Pozycjonowanie stron Bielsko Biała

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Z internetu korzysta 6,66 miliarda ludzi na całym świecie. Liczba użytkowników używających sieci co roku wzrasta – tylko w styczniu 2021 roku z internetu korzystało 7,3% więcej osób niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. W Polsce liczba Internautów też jest spora. Raport We Are Social i Hootsuite wskazuje, że jest ich 31,97 mln. Zarówno polscy, jak i zagraniczni internauci wykorzystują sieć nie tylko do rozrywki, ale także do wyszukiwania informacji oraz zakupów. W 2021 roku z wyszukiwania online produktów lub usług skorzystało 81,5% internautów, 90,4% odwiedziło stronę usługi lub sklepu internetowego, a na zakup zdecydowało się 76,8%, z czego większość za pomocą smartfona lub tableta. Liczby te jasno pokazują, że obecność w Internecie dla każdej firmy to szansa na rozwój, wzrost sprzedaży, pozyskanie nowych klientów, zdobycie nowych rynków. Sama obecność w sieci nie sprawi jednak, że marka będzie widoczna i zauważona przez potencjalnych klientów, konieczna jest również promocja. Ta może przybierać różne formy. Mówiąc o reklamie w wyszukiwarkach Google, zazwyczaj wskazuje się na płatne reklamy Google Ads oraz (w teorii) bezpłatnym pozycjonowaniu stron internetowych. Na tę drugą formę promowania się w wyszukiwarce Google decydują się zarówno małe działające lokalnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa.

    Skąd się wzięło pozycjonowanie stron internetowych Bielsko-Biała?

    Skąd się wzięło pozycjonowanie stron internetowych Bielsko-Biała?

    Termin Search Engine Optimization, czyli w skrócie SEO po raz pierwszy pojawił się w połowie lat 90. XX wieku. Wtedy ani Internet, ani wyszukiwarka Google nie były zbyt popularne – w Polsce korzystało z nich zaledwie kilkanaście tysięcy osób. Ich rozwój był jednak szybki, zaledwie kilka lat później użytkowników sieci liczyło się w milionach. Wraz z popularnością wyszukiwarek pojawiła się potrzeba lepszego, łatwiejszego i bardziej usystematyzowanego wyszukiwania informacji. Na to zapotrzebowanie jako pierwszy odpowiedział Google, tworząc zaawansowane algorytmy działania swojego narzędzia.

    Rozwiń

    Dla większości osób zrozumienie ich było niemożliwe, szybko jednak pojawiały się próby manipulowania wynikami wyszukiwania. Pierwsze nazywane były Google Bomb i polegały na dodawaniu w witrynach linku z wybranym anchor textem, który po kliknięciu przekierowuje na daną stronę/podstronę. Aby zapobiec tym manipulacjom, Google zaczęło wprowadzać pierwsze algorytmy odpowiadające za pozycjonowanie.

    Dziś algorytmy wyszukiwarki to skomplikowane mechanizmy. Wynikami wyszukiwania nie jest łatwo manipulować, a podjęcie takich prób może skończyć się karą nałożoną na witrynę przez amerykańską firmę. Co więcej, od witryn, które chcą się znaleźć wysoko w wyszukiwarce, wymaga się coraz więcej. Muszą one spełnić szereg warunków. Jakich? Na ten temat Google się nie wypowiada. Na próżno szukać dokładnych informacji, jakie kryteria wpływają na lepszą widoczność strony w sieci. Oczywiście właściciele stron www oraz agencje interaktywne zajmujące się SEO nie są pozostawione same sobie. Amerykański potentat udostępnia bowiem ogólną listę wymagań w stosunku do stron www oraz standardy tzw. Quality Rather Guidelines, które co jakiś czas są uaktualniane. Można na nich znaleźć takie zalecenia jak dostosowanie portalu do potrzeb użytkownika, podejmowanie działań optymalizacyjnych czy pozycjonerskich. Na liście nie ma jednak szczegółowych kryteriów oraz czynników rankingowych, które pod uwagę biorą roboty Google.

    Pozycjonowanie stron Bielsko-Biała – czym jest?

    Pozycjonowanie stron Bielsko-Biała – czym jest?

    Przez pozycjonowanie stron www w Bielsku-Białej rozumie się szereg działań, które mają zapewnić lepszą widoczność strony w internetowych wyszukiwarkach. Jest ono jednym z elementów marketingu internetowego. Działania podejmowane w ramach pozycjonowania dzieli się na te wykonywane w obrębie witryny oraz poza jej strukturą. Te pierwsze nazywane SEO on-site polegają m.in. na:

    Rozwiń
    • optymalizacji strony internetowej,
    • dbaniu o poprawność kodu,
    • umieszczanie na stronie dobrej jakości treści,
    • optymalizacji metatagów,
    • opracowanie zrozumiałej dla robotów struktury witryny.

    Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarkach w Bielsku-Białej to również działania off-site, czyli te prowadzone poza stroną. Należą do nich m.in. pozyskiwanie wartościowych linków kierujących do pozycjonowanej strony.

    Celem tych wszystkich działań jest pojawianie się strony internetowej lub jej konkretnej podstrony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, czyli w SERP (z angielskiego Search Engine Results Page). Pozycjonowanie stron www odbywa się na konkretne frazy kluczowe, przeanalizowane i wybrane przez właściciela witryny. W przypadku wielu branż i firm, SEO jest kluczowe dla funkcjonowania, zdobywania nowych klientów i osiągania przychodów. Bez pokazywania się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google nie mogłyby działać chociażby sklepy internetowe.

    Czy pozycjonowanie stron Bielsko-Biała to SEO?

    W Polsce przyjęło się, że termin pozycjonowanie stosuje się wymiennie z SEO, czyli Search Engine Optimization. Musisz jednak pamiętać, że są to dwa różne pojęcia. Czym się od siebie różnią? Specjaliści wskazują, że usługi SEO w Bielsku-Białej to wszystkie prace prowadzone w ramach witryny internetowej. Działania te mają pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarkach – nie tylko w Google, ale również pozostałych działających na rynku. Search Engine Optimization dzieli się na to związane z techniczną stroną witryny np. poprawa kodu, układu, wyglądu oraz na to powiązane z treścią znajdującą się na witrynie np. ulepszenie treści i ich unikalności.

    Pozycjonowanie to natomiast działania o wiele bardziej wielowątkowe, szersze. Obejmują one SEO, a także wykraczają poza właściwą witrynę internetową – link building oraz ocenę testerów jakościowych Google.

    Pozycjonowanie a pozycjonowanie lokalne Bielsko-Biała – różnice

    Zgłębiając temat pozycjonowania w Bielsku-Białej, można również natrafić na pojęcie SEO Local. Ten typ promowania się w wyszukiwarce przeznaczony jest dla małych firm seo w Bielsku-Białej działających lokalnie – świadczących swoje usługi lub sprzedające produkty tylko na terenie Bielska-Białej lub innego miasta, jednej z dzielnic lub w regionie. Działania SEO local są podobne do tych prowadzonych przy pozycjonowaniu na terenie całej Polski, jednak duży nacisk kładzie ono na frazy powiązane z lokalizacją. Dzięki temu marka wyświetla się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania, a także w Google Maps. Co ważne, wyniki lokalne pokazują się internautom znajdującym się tylko na danym terenie. W praktyce oznacza to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę np. frazy pizzeria Bielsko-Biała restauracje wyświetlą się tylko osobie znajdującej się w mieście Bielsko-Biała, a nie np. mieszkańcowi Krakowa. Co jeszcze ważniejsze, wyszukiwarka wskaże najbliższe pizzerie w Twojej okolicy. Wynika to z tego, że klienci najchętniej korzystają z najbliżej znajdujących się sklepów/punktów usługowych. Zazwyczaj większość osób wybiera te zlokalizowane ok. 5 minut drogi od miejsca zamieszkania czy pracy.

    Po co dbać o działania SEO w Bielsku-Białej?

    Podaje się, że obecnie w Internecie jest 1,88 mld stron www, a ich liczba stale rośnie. Własne witryny posiadają nie tylko duże firmy, ale lokalne sklepiki, osoby prywatne, freelancerzy. Wiele z nich dotyczy tej samej dziedziny, oferuje takie same lub podobne produkty, usługi. Każda z tych stron zabiega o uwagę użytkowników sieci. Konkurencja jest więc duża, a pozycjonowanie stron Bielsko-Biała ma pomóc w wyróżnieniu się i wyprzedzaniu rywali. Brak podjęcia działań w kierunku SEO oznacza, że witryna zginie wśród innych i nie będzie widoczna w wyszukiwaniach. To natomiast zawsze skutkuje zmniejszonym ruchem, brakiem docierania do nowych klientów i zmniejszeniem sprzedaży.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych w Bielsku-Białej jest również ważne dlatego że coraz więcej internautów „cierpi” na tzw. ślepotę banerową. Objawia się ona tym, że odbiorcy nie widzą wyświetlanych reklam i nie reagują na nie. Takie działania jak Google AdWords czy Facebook Ads mogą więc być mniej skuteczne w przypadku najmłodszego pokolenia konsumentów. Co więcej, wielu przedstawicieli młodego pokolenia blokuje reklamy w Internecie. Według badań 42,7% internautów na całym świecie korzysta z narzędzia ukrywającego (blokującego) treści reklamowe w przeglądarkach. SEO jest więc jedyną opcją dotarcia do tej grupy klientów.

    Zaleca się, aby działania mające na celu pozycjonowanie strony w Bielsku-Białej rozpocząć zaraz po jej uruchomieniu. Nowe serwisy są bowiem praktycznie niewidoczne i znajdują się na końcowych miejscach list wyszukiwania. Z działań SEO nie warto rezygnować również przy witrynach istniejących już kilka, a nawet kilkanaście lat w sieci. Stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarki Google, nowe trendy oraz prężnie działająca się konkurencja sprawiają, że raz osiągniętą pozycję bardzo łatwo utracić.

    Kto powinien zainwestować w pozycjonowanie Bielsko-Biała?

    Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Bielsku-Białej to podstawowe narzędzie promocji w wyszukiwarkach. Czy jednak dla każdego jest opłacalne? Kiedy warto w nie zainwestować? To najczęściej zadawane pytania przez wielu właścicieli firm. Co do zasady ze zbudowania pozycji w wyszukiwarce skorzysta każda z firm bez względu na branżę, obszar działania, wielkość firmy. Pomoże to w zdobyciu nowych klientów i wpłynie na wzrost sprzedaży zarówno małej działalności, jak i dużemu graczowi.

    Dostosowanie stron do SEO i algorytmów wyszukiwarki ważne jest przede wszystkim dla sklepów internetowych. W ich przypadku Internet jest naturalnym środowiskiem działania. Brak widoczności w wyszukiwarkach właściwie wyklucza ich dalsze istnienie. Warto jednak podkreślić, że Search Engine Optimization jest równie ważne dla firm stacjonarnych, szczególnie jeśli stawiają oni na długofalową promocję.

    Jakie są efekty pozycjonowania strony internetowej w Bielsko-Białej?

    Efektem, jaki ma przynieść skuteczne pozycjonowanie Bielsko-Biała jest osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Najlepiej, jeśli witryna znajdzie się w TOP3 wyszukiwania. Celem wielu firm jest znalezienie się w TOP10. Bowiem osiągnięcie wysokiej pozycji strony internetowej realnie przekładają się na liczbę odwiedzin witryny. Im wyżej w wyszukiwarce pokazuje się strona, tym więcej internautów na nią wchodzi. Odwiedziny zaś przekładają się na zakupy, zamówienia, interakcje.

    Niewypozycjonowana strona praktycznie jest niewidoczna dla klientów. Nie znając jej bezpośredniego adresu, żaden internauta na nią nie trafi, co oznacza, że liczba klientów będzie bardzo zawężona, a dotarcie do nowych znacznie utrudnione.

    Pozycjonowanie stron Bielsko czy kampanie Google Ads?

    Pozycjonowanie stron Bielsko czy kampanie Google Ads?

    SEO to bezpłatne działania, które mają pozyskać darmowy, organiczny ruch na stronę. Oczywiście w praktyce pozycjonowanie Bielsko-Biała nie jest bezpłatne, ponieważ kosztem jest poświęcony na nie czas, ewentualne wynagrodzenie agencji interaktywnej, copywritera tworzącego content oraz też pozyskanie powierzchni do ich publikacji na serwerach zewnętrznych. Co do zasady jednak za prowadzenie działań SEO nie pobiera od przedsiębiorcy żadnych opłat.

    Rozwiń

    Inaczej wygląda to w przypadku Google Ads. Pod tą nazwą kryją się płatne reklamy, które pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu w nią odpowiedniej frazy. Za ich wyświetlanie amerykański koncern z Doliny Krzemowej pobiera opłaty, które nie należą do najniższych. Reklamy Google Ads znane są jednak ze swojej wysokiej skuteczności, szczególnie jeśli kampania jest odpowiednio skonfigurowana i zoptymalizowana. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy lepiej zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej, czy w kampanie Google Ads.

    Odpowiadając na to pytanie, warto pamiętać, że te formy „promocji” mogą się wzajemnie uzupełniać. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stosować je równolegle. Co więcej, stosując to rozwiązanie, można uzyskać jeszcze lepsze wyniki i jeszcze więcej konwersji. Z racji wielu różnic pomiędzy SEO a AdWords nie można jednoznacznie wskazać, która forma marketingu internetowego będzie lepsza. Warto jednak pamiętać, że płatne reklamy, choć przynoszą szybko widoczne rezultaty, nie budują długotrwałej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. W momencie, kiedy budżet na nie zostanie wyczerpany, ruch zniknie, a wraz z nim spadną konwersje. W przypadku działań SEO, na wyniki trzeba poczekać o wiele dłużej, jednak mają one długofalowe skutki. Raz zbudowana pozycja utrzymuje się dłużej. SEO przyciąga na stronę ruch organiczny, który nie jest uzależniony od płatności. Wstrzymanie budżetu nie oznacza, że ruch całkowicie zniknie.

    Na czym polega skuteczne pozycjonowanie Bielsko-Biała?

    Na czym polega skuteczne pozycjonowanie Bielsko-Biała?

    Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym procesem. Aby przyniosło efekty, musi być prowadzone regularnie przez dłuższy czas. Wskazuje się, że pierwsze rezultaty będą widoczne po ok. 6 miesiącach, jeśli mówimy o pozycjonowaniu lokalnym. To, ile będzie trzeba czekać na pojawienie się strony w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, wynika z wielu zmiennych. Jako te najistotniejsze wymienia się:

    Rozwiń
    • stan początkowy witryny i ilość pracy, którą należy włożyć w optymalizację strony,
    • frazy kluczowe, na jakie ma być pozycjonowana strona,
    • historię domeny,
    • treści zamieszczone na stronie internetowej,
    • linki wewnętrzne oraz zewnętrzne.

    Musisz jednak wiedzieć, że czynników wpływających na pozycjonowanie stron www jest o wiele więcej. Wskazuje się, że Google pod uwagę bierze ponad 200 różnych elementów. Wiele z nich zatrzymuje tylko dla siebie, inne są podawane do publicznej wiadomości, co ułatwia dostosowanie strony do nich. Warto też pamiętać, że nie wszystkie czynniki rankingowe mają tę samą wagę – niektóre są dla algorytmu ważniejsze i strony spełniające dane wymagania otrzymują większą ilość punktów. To, co wyszukiwarka premiuje, jest ściśle strzeżoną tajemnicą, jednak śledząc oficjalny kanał Google na YouTube, a także profesjonalne agencje interaktywne, które trzymają rękę na pulsie, można zdobyć trudno dostępne informacje na temat SEO. Z porad ekspertów warto wyciągać wnioski, jednocześnie pamiętając, że pozycjonowanie Bielsko to nie tylko sztywne zasady, ale i umiejętność szybkiego dostosowania się do aktualizacji algorytmu, który zmienia się jak w kalejdoskopie.

    Jak Google ustala pozycję strony www?

    Aby ustalić pozycję strony w rankingu, Google ocenia i analizuje wiele czynników. Nie robią tego jednak ręcznie pracownicy amerykańskiego giganta, ale specjalne algorytmy. Ich działanie oparte jest na uczeniu maszynowym. Algorytmy SEO są regularnie zmieniane i aktualizowane, dlatego też SEO nigdy nie jest jednorazową usługą. Pierwszy algorytm został stworzony w 1998 roku i nosił nazwę PageRank. Przy ocenie brał on pod uwagę przede wszystkim liczbę linków, które prowadziły do witryn. PageRank nie był jednak idealny, ponieważ spowodował spopularyzowanie się technik Black Hat SEO. Wymusiło to zmianę zasad oceniania stron www przez wyszukiwarkę. Obecnie amerykański koncern pozycję witryny ustala na podstawie algorytmów:

    • PANDA – ocenia on strony pod kątem opublikowanych na niej treści; in plus poczytywana jest autentyczność, unikalność i wysoka jakość contentu; na minus Google poczytuje duplicate content;
    • PINGWIN – ma on oceniać, czy strona nie prowadzi nieetycznych form marketingu internetowego i nie przyczynia się do spamowania w sieci; algorytm ten szczególną uwagę zwraca na linki prowadzące na stronę i ich jakość; negatywnie ocenia wszystkie pochodzące z tzw. farm linków, czyli serwisów, na których znajdują się tylko odnośniki do innych stron;
    • KOLIBER – jego zadaniem jest analizowanie treści stron www pod kątem zadawanych przez internautów pytań; algorytm Koliber ma wskazać stronę, na której znajduje się treść jak najbardziej zgodna z wyszukiwaniem użytkownika;
    • GOŁĄB – dostosowuje wyniki wyszukiwania do geolokalizacji internauty; algorytm ten jest niezwykle ważny przy pozycjonowaniu lokalnym; dostosowaniem do niego stron www powinny więc szczególnie zainteresować się firmy działające jedynie w obrębie jednej dzielnicy, miasta czy regionu, a nie całej Polski.

    To, czy witryna internetowa spełnia wymagania danego algorytmu, oceniane jest przez tzw. roboty Google. Mówiąc kolokwialnie, chodzą one po stronach i indeksują wszystkie zmiany i udoskonalenia wprowadzone na portalu, a następnie uwzględniają je w rankingu wyszukiwania. To, jak często roboty trafiają na Twoją stronę, nie jest wiadome – częstotliwość ich wizyt jest bardzo zróżnicowana. Przyjmuje się, że zazwyczaj „wizytują” stronę co kilka dni. Może się jednak zdarzyć, że pojawią się one rzadziej lub odwrotnie – częściej, już kilka minut po wprowadzonej aktualizacji. O częstotliwości odwiedzin nie decydują jednak kwestie techniczne czy jakościowe strony.

    Pozycjonowanie stron Bielsko – czym jest Black Hat SEO?

    Osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce w dużej mierze zależy od dostosowania witryny do wymogów wcześniej opisanych algorytmów. Nie jest to zadanie łatwe, szybkie i proste. W zależności od strony, ilości i typu fraz kluczowych osiągnięcie dobrych pozycji może trwać od 3 do 12 miesięcy. Są jednak firmy, które chcą przyspieszyć wzrost pozycji serwisu i sięgają po zabronione przez praktyki. Te określane są jako Black Hat SEO. Ich lista jest długa, jednak jako te najczęściej wykorzystywane wymienia się ukrywanie treści poprzez ujednolicenie tła tekstu i strony, przesycenie tekstu słowami kluczowymi czy przekazywanie dwóch różnych treści robotom i internautom.

    Za stosowanie praktyk Black Hat SEO grożą kary. Najczęściej polegają one na usunięciu witryny www z indeksu Google. Nałożona kara może być czasowa lub nieodwracalna. W praktyce oznacza ona, że na stronę nałożony jest filtr, który usuwa ją z wyników wyszukiwania lub znacząco obniża jej pozycję.

    Alternatywą dla Black Hat SEO jest White Hat SEO, czyli działanie zgodnie z oficjalnymi wytycznymi wyszukiwarki. White Hat SEO obejmuje etyczne działania, zaakceptowane przez roboty. Stosowanie ich nie powoduje żadnych kar czy nakładania na stronę www filtrów.

    Jak Google wyświetla strony www?

    Strony internetowe pojawiają się w wyszukiwarce – każdej przypisana jest określona pozycja. To, jaka ona będzie, uzależnione jest od wielu czynników. Zawsze jednak internauta może się z nimi zapoznać, wybierając witrynę z listy – ta pojawia się, jeśli wpisane w wyszukiwarkę zostaną konkretna fraza kluczowa lub zapytanie. Lista stron www odpowiadająca zapytaniu jest zazwyczaj bardzo długa. Trudno odwiedzić wszystkie portale pokazane przez wyszukiwarkę, dlatego internauci zazwyczaj wybierają te z pierwszej strony listy. Na niej znajduje się miejsce dla 10 witryn, dlatego znalezienie się w TOP 10 jest celem wielu firm. Są też takie, które celują także w TOP5, a nawet w TOP3, co znacząco zwiększa ruch na stronie. W przypadku, gdy strona spadnie na pozycje poniżej 10, ruch wynikający z pozycjonowania jest znikomy.

    Pozycjonowanie Bielsko-Biała – w której wyszukiwarce się pozycjonować?

    Internauci mogą korzystać z kilku wyszukiwarek internetowych. W Polsce i na całym świecie najpopularniejsza jest Google – to o najwyższe pozycje w niej walczą przedsiębiorstwa. Działania SEO wskazane są nie tylko przy działaniu na terenie całej Polski, ale też lokalnym, np. pozycjonowanie stron internetowych Bielsko-Biała. O wysoką pozycję w wyszukiwarce trzeba też zadbać, prowadząc biznes międzynarodowy. Sprzedając lub świadcząc usługi na całym świecie, do swojej strategii SEO warto również wdrożyć promowanie się w pozycjach wyszukiwarkach, czyli Bing, Yahoo! i Baidu. Szczególnie interesująca jest ta ostatnia, która jest najpopularniejsza w Chinach, korzysta z niej 76,42% mieszkańców Państwa Środka. Chcąc promować się w Rosji, warto natomiast zainteresować się YANDEX RU (48,87%).

    Jak znaleźć się w TOP 10 w Google?

    Jak znaleźć się w TOP 10 w Google?

    Na to, czy strona znajdzie się w TOP 3, 5 lub 10 wyszukiwarki Google wpływają czynniki, które można podzielić na dwie ogólne grupy. Pierwszą z nich stanowią te związane z samą witryną internetową, jej działaniem oraz treścią. Do tej grupy zalicza się m.in.

    Rozwiń
    • ilość fraz kluczowych w tekście,
    • występowanie fraz kluczowych w nagłówkach tekstu,
    • częstotliwość dodawania nowych treści (np. artykułów) na stronie internetowej,
    • fraza kluczowa i jej obecność w adresie URL,
    • unikalność treści na stronie (czy nie są skopiowane z innych źródeł),
    • szybkość ładowania strony,
    • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony.

    Druga grupa to czynniki związane z tym, jaką popularność osiąga strona internetowa w sieci. Ta opiera się przede wszystkim na jakości oraz ilości linków prowadzących do witryny.

    Od czego należy zacząć pozycjonowanie stron Bielsko-Biała?

    W przypadku, gdy strona www działa, ale nie pokazuje się na wysokich pozycjach Google, pozycjonowanie lokalne należy zacząć od przeprowadzania audytu SEO. Można go wykonać samodzielnie, ale o wiele lepsze efekty osiągnie się, jeśli zajmie się tym skuteczna agencja SEO. W raporcie wskażą oni, jakie elementy strony nie działają i co trzeba poprawić, aby pozycje w rankingu były wyższe.

    Profesjonalny audyt SEO powinien oceniać takie elementy jak:

    • aktualna widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W tej części dokumentu powinny znaleźć się odpowiedzi na pytanie, na jakich pozycjach w wyszukiwarce jest witryna i na jakie frazy strona jest pozycjonowana;
    • użyte frazy kluczowe. Raport SEO wskazuje tu, czy content jest odpowiednio nasycony słowami kluczowymi i czy one pasują do publikowanej treści;
    • szybkość ładowania się witryny i ewentualne czynniki opóźniające jej otwieranie się;
    • unikalność contentu. Audyt powinien wykryć, na których podstronach znajduje się duplicate content i wskazać, jak można zastąpić powielanie treści;
    • mapa strony i wgranie pliku robots.txt;
    • obecność meta description, tytułów stron, zoptymalizowanych adresów URL.
    • formatowanie treści, czyli obecność nagłówków (od H1 do H6), list punkowych, liczbowych, pogrubień;
    • ilość i jakość linków zewnętrznych i wewnętrznych. Raport powinien wskazywać, czy na stronie są poprawnie umieszczone linki wewnętrzne, które przenoszą na inne podstrony znajdujące się w obrębie witryny. Kolejny punkt to obecność linków zewnętrznych, które przenoszą internautów na stronę www z innego serwisu. Ten punkt to także miejsce wskazania ilości naturalnych linków (np. udostępnień na social mediach treści witryny) i nienaturalnych (uznawanych za spam).

    Na podstawie wniosków wynikających z audytu SEO należy ustalić plan działania, który pomoże wypozycjonować stronę. Lista działań powinna skupić się na poprawie najważniejszych dla Google czynników. Skuteczna agencja SEO oferująca usługi pozycjonowania najczęściej działa dwutorowo – pracując zarówno nad udoskonaleniem strony, jak i nad pozyskiwaniem wartościowych linków do niej. Takie działania przynoszą najszybsze i najbardziej pożądane efekty.

    Planowanie działań pozycjonerskich powinno objąć również analitykę internetową. Zgromadzone w jej wyniku dane pozwolą efektywnie zoptymalizować współczynnik konwersji w witrynie, a także uczynić ją bardziej przystępną dla klientów. Analityka pozwala znaleźć sposób na zoptymalizowanie procesu zamówień i nakłonienie klientów do kolejnych zakupów.

    Czynniki on-site poprawiające pozycjonowanie lokalne

    Chcąc poprawić pozycje w wyszukiwarce podczas należy sprawdzić, czy witryna internetowa spełnia wszystkie warunki stawiane przez algorytmy. Jeśli tak nie jest, to konieczne są działania optymalizacyjne. Największą uwagę w przypadku on-site należy zwrócić na poniższe aspekty strony.

    Historia domeny

    Przekazuje ona takie informacje jak wiek domeny, ilość i jakość linków do niej prowadzących, kary i filtry, które ewentualnie były na nią nałożone. Strony z dobrą historią są promowane przez wyszukiwarkę i znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Promowane są też te witryny, które dłużej działają w sieci.

    Słowa kluczowe na stronie www

    Odpowiednio dobrane i zastosowane frazy kluczowe to połowa sukcesu w pozycjonowaniu www Bielsko-Biała. Fraza kluczowa pełni bowiem bardzo ważną rolę – po niej internauci odnajdują witrynę w wynikach wyszukiwania. Aby strona pojawiała się w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe, musi ono znaleźć się we właściwych miejscach tj. tytule i opisie strony, treściach na niej publikowanych, adresie URL, opisie linku, czyli tzw. anchorze. Oprócz tego wskazane jest umieszczenie frazy kluczowej w leadzie artykułu, nagłówkach H1, H2, H3 i altach zdjęcia. Zgodnie z najnowszymi wytycznymi algorytmów frazy kluczowe mogą być odmieniane i zastępowane synonimami, a także powinny na stronie występować naturalnie. Ich optymalna ilość to od 1,5 do 5% tekstu.

    Ważne jest również, aby frazy pod pozycjonowanie były odpowiednio dobrane i regularnie analizowane pod względem skuteczności i efektywności. Pomocą w tym zadaniu służą zarówno bezpłatne narzędzia np. AnswerThePublic.com, Keyword Surfer, jak i te płatne.

    Wykorzystując słowa kluczowe, należy unikać popełniania podstawowych błędów. Te bardzo często zdarzają się początkującym i mało doświadczonym SEO-wcom. Ich konsekwencją może być zarówno spadek pozycji w wyszukiwarce, jak i nałożenie na domenę filtra (kary). Błędów, których należy się wystrzegać to cloaking (przedstawienie innego contentu internautom, a innego botom np. poprzez umieszczanie w kodzie opisów kategorii produktów), keyword stuffing (zbyt duża ilość fraz kluczowych w tekście), thin content (tworzenie podstron o niskiej jakości z dużą ilością kodu HTML).

    Powiązania semantyczne

    Oprócz fraz kluczowych dla ważne jest również stosowanie powiązań semantycznych. Są one połączone znaczeniowo z frazą kluczową np. fraza główna: SEO, powiązania semantyczne: marketing internetowy, content marketing, promocja, ruch organiczny na stronie.

    Długi ogon

    W pozycjonowaniu Bielsko-Biała stosuje się nie tylko frazy kluczowe i powiązania semantyczne, ale też tzw. słowa na długi ogon. Ich wyodrębnienie jest wskazane przy szczególnie wysoce konkurencyjnych branż. W ich przypadku osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest bardzo trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Pozycjonowanie Bielsko na frazy tzw. długiego ogona jest łatwiejsze i szybsze, a przy tym pozwala dotrzeć do grupy docelowej w postaci osób, które są zainteresowane konkretnym produktem.

    Formatowanie treści

    Błędne formatowanie to jedna z najczęstszych przyczyn osiągania niskich pozycji w wyszukiwarce. Chcąc o nie zadbać, w publikowanych treściach należy zastosować odpowiednią hierarchią nagłówków, które poinformują roboty, która treść jest najważniejsza. Nagłówki, jakie powinno się stosować na stronie to te od H1 do H6, z czego znacznikiem H1 oznacza się tytuł strony, H2 pierwszy nagłówek, a pozostałymi śródtytuły i ważniejsze informacje.

    Właściwie sformatowana treść powinna być podzielona na krótkie akapity, uzupełnione listami wypunktowania, tabelami, multimediami, listami liczbowymi, zawierać wyboldowania, podkreślenia i wyróżnienia.

    Unikalność treści

    Najnowsze algorytmy zwracają uwagę na to, czy publikowana treść odpowiada na potrzeby internauty. Promują więc treści poradnikowe, udzielające informacji na najczęściej zadawane pytania. Bardzo ważne jest również to, aby content angażował czytelnika, dlatego in plus poczytuje strony, na których pojawiają się komentarze, opinie, oceny, a także te, których treści są udostępniane przez internautów.

    Content wspomagający pozycjonowanie to również ten unikatowy, nieskopiowany z innych serwisów czy podstron. Duplicate content powoduje obniżenie rankingu domeny i jej spadek z wysokich pozycji.

    Opisane zdjęcia

    Multimedia, czyli zdjęcia, infografiki, tabele, wykresy i filmy podwyższają atrakcyjność contentu. Sprawiają, że informacje przedstawione są w przystępniejszy sposób, a przez to chętniej czytane i udostępniane. Multimedialne elementy mogą również poprawić pozycje w wyszukiwarce, muszą jednak być odpowiednio opisane. W przypadku zdjęć czynnikiem rankingowym jest atrybut alt (opis alternatywny), w którym znajduje się słowo kluczowe. Ten zabieg pozwala robotom zrozumieć, co znajduje się na fotografii i lepiej ją dobierać do zapytań zadawanych wyszukiwarce.

    Umieszczając multimedia na stronie, istotne jest również kompresowanie plików i uzupełnianie pola title zdjęcia. Jeśli na stronie znajduje się dużo obrazów, polecanym rozwiązaniem jest stworzenie osobnej sitemap ze zdjęciami. Taka mapa ma ułatwić robotom poruszanie się po stronie i zaczytanie architektury jej treści.

    Szybkość otwierania się strony

    Od listopada 2020 roku Google dużą wagę przykłada do Largest Contentful Paint, w skrócie LPC. Pod tym pojęciem kryje się czas ładowania witryny, a konkretnie czas wczytania największego elementu na stronie. Wolne otwieranie się strony sprawia, że wielu użytkowników sieci rezygnuje z odwiedzenia jej też wykonania na niej jakiegokolwiek ruchu, co będzie poczytane przez wyszukiwarkę za niską atrakcyjność i przydatność treści.

    Responsywność witryny

    5,22 miliarda ludzi na świecie korzysta z telefonów komórkowych. Liczba ta wzrasta z roku na rok. Smartfony wykorzystywane są nie tylko do dzwonienia czy wysyłania SMS-ów, ale też do przeglądania internetu. Liczba mobilnych internautów w 2021 roku wynosi 4,32 mld. Wiele osób za pomocą smartfonów robi zakupy, odwiedza sklepy internetowe czy strony firm. Posiadanie strony dostosowanej do przenośnych urządzeń jest więc koniecznością. W responsywną witrynę warto też zainwestować, aby poprawić swoją widoczność w sieci. Najnowsze algorytmy (przede wszystkim Mobile First Index) promują bowiem strony dostosowane do urządzeń mobilnych.

    User Experience (UX)

    Pojęcie User Experience odnosi się do doświadczeń internautów, które nabywają w kontakcie ze stroną internetową. Projektowanie witryn zgodnie z UX ma przede wszystkim na celu usprawnić komunikację, ułatwić poruszanie się po stronie, podnieść jej atrakcyjność, użyteczność, czy wygodę korzystania. O UX i budowanie pozytywnych wrażeń warto zadbać już na etapie projektowania witryny. Docenią to nie tylko użytkownicy sieci, ale także booty Google. Wyszukiwarka bowiem od kilku lat ma na celu ułatwienie internautom korzystanie ze stron, na które kieruje ruch. To, jak umiejętnie łączyć SEO i UX dokładnie wyjaśnia nowe pojęcie SXO (Search Experience Optimization). Łączy ono w sobie działania zmierzające do pozyskania ruchu organicznego, przy jednoczesnym zwracaniu uwagi na funkcjonalność witryny i potrzeby osób na niej goszczącej.

    SXO w kontekście pozycjonowania sklepu internetowego Bielsko-Biała przejawia się zadbaniem o szybkość ładowania strony i większych elementów (grafiki, video), stabilność wizualną witryny, uporządkowanie tekstu i nadanie mu struktury, responsywność, prostą nawigację, wezwania do działania, linkowanie wewnętrzne, meta opisy.

    Dane strukturalne

    Pozycjonowanie www jako dane strukturalne rozumie specjalne znaczniki, które umieszczane są w witrynie. Ich zadaniem jest opisywanie robotom jej zawartości w sposób zrozumiały i najprostszy z możliwych. Dane strukturalne na stronach mogą pojawić się w kilku formatach np. schema.org czy JSON-LD.

    Robots.txt i Sitemap.xml

    Robots.txt jest plikiem, który pokazuje robotom drogę, którą mają podążać na stronie. W tym pliku może znaleźć się też odnośnik do mapy strony, czyli sitemap.xml. Plik ten będzie informował boty o wszystkich wprowadzonych zmianach, nowo stworzonych podstronach, dodanych produktach, czy wpisach, co znacznie ułatwia ich indeksację.

    Linkowanie wewnętrzne

    Ważnym czynnikiem rankingowym jest linkowanie wewnętrzne. Powinno się ono pojawiać w menu witryny, a także w jej treści. Przy pozycjonowaniu strony internetowej Bielsko-Biała należy stosować zasadę: im więcej linków wewnętrznych do podstron, tym silniejszy sygnał dla robotów, że ta strona ma być promowana. W linkowaniu wewnętrznym wskazane jest wykorzystywanie kotwic, inaczej anchorów będących linkiem.

    Bezpieczeństwo

    Już kilka lat temu wyszukiwarka Google wydała komunikat mówiący, że jednym z czynników branych pod uwagę przy ocenie stron jest ich bezpieczeństwo. Wysokie pozycje osiągnąć mogą jedynie te witryny, które mają certyfikat SSL. Jego zadaniem jest szyfrowanie danych internautów i zabezpieczenia ich przed cyberprzestępcami.

    Czynniki off-site poprawiające pozycjonowanie

    W pozycjonowaniu równie ważne jak czynniki on-site są czynniki off-site. Skupiają one wszystkie działania prowadzone poza witryną. Poprawiając pozycję strony w wyszukiwarce, należy zwrócić uwagę na poniższe elementy.

    Linki przychodzące

    Mówiąc o pozycjonowaniu stron www off-page (off-site) najważniejszy jest profil backlinków, czyli linków przychodzących. W teorii im jest ich więcej, tym lepiej. W praktyce jednak Google bardzo dużą uwagę kładzie nie na ilość, ale na jakość. Najlepsze pozycje w wyszukiwarce osiągają witryny, które posiadają linki przychodzące z wysokiej jakości serwisów zewnętrznych, o dobrej historii domeny, wiarygodnych. Liczba linków pochodzących z tych serwisów powinna rosnąć systematycznie. Google za podejrzaną uzna sytuacje, kiedy pojawi się ich nagły wzrost. Może to uznać za spam i korzystanie z tzw. farm linków. Konsekwencją tego będzie nałożenie filtra blokującego.

    Rozbudowany profil backlinków oznacza również zróżnicowanie. Linki (nawet jeśli jest ich dużo) nie powinny pochodzić z jednej zewnętrznej witryny. Sposobów ich zdobycia jest wiele. Można je pozyskiwać, korzystając z forów internetowych, blogów i stron, na których można umieszczać komentarze, udostępniać zawartość witryny w social mediach. Dla pozycjonowania Bielsko-Biała największą moc będą mieć linki z atrybutem follow.

    Popularność wśród Internautów

    Większa ilość bezpośrednich wejść na stronę (poprzez wpisanie adresu strony w pasku przeglądarki), oznacza dla wyszukiwarki, że ta jest wartościowa i wskazane jest ją promować. Częste odwiedziny dla robotów są bowiem synonimem wysokiego autorytetu i przydatności publikowanych treści. Algorytm umieszcza więc je na wyższych pozycjach.

    Opinie i recenzje

    Pozycjonowanie pod uwagę bierze również recenzje i opinie klientów, które pozostawiają w internecie. Te najistotniejsze dla algorytmu znajdują się w profilu Google Moja Firma. Booty biorą pod uwagę nie tylko ilość tych opublikowanych, ale również odpowiedzi firmy na nie. To, dlatego profil Google Moja Firma warto prowadzić na bieżąco, wchodząc w interakcje z klientami.

    Pozycjonowanie stron internetowych Bielsko-Biała krok po kroku

    Zasady działania związane z pozycjonowaniem stron różnią się w zależności, czy są prowadzone dla małego sklepu lokalnego, czy dla dużego gracza rynkowego. Zawsze jednak proces powinien obejmować te same punkty, które zostaną dostosowane do wielkości marki, specyfiki jej działania, branży, potrzeb.

    Pierwszym krokiem jest rozpoznanie rynku i analiza. Ma to na celu przygotowanie listy fraz kluczowych oraz fraz tzw. długiego ogona, które potem będą wykorzystywane w tworzeniu treści i SEO. Wybierając je, należy uwzględnić cel, jaki ma przynieść pozycjonowanie stron Bielsko-Biała, działania konkurencji, obszar prowadzenia działań. Kolejny etap to optymalizacja witryny zgodnie z wytycznymi algorytmów. Do tych działań należy podejść bardzo skrupulatnie, ponieważ będzie to przekładało się na osiągane efekty. Działania optymalizacyjne powinny obejmować nie tylko wskazanie i naprawianie usterek, ale i zbudowanie całej strategii SEO. Ta jest realizowana w następnym kroku i polega przede wszystkim na rozbudowie treści na stronie. W witrynie powinien pojawić się unikalny, dobry jakościowo oraz przydatny internautom content. W ostatnim etapie przychodzi czas na pozyskiwanie linków ze stron www, blogów serwisów, mediów społecznościowych, forów, grup dyskusyjnych.

    Jakich błędów w SEO unikać?

    Pozycjonowanie stron Bielsko-Biała to skomplikowana i niezwykle delikatna materia. Chcąc wdrożyć standardy Quality Rather Guidelines lub nowe trendy z zakresu SEO, bardzo łatwo popełnić błąd, który może przynieść negatywne konsekwencje w postaci blokady, kar i filtrów. Błędy, które można popełnić, powodować mogą też brak wymiernych efektów działań czy utratę wcześniej już osiągniętej pozycji. Do tych najczęściej popełnianych zalicza się:

    • rezygnowanie z SEO po kilku tygodniach czy miesiącach działań – osiągnięcie w wyszukiwarce dobrych pozycji jest procesem długotrwałym; kilka pierwszych tygodni, a nawet miesięcy może nie przynieść widocznych efektów – na te bowiem trzeba zaczekać, nawet pół roku; szybkie zniechęcenie się sprawi, że zainwestowany czas i pieniądze nie zwrócą się, a strona nadal nie będzie widoczna dla Internautów; aby nie popełniać tego błędu, należy uzbroić się w cierpliwość i postawić na długodystansową strategię optymalizacji witryny;
    • sięganie po zbyt ogólne frazy kluczowe lub te niedopasowane do rodzaju działalności, grupy docelowej – sprawią one, że stronę nie tylko będzie trudno wypozycjonować, ale też trafiać będą na nią osoby, które nie są zainteresowane danym produktem/usługą; warto więc zawęzić frazę kluczową np. zamiast „sukienki” postawić na słowo „sukienki dla druhen”; w doborze fraz kluczowych dla strony najlepiej postawić na dokładną analitykę i prześledzenie zapytań, jakie Google zadają internauci, zainteresowani danymi usługami/produktami;
    • zapominanie o pozycjonowaniu lokalnym – każda firma działa na, jakimś obszarze – nawet sklepy internetowe nie są zlokalizowane w próżni; SEO lokalne daje możliwość dotarcia do szerszego grona potencjalnych klientów znajdujących się najbliżej firmy; jego zaletą jest mniejsza konkurencja oraz szybciej widoczne efekty; przykładowo pozycjonowanie lokalne w Bielsku-Białej dla warzywniaka przyniesie o wiele więcej korzyści niż SEO działania skierowane dla całej polski, warto zwrócić uwagę na dodawanie do frazy kluczowej nazwę miejsca, na które chcemy się pozycjonować, na przykład „warzywniak Bielsko-Biała”; SEO lokalne to także szereg korzyści dla sklepów internetowych związanych np. z oszczędnościami w dostawie czy zwrotach;
    • kanibalizacja słów kluczowych, czyli optymalizowanie tego samego słowa kluczowego na różne adresy URL; sprawia to, że roboty nie umieją trafnie określić strony docelowej przypisanej do konkretnego słowa, a przez to nie będą go dobrze indeksować i pokazywać w wyszukiwarce;
    • optymalizacja contentu na słowa kluczowe niedopasowane do tematu i odbiorcy – błąd ten polega na tym, że użyte frazy nie są powiązane z treścią artykułu;
    • brak optymalizacji meta tagów, czyli nieuzupełnienie meta title i meta description, które są widoczne dla użytkowników (i zachęcają ich do odwiedzenia strony), a także dla algorytmów; metadane powinny być uzupełnione dla każdej podstrony, napisane językiem korzyści i zawierać wezwanie do działania; należy unikać sytuacji, kiedy to meta dane są uzupełniane automatycznie dla całej witryny;
    • brak optymalizacji zdjęć – każde zdjęcie, infografika czy video znajdujące się na stronie powinno zawierać opis alternatywny; jest on potrzebny, ponieważ algorytm nie czyta obrazów i nie wie, co się na nich znajduje, opis alternatywny ma go o tym informować;
    • przeoptymalizowanie – często więcej wydaje się lepiej – tak jednak nie jest w przypadku pozycjonowania; użycie na stronie zbyt dużej liczby słów kluczowych, nagłówków H2, za długie meta tytuły, nieodmienianie fraz kluczowych powoduje przeoptymalizowanie strony, a to jest pierwszym krokiem do uznania jej przez Google za witrynę SPAM-erską;
    • tworzenie subdomen do celów SEO;
    • częste zmiany adresów URL podstron – aby roboty mogły zaczytać daną podstronę i uznać ją za wartościową ta musi sobie na to „zasłużyć”’; w tym duże znaczenie ma czas – im starsza witryna, tym większy autorytet jest jej przypisywany; częste zmiany adresów URL powodują, że roboty będą ją za każdym razem traktować jako coś nowego – jeszcze niegodnego zaufania, polecenia i wyświetlania na pierwszej stronie wyników; w wielu przypadkach może się okazać, że rozwiązaniem nie będzie nawet stworzenie przekierowań 301, dlatego najlepiej jest nie zmieniać adresów URL strony, o ile nie jest to absolutnie konieczne lub nie chce się przeprowadzić aktualizacji całego serwisu;
    • brak analizy – wielu przedsiębiorców nie wie, czy pozycjonowanie sklepu w Bielsku-Białej jest opłacalne i w jakim stopniu; dzieje się tak dlatego, że nie analizuje postępów; aby mieć pewność, że budżet jest dobrze wykorzystywany, należy regularnie sprawdzać, czy następuje wzrost pozycji na wybrane frazy kluczowe oraz czy generują one oczekiwany ruch; do analityki najczęściej wykorzystuje się Google Analytics i Google Search Console, które m.in. wskazują ruch i wysoki współczynnik konwersji pochodzącej z organicznych wyników wyszukiwania czy frazy/zapytania odwiedzających.

    Kto pozycjonuje strony internetowe? – skuteczna agencja SEO

    Kto pozycjonuje strony internetowe? – skuteczna agencja SEO

    Firmy, które chcą pozycjonować swoje strony w lokalnych wynikach wyszukiwania w Bielsku-Białej stają przed dylematem komu powierzyć to zadanie. Możliwych dróg jest kilka, a każda z nich ma swoje wady i zalety. Chcąc sprawnie osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, przedsiębiorcy decydują się na współpracę z zewnętrznymi agencjami takimi jak Grupa ICEA. Decydując się na współpracę z profesjonalistami, zyskuje się pewność, że działania pozycjonerskie będą prowadzone wielotorowo i kompleksowo, co pozwoli na rozwój Twojej firmy.

    Rozwiń

    Agencja SEO troszczy się zarówno o działania takie jak optymalizacja witryny, jak i podejmuje wiele czynności poza nią. Co więcej, na podstawie wykonanego audytu przygotowuje też najlepszą strategię działania. Znacznie odciąża to firmę i nie wymaga od niej zaangażowania w specjalistyczne działania, w których zakresie może nie posiadać wiedzy.

    Agencja SEO, taka jak grupa ICEA prowadzić może zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i ogólnopolskie dla różnych branż i na różne frazy. Sprawne osiąganie przez nią wysokich wyników wynikają z tego, że nad SEO firmy pracuje cały sztab specjalistów m.in. od SEO, programista, copywriter, account manager. Posiadają oni ekspercką wiedzę m.in. na temat działania algorytmów, a także najnowszych trendów i zmian w wyszukiwarkach.

    Firmy chcące osiągnąć wysokie pozycje w rankingu mogą też skorzystać z pomocy freelancera, który zazwyczaj prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. To rozwiązanie wiąże się z niższymi kosztami w porównaniu do agencji, ale często przekłada się to na sprawność działania i osiągane efekty. W przypadku, gdy jedna osoba musi zająć się wszystkimi elementami pozycjonowania, mogą one być wykonane niedokładnie lub na niższym poziomie. Zdarzyć się może, że zostaną podzlecone i przedsiębiorca nie będzie miał kontroli, kto je wykonuje.

    Przedsiębiorca może także samodzielnie zająć się SEO swojej strony. Oznacza to jednak bardzo dużo pracy i konieczność dokształcania się w tym temacie. Brak doświadczenia może spowodować popełnianie poważnych błędów, które za skutkują karami od Google, a także wyższymi kosztami związanymi z prowadzeniem nieefektywnych działań. Samodzielne pozycjonowanie często się nie opłaca, szczególnie jeśli firma nie zatrudnia na etacie specjalisty SEO.

    Zakres prac wykonywanych przez agencje SEO

    Usługi SEO świadczone przez agencje są bardzo szerokie. Zaczynają się od audytów stron, które wykonywane są już na starcie i mają wskazać, co trzeba zmienić/poprawić i jak to zrobić, a kończąc na kompleksowym długotrwałym pozycjonowaniu. Firmy SEO w Bielsku-Białej zająć mogą się też:

    • opracowywaniem listy słów kluczowych zarówno tych podstawowych, jak i wchodzących w skład tzw. długiego ogona,
    • przebudową lub budową stron www,
    • optymalizacją,
    • audytem profilu linków (ma on na celu wykrycie czy linki przychodzące są wartościowe i faktycznie wspierają proces pozycjonowania),
    • tworzeniem contentu,
    • pozyskiwaniem linkowania zewnętrznego,
    • monitorowaniem pozycji strony.

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron Bielsko-Biała?

    Google nie pobiera od firm żadnych opłat za SEO. Sama obecność w wyszukiwarce jest bezpłatna, strony indeksowane są za darmo. Jednak pojawianie się w wyszukiwarce to za mało. Większość Internautów szukając informacji, przegląda pierwsze 10 wyników wyszukiwania, czyli pierwszą stronę w wyszukiwarce. Bez pozycjonowania stron internetowych nie ma możliwości trafienia na nią, a przez to traci się klientów. To dlatego warto podjąć działania zwiększające widoczność strony. Za te należy zapłacić albo własnym czasem, albo opłaceniem specjalistów. Trudno określić dokładnie, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych, ponieważ wynagrodzenie agencji SEO uzależnione jest od wielu czynników. Wśród tych najważniejszych znajduje się

    • aktualny stan strony i zakres prac optymalizacyjnych, który trzeba na niej wykonać; im gorsza jakość witryny i bardziej czasochłonne, skomplikowane działania, tym cena za pozycjonowanie strony internetowej Bielsko-Biała będzie wyższa;
    • oczekiwane cele i zakres działań; zazwyczaj to na terenie całej Polski czy zagraniczne jest droższe niż wprowadzenie SEO lokalnego; jest to wynikiem tego, że działania nakierowane na ogólne frazy wymagają więcej pracy ze strony agencji interaktywnej;
    • czas, przez jaki strona ma być pozycjonowana oraz czasookres, w jakim chce się osiągnąć pierwsze widoczne efekty – większość agencji SEO może zaproponować atrakcyjne abonamenty dla firm, które decydują się na dłuższą współpracę; należy również pamiętać, że oczekując ekspresowych efektów, trzeba liczyć się z wyższymi kosztami; na nie składa się nie tylko wynagrodzenie agencji, ale także koszty zdobywania wartościowych linków na serwisach zewnętrznych;
    • branża firmy i jej konkurencyjność – pozycjonowanie lokalne Bielsko-Biała przedsiębiorstw działających w popularnych branżach, gdzie jest duża konkurencja, jest trudniejsze, a przez to kosztowniejsze; może się jednak zdarzyć, że koszty działań SEO będą wysokie przy niszowym obszarze działania; wpływać na to będzie np. wysoki koszt pozyskania contentu.

    Kiedy pojawiają się efekty pozycjonowania?

    Podobnie jak w przypadku ceny również czas pojawiania się efektów pozycjonowania stron w Bielsku-Białej, jest uzależniony od wielu czynników. Według badania Ahrefsod od zaindeksowania strony do osiągnięcia Top 10 mija średnio 12 miesięcy. Czas ten może być jednak dłuższy w przypadku domen o niskim Domain Rank.

    Najnowsze trendy w SEO i pozycjonowaniu Bielsko-Biała

    Najnowsze trendy w SEO i pozycjonowaniu Bielsko-Biała

    Trendy w zakresie pozycjonowania w Bielsku-Białej na przestrzeni lat znacząco się zmieniły. Dziś żadna profesjonalna agencja interaktywna nie opiera SEO swoich klientów na algorytmie PankRank. Budując strategię obecności w sieci, sięga po obecnie obowiązujące algorytmy, co więcej zawsze trzyma rękę na pulsie i monitoruje nadchodzące zmiany. Tych na pewno nie zabraknie w przyszłym roku. Jakie one będą? Dokładne zmiany w algorytmach nie są podawane do publicznej wiadomości, jednak ogólne informacje już teraz przeciekają do opinii publicznej. Trendy, za którymi będzie podążać pozycjonowanie i SEO w nadchodzących latach kształtują się następująco.

    Rozwiń

    Jeszcze większy nacisk na jakość treści. Algorytmy już od dawna analizują nie tylko ilość treści w witrynach internetowych, ale i jej jakość. Wysoko oceniany jest content, który zawiera wiedzę, merytorykę, odwołuje się do autorytetu, odpowiada na najczęściej zadawane pytania Internautów, jest wiarygodny. W nadchodzącym roku użyteczne treści będą jeszcze oceniane wyżej. Warto więc już teraz zbudować strategię content marketingu, która skierowana będzie nie tylko na maksymalne wykorzystanie słów kluczowych.

    Dostosowanie contentu do wyszukiwania głosowego. Udogodnienie, jakim jest wyszukiwanie głosowe, jest coraz częściej wykorzystywane. Statystyki pokazują, że w 2020 roku z pomocy takich wyszukiwarek głosowych jak Siri, Alexy czy Asystenta Google skorzystało ponad 120 mln osób. Jako największe zalety voice search wskazują oni szybkość i łatwość stosowania nowej technologii. Podążając za tym trendem, Google w swojej wyszukiwarce wprowadził już teraz wiele zmian. Do tych najważniejszych należy zastosowanie narzędzia do wyszukiwania głosowego, które obsługuje ponad 100 języków, w przypadku angielskiego Google rozpoznaje 95% zapytań. Do większego zainteresowania tą formą wyszukiwania i zdobywania informacji muszą też przygotować się firmy. Przyszły rok w pozycjonowaniu stron internetowych upłynie więc pod znakiem tworzenia treści konwersacyjnych. Ich mianem określa się treść bez formalnej struktury i uboższą w słowa kluczowe, za to bazujące na słownictwie potocznym i pytaniach, które pojawiają się w języku mówionym. Treści tworzone pod voice search powinny bazować głównie na frazach long tail.

    Przystosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Z roku na rok użytkowników Internetu przybywa. Sieć staje się nie tylko miejscem szukania rozrywki i zabawy, ale także pracy i szukania informacji. Internet dla wielu osób do tej pory wykluczonych jest oknem na świat i możliwością podjęcia zatrudnienia. Aby jednak mogli z niego w 100% korzystać, strony powinny być dostosowane do ich potrzeb. Jednym z trendów będzie więc wdrożenie na stronie rozwiązań przyjaznych osobom z wadami wzroku, słuchu lub innymi problemami. Podstawowe zmiany, jakie należy wprowadzić to: korekt kontrastu, dodanie napisów podświetlenie linków, zwiększenie czcionki, zatrzymanie animacji, wyrównanie tekstu z pełną listą udogodnień można zapoznać się w dokumencie WCAG.

    Poprawienie aspektów technicznych. Nowe trendy w pozycjonowaniu nie zapominają o aspektach technicznych strony. Nacisk na nie będzie jeszcze większy, a to oznacza, że przeanalizować i ewentualnie poprawiać będzie trzeba takie kwestie jak strukturę URL, HTTPS, brakujące adresy, mapy witryny, błędy 500, 502, 503.

    Przyspieszenie czasu ładowania strony. Jednym z aspektów technicznych, który warto omówić osobno, jest czas ładowania strony. Trendy wskazują, że będzie to jeden z głównych czynników branych pod uwagę. Booty dokładnie będą go analizować zarówno w przypadku tradycyjnych wersji witryny, jak i responsywnych.

    Polubienie się z SXO. Połączenie UX i SEO to jeden z najgorętszych trendów w pozycjonowaniu. Google podkreśla, że strona, aby znaleźć się w TOP 10, musi być nie tylko widoczna, ale i łatwa w obsłudze, w poruszaniu się po niej i przyjemna w odbiorze.

    Niezapominanie o responsywności. O responsywnych, czyli dostosowanych do urządzeń mobilnych stronach www mówi się od dawna. Pierwsze powstały już w latach 10. XX wieku. Mimo że o responsywności powiedziano już wszystko i wydawać by się mogło, że każdy przedsiębiorca zna zalety takiej witryny, to nadal wiele firm jej nie posiada. Tymczasem roboty najpierw zajmują się indeksacją wersji mobilnych witryn. W praktyce oznacza to więc, że bez niej nie jest możliwe osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce.

    Tworzenie contentu video. Bez contentu nie ma pozycjonowania. Ten najczęściej przybiera postać tekstów, ewentualnie obrazów, fotografii czy infografik. To właśnie te formy treści dominują w mediach społecznościowych, na blogach czy stronach www. Młode pokolenie o wiele bardziej jednak woli video. Google, chcąc się dostosować do nowych odbiorców, promuje strony, na których pojawia się filmowy content. Nie bez znaczenia na wyniki w wyszukiwarkach jest też fakt, że filmy wywołują o wiele większe zainteresowanie i zaangażowanie niż tradycyjny tekst czy grafika. Powoduje to zwiększenie liczby odwiedzających na stronie, udostępnień, komentarzy itp., co przekłada się na odczytanie witryny jako wartościowej i umieszczenie jej wyżej w rankingu wyszukiwarki. Chcąc więc zadbać o pozycjonowanie lokalne w Bielsku-Białej, należy do strategii content marketingu wpisać tworzenie video poradników, instrukcji, prezentacji produktów.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *