać. Nie można jednak zapominać, że lokalne działania przynoszą również korzyści dla mieszkańców Gdańska. Dzięki temu, że szybko znajdą oni firmę w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub pracy będą mogli:

    • skorzystać z szybszego dojazdu – jest to istotne, jeśli w Googlach szuka się najbliższego gabinetu lekarskiego, kosmetyczki czy sklepu spożywczego; żadna osoba nie chce przemierzać wielu kilometrów lub stać w korkach, aby załatwić sprawunek; zgodnie z najnowszymi danymi często wybieramy sklepy, firmy, gabinety, które znajdują się nie dalej niż 8 km od miejsca zamieszkania lub pracy;
    • zmniejszyć koszty zakupu – robiąc zakupy w sklepie internetowym, trzeba liczyć się z wyższymi kosztami; ich wzrost powoduje doliczenie ceny przesyłki; ta w wielu przypadkach oznacza obciążenie o dodatkowe ok. 10 złotych, a nawet więcej w przypadku zamówienia produktów wielkogabarytowych; pozycjonowanie lokalne w Gdańsku pozwoli odnaleźć firmę w pobliżu, w której możliwy jest odbiór osobisty niewymagający dodatkowych nakładów finansowych;
    • poczuć się lokalnymi patriotami – kupowanie rodzimych produktów i stawianie na lokalnych dostawców stało się coraz popularniejsze w ostatnich latach; lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych będzie pomocą w ich odnalezieniu; Gdańsk to miasto, w którym działa wiele wartych uwagi lokalnych inicjatyw; klienci odnajdą w nim zarówno lokale usługowe, jak i sklepy oraz gabinety lekarskie, kosmetyczne, rehabilitacyjne.

    Pozycjonowanie Gdańsk – tak to się robi!

    Pozycjonowanie Gdańsk – tak to się robi!

    Działania SEO polegają na dostosowaniu strony do wytycznych algorytmów Google. Te zostały stworzone przez amerykańskiego potentata, aby ułatwić internautom korzystanie z wyszukiwarki, a także dostarczyć im przydatnych i praktycznych informacji. W praktyce oznacza to, że Google promuje te witryny, które przedstawiają odpowiedzi na zadane przez Internautę pytanie oraz dostarczają mu wartościowych informacji.

    Rozwiń

    Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu zastosowanie miał algorytm PageRank, w ostatnich latach został on jednak zastąpiony nowszymi rozwiązaniami. Skuteczne SEO nie opiera się więc już tylko i wyłącznie na linkowaniu zewnętrznym. W przypadku SEO Local obowiązuje obecnie algorytm Gołąb, który został wprowadzony w 2014 roku. Odpowiada on za dopasowanie lokalnych wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Algorytm Gołąb obowiązuje na całym świecie, oznacza to, że podlega mu proces pozycjonowania stron internetowych w Gdańsku, Tokio, Madrycie czy Buenos Aires.

    Nie można też zapominać, że na lokalne SEO wpływają algorytmy zastosowane w późniejszym czasie. W marcu 2018 roku światło dzienne ujrzał ten nazywany Mobile First Index, który promuje w wyszukiwarkach strony internetowe posiadające aktualną wersję mobilną. Sprawia to, że ważną częścią SEO stała się responsywność witryny. W 2019 roku pojawił się też kolejny ważny dla pozycjonowania lokalnego algorytm – BERT. Google, wprowadzając go, położyło nacisk na to, aby wyszukiwarka mogła jak najlepiej interpretować zadawane jej pytania i odpowiadać, pokazując domeny z dużą ilością wartościowej treści. Algorytm BERT w połączeniu z wprowadzoną we wcześniejszych latach PANDĄ stały się podstawą aktualnego systemu wyszukiwania i mają chronić Internautów przed spamerskim contentem.

    Jakie czynniki mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku?

    Na to, czy strona pojawi się w wyszukiwaniach lokalnych, wpływ ma wiele czynników. Nie wszystkie elementy mające wpływ na pozycjonowanie lokalne, są ujawniane przez Google. Są jednak takie, o których marka mówi głośno, należą do nich:

    • bliskość – wyszukiwarki SEO dla firm lokalnych będą traktować priorytetowo oferty, które są najbliżej wyszukiwania potencjalnych klientów. Klientowi poszukującemu środków do czyszczenia dywanów zostaną najpierw pokazane odpowiednie firmy w dzielnicy, potem w mieście, a następnie w okolicy;
    • opinie klientów – lokalne wyniki wyszukiwania w dużej mierze bazują na opiniach, które odnaleźć można w Google Moja Firma. Mają one być podpowiedzią dla potencjalnych klientów, czy warto skorzystać z danej oferty;
    • wartościowość – Google zawsze będzie starał się pokazać Internautom to, czego szukają. W organicznych wynikach wyszukiwania pojawią się więc treści, które będą blisko powiązane z zapytaniem. Jeśli prowadzisz lodziarnię, prawdopodobnie nie pojawi się ona w „miejscach z pizzą w Gdańsku”, ale może pojawić się w SERP dla „rzeczy do zrobienia z dziećmi w Trójmieście”. Im bardziej trafne i powiązane z zapytaniem będą treści na Twojej stronie www i w wizytówce Google, tym wyższy priorytet wyszukiwarka mu nada.

    Pozycjonowanie Gdańsk – jak to robić?

    Każda firma SEO w Gdańsku przy pozycjonowaniu lokalnym musi bazować na dwóch algorytmach. Obydwa opierają się na mocnym powiązaniu pozycjonowania z geolokalizacją.

    Pierwszym z algorytmów jest OPOS. Jego najnowsza aktualizacja pojawiła się w 2016 roku i obowiązuje do dziś. Algorytm ten ma uzależniać to, co pojawi się w wynikach wyszukiwania, od geolokalizacji użytkownika. OPOS-owi zawdzięczamy więc to, że każdemu Internaucie w odpowiedzi na to samo zapytanie mogą pojawiać się inne strony www – wyniki są uzależnione od miejsca aktualnego pobytu. Działanie OPOS-a uzupełnione jest wcześniej wprowadzonym algorytmem Gołąb, który również odnosi się do pozycjonowania lokalnego. Google stworzył go po to, aby ujednolicić wyniki wyszukiwania bez względu na to, czy Internauta użył w nazwie lokalizacji, czy też ją pominął. W praktyce oznacza to, że włączając lokalizacje w smartfonie, Google zawsze będzie pokazywać najbliżej znajdujące się placówki.

    Dostosowanie strony internetowej do algorytmu OPOS i Gołąb to najważniejsze zadania, jakie ma przed sobą pozycjonowanie stron internetowych. Gdańsk pod w tym względem nie jest wyjątkiem. Firmy, które chcą pojawiać się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania, muszą zoptymalizować treści w witrynie pod frazy lokalne, uzupełnić dane teleadresowe w wizytówkach NP, stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma. Działania powinny być jednak nakierowane nie tylko na linkowanie zewnętrzne i optymalizację treści, ale także na UX, które dla Google ma coraz większe znaczenie i zwiększa szansę na osiągnięcie wysokich wyników indeksach wyszukiwarki.

    Gdańsk – pozycjonowanie stron internetowych w pigułce

    Zbierając informacje na potrzeby wyszukiwania lokalnego, Google opiera się o takie elementy jak treści znajdujące się na stronach www firm, w serwisach lokalnych, mediach społecznościowych, linki zewnętrzne oraz udostępnienia. Elementów mających wpływ na pozycjonowanie stron w Gdańsku jest jednak o wiele więcej. O jakie należy zadbać, aby zajmować pierwsze miejsca w wyszukiwarce?

    • Utworzenie konta w Google Moja Firma. Optymalizacja profilu Google Moja Firma to najskuteczniejszy sposób na wyższą pozycję w Mapach Google, pozwoli to doprowadzić także zwiększenia widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania Google. Aby jednak uzyskać dostęp do profilu swojej firmy i dokonać tych optymalizacji, potrzebne jest konto Google Moja Firma powiązane profilem. W tym celu należy w nim podać dokładne i aktualne informacje na temat akceptowanych metod płatności, sprzedawanych produktów/świadczonych usług, danych kontaktowych, godzin otwarcia. Ważne jest również dodanie zdjęć i opisu działalności oraz zachęcanie klientów do pozostawiania opinii, a także odpowiadanie na nie.
    • Optymalizowanie pod kątem wyszukiwania głosowego. Wyszukiwanie głosowe to szybko rozwijający się trend. W lokalnym SEO ważne jest, aby zoptymalizować treść w sposób, w jaki ludzie zadają pytania, gdy mówią do urządzeń, a nie w jaki wpisują swoje wyszukiwania. Zasadniczo klienci w wyszukiwaniu głosowym używają długich słów kluczowych. Z tego powodu należy dopasować SEO swoich treści, aby pasowały do ​​bardziej konwersacyjnego tonu osoby mówiącej – np. trzeba uwzględnić tradycyjne pytania początkowe (kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego i jak).
    • Tworzenie treści na podstawie lokalnych wiadomości, wydarzeń, trendów, pytań – tworzone i publikowane treści powinny odnosić się bezpośrednio do lokalnych problemów i trendów – pomoże to przyciągnąć uwagę lokalnych odbiorców.
    • Zoptymalizowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Wyszukiwanie lokalne i wyszukiwanie mobilne idą w parze. Najczęstszym sposobem, w jaki internauci korzystają z wyszukiwarki mobilnej to wyszukiwanie opinii, znajdowanie wskazówek dojazdu do danej lokalizacji i wyszukiwanie informacji kontaktowych. Liczba „wyszukiwań” w pobliżu na urządzeniach mobilnych stale rośnie. Podaje się, że zwiększyła się w ciągu dwóch lat o ponad 900%. Przygotowanie strony www do mobile oznacza nie tylko jej responsywność, ale także optymalizacje title i meta description, które muszą być krótsze niż w przypadku wersji na komputer. Oprócz tego ważna jest również szybkość ładowania się serwisu.
    • Stworzenie bloga. Najnowsze algorytmy Google promują witryny zapełnione ciekawą i praktyczną dla Internauty treścią. Pozwala ona więcej dowiedzieć się o usłudze/ produkcie, a firmie w naturalny sposób wykorzystać frazy kluczowe niezbędne przy pozycjonowaniu lokalnym. Dobrym miejscem do dzielenia się treścią są firmowe blogi. Na nich publikuje się poradniki, artykuły, case study czy treści evergreen. Tworząc je, należy pamiętać o wytycznych. Mówią one, aby treści liczyły od 3-5 tysięcy znaków ze spacjami, zawierały kluczowe frazy w tytule, leadzie, nagłówkach i akapitach, a także były odpowiednio sformatowane.
    • Stworzenie lokalnych stron o nas lub dedykowanych stron kontaktowych dla każdej lokalizacji – gdańskie firmy zazwyczaj sprzedają swoje produkty lub świadczą usługi nie tylko w obrębie miasta, ale całej aglomeracji trójmiejskiej; aby czerpać jak największe korzyści z pozycjonowania lokalnego, zalecane jest tworzenie oddzielnych podstron dla oddziałów w Gdyni i Sopocie. Na podstronach powinny znaleźć się takie informacje jak godziny otwarcia, dane kontaktowe do Twojej firmy, zindywidualizowany opis, promocje, dostępność parkingu, Google Maps dołączone do każdej lokalizacji.
    • Regularne publikowanie contentu – Google przy pozycjonowaniu ceni regularność. Chcąc wypozycjonować stronę www w Gdańsku, należy zadbać o systematyczne publikowanie treści. Zachęci to również Internautów do częstego odwiedzania witryny. Zaleca się, aby posty w social mediach pojawiały się kilka razy w tygodniu, a artykuły blogowe przynajmniej raz w tygodniu.
    • Dbanie o social media – media społecznościowe dają wiele możliwości pozycjonowania stron. Takie platformy jak Facebook czy Instagram umożliwiają delokalizację postów (również przez użytkowników odwiedzających firmę), co sprawia, że sklep staje się widoczny dla znajomych konsumenta.
    • Wizytówki NAP i katalogi lokalne. Obecność w bazach teleadresowych, czyli na stronach grupujących wizytówki NAP (Name, Adress, Phone number) znacznie pomaga w uzyskaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
    • Dobór i analiza słów kluczowych. Działanie fraz kluczowych w przypadku pozycjonowania stron w Gdańsku odbywa się na tych samych zasadach co przy SEO ogólnopolskim. Jedną z różnic jest tutaj użycie fraz zawierających nazwy dzielnicy, miejscowości, województwa czy regionu. W celu wybrania najlepszych słów kluczowych należy sprawdzić ich popularność i konkurencyjność. Konieczne jest również wybranie czterech grup fraz kluczowych: ogólnych, długiego ogona, lokalnych i brandowych. Przy wyborze słów kluczowych pomocne będą nie tylko z narzędzi analitycznych, ale także analiza konkurencji w tym zakresie.
    • Audyt SEO. Stałe analizowanie i audytowanie działań prowadzonych w ramach pozycjonowania jest niezwykle ważne. Pozwala to sprawdzić, czy wszystkie elementy działają prawidłowo, a także które można udoskonalić i rozwinąć. Audyt w przypadku SEO Local powinien obejmować konto Google Moja Firma, Google Serch Console, optymalizację treści na stronie, sprawdzenie zewnętrznych linkowań do witryny, analizę konkurencji, audyt strony internetowej.
    • Poprawę wewnętrznej struktury linków, zadbanie o odpowiedni profil linków. Zewnętrzne linki kierujące na stronę internetową to podstawa pozycjonowania, ranking Google poprawi także ich właściwa wewnętrzna struktura. Dzięki niej obsługa nawigacyjna witryny będzie łatwiejsza, informacje uporządkowane i podawane konsumentowi we właściwej kolejności.
    • Zoptymalizowanie adresów URL, tagów tytułów, nagłówków, meta danych. Każdy nowy post na blogu to nowa zaindeksowana strona witryny. Powinny się na niej znaleźć lokalne frazy. Gdańsk pod tym względem powinien odwoływać się również do fraz kluczowych odnoszących się do Sopotu oraz Gdyni daje to możliwość znalezienia się na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
    • Pozyskiwanie wartościowych linków. Linki przychodzące to możliwość podwyższenia pozycji w wyszukiwarce. Każdy link przychodzący informuje Google, że strona jest wiarygodna i zawiera wartościowe dla użytkowników sieci informacje. Linki przychodzące podnoszą również autorytet domeny. Firmy świadczące takie usługi jak „Pozycjonowanie strony Gdańsk” pozyskują je, m.in. publikując na regionalnych serwisach informacyjnych, wizytówkach NAP, forach lokalnych.
    • Zarządzanie recenzjami i opiniami. Recenzja online jest prawie tak samo skuteczna, jak osobista rekomendacja. Klienci mogą swoje zdanie wyrazić w mediach społecznościowych, a także na profilu Google Moja Firma. Dla pozycjonowania SEO ważne jest stałe monitorowanie wszystkich recenzji i odpowiadanie na nie na bieżąco. Recenzje i odpowiedzi na nie bezpośrednio wpływają na wizerunek marki.
    • Przyjazny UX. Google coraz większą uwagę przy ocenie stron www zwraca na User Experience. UX odpowiada za przyjazność i łatwość korzystania ze strony, przejrzyste prezentowanie na niej informacji, łatwe nawigowanie i odszukiwanie potrzebnych danych.
    • Zewnętrzna pomoc. Podjęcie działań SEO czy to lokalne, czy ogólnopolskie nie należy do zadań łatwych, zabiera też czas i wymaga dużego zaangażowania. Brak doświadczenia w tym zakresie może spowodować, że nawet duża inwestycja finansowa w SEO nie przyniesie oczekiwanych, a czasem nawet żadnych rezultatów. W przypadku braku wiedzy i doświadczenia lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest podjęcie działań przez profesjonalistów. Gdańsk w tym zakresie proponuje współpracę z wieloma lokalnymi agencjami, a także tymi działającymi na skalę krajową. Lokalnego pozycjonowania trójmiejskiej firmy podjąć może się Grupa ICEA, która zajmie się działaniami SEO na terenie całej Polski oraz SEO lokalnym.

    Optymalizowanie treści pod SEO w Gdańsku

    Działania w zakresie pozycjonowania to tylko jeden z elementów strategii widoczności Twojej firmy w wyszukiwarce Google. Drugim ważnym elementem jest optymalizacja. Dotyczy ona treści znajdujących się w witrynie – zarówno tych pisanych, jak i pojawiających się w postaci grafiki, filmu.

    Dodawanie odpowiednio zoptymalizowanych treści będzie informować wyszukiwarkę, na czym koncentrują się działania firmy i w jakim obszarze geograficznym chce zaistnieć. Tworząc strony pod wyszukiwanie lokalne, należy uwzględnić w nich lokalne frazy kluczowe, które pojawiają się w treści artykułów blogowych, opisów w witrynie, a także tytułach, meta tagach. Frazy pożądane przy pozycjonowaniu w Gdańsku to te kilkuczłonowe i rozbudowane. Wstawienie nazwy miasta lub dzielnicy pomoże Google zindeksować treści pod kątem wyszukiwań związanych z daną lokalizacją. Zaleca się również wstawianie słów kluczowych geograficznych jak najbliżej początku tagu, aby ten nie został obcięty w wynikach wyszukiwań.

    Treści zawierające kluczowe lokalne frazy nie muszą być tylko wpisami na bloga. Lokalny marketing internetowy obejmuje bowiem szereg różnych strategii, w tym udostępnianie treści generowanych przez użytkowników Internetu, klientów, konsumentów. W ramach działań pozycjonowania lokalnego wskazane jest przekazywanie informacji o regionach wydarzeniach, piggbackig wiadomości lokalnych, tworzenie treści stricte dotyczących danego obszaru/regionu/miasta/dzielnicy i odpowiadające na lokalne trendy, udzielanie informacji na najczęściej zadawane pytania, tworzenie FAQ do podstawowych treści, publikowanie recenzji, opinii, rekomendacji oraz wywiadów z zadowolonymi klientami.

    Teksty pisane pod pozycjonowanie lokalne – najważniejsze zasady

    Jednym z najważniejszych elementów, na który kładą nacisk obowiązujące algorytmy Googla jest content marketing, czyli marketing treści. Powinna ona zapełniać całą stronę. Aby jednak wyszukiwarka Google uznała ją za atrakcyjną, wartą pokazania użytkownikowi sieci, treść powinna być przygotowana w odpowiedni sposób. Stosowanie się do zasad nie tylko ułatwi robotom wyszukiwarki jej zaindeksowanie, ale i uprości czytelnikowi zapoznanie się z nią, a przez to pozwoli podjąć świadomą decyzję konsumencką.

    Wysokiej jakości teksty pod pozycjonowanie lokalne tworzy się w oparciu o te same zasady, które obowiązują przy SEO ogólnopolskim.

    • Pisanie dla odbiorców. Pisanie treści wydaje się zadaniem łatwym, w praktyce nie jest jednak proste. Content powinien przemawiać do zainteresowań grupy docelowej lub odpowiadać na jej pytania. Nie wszystkie posty muszą dotyczyć produktu lub usługi, ale wszystkie powinny być związane z branżą.
    • Stosowanie ciekawych tytułów i nagłówków. W tekście powinny znaleźć się dobrze wyeksponowane nagłówki bogate w słowa kluczowe. Ich zadaniem będzie informować, jaki temat zostanie poruszony w akapicie.
    • Wykorzystywanie lokalnych słów kluczowych. Teksty SEO muszą zawierać frazy trafne pod kątem pozycjonowania stron internetowych w Gdańsku. Frazy powinny znajdować się w nagłówkach, a także w treści. Liczba słów kluczowych nie może być zbyt duża, ponieważ tekst będzie czytać się nieprzyjemnie, a treść będzie brzmiała sztucznie. Przeoptymalizowanie jest też uważane przez Google za spam i jedną z metod Black Hat SEO – działań skutkujących nałożeniem kary na witrynę. Frazy muszą być stosowane rozważnie i oszczędnie, zachowując naturalny charakter.
    • Formatowanie i przyjazny UX contentu. Treść contentu może być świetna, jednak przy niezorganizowanym, nieefektywnym formacie będzie trudna do przyswojenia. Podział treści na mniejsze akapity z nagłówkami ułatwia czytanie, które utrzyma zaangażowanie czytelników. Dla wyszukiwarek kluczowa jest również organizacja zaplecza. Stosowanie odpowiedniej hierarchii tagów oraz oznaczania nagłówków (H1 dla tytułów, H2 dla nagłówków) jest ważne dla utrzymania dobrej struktury artykułu. Ważne jest również stosowanie krótkich akapitów (500 znaków) oraz zdań (maksymalnie 250 znaków). Dobra struktura jest niezbędnym elementem tworzenia wysokiej jakości treści. Podtytuły ułatwiają natomiast skanowanie i czytanie. Badania pokazują, że 36% artykułów z tagami H2 i H3 pomaga zwiększyć ruch i udostępnienia.
    • Stosowanie różnych rodzajów treści. Content, który może wykorzystywać pozycjonowanie stron pod Gdańsk może mieć różne formy – być zwykłą treścią pisaną, grafiką, infografiką, filmem, tutorialem. Może on również pełnić różne zadania informować, kierować do konkretnego rozwiązania (usługi, produktu), realizować cele sprzedażowe. Dobór formy i celu pozwoli na tworzenie treści, które Google oceni jako przydatne i częściej będzie wyświetlał Internautom.
    • Wykorzystywanie grafik. Treści z grafikami generują dwa razy większy ruch niż te zawierające tylko tekst, częściej są też udostępniane, komentowane i lubiane. Obrazy pomagają ulepszyć i doprecyzować komunikaty. Sprawiają, że treść bardziej zapada w pamięć i utrzymuje zainteresowanie oraz koncentracje. Co ważne, grafiki można również dostosować do różnych typów mediów, co pozwala stosować je nie tylko na Twojej stronie, ale i w mediach społecznościowych, tworząc spójny przekaz. Istnieją również znaczące korzyści dla pozycjonowania związane z wykorzystywaniem grafik. Google rankinguje je w wyszukiwarce graficznej, której wyniki wpływają na SEO.
    • Wykorzystywanie filmów. Treści, które nie zawierają wideo, generują o 92% mniejszy ruch i o 24% mniej udostępnień niż te z co najmniej jednym filmem. W ostatnich latach wykorzystanie wideo w treści nadal rośnie. Już teraz 86% firm używa wideo jako narzędzia marketingowego – w 2016 roku stosowało je zaledwie 61%. Prognozy marki Cisco wskazują również, że ruch internetowy z filmów wideo będzie stanowił 82% całego globalnego Internetu konsumenckiego ruchu w 2021 roku, co oznacza, że wideo to przyszłość content marketingu.
    • Budowanie tekstów o właściwej objętości. Przyjmuje się, że tekst blogowy powinien mieć ok. 3-5 tysięcy znaków ze spacjami. Content evergreen, czyli ten nietracący na aktualności przez dłuższy czas (tzw. wiecznie zielony) powinien być dłuższy – zaleca się, aby jego treść liczyła 10 000 znaków ze spacjami. Taka będzie odpowiadać aktualizacji algorytmu Panda 4.1, które nagradza dłuższe, przydatne i praktyczne treści – liczące co najmniej 1000 słów. Krótsze treści sprawdzają się przy opisach kategorii (ok. 4 000 znaków ze spacjami) oraz opisach produktów (500-1500 znaków ze spacjami). Długość treści powinna być dopasowana do tematu i go wyczerpywać.
    • Dbanie o unikalność. Algorytmy wyszukiwarek nagradzają unikalne treści. Fragmenty strony skopiowane z innej witryny internetowej, mogą zostać oznaczone jako spam i uzyskać słabą pozycję w rankingu.
    • Dodawanie meta tagów. Każda treść wymaga metatagów i metaopisu. Dzięki temu wyszukiwarki mogą wyświetlać krótki opis utworzonej treści. Content potrzebuje również tagu tytułu, który będzie wyświetlany jako tytuł strony. Nie powinno to być dłuższe niż około 70 znaków – jest to maksymalna długość dozwolona dla tytułów przez Google. Opis meta nie powinien być dłuższy niż 160 znaków.
    • Publikowanie o właściwym czasie. Dla SEO ważne są reakcje na publikowany content. Dobra treść i właściwe formatowanie wcale tego nie gwarantują. Pozycjonowanie stron www wymaga, aby treści były publikowane w odpowiednich godzinach. Co do zasady zaleca się je udostępniać rano (przed godziną 8.00) lub wieczorem (ok. 20.00), wtedy większość osób ma czas wolny i zagląda do sieci. Każda grupa docelowa działa jednak na swoich zasadach, godzina publikacji powinna być uzależniona od jej specyfiki np. content kierowany do młodych mam warto udostępniać w środku dnia, kiedy to pociechy mają drzemkę, a mamy czas dla siebie.

    Jakie narzędzia wykorzystuje pozycjonowanie stron Gdańsk?

    Grupa ICEA jest ogólnopolską agencją SEO, która działa również na terenie miasta Gdańsk. Pozycjonowanie stron internetowych na rynkach krajowych i regionalnych wymaga od nas sięgania po najlepsze narzędzia i systemy. Wspierają one pracę specjalistów i pozwalają na osiągnięcie najlepszych efektów. W portfolio narzędzi do pozycjonowania znajdują się zarówno te bezpłatne udostępniane przez Google, jak i te płatne – dostępne w systemach abonamentowych.

    Do zdobycia mocnej pozycji w wyszukiwarce Google wykorzystuje się m.in.:

    • Senuto;
    • Surfer SEO;
    • Google Analytics;
    • Google Search Console.

    Narzędzia, techniki oraz metody pozycjonowania Grupa ICEA zawsze dopasowuje do indywidualnych potrzeb klienta, a także zakresu powierzonych działań.

    Pozycjonowanie Gdańsk – najczęstsze błędy

    Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku z pozoru wydaje się działaniem prostszym niż to nakierowane na pozyskanie klientów z całego kraju, Europy czy świata. Brak doświadczenia oraz strategii może jednak doprowadzić do popełniania podstawowych błędów.

    Wśród tych najczęściej wymienianych przez firmy audytujące SEO wymienia się próba podjęcia działań na zbyt dużym obszarze i do zbyt dużej grupy docelowej. Pozycjonowanie lokalne nie może być nakierowane na przyciągnięcie uwagi osób, które są zbyt daleko, aby skorzystać z usług przedsiębiorstwa. Według badania 93% konsumentów nigdy nie poświęci więcej niż 20 minut na znalezienie sklepu, kawiarni, kina. Statystyki wskazują również, że konsumenci wolą robić zakupy i korzystać z usług w pobliżu domu lub pracy. Innymi słowy, chcą odwiedzać firmy, do których mogą dotrzeć w 5-6 minut.

    Błędów w pozycjonowaniu stron może być jednak więcej. Pojawić mogą się one już podczas budowania strategii i przybrać formę nieznajomości grupy docelowej, braku analizy konkurencji i słów kluczowych, zaprojektowania złej struktury strony. Wiele błędów pojawia się również na etapie wdrażania strategii. Do tych zalicza się błędne meta dane, niepoprawny content, zbyt mało treści na stronie, duplikacja contentu, brak linkowania wewnętrznego.

    Pozycjonowanie stron Gdańsk – co z Sopotem i Gdynią?

    Gdańsk to specyficzne miasto – jest głównym ośrodkiem handlowym i usługowym Trójmiasta. Z oferty stolicy województwa pomorskiego korzystają mieszkańcy okolicznego Sopotu i Gdyni. W przypadku firm, które chcą swoją działalnością zainteresować konsumentów z tych miast, warto postawić na działania w zakresie pozycjonowania regionalnego. Decydując się na nie, nie trzeba tworzyć osobnej strony www dla każdej lokalizacji, a jedynie wyodrębnić konkretną podstronę dla Sopotu lub Gdyni. Dla każdej z tych podstron należy zastosować odpowiednie słowa kluczowe z dodatkiem lokalizacyjnym.

    Z racji tego, że aglomeracja trójmiejska może pochwalić się kilkunastoma dzielnicami, podczas pozycjonowania sklepów w Gdańsku warto rozważyć skupienie się na słowach kluczowych zawierających informacje o dzielnicy, osiedlu. Jest to wskazane przy usługach, których klienci szukają firm znajdujących się kilka metrów od domu/miejsca pracy np. sklepów spożywczych, targów, kosmetyczek, przedszkola, żłobka. W takiej sytuacji zastosowanie fraz takich jak „przedszkole Witomino” czy „warzywniak Brzeźno” może przynieść większe korzyści niż dodanie tylko słowa Gdańsk przed frazą główną.

    Pozycjonowanie stron Gdańsk – samemu czy z pomocą?

    Podjęcie działań SEO może skutkować niebywałymi korzyściami. Z powyższych informacji widzisz jednak, że pracy przy SEO, pozycjonowaniu, optymalizacji jest dużo. Wymaga ona zaangażowania, czasu, wiedzy, doświadczenia. Początkujący przedsiębiorcy mogą mieć duży problem z jej wykonaniem. Czy warto zatem sprawdzić, jak w praktyce działa firma SEO? Gdańsk i jego specyfika biznesowa przekonuje, że tak. Jakie są zalety tego rozwiązania?

    Pozycjonowanie wewnętrzne. Pozwala ono zachować pełne know-how w firmie, ale wymaga stworzenia nowego stanowiska, które zajmie się pozycjonowaniem stron. Jeśli ta sama osoba może zająć się wszystkimi działaniami z zakresu marketingu internetowego, to jest to najlepsza opcja. Marketing internetowy to szeroka i zróżnicowana dziedzina, przez co jedna osoba nie może zająć się wszystkim i wkrótce będzie potrzebować dodatkowej pomocy. To generuje wysokie koszty, a ich udźwignięcie, jest dla mniejszej firmy trudne.

    Pozycjonowanie zewnętrzne. Eksperci w zakresie SEO i pozycjonowania zwykle szybciej osiągają rezultaty, ponieważ mają znacznie większe doświadczenie i wiedzę na temat pozycjonowania. Dzięki temu docierają do celu szybciej i przy mniejszych kosztach. Zewnętrzna agencja może pomóc też w kompleksowej promocji firmy w wyszukiwarce Google. Powierzyć można jej nie tylko działania związane z pozycjonowaniem, ale także Google AdWors, czyli płatne reklamy wspierające sprzedaż. Decydując się na tę opcję, trzeba postawić na współpracę z dobrą firmą, gwarantującą usługi SEO na wysokim poziomie. Gdańsk w tym zakresie oferuje spory wybór, a jednym z nich jest profesjonalna Grupa ICEA. Jej specjaliści swoją pracę opierają na najnowszych trendach w pozycjonowaniu i innowacyjnych narzędziach.

    Pozycjonowanie łączone. Łączy ono w sobie zalety obu opcji. Pracownik firmy jest odpowiedzialny za marketing internetowy i kontroluje działania prowadzone przez agencję zewnętrzną. W ten sposób know-how pozostaje w firmie, a koszty współpracy są o wiele niższe niż tworzenie wewnętrznego działu SEO.

    Kiedy widoczne są efekty pozycjonowania Google na Gdańsk?

    Pozycjonowanie Gdańsk to proces wymagający czasu i cierpliwości. Nie ma możliwości w nim osiągnięcia natychmiastowych efektów, nawet przeznaczając wysoki budżet na działania. Nie jest również możliwe jednorazowe ustawienie parametrów pozycjonowania, ponieważ wyszukiwarki stale zmieniają swoje algorytmy, a zadaniem agencji SEO w Gdańsku jest dopasowanie do nich działań.

    Zbudowanie pozycji w wyszukiwarce na zapytanie lokalne zazwyczaj trwa krócej niż działania na terenie całej Polski. Określenie dokładnych ram czasowych jest jednak niezwykle trudne, ponieważ zależy od wielu indywidualnych elementów takich jak np. branża czy startowa pozycja firmy. W przypadku, gdy witryna jest odpowiednio przygotowana do wdrożenia działań, SEO powinno przynieść efekty po ok. 4-6 miesiącach. Na znalezienie się w TOP 3 wyszukiwań trzeba jednak poczekać dłużej, zazwyczaj powyżej pół roku. W przypadku witryn, które wymagają gruntownej optymalizacji, rezultaty mogą pojawić się jeszcze później. Nie oznacza to jednak, że nie warto podejmować trudu i rezygnować z pozycjonowania lokalnego w Gdańsku.

    Jakie usługi proponują firmy SEO z Gdańska?

    Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku to usługa, która może objąć wiele działań. Przedsiębiorca może zdecydować się na kompleksową usługę lub tylko na jeden z elementów SEO, do których zalicza się:

    • dostarczanie wysokiej jakości tekstów i linków, które będą budować pozycję witryny,
    • optymalizację już gotowego contentu pod kątem obecności w nim fraz kluczowych, linkowania wewnętrznego, meta danych.
    • analizę słów kluczowych i przygotowanie strategii, która wskaże działania mające zwiększyć widoczność strony w sieci; jednym z najważniejszych elementów budowania strategii jest szukanie słów kluczowych istotnych dla marki oraz ustalenie struktury strony www,
    • audyt SEO, który sprawdzi strukturę strony, optymalizacje, skanowanie i indeksowanie witryny przez Google, treści, linkowanie wewnętrzne, ewentualne błędy techniczne w budowie, mogące wpływać na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania; w skład audytu powinien również wykazać uchybienia w kodzie, responsywności, UX,
    • link bulding, który będzie pozyskiwał dobrej jakości linki konieczny do osiągnięcia wysokiej pozycji w Google; link bulding to proces czasochłonny i najbardziej kosztowny element, składający się na pozycjonowanie sklepów internetowych;
    • stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma, która jest koniecznością przy SEO Local;
    • analizy i raportowanie, które pozwolą na szybkie zweryfikowanie strategii i zmodyfikowanie działań, które nie przynoszą efektów lub też za wolno pozycjonują witrynę.

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Gdańsku?

    Pozycjonowanie sklepów internetowych jest darmowe. Google nie pobiera żadnych opłat za obecność w wyszukiwarce. Samo jednak zaindeksowanie strony to za mało, aby pojawiać się na pierwszych miejscach w Google i sprawnie pozyskiwać nowych klientów. Działania, które pozwolą na zwiększenie widoczności strony internetowej, mogą być wykonywane samodzielnie przez przedsiębiorcę, przez delegowanego pracownika lub zewnętrzną agencję pozycjonującą strony www. Ile kosztuje skorzystanie z usług agencji SEO?

    Cena to dla każdego przedsiębiorcy jeden z kluczowych elementów przy wyborze działań marketingowych. Nie istnieje jednak jeden cennik pozycjonowania. Koszty współpracy z profesjonalną agencją SEO Gdańsk i cena pozycjonowania mogą być bardzo różne. Wynika to z tego, że agencje, wyceniając swoją pracę, biorą pod uwagę wiele indywidualnych czynników mających wpływ na cenę pozycjonowania. Do tych podstawowych zalicza się:

    • aktualny stan witryny, jakość publikowanych na niej treści, zaplecze techniczne, stopień poprawnej optymalizacji,
    • oczekiwane cele,
    • czas, w jakim chce się osiągnąć efekty,
    • branża firmy i jej konkurencyjność na rynku.

    Specjaliści podkreślają również, że należy rozróżnić budżet pozycjonowania i cenę pozycjonowania. W ten pierwszy wchodzić będzie nie tylko wynagrodzenie dla agencji SEO, ale także przygotowanie materiałów (głównie treści), które można np. zlecić copywriterowi. W teorii im tańsze są materiały i obsługa, tym więcej działań w ramach budżetu będzie można wykonać. Najnowsze algorytmy dużą uwagę przykładają jednak do jakości, dlatego na dostarczanych materiałach (treściach) nie powinno się oszczędzać. Wiele agencji SEO oferuje bezpłatną wycenę przed rozpoczęciem współpracy. Bezpłatna wycena zwykle dokonywana jest indywidualnie w oparciu o możliwości finansowe Twojej firmy i pozwala oszacować koszty współpracy jeszcze przed zawarciem umowy.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku powinno opierać się nie na umieszczaniu jak największej liczby linków na zewnętrznych serwerach, ale na ulokowaniu treści i zdobywaniu linków do strony z wartościowych źródeł. Im więcej wartościowego contentu na dobrej jakości witrynach zostanie umieszczonych, tym szybciej strona pojawi się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

    Jaki powinien być budżet na pozycjonowanie stron Gdańsk?

    Budżet na SEO powinien być dopasowany do aktualnych potrzeb i możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Dobrze oprzeć go na szczegółowej analizie słów kluczowych, działań optymalizacyjnych, jakie są potrzebne, efektów, które chce się osiągnąć. Duże znaczenie ma również konkurencja w branży, sama branża, obecna pozycja strony i procent jej właściwej optymalizacji, cele firmy, czas, Należy pamiętać, że im większy będzie budżet na działania pozycjonujące, tym więcej działań będzie można wykonać, a to przełoży się na szybsze rezultaty. Skuteczność pozycjonowania stron internetowych w Gdańsku wynika jednak nie tylko z wysokości budżetu, ale także skuteczności agencji SEO. Jej wybór staje się więc kluczowy w budowaniu pozycji w wyszukiwarce Google.

    Skuteczna agencja SEO Gdańsk – jaką firmę wybrać?

    Na rynku działa setki, jeśli nie tysiące agencji SEO. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, jak znaleźć firmę SEO z Gdańska, która pomoże osiągnąć stronie www pierwsze miejsce w wyszukiwarkach. Zadanie to jest niełatwe, ponieważ przeanalizować trzeba szereg czynników, takich jak:

    • Ustalenie celów SEO firmy. Każda firma pozycjonująca oferuje trochę inny zakres usług. Najlepszym wyborem będzie ta, która posiada ofertę zgodną z celami przedsiębiorstwa i jego potrzebami. Aby dokonać dobrego wyboru, dobrze jest określić obszaru, w jakim firma potrzebuje pomocy.
    • Zweryfikowanie technik i narzędzi pracy. Chcąc poznać skuteczność agencji SEO, należy zapoznać się z dokumentami potwierdzającymi jej osiągnięcia. W przypadku, gdy agencja nie będzie mogła ich przedstawić ze względu na klauzulę poufności, potwierdzeniem profesjonalizmu będą referencje od klientów, a także opinie i recenzje z Google, social mediów, for internetowych. Agencja SEO Gdańsk przed podpisaniem umowy powinna również przedstawić narzędzia, z jakich korzysta przy pozycjonowaniu. Pozwoli to upewnić się, że stosuje się ona do wytycznych Google i nie bazuje na technikach Black Hat SEO, czyli nieetycznych praktyk optymalizacyjnych, które choć pozwalają szybko znacznie zwiększyć ruch, mogą skutkować karami ze strony Google.
    • Poznanie pracowników agencji. Spotkanie twarzą twarz z pracownikami agencji SEO pozwoli na ocenienie ich zaangażowania, umiejętności oraz sprawdzenie czy dana agencja SEO Gdańsk rozumie i „czuje” cele, które chce osiągnąć marka. Spotkanie zapoznawcze to również znakomita okazja do przekazania najważniejszych informacji o brandzie, stronie internetowej, branży, specyfice działania oraz czas na omówienie szczegółowej strategii działania.
    • Zweryfikowanie portfolio. Profesjonalna i skuteczna agencja SEO Gdańsk może pochwalić się bogatym portfolio. Dokonując wyboru, zdecydowanie warto zwrócić na nie uwagę i sprawdzić, czy znajdują się w nim znane przedsiębiorstwa, które funkcjonują na rynku od lat. Dobrze jest również dopytać, jak długo trwa współpraca agencji z danym brandem – długoterminowe umowy oznaczają, że klienci są zadowoleni ze współpracy i osiąganych efektów.
    • Sprawdzenie etyczności firmy. Współpraca z agencją powinna opierać się na jasnych zasadach i ustaleniu mierzalnych wskaźników, które pozwolą rozliczyć wspólnie prowadzone działania. Gwarancje, które otrzymuje się przy podpisaniu umowy, muszą być zgodne z etyką branży. Zaniepokoić powinno, jeśli firma SEO „gwarantuje” określone miejsce w Google lub określoną liczbę odwiedzających twoją witrynę – niemożliwe jest, aby ktokolwiek obiecał określoną pozycję, ponieważ Google nie daje możliwości wykupienia takiej, działająca zgodnie z etyką agencja może więc zagwarantować tylko przestrzeganie wytycznych i zasad procesu optymalizacji.
    • Śledzenie mediów społecznościowych, które prowadzi agencja. Gdańsk to miasto, które może pochwalić się dużą liczbą agencji marketingowych, mających swojej ofercie również usługi pozycjonowania stron. Gdańsk pod tym względem może pochwalić się tak samo szeroką ofertą jak Kraków, Warszawa czy Wrocław. Nawiązując współpracę, warto postawić na tą, która zna aktualne trendy i śledzi zmiany na bieżąco. O tym, czy tak jest, można przekonać się śledząc firmę na Facebooku, LinkedIn lub regularnie czytać blog. Plusem będzie, jeśli agencja dzieli się nowinkami, publikuje case study, edukuje.

    Sprawdź również naszą ofertę na:

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *