Pozycjonowanie stron Bielsko Biała

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Sama obecność w sieci nie sprawi, że marka będzie widoczna i zauważona przez potencjalnych klientów, konieczna jest promocja. Mówiąc o reklamie w wyszukiwarkach Google, zazwyczaj wskazuje się na płatne reklamy Google Ads oraz (w teorii) bezpłatnym pozycjonowaniu stron internetowych. Na tę drugą formę promowania się w wyszukiwarce Google decydują się zarówno małe działające lokalnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa.

    Pozycjonowanie stron Bielsko-Biała – czym jest?

    Przez pozycjonowanie stron WWW w Bielsku-Białej rozumie się szereg działań, które mają zapewnić lepszą widoczność strony w internetowych wyszukiwarkach. Dzieli się je na wykonywane w obrębie witryny oraz poza nią. Te pierwsze – on-site, polegają m.in. na:

    • optymalizacji strony internetowej,
    • dbaniu o poprawność kodu,
    • umieszczaniu na stronie dobrej jakości treści,
    • optymalizacji metatagów,
    • opracowanie zrozumiałej dla robotów struktury witryny.

    Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarkach w Bielsku-Białej to również działania off-site, czyli poza stroną. Należą do nich m.in. pozyskiwanie wartościowych linków kierujących do pozycjonowanej strony.

    Czy pozycjonowanie stron Bielsko-Biała to SEO?

    SEO to wszystkie prace prowadzone w ramach witryny internetowej. Działania te mają pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarkach.

    Pozycjonowanie to natomiast działania dużo szersze. Obejmują one SEO, a także wykraczają poza właściwą witrynę internetową.

    Pozycjonowanie a pozycjonowanie lokalne Bielsko-Biała – różnice

    SEO Local przeznaczone jest dla małych firm działających na terenie miasta, jednej z dzielnic lub w regionie. Duży nacisk kładzie ono na frazy powiązane z lokalizacją.

    Po co dbać o działania SEO w Bielsku-Białej?

    Konkurencja na rynku jest więc duża, a pozycjonowanie stron Bielsko-Biała ma pomóc w wyróżnieniu się i wyprzedzaniu rywali. Brak podjęcia działań w kierunku SEO oznacza, że witryna nie będzie widoczna w wyszukiwaniach.

    Kto powinien zainwestować w pozycjonowanie Bielsko-Biała?

    Ze zbudowania pozycji w wyszukiwarce skorzysta każda z firm bez względu na branżę, obszar działania, wielkość. Pomoże to w zdobyciu nowych klientów i wpłynie na wzrost sprzedaży danej działalności.

    Jakie są efekty pozycjonowania strony internetowej w Bielsko-Białej?

    Efektem, jaki ma przynieść skuteczne pozycjonowanie Bielsko-Biała jest osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce – w TOP10. Realnie przekłada się to na liczbę odwiedzin witryny

    Pozycjonowanie stron Bielsko czy kampanie Google Ads?

    SEO to bezpłatne działania, które mają pozyskać darmowy, organiczny ruch na stronę.

    Płatne reklamy Google Ads znane są ze swojej wysokiej skuteczności, dlatego wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy lepiej zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej, czy w kampanie Google Ads.

    Można stosować te formy „promocji” równolegle i wówczas uzyskać jeszcze lepsze wyniki oraz jeszcze więcej konwersji.

    Na czym polega skuteczne pozycjonowanie Bielsko-Biała?

    To, ile będzie trzeba czekać na pojawienie się strony w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, wynika z wielu zmiennych:

    • stan początkowy witryny i ilość pracy, którą należy włożyć w optymalizację strony,
    • frazy kluczowe, na jakie ma być pozycjonowana strona,
    • historię domeny,
    • treści zamieszczone na stronie internetowej,
    • linki wewnętrzne oraz zewnętrzne.

    Jak Google ustala pozycję strony WWW?

    Obecnie Google ustala pozycję witryny na podstawie algorytmów:

    • PANDA – ocenia on strony pod kątem opublikowanych na niej treści;
    • PINGWIN – ma on oceniać, czy strona nie prowadzi nieetycznych form marketingu internetowego i nie przyczynia się do spamowania w sieci;
    • KOLIBER – wskazuje stronę, na której znajduje się treść jak najbardziej zgodna z wyszukiwaniem użytkownika;
    • GOŁĄB – dostosowuje wyniki wyszukiwania do geolokalizacji internauty.

    To, czy witryna internetowa spełnia wymagania danego algorytmu, oceniane jest przez tzw. roboty Google.

    Pozycjonowanie stron Bielsko – czym jest Black Hat SEO?

    To głównie: ukrywanie treści poprzez ujednolicenie tła tekstu i strony, przesycenie tekstu słowami kluczowymi, przekazywanie dwóch różnych treści robotom i internautom.

    Za stosowanie praktyk Black Hat SEO grożą kary. Najczęściej polegają one na usunięciu witryny z indeksu Google.

    Jak Google wyświetla strony WWW?

    Strona pojawia się, jeśli zostaną wpisane w wyszukiwarkę konkretne frazy kluczowe lub zapytanie. Internauci zazwyczaj wybierają strony z pierwszej strony listy.

    Pozycjonowanie Bielsko-Biała – w której wyszukiwarce się pozycjonować?

    W Polsce i na całym świecie najpopularniejsza jest Google – to o najwyższe pozycje w niej walczą przedsiębiorstwa.

    Jak znaleźć się w TOP10 w Google?

    Czynniki wpływające na uzyskanie pozycji w TOP 10 można podzielić na dwie grupy. Do pierwszej zalicza się m.in.:

    • ilość fraz kluczowych w tekście,
    • występowanie fraz kluczowych w nagłówkach tekstu,
    • częstotliwość dodawania nowych treści (np. artykułów) na stronie internetowej,
    • fraza kluczowa i jej obecność w adresie URL,
    • unikalność treści na stronie (czy nie są skopiowane z innych źródeł),
    • szybkość ładowania strony,
    • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony.

    Druga grupa to czynniki związane z tym, jaką popularność osiąga strona internetowa w sieci.

    Od czego należy zacząć pozycjonowanie stron internetowych?

    Należy zacząć od przeprowadzania audytu SEO. Powinien oceniać takie elementy, jak:

    • aktualna widoczność strony w wynikach wyszukiwania;
    • użyte frazy kluczowe;
    • szybkość ładowania się witryny;
    • unikalność contentu;
    • mapa strony i wgranie pliku robots.txt;
    • obecność meta description, tytułów stron, zoptymalizowanych adresów URL.
    • formatowanie treści;
    • ilość i jakość linków zewnętrznych i wewnętrznych.

    Na podstawie wniosków wynikających z audytu SEO należy ustalić plan działania, który pomoże wypozycjonować stronę.

    Czynniki on-site poprawiające pozycjonowanie lokalne

    Historia domeny

    Przekazuje ona takie informacje, jak wiek domeny, ilość i jakość linków do niej prowadzących, kary i filtry, które ewentualnie były na nią nałożone.

    Słowa kluczowe na stronie WWW

    Muszą znaleźć się we właściwych miejscach tj. w tytule i opisie strony, treściach na niej publikowanych, adresie URL, opisie linku, leadzie artykułu, nagłówkach H1, H2, H3 i altach zdjęcia.

    Wykorzystując słowa kluczowe, należy unikać popełniania podstawowych błędów:

    • cloaking (przedstawienie innego contentu internautom, a innego botom),
    • keyword stuffing (zbyt duża ilość fraz kluczowych w tekście),
    • thin content (tworzenie podstron o niskiej jakości z dużą ilością kodu HTML).

    Powiązania semantyczne

    To słowa połączone znaczeniowo z frazą kluczową.

    Długi ogon

    Pozycjonowanie Bielsko na frazy tzw. długiego ogona jest łatwiejsze i szybsze, a przy tym pozwala dotrzeć do grupy docelowej.

    Formatowanie treści

    W publikowanych tekstach należy zastosować odpowiednią hierarchię nagłówków. Treść powinna być podzielona na krótkie akapity, uzupełnione listami wypunktowania, tabelami, multimediami, listami liczbowymi, zawierać wyboldowania, podkreślenia i wyróżnienia.

    Unikalność treści

    Content unikatowy to nieskopiowany z innych serwisów czy podstron oraz angażujący odbiorcę.

    Opisane zdjęcia

    W przypadku zdjęć czynnikiem rankingowym jest atrybut alt (opis alternatywny), w którym znajduje się słowo kluczowe.

    Szybkość otwierania się strony

    Largest Contentful Paint – czas ładowania witryny. Wolne otwieranie się strony sprawia, że wielu użytkowników sieci ją porzuca.

    Responsywność witryny

    Najnowsze algorytmy promują strony dostosowane do urządzeń mobilnych.

    User Experience (UX)

    To doświadczenia internautów w kontakcie ze stroną internetową. Projektowanie witryn zgodnie z UX ma usprawnić komunikację, ułatwić poruszanie się po stronie, podnieść jej atrakcyjność, użyteczność czy wygodę korzystania.

    Dane strukturalne

    To specjalne znaczniki umieszczane w witrynie. Mogą pojawić się w kilku formatach np. schema.org czy JSON-LD.

    Robots.txt i Sitemap.xml

    Robots.txt to plik, który informuje boty o zmianach, nowo stworzonych podstronach, dodanych produktach czy wpisach, co znacznie ułatwia ich indeksację.

    Linkowanie wewnętrzne

    Im więcej linków wewnętrznych do podstron, tym silniejszy sygnał dla robotów, że ta strona ma być promowana.

    Bezpieczeństwo

    Wysokie pozycje osiągnąć mogą jedynie te witryny, które mają certyfikat SSL. Jego zadaniem jest szyfrowanie danych internautów i zabezpieczenia ich przed cyberprzestępcami.

    Czynniki off-site poprawiające pozycjonowanie

    Skupiają wszystkie działania prowadzone poza witryną.

    Linki przychodzące

    Im jest ich więcej, tym lepiej. Google bardzo dużą uwagę kładzie na ich jakość.

    Linki nie powinny pochodzić z jednej zewnętrznej witryny. Dla pozycjonowania Bielsko-Biała największą moc będą mieć linki z atrybutem follow.

    Popularność wśród Internautów

    Większa ilość bezpośrednich wejść na stronę oznacza dla wyszukiwarki, że ta jest wartościowa i wskazane jest ją promować.

    Opinie i recenzje

    Te najistotniejsze dla algorytmu znajdują się w profilu Google Moja Firma.

    Pozycjonowanie stron internetowych Bielsko-Biała krok po kroku

    1. Rozpoznanie rynku i analiza.
    2. Optymalizacja witryny zgodnie z wytycznymi algorytmów.
    3. Zbudowanie strategii SEO.
    4. Pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł.

    Jakich błędów w SEO unikać?

    • Rezygnowanie z SEO po kilku tygodniach czy miesiącach działań;
    • sięganie po zbyt ogólne frazy kluczowe lub te niedopasowane do rodzaju działalności, grupy docelowej;
    • zapominanie o pozycjonowaniu lokalnym;
    • kanibalizacja słów kluczowych, czyli optymalizowanie tego samego słowa kluczowego na różne adresy URL;
    • optymalizacja contentu na słowa kluczowe niedopasowane do tematu i odbiorcy;
    • brak optymalizacji meta tagów, czyli nieuzupełnienie meta title i meta description, które są widoczne dla użytkowników oraz algorytmów;
    • brak optymalizacji zdjęć;
    • przeoptymalizowanie – użycie na stronie np. zbyt dużej liczby słów kluczowych;
    • tworzenie subdomen do celów SEO;
    • częste zmiany adresów URL podstron;
    • brak analizy.

    Kto pozycjonuje strony internetowe? Skuteczna agencja SEO

    Agencja SEO prowadzić może zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i ogólnopolskie dla różnych branż i na różne frazy. Specjaliści posiadają ekspercką wiedzę m.in. na temat działania algorytmów, a także najnowszych trendów i zmian w wyszukiwarkach.

    Zakres prac wykonywanych przez agencje SEO

    Prace zaczynają się od audytów stron i przechodzą do kompleksowego pozycjonowania. Agencje mogą zająć się też:

    • opracowywaniem listy słów kluczowych,
    • przebudową lub budową stron WWW,
    • optymalizacją,
    • audytem profilu linków,
    • tworzeniem contentu,
    • pozyskiwaniem linkowania zewnętrznego,
    • monitorowaniem pozycji strony.

    Ile kosztuje pozycjonowanie?

    To, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych, zależne jest od wielu czynników m.in.:

    • aktualny stan strony i zakres prac optymalizacyjnych, który trzeba na niej wykonać;
    • oczekiwane cele i zakres działań;
    • czas, przez jaki strona ma być pozycjonowana oraz czasookres, w jakim chce się osiągnąć pierwsze widoczne efekty;
    • branża firmy i jej konkurencyjność.

    Kiedy pojawiają się efekty pozycjonowania?

    Według badania Ahrefsod od zaindeksowania strony do osiągnięcia Top 10 mija średnio 12 miesięcy.

    Najnowsze trendy w SEO i pozycjonowaniu Bielsko-Biała

    • Jeszcze większy nacisk na jakość treści.
    • Dostosowanie contentu do wyszukiwania głosowego.
    • Przystosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnością – np. korekta kontrastu, dodanie napisów, podświetlenie linków, zwiększenie czcionki, zatrzymanie animacji.
    • Poprawienie aspektów technicznych.
    • Przyspieszenie czasu ładowania strony.
    • Polubienie się z SXO (SEO + UX).
    • Niezapominanie o responsywności.
    • Tworzenie contentu video – tworzenie wideo poradników, instrukcji, prezentacji produktów.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 36
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.