Co zrobić, by witryna internetowa była rozpoznawalna w Internecie i by użytkownicy mogli na nią szybko trafiać? Sposobem jest skuteczne pozycjonowanie stron WWW, będące elementem szerszych działań z zakresu SEO (ang. Search Engine Optimization).
Obecnie szczególny nacisk kładzie się na lokalne działania. Pod tym względem pozycjonowanie na Bydgoszcz nie jest wyjątkiem. Jest to ważny ośrodek administracyjny, w którym działalność prowadzi wiele podmiotów gospodarczych.
Local SEO to zespół działań, których celem jest wzrost widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania dla wszystkich zapytań powiązanych z konkretną lokalizacją.
Skuteczne pozycjonowanie strony jest w stanie doprowadzić do wzrostu konwersji na stronie. Efektem jest zwiększenie popularności i widoczności witryny wśród użytkowników oraz częstsze korzystanie z oferty.
Lokalne pozycjonowanie Bydgoszcz pod względem stosowanych metod jest podobne do pozycjonowania krajowego. Główną jego cechą jest optymalizacja witryny internetowej.
W jej ramach kluczowe znaczenie ma:
Podczas formułowania strategii należy odpowiedzieć na kilka pytań:
Strategia może bazować na różnorodnych metodach i technikach składających się na proces pozycjonowania.
Wprowadzony w 2015 r. mechanizm o nazwie Pigeon – Gołąb, analizuje zapytania użytkowników i wyświetla na czołowych miejscach te, które są najtrafniejsze pod względem położenia.
Jest to określane jako geolokalizacja. Dzięki niej lokalne wyniki wyszukiwania pojawiają się nawet wówczas, gdy użytkownik wpisze jedynie to, co go interesuje, ale bez podania nazwy miasta.
Skuteczna optymalizacja strony, poprawa pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz inne usługi pozycjonowania przyczynią się do wyróżnienia Twojej strony spośród konkurencji.
Coraz więcej przedsiębiorstw zmierza do tego, by witryna osiągnęła najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google i dotarła do wielu potencjalnych klientów.
Frazy lokalne składają się z nazwy wyszukiwanej kategorii oraz miejscowości. Cieszą się rosnącą popularnością wśród internautów. Oni zaś wykazują się większą skłonnością do podjęcia konwersji niż osoby, które zastosowały frazy ogólne.
Pozycjonowanie sklepów w Bydgoszczy pozwala na zespolenie firmy z lokalizacją, w której funkcjonuje.
Jeśli w odpowiedni sposób zostanie wykonana optymalizacja strony, firma będzie widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Zignorowanie tych działań poskutkuje brakiem widoczności Twojej strony w Google i spadkiem zainteresowania ze strony kontrahentów.
To strategia zakupowa z ang. Research Online, Purchase Offline. Klient pozyskuje informacje na temat określonego produktu czy usługi za pomocą sieci, natomiast sam proces zakupowy jest dokonywany w placówce stacjonarnej.
ROPO uwidacznia się wówczas, gdy klient jest zainteresowany zakupem jakiegoś produktu, jednak kanał online nie zapewnia mu maksimum wygody.
Geolokalizacja bierze pod uwagę aktualne położenie użytkownika. Wystarczy więc, że przemieści się on w innym kierunku i już mogą pojawić się dane innych placówek, które zajmują się preferowaną przez niego działalnością.
Szczególnie polecane jest pozycjonowanie lokalne, które zmierza do pozyskania klientów znajdujących się stosunkowo najbliżej miejsca działalności przedsiębiorstwa.
Najważniejsze spośród nich to:
Kluczowe znaczenie ma dobór odpowiednich strategii pozycjonowania oraz ich przełożenie na odpowiednie działania.
Targetowanie na duże miasta, np. pozycjonowanie stron Bydgoszcz, powinno objąć przede wszystkim tych przedsiębiorców, którzy działają na danym terenie lub w jego bezpośredniej okolicy.
Zasięg oferty jest zwykle ograniczony do terenu jednego lub kilku okolicznych miejscowości. Dotyczy to także miast. Pozycjonowanie Bydgoszcz ma skłonić do wyboru oferty okolicznych przedsiębiorców.
W dobie powszechnego użytkowania Internetu spora część usług może być świadczona zdalnie. W ten sposób pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy dotyczy również tych przedsiębiorstw, które mają siedzibę w innej części Polski, ale kierują swoją ofertę także do mieszkańców tego miasta.
SEO w Bydgoszczy jest skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Mogą nimi być podmioty funkcjonujące lokalnie, prowadzące działalność w formie stacjonarnej, a także kierujące swoją ofertę do wybranych miast.
Odbiorcami mogą być nie tylko stali mieszkańcy, ale również osoby, które tymczasowo przebywają w okolicy.
Local SEO to ogół różnorodnych, złożonych działań, które dopiero traktowane jako całość, mogą doprowadzić do uzyskania zamierzonych efektów.
W ich skład wchodzą:
Ważna jest pełna integracja tych działań.
Polega on na szczegółowej analizie witryny pod kątem:
Audyt bazuje na różnorodnych parametrach, np.: meta dane, duplikacja treści, profil linkowy, szybkość ładowania stron i podstron, struktura nagłówków czy frazy kluczowe.
Pozycjonowanie stron Bydgoszcz powinno obejmować dokładne rozeznanie listy fraz kluczowych. Można to zrealizować za pomocą różnych programów:
W ramach strategii pożądane jest skoordynowanie działań z zakresu pozycjonowania lokalnego on-site i off-site.
Dotyczy zawartości witryny internetowej. Optymalizacja treści pod kątem lokalnym powinna bazować na:
Techniki off-site są inicjowane poza witryną. Polegają w szczególności na pozyskiwaniu linków. Najbardziej wartościowe spośród nich to te, które pochodzą z lokalnych:
Pozycjonowanie Twojej strony o charakterze off-site powinno bazować również na dodaniu profilu działalności do internetowego katalogu firm, a także aktywności w ramach lokalnych stron o charakterze branżowym.
Pożądanym rozwiązaniem jest skorzystanie z darmowej usługi Google Moja Firma. W wizytówce można umieścić podstawowe dane na temat firmy, a także odnośnik do strony internetowej.
Google Moja Firma wydatnie wpływa na Local SEO, buduje świadomość i wiarygodność marki. Dzięki opcji dodawania opinii/ komentarzy ze strony użytkowników stanowi istotny czynnik wpływający na wizerunek firmy oraz komunikację z interesariuszami.
Zakładka ta może zawierać dane odnośnie do ogólnego profilu funkcjonowania firmy, a także charakterystykę szczegółowych punktów oferty.
Pożądanym rozwiązaniem jest tworzenie oryginalnych, unikalnych i autorskich treści, zgodnych z zasadami SEO.
Pozycjonowanie na Bydgoszcz powinno zmierzać do uzyskania przez stronę wysokiej pozycji w wyszukiwarce wyłącznie dla osób, które poszukują w mieście danych usług.
Teksty odpowiedniej długości
Na każdej podstronie treści powinny być uporządkowane oraz podzielone na akapity. Ważne jest umiarkowane stosowane fraz kluczowych, szerokie wykorzystywanie nagłówków i wypunktowań.
Wymagane jest przekazanie odbiorcom danych adresowych (miejscowość, ulica, numer domu lub mieszkania).
Adresy URL powinny zawierać frazy kluczowe charakterystyczne dla danej branży i oferty firmy.
Skuteczność pozycjonowania jest warunkowana zastosowaniem wielu dodatków, w tym:
Aspekty, na które należy zwrócić uwagę, to:
Pozycjonowanie stron Bydgoszcz wydatnie wspomaga działania z zakresu buzz marketing, czyli marketingu szeptanego. Dzięki zwiększeniu konwersji na stronie czy uzupełnieniu wizytówki Google szersza liczba użytkowników może rozmawiać o marce i promować jej pozytywny wizerunek na rynku np. na forach internetowych.
Skuteczne pozycjonowanie stron WWW w Bydgoszczy pozwala na szersze wykorzystanie możliwości, jakie daje marketing wirusowy. Polega on na sprzyjaniu i inicjowaniu sytuacji, w których klienci samodzielnie udostępniają sobie informacje na temat firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług.
SEO w Bydgoszczy jest skutecznym sposobem na neutralizację wszelkich słabości pozycjonowania krajowego. Dotyczy to:
Powierzenie pozycjonowania Bydgoszcz wyspecjalizowanej firmie pozwoli na zastosowanie najbardziej adekwatnej strategii.
Ważne jest, by agencja SEO dysponowała odpowiednim zapleczem technicznym oraz specjalistami.
Warto dobrze rozpoznać rynek, sprawdzić, jakie doświadczenie mają poszczególne agencje oraz jak są oceniane wśród byłych klientów.
Profesjonalna agencja powinna dopasować się do indywidualnych preferencji klienta.
Agencja SEO powinna zobowiązać się do podjęcia rozbudowanych działań, które pozwolą na wypełnienie wszelkich potrzeb klientów.
W ofercie szeregu agencji znajduje się pozycjonowanie stron internetowych Bydgoszcz, a samo miasto oferuje dostęp do wielu specjalistów z tego zakresu. Jednak czy każda z nich jest w stanie transparentnie współpracować z klientem i dzielić się z nim posiadaną wiedzą?
Pożądanym wyborem jest agencja, która kompleksowo, indywidualnie i przy wykorzystaniu ponadstandardowych kompetencji zajmie się SEO.
Pozycjonowanie strony internetowej Bydgoszcz wymaga odpowiedniego podejścia. Warto zwrócić więc uwagę, czy dana agencja oferuje: