Gdańsk to największe miasto na północy Polski. Wraz z Sopotem i Gdynią tworzy aglomerację znaną jako Trójmiasto. Obszar ten jest niezwykle ważny pod względem kulturalnym społecznym, politycznym, a także handlowym dla całego województwa pomorskiego oraz tych ościennych. Gdańskie przedsiębiorstwa dostarczają bowiem mieszkańcom aglomeracji Trójmiejskiej usługi i produkty. Zgodnie z danymi w bazie REGON na 2020 rok zarejestrowano 85 070 podmiotów gospodarczych. Większość z nich, bo aż 96,9% to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające do 9 osób i działające lokalnie. Dla gdańskich przedsiębiorców oznacza to, że muszą walczyć o uwagę i zainteresowanie klientów. Aby zwiększać swoje wpływy i zyski, lokalne firmy muszą dostosować się do nowoczesnego marketingu i metod promocji, takich jak pozycjonowanie w Google – Gdańsk daje w tym zakresie wiele możliwości.
Jeśli klient szuka szewca, który naprawi ulubione buty lub księgarni z polecanymi przez przyjaciół reportażami, osoby, która upiecze tort z motywem kucyków Pony na urodziny dziecka – korzysta z wyszukiwarki Google. Codziennie zagląda do niej 3,5 miliarda Internautów z całego świata. Szukając wyżej wymienionych usług, najczęściej skorzystają oni z lokalnej firmy, znajdującej się najbliżej miejsca zamieszkania.
Statystyki marketingowe HubSpot wskazują, że 72% konsumentów, którzy najpierw wyszukiwali firmę lokalną w Google, później odwiedziło sklep lub zakład usługowy znajdujący się w promieniu 8 km od miejsca zamieszkania. Jeszcze więcej, bo aż 88% wyszukiwań lokalnych kończy się kontaktem telefonicznym lub jej odwiedzeniem w ciągu 24 godzin, a 78% zakupem offline.
Pozycjonowanie lokalne może więc wspomóc szczególnie małe przedsiębiorstwa działające na niewielkim obszarze geograficznym. Wynika to z tego, że 46% wszystkich wyszukiwań w Google dotyczy tych lokalnych, a liczba ta zwiększyła się w ciągu dwóch lat o ponad 900%. Oznacza, że jeśli firma nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego, może wpłynąć to na utratę ogromnej liczby potencjalnych klientów, którzy są gotowi robić zakupy w obszarze działania przedsiębiorstwa. Dane te wskazują, że warto skorzystać z firm proponujących usługi SEO.
Lokalne pozycjonowanie strony nazywane też SEO jest gałęzią pozycjonowania organicznego. Koncentruje się na zwiększeniu widoczności strony internetowej Twojej firmy w wyszukiwarce, ale z nakierowaniem na obszar, w jakim działa przedsiębiorstwo. Google i inne wyszukiwarki w pozycjonowaniu lokalnym wykorzystują lokalizację użytkownika na podstawie adresu IP (dla komputerów) i geolokalizacji (dla urządzeń mobilnych) na tej podstawie wyszukiwarka ma określić, jakie wyniki ma pokazać użytkownikowi.
W przeciwieństwie do zwykłego SEO (Search Engine Optimazion) pozycjonowanie strony internetowej w Gdańsku, Sopocie czy Gdyni kładzie nacisk na wyszukiwanie związane z geolokalizacją i geograficznymi (fizycznymi) lokalizacjami, w których znajdują się firmy. Lokalne wyniki wyszukiwania dopasowane są do aktualnej lokalizacji użytkownika lub powiązane ze wskazanym przez niego obszarem. Wyniki pojawiają się w formie listy stron internetowych, a także Google Maps.
Lokalne pozycjonowanie w Gdańsku pomoże pozyskać nowych klientów firmom z wielu branż. Skorzysta na nim wiele firm z Gdańska, przede wszystkim te działające na lokalnym rynku i nieświadczące swoich usług poza Gdańskiem lub obszarem Trójmiasta. Korzyści z lokalnego pozycjonowania przede wszystkim szybko zauważą firmy działające w branży transportowej (usługi auto lawety, przewóz towarów i osób, usługi przeprowadzkowe), zakłady mechaniczne (serwisowanie i naprawianie pojazdów), lokale gastronomiczne (restauracje, kawiarnie, catering pudełkowy, bary, puby), lokale do wynajęcia (na wesele, studniówki, chrzciny, bale), branża beauty (fryzjerzy, kosmetyczki, usługi manicure/pedicure, gabinety SPA i medycyny estetycznej), gabinety medyczne (prywatne praktyki dentystyczne, lekarze, masażyści, rehabilitanci), branża prawnicza (kancelarie, notariusze), sklepy detaliczne bez działów internetowych, hotele, zajazdy, kurorty.
Skuteczne SEO lokalne to dobre rozwiązanie dla małych firm działających lokalnie i mogących przeznaczyć na promocję okrojone budżety. Wynika to z tego, że jest ono tańsze niż to ogólne, a także pozwala na szybsze uzyskanie wymiernych efektów. Jest to rezultatem mniejszej konkurencyjności fraz oraz tego, że wiele firm z Gdańska działających lokalnie nie ma rozbudowanych serwisów, przez co nie wymaga obszernych optymalizacji.
Firmy działające na terenie Gdańska powinny również przemyśleć pozycjonowanie stron www w wymiarze regionalnym. Specyfika Trójmiasta sprawia, że wiele osób mieszkających w Gdyni czy Sopocie chętnie korzysta z usług firm zlokalizowanych w stolicy województwa pomorskiego. To dlatego w przypadku pozycjonowania stron w Gdańsku powinno się korzystać też z szerszego SEO regionalnego. Niektórym branżom dodanie do frazy kluczowej nazwy regionu lub słowa Trójmiasto przyniesie wiele korzyści. Na regionalnym pozycjonowaniu skorzysta przede wszystkim branża turystyczna, która sprawnie działa w regionie całego Trójmiasta. Z SEO lokalnego i regionalnego korzyści odniosą również sklepy internetowe w Gdańsku. Promując się na lokalnych rynkach, będą walczyć z mniejszą konkurencją, przez co szybciej zbudują pozycję strony i wypracują oczekiwane efekty. Lokalne SEO to także doskonałe wsparcie dla dużych firm korzystających z ogólnego pozycjonowania – wyższa pozycja na frazach lokalnych przełoży się na zdobywanie przewagi przy frazach ogólnych.
Gdańsk jak wszystkie większe miasta Polski stawia na innowacje i nowe technologie w zakresie handlu. Nie jest zaskoczeniem, że w stolicy województwa pomorskiego działa wiele sklepów internetowych. Swoją ofertę kierują one do klientów z całej polskim. Zasięg działania sprawia, że wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy online rezygnuje z SEO Local na rzecz tego ogólnopolskiego.
Lokalne działania w zakresie pozycjonowania to dodatkowa możliwość promocji. Dzięki temu, że nie jest tak kosztowne, znacznie ogranicza wydatki na promocję, a przy tym gwarantuje szybkie i wymierne korzyści. Sklepy internetowe SEO Local mogą więc stosować jako uzupełnienie i wsparcie pozycjonowania ogólnokrajowego. Działania lokalne są także dużą szansą na pozyskanie nowych klientów z najbliższej okolicy. To natomiast dla marki oznacza obniżenie kosztów np. związanych z wysyłką (klient towar może odebrać osobiści), zwrotami (klient może towar osobiście zwrócić), reklamacjami z powodu uszkodzenia towaru (przy odbiorze osobistym do niego nie dochodzi). Przedsiębiorcy sprzedający w Internecie muszą również pamiętać o efekcie Research Online, Purchase Offline (ROPO). Ma on zastosowanie przede wszystkim w przypadku drogich produktów np. biżuterii ubrań, sprzętu RTV i AGD. Klient nie chce wydawać znacznych sum na kolokwialnego kota w worku, doceni możliwość wyszukania najbliższego oddziału sklepu i sprawdzenia/przymierzenia osobiście produktu.
Działania SEO w Gdańsku oznaczają nie tylko działania stricte nakierowane na podwyższenie pozycji sklepu w Google, ale także optymalizacje. Jest to proces, który skupia się na poprawianiu strony – jej budowy i zawartości. Pełna optymalizacja oznacza:
To, jakie dokładnie będą przeprowadzane działania optymalizacyjne, zależy od startowej kondycji sklepu internetowego. W ICEA jest ona oceniana w oparciu o szczegółowo przeprowadzony audyt SEO strony, wybranych fraz kluczowych oraz konkurencji.
Właściciele małych firm z Gdańska potrzebują lokalnego pozycjonowania, aby zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku. Jej uzyskanie jest najważniejszą zaletą działań prowadzonych w wyszukiwarkach. Pomogą one dotrzeć do docelowych odbiorców, którzy ze względu na miejsce zamieszkania będą zainteresowani usługami/produktami.
Zalet pozycjonowania lokalnego nie brakuje. Do podstawowych korzyści odnoszonych przez przedsiębiorcę zalicza się:
Fraza pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk jest najczęściej wyszukiwana przez przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć konkurencyjność swojego biznesu, a także go rozwijać. Nie można jednak zapominać, że lokalne działania przynoszą również korzyści dla mieszkańców Gdańska. Dzięki temu, że szybko znajdą oni firmę w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub pracy będą mogli:
Działania SEO polegają na dostosowaniu strony do wytycznych algorytmów Google. Te zostały stworzone przez amerykańskiego potentata, aby ułatwić internautom korzystanie z wyszukiwarki, a także dostarczyć im przydatnych i praktycznych informacji. W praktyce oznacza to, że Google promuje te witryny, które przedstawiają odpowiedzi na zadane przez Internautę pytanie oraz dostarczają mu wartościowych informacji.
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu zastosowanie miał algorytm PageRank, w ostatnich latach został on jednak zastąpiony nowszymi rozwiązaniami. Skuteczne SEO nie opiera się więc już tylko i wyłącznie na linkowaniu zewnętrznym. W przypadku SEO Local obowiązuje obecnie algorytm Gołąb, który został wprowadzony w 2014 roku. Odpowiada on za dopasowanie lokalnych wyników wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Algorytm Gołąb obowiązuje na całym świecie, oznacza to, że podlega mu proces pozycjonowania stron internetowych w Gdańsku, Tokio, Madrycie czy Buenos Aires.
Nie można też zapominać, że na lokalne SEO wpływają algorytmy zastosowane w późniejszym czasie. W marcu 2018 roku światło dzienne ujrzał ten nazywany Mobile First Index, który promuje w wyszukiwarkach strony internetowe posiadające aktualną wersję mobilną. Sprawia to, że ważną częścią SEO stała się responsywność witryny. W 2019 roku pojawił się też kolejny ważny dla pozycjonowania lokalnego algorytm – BERT. Google, wprowadzając go, położyło nacisk na to, aby wyszukiwarka mogła jak najlepiej interpretować zadawane jej pytania i odpowiadać, pokazując domeny z dużą ilością wartościowej treści. Algorytm BERT w połączeniu z wprowadzoną we wcześniejszych latach PANDĄ stały się podstawą aktualnego systemu wyszukiwania i mają chronić Internautów przed spamerskim contentem.
Na to, czy strona pojawi się w wyszukiwaniach lokalnych, wpływ ma wiele czynników. Nie wszystkie elementy mające wpływ na pozycjonowanie lokalne, są ujawniane przez Google. Są jednak takie, o których marka mówi głośno, należą do nich:
Każda firma SEO w Gdańsku przy pozycjonowaniu lokalnym musi bazować na dwóch algorytmach. Obydwa opierają się na mocnym powiązaniu pozycjonowania z geolokalizacją.
Pierwszym z algorytmów jest OPOS. Jego najnowsza aktualizacja pojawiła się w 2016 roku i obowiązuje do dziś. Algorytm ten ma uzależniać to, co pojawi się w wynikach wyszukiwania, od geolokalizacji użytkownika. OPOS-owi zawdzięczamy więc to, że każdemu Internaucie w odpowiedzi na to samo zapytanie mogą pojawiać się inne strony www – wyniki są uzależnione od miejsca aktualnego pobytu. Działanie OPOS-a uzupełnione jest wcześniej wprowadzonym algorytmem Gołąb, który również odnosi się do pozycjonowania lokalnego. Google stworzył go po to, aby ujednolicić wyniki wyszukiwania bez względu na to, czy Internauta użył w nazwie lokalizacji, czy też ją pominął. W praktyce oznacza to, że włączając lokalizacje w smartfonie, Google zawsze będzie pokazywać najbliżej znajdujące się placówki.
Dostosowanie strony internetowej do algorytmu OPOS i Gołąb to najważniejsze zadania, jakie ma przed sobą pozycjonowanie stron internetowych. Gdańsk pod w tym względem nie jest wyjątkiem. Firmy, które chcą pojawiać się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania, muszą zoptymalizować treści w witrynie pod frazy lokalne, uzupełnić dane teleadresowe w wizytówkach NP, stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma. Działania powinny być jednak nakierowane nie tylko na linkowanie zewnętrzne i optymalizację treści, ale także na UX, które dla Google ma coraz większe znaczenie i zwiększa szansę na osiągnięcie wysokich wyników indeksach wyszukiwarki.
Zbierając informacje na potrzeby wyszukiwania lokalnego, Google opiera się o takie elementy jak treści znajdujące się na stronach www firm, w serwisach lokalnych, mediach społecznościowych, linki zewnętrzne oraz udostępnienia. Elementów mających wpływ na pozycjonowanie stron w Gdańsku jest jednak o wiele więcej. O jakie należy zadbać, aby zajmować pierwsze miejsca w wyszukiwarce?
Działania w zakresie pozycjonowania to tylko jeden z elementów strategii widoczności Twojej firmy w wyszukiwarce Google. Drugim ważnym elementem jest optymalizacja. Dotyczy ona treści znajdujących się w witrynie – zarówno tych pisanych, jak i pojawiających się w postaci grafiki, filmu.
Dodawanie odpowiednio zoptymalizowanych treści będzie informować wyszukiwarkę, na czym koncentrują się działania firmy i w jakim obszarze geograficznym chce zaistnieć. Tworząc strony pod wyszukiwanie lokalne, należy uwzględnić w nich lokalne frazy kluczowe, które pojawiają się w treści artykułów blogowych, opisów w witrynie, a także tytułach, meta tagach. Frazy pożądane przy pozycjonowaniu w Gdańsku to te kilkuczłonowe i rozbudowane. Wstawienie nazwy miasta lub dzielnicy pomoże Google zindeksować treści pod kątem wyszukiwań związanych z daną lokalizacją. Zaleca się również wstawianie słów kluczowych geograficznych jak najbliżej początku tagu, aby ten nie został obcięty w wynikach wyszukiwań.
Treści zawierające kluczowe lokalne frazy nie muszą być tylko wpisami na bloga. Lokalny marketing internetowy obejmuje bowiem szereg różnych strategii, w tym udostępnianie treści generowanych przez użytkowników Internetu, klientów, konsumentów. W ramach działań pozycjonowania lokalnego wskazane jest przekazywanie informacji o regionach wydarzeniach, piggbackig wiadomości lokalnych, tworzenie treści stricte dotyczących danego obszaru/regionu/miasta/dzielnicy i odpowiadające na lokalne trendy, udzielanie informacji na najczęściej zadawane pytania, tworzenie FAQ do podstawowych treści, publikowanie recenzji, opinii, rekomendacji oraz wywiadów z zadowolonymi klientami.
Jednym z najważniejszych elementów, na który kładą nacisk obowiązujące algorytmy Googla jest content marketing, czyli marketing treści. Powinna ona zapełniać całą stronę. Aby jednak wyszukiwarka Google uznała ją za atrakcyjną, wartą pokazania użytkownikowi sieci, treść powinna być przygotowana w odpowiedni sposób. Stosowanie się do zasad nie tylko ułatwi robotom wyszukiwarki jej zaindeksowanie, ale i uprości czytelnikowi zapoznanie się z nią, a przez to pozwoli podjąć świadomą decyzję konsumencką.
Wysokiej jakości teksty pod pozycjonowanie lokalne tworzy się w oparciu o te same zasady, które obowiązują przy SEO ogólnopolskim.
Grupa ICEA jest ogólnopolską agencją SEO, która działa również na terenie miasta Gdańsk. Pozycjonowanie stron internetowych na rynkach krajowych i regionalnych wymaga od nas sięgania po najlepsze narzędzia i systemy. Wspierają one pracę specjalistów i pozwalają na osiągnięcie najlepszych efektów. W portfolio narzędzi do pozycjonowania znajdują się zarówno te bezpłatne udostępniane przez Google, jak i te płatne – dostępne w systemach abonamentowych.
Do zdobycia mocnej pozycji w wyszukiwarce Google wykorzystuje się m.in.:
Narzędzia, techniki oraz metody pozycjonowania Grupa ICEA zawsze dopasowuje do indywidualnych potrzeb klienta, a także zakresu powierzonych działań.
Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku z pozoru wydaje się działaniem prostszym niż to nakierowane na pozyskanie klientów z całego kraju, Europy czy świata. Brak doświadczenia oraz strategii może jednak doprowadzić do popełniania podstawowych błędów.
Wśród tych najczęściej wymienianych przez firmy audytujące SEO wymienia się próba podjęcia działań na zbyt dużym obszarze i do zbyt dużej grupy docelowej. Pozycjonowanie lokalne nie może być nakierowane na przyciągnięcie uwagi osób, które są zbyt daleko, aby skorzystać z usług przedsiębiorstwa. Według badania 93% konsumentów nigdy nie poświęci więcej niż 20 minut na znalezienie sklepu, kawiarni, kina. Statystyki wskazują również, że konsumenci wolą robić zakupy i korzystać z usług w pobliżu domu lub pracy. Innymi słowy, chcą odwiedzać firmy, do których mogą dotrzeć w 5-6 minut.
Błędów w pozycjonowaniu stron może być jednak więcej. Pojawić mogą się one już podczas budowania strategii i przybrać formę nieznajomości grupy docelowej, braku analizy konkurencji i słów kluczowych, zaprojektowania złej struktury strony. Wiele błędów pojawia się również na etapie wdrażania strategii. Do tych zalicza się błędne meta dane, niepoprawny content, zbyt mało treści na stronie, duplikacja contentu, brak linkowania wewnętrznego.
Gdańsk to specyficzne miasto – jest głównym ośrodkiem handlowym i usługowym Trójmiasta. Z oferty stolicy województwa pomorskiego korzystają mieszkańcy okolicznego Sopotu i Gdyni. W przypadku firm, które chcą swoją działalnością zainteresować konsumentów z tych miast, warto postawić na działania w zakresie pozycjonowania regionalnego. Decydując się na nie, nie trzeba tworzyć osobnej strony www dla każdej lokalizacji, a jedynie wyodrębnić konkretną podstronę dla Sopotu lub Gdyni. Dla każdej z tych podstron należy zastosować odpowiednie słowa kluczowe z dodatkiem lokalizacyjnym.
Z racji tego, że aglomeracja trójmiejska może pochwalić się kilkunastoma dzielnicami, podczas pozycjonowania sklepów w Gdańsku warto rozważyć skupienie się na słowach kluczowych zawierających informacje o dzielnicy, osiedlu. Jest to wskazane przy usługach, których klienci szukają firm znajdujących się kilka metrów od domu/miejsca pracy np. sklepów spożywczych, targów, kosmetyczek, przedszkola, żłobka. W takiej sytuacji zastosowanie fraz takich jak „przedszkole Witomino” czy „warzywniak Brzeźno” może przynieść większe korzyści niż dodanie tylko słowa Gdańsk przed frazą główną.
Podjęcie działań SEO może skutkować niebywałymi korzyściami. Z powyższych informacji widzisz jednak, że pracy przy SEO, pozycjonowaniu, optymalizacji jest dużo. Wymaga ona zaangażowania, czasu, wiedzy, doświadczenia. Początkujący przedsiębiorcy mogą mieć duży problem z jej wykonaniem. Czy warto zatem sprawdzić, jak w praktyce działa firma SEO? Gdańsk i jego specyfika biznesowa przekonuje, że tak. Jakie są zalety tego rozwiązania?
Pozycjonowanie wewnętrzne. Pozwala ono zachować pełne know-how w firmie, ale wymaga stworzenia nowego stanowiska, które zajmie się pozycjonowaniem stron. Jeśli ta sama osoba może zająć się wszystkimi działaniami z zakresu marketingu internetowego, to jest to najlepsza opcja. Marketing internetowy to szeroka i zróżnicowana dziedzina, przez co jedna osoba nie może zająć się wszystkim i wkrótce będzie potrzebować dodatkowej pomocy. To generuje wysokie koszty, a ich udźwignięcie, jest dla mniejszej firmy trudne.
Pozycjonowanie zewnętrzne. Eksperci w zakresie SEO i pozycjonowania zwykle szybciej osiągają rezultaty, ponieważ mają znacznie większe doświadczenie i wiedzę na temat pozycjonowania. Dzięki temu docierają do celu szybciej i przy mniejszych kosztach. Zewnętrzna agencja może pomóc też w kompleksowej promocji firmy w wyszukiwarce Google. Powierzyć można jej nie tylko działania związane z pozycjonowaniem, ale także Google AdWors, czyli płatne reklamy wspierające sprzedaż. Decydując się na tę opcję, trzeba postawić na współpracę z dobrą firmą, gwarantującą usługi SEO na wysokim poziomie. Gdańsk w tym zakresie oferuje spory wybór, a jednym z nich jest profesjonalna Grupa ICEA. Jej specjaliści swoją pracę opierają na najnowszych trendach w pozycjonowaniu i innowacyjnych narzędziach.
Pozycjonowanie łączone. Łączy ono w sobie zalety obu opcji. Pracownik firmy jest odpowiedzialny za marketing internetowy i kontroluje działania prowadzone przez agencję zewnętrzną. W ten sposób know-how pozostaje w firmie, a koszty współpracy są o wiele niższe niż tworzenie wewnętrznego działu SEO.
Pozycjonowanie Gdańsk to proces wymagający czasu i cierpliwości. Nie ma możliwości w nim osiągnięcia natychmiastowych efektów, nawet przeznaczając wysoki budżet na działania. Nie jest również możliwe jednorazowe ustawienie parametrów pozycjonowania, ponieważ wyszukiwarki stale zmieniają swoje algorytmy, a zadaniem agencji SEO w Gdańsku jest dopasowanie do nich działań.
Zbudowanie pozycji w wyszukiwarce na zapytanie lokalne zazwyczaj trwa krócej niż działania na terenie całej Polski. Określenie dokładnych ram czasowych jest jednak niezwykle trudne, ponieważ zależy od wielu indywidualnych elementów takich jak np. branża czy startowa pozycja firmy. W przypadku, gdy witryna jest odpowiednio przygotowana do wdrożenia działań, SEO powinno przynieść efekty po ok. 4-6 miesiącach. Na znalezienie się w TOP 3 wyszukiwań trzeba jednak poczekać dłużej, zazwyczaj powyżej pół roku. W przypadku witryn, które wymagają gruntownej optymalizacji, rezultaty mogą pojawić się jeszcze później. Nie oznacza to jednak, że nie warto podejmować trudu i rezygnować z pozycjonowania lokalnego w Gdańsku.
Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku to usługa, która może objąć wiele działań. Przedsiębiorca może zdecydować się na kompleksową usługę lub tylko na jeden z elementów SEO, do których zalicza się:
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest darmowe. Google nie pobiera żadnych opłat za obecność w wyszukiwarce. Samo jednak zaindeksowanie strony to za mało, aby pojawiać się na pierwszych miejscach w Google i sprawnie pozyskiwać nowych klientów. Działania, które pozwolą na zwiększenie widoczności strony internetowej, mogą być wykonywane samodzielnie przez przedsiębiorcę, przez delegowanego pracownika lub zewnętrzną agencję pozycjonującą strony www. Ile kosztuje skorzystanie z usług agencji SEO?
Cena to dla każdego przedsiębiorcy jeden z kluczowych elementów przy wyborze działań marketingowych. Nie istnieje jednak jeden cennik pozycjonowania. Koszty współpracy z profesjonalną agencją SEO Gdańsk i cena pozycjonowania mogą być bardzo różne. Wynika to z tego, że agencje, wyceniając swoją pracę, biorą pod uwagę wiele indywidualnych czynników mających wpływ na cenę pozycjonowania. Do tych podstawowych zalicza się:
Specjaliści podkreślają również, że należy rozróżnić budżet pozycjonowania i cenę pozycjonowania. W ten pierwszy wchodzić będzie nie tylko wynagrodzenie dla agencji SEO, ale także przygotowanie materiałów (głównie treści), które można np. zlecić copywriterowi. W teorii im tańsze są materiały i obsługa, tym więcej działań w ramach budżetu będzie można wykonać. Najnowsze algorytmy dużą uwagę przykładają jednak do jakości, dlatego na dostarczanych materiałach (treściach) nie powinno się oszczędzać. Wiele agencji SEO oferuje bezpłatną wycenę przed rozpoczęciem współpracy. Bezpłatna wycena zwykle dokonywana jest indywidualnie w oparciu o możliwości finansowe Twojej firmy i pozwala oszacować koszty współpracy jeszcze przed zawarciem umowy.
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku powinno opierać się nie na umieszczaniu jak największej liczby linków na zewnętrznych serwerach, ale na ulokowaniu treści i zdobywaniu linków do strony z wartościowych źródeł. Im więcej wartościowego contentu na dobrej jakości witrynach zostanie umieszczonych, tym szybciej strona pojawi się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.
Budżet na SEO powinien być dopasowany do aktualnych potrzeb i możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Dobrze oprzeć go na szczegółowej analizie słów kluczowych, działań optymalizacyjnych, jakie są potrzebne, efektów, które chce się osiągnąć. Duże znaczenie ma również konkurencja w branży, sama branża, obecna pozycja strony i procent jej właściwej optymalizacji, cele firmy, czas, Należy pamiętać, że im większy będzie budżet na działania pozycjonujące, tym więcej działań będzie można wykonać, a to przełoży się na szybsze rezultaty. Skuteczność pozycjonowania stron internetowych w Gdańsku wynika jednak nie tylko z wysokości budżetu, ale także skuteczności agencji SEO. Jej wybór staje się więc kluczowy w budowaniu pozycji w wyszukiwarce Google.
Na rynku działa setki, jeśli nie tysiące agencji SEO. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, jak znaleźć firmę SEO z Gdańska, która pomoże osiągnąć stronie www pierwsze miejsce w wyszukiwarkach. Zadanie to jest niełatwe, ponieważ przeanalizować trzeba szereg czynników, takich jak: