Poprawa pozycjonowania stron internetowych poprzez analizę konkurencji

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Poprawa pozycjonowania stron internetowych poprzez analizę konkurencji

StartupStockPhotos/pixabay.com

Konkurencja jest jednym z najistotniejszych elementów wpływających na funkcjonowanie świata biznesu. Pomimo tego, że rywalizacja jest pożądana wśród lokalnych gospodarek, każda firma w docelowym obszarze chce być liderem w swojej branży. Obserwowanie poczynań konkurentów, może faktycznie dostarczyć istotnych informacji, które pomogą Ci w rozwoju własnej marki. Poniżej opisano sposoby analizy konkurencji, dzięki którym możesz stać się od niej lepszy!

Analiza konkurencji kluczem do sukcesu

Jeśli Twoja firma dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki w strategii pozycjonowania stron internetowych, badanie konkurencji jest najlepszym narzędziem do wyznaczania celów i zrozumienia tego, które obszary działalności muszą zostać poprawione, aby ruch w witrynie uległ zwiększeniu. Analiza poczynań rywali jest bardzo ważna, ponieważ oprócz Ciebie istnieje kilku przeciwników, którzy lokują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Możesz wówczas skorzystać z praktyki analizy konkurencji, aby dowiedzieć się dlaczego konkurenci mają lepsze wyniki w wyszukiwarce, dlaczego i co możesz z tym zrobić.

Kim są Twoi rywale?

Pierwszym krokiem w procesie analizy konkurencji jest określenie, kim są Twoi najwięksi rywale. Podczas tworzenia listy kluczowych przeciwników, najlepiej skupić się na rynku lokalnym (miasto i sąsiednie obszary) oraz na firmach, które mają podobny do Twojego zakres działania. Agencja SEO może pomóc w rozpoznaniu konkurentów online za pomocą specjalistycznych narzędzi, takich jak SEMrush. Właścicieli firm często zaskakuje fakt, że ich prawdziwą konkurencją jest marka, której nigdy by o to nie podejrzewali!

Komfort użytkowania

Wrażenie, jakie na użytkowniku robi Twoja strona, jest tym co odstraszy lub przyciągnie go do Twojej marki. Ostatnio Google położył nacisk na znaczenie tego aspektu, koncentrując się na szybkości ładowania strony, łatwości korzystania z witryny na urządzeniach mobilnych oraz intuicyjności wyszukiwarki.

Zestawienie funkcjonalności Twojej witryny z konkurencyjną stroną pomoże Ci określić, w jaki sposób rywalizujesz z marką, która zajmuje wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wyciągniesz wnioski, które ułatwią Ci naprawienie błędów i dalszy rozwój w zamierzonym kierunku. Poprzez analizę poczynań konkurencyjnej strony, zainteresujesz się odpowiedziami na pytania, które są istotne dla Twoich odbiorców:

  • Jak szybko ładują się strony konkurencji?
  • Jak wygląda ich witryna?
  • Jaki styl mają ich treści?
  • Jak angażują swoich odbiorców?


Źródło: Yan Krukov/pexels.com

Pamiętaj, że wysiłek, jaki włożysz w tworzenie treści dla swojej marki, będzie skutkował tym, że użytkownicy spędzą więcej czasu w Twojej witrynie, co przekształci ich w potencjalnych klientów. Zadbaj o tworzenie treści zgodnie z algorytmami Google, systematycznie uzupełniaj swoją wiedzę i poszerzaj zakres swojej działalności w związku z poprawą pozycjonowania oraz postępuj zgodnie z trendami projektowania stron internetowych, a Twoja marka sukcesywnie zbliżać się będzie do osiągnięcia wyznaczonych celów.

Istota słów kluczowych w pozycjonowaniu stron

Wgląd w funkcjonowanie realnej konkurencji jest jednym z najważniejszych aspektów lokalnego SEO, ponieważ pomaga uświadomić sobie, w jakich obszarach strona nie ma potrzebuje optymalizacji i jak możesz uwzględnić słowa kluczowe, tak aby Twoje wpisy docierały do większej liczby użytkowników. Jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek działań skierowanych na optymalizację treści, musisz dokładnie określić zbiór fundamentalnych branżowych fraz, które pozwolą Ci pokonać konkurencję w rankingu wyników wyszukiwania. Właściwe dobranie kluczowych słów jest podstawowym aspektem działań mających na celu dobrą reklamę firmy w Internecie. Przeprowadzenie tych badań nie tylko uświadomi Ci, jak złożonym procesem jest droga do stania się liderem w sieci, ale także pozwoli Ci poznać pierwszorzędne wyrażenia, które mogą okazać się pożądane w Twojej branży.

Sens popularnych treści

Treść jest i zawsze będzie najważniejszym elementem stron internetowych. Stworzenie nowatorskich i niepowtarzalnych pomysłów to nierzadko twardy orzech do zgryzienia, ale są one niezbędne, jeśli chcesz dobrze pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google. Podczas analizy konkurencyjnych witryn zwróć uwagę na to, jakie tematy poruszają i jak reagują na nie odbiorcy. Wykorzystywanie słów kluczowych, uwzględnianie popularnych tematów i pisanie o nich w niepowtarzalny sposób sprawi, że konsumenci będą zainteresowani publikowanymi treściami, a Ty poprawisz swoją pozycję w sieci. Treść wpisów nie jest jedynym obszarem, który musisz zbadać. Podczas analizy zwróć uwagę na ogólny sposób kreacji strony, różnice między działaniem Twoim a Twojego konkurenta oraz reakcję odbiorców na jego treści. Zastanów się również nad tym, co oponent mógłby poprawić w sposobie prowadzenia swojej marki. Być może Tobie także by to pomogło. Dobrze zaprezentowana, wartościowa i oryginalna treść to jeden z najprostszych sposobów na wzmocnienie swojej pozycji w wyszukiwarce, a co za tym idzie, pozyskanie nowych odbiorców i wygenerowanie zysków. Stań się widoczny dla potencjalnych klientów! W tym celu niezwłocznie zacznij działać w kierunku poprawy swoich treści. Rozwijaj pomysły konkurencji, w oryginalny sposób używaj słów kluczowych i dbaj o jakość swoich publikacji.

Pozyskanie odbiorców dzięki konkurencji - jak to możliwe?

Działalność w internecie to w obecnych czasach bardzo konkurencyjny świat, a jako jego uczestnik, powinieneś zwrócić uwagę na swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania. Okazać się to może kluczem do sukcesu! Od sposobu użycia popularnych słów kluczowych po doświadczenia użytkowników konkurencyjnych witryn – wszystkie te działania analizujące konkurencję mogą dostarczyć Ci istotnych informacji na temat wielu możliwych sposobów polepszenia wyników swoich stron internetowych. Dzięki temu łatwiej zauważysz możliwe do wprowadzenia zmiany i skutecznie pozyskasz nowych odbiorców. Niestety, wszystkie te zabiegi są niezwykle czasochłonne i wymagają niemałego zaangażowania. Jeśli okaże się, że potrzebujesz pomocy w podejmowaniu owocnych działań optymalizacyjnych, możesz zwrócić się do nas. Razem dołożymy wszelkich starań, aby wzmocnić pozycję Twoich stron i ”uczynić Cię widzialnym” w Internecie.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *