Popraw SEO swojej firmy, dzięki recenzjom!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Popraw SEO swojej firmy, dzięki recenzjom!

fauxels / pexels.com

Z pewnością wiesz, że opinie klientów odgrywają obecnie bardzo dużą rolę w świecie SEO. Niezależnie od tego, jak fantastyczne są Twoje usługi i jak autentyczne mogą być Twoje wiadomości oraz, co ty sam masz do powiedzenia.

Google dzięki recenzjom rozpoznaje wartość danej strony. Wtedy algorytm wie, czy Twoja strona jest wiarygodna i czy nadaje się, żeby pokazać ją w wynikach wyszukiwania. Wtedy rozpoczyna się Twój wyścig o pierwsze miejsca!

W tym artykule omówimy niektóre ze skutecznych technik uzyskania pozytywnych i wiarygodnych opinii, które możesz wprowadzić do swoich działań marketingowych.

Czy recenzje klientów są naprawdę opłacalne?

Musisz wiedzieć, że obecnie osoby przed zakupem konkretnego produktu sprawdzają opinie w Internecie na temat danej marki. Nikt nie lubi kupować w ciemno i nie wiedzieć, co go czeka. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o pozytywne recenzje na Twoim profilu. Okazuje się, że w rzeczywistości, zanim klienci poczują się bezpiecznie w podjęciu decyzji, czytają co najmniej 10 recenzji.

Pamiętaj, że Google nagradza firmy wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania, jeżeli recenzje będą dodawane na bieżąco. Są one bardzo ważnym czynnikiem rankingowym dla Google’a. Pozytywne recenzje Twojej firmy działają jak bezpłatne reklamy Google, dlatego zadbaj o to, żeby je mieć.

Pamiętaj, że prosząc o recenzje odbiorców, musisz przestrzegać pewnych warunków narzuconych od Google i nie możesz być zbyt nachalny, ponieważ klienci tego nie lubią. Nie należy oferować żadnej rekompensaty za pozytywną recenzję i prosić klientów, aby szczerze powiedzieli, czy mieli pozytywne, czy negatywne odczucia.

Techniki, dzięki którym uzyskasz pozytywne recenzje

1. Zapytaj o wystawienie opinii

Musisz wiedzieć, że odbiorcy uwielbiają być zachęcani do wystawiania opinii, rzadko kiedy zrobią to sami z siebie. Google nie toleruje tylko opłat za wystawianie pozytywnych recenzji, ale wszystkie inne taktyki są dozwolone! Fajną opcją może okazać się wysyłanie maili, po zakończonej transakcji. Wtedy możesz zapytać klienta, jak korzysta mu się z produktu i czy jest zadowolony z kupna. Pytaj i próbuj, może akurat się uda zdobyć pozytywną opinię!

2. Dodaj opinie użytkowników do swojej strony WWW

Musisz wiedzieć, że strona powinna zawierać zarówno wezwanie do napisania recenzji, jak i już istniejące recenzje, ponieważ one inspirują potencjalnych przyszłych klientów, ale także zapewniają innym dodatkową motywację do pozostawienia recenzji na stronie.

Możesz skorzystać z konkretnych widgetów, które powodują wyświetlanie się recenzji na głównej stronie witryny, do tego może przydać Ci się narzędzie WordPress.

Możesz zamieścić zrzuty ekranu z recenzjami, ale jednak lepiej wyglądają one w formie tekstowej. Pamiętaj, że większość recenzji jest bogata w słowa kluczowe, więc umieszczenie ich w witrynie w taki sposób, aby mogły zostać „przeczytane” przez roboty Google, stanowi idealną strategię SEO dla firm.

3. Dodawaj karty zachęcające do wysłanych produktów

Jest to świetny sposób, aby zachęcić klientów do reakcji na produkt. Czują się wtedy bardziej zaopiekowani, że ktoś o nich pomyślał. Możesz na jednej stronie napisać, coś miłego, a na odwrocie, czy pozostawią opinię na Twoim profilu Google.

Możesz również zamieścić kod QR na stronie, jak i na karcie dołączonej do zamówienia. Taki sposób w obecnych czasach znacznie ułatwia wystawianie opinii firmom, a jak wiesz, użytkownicy nie lubią się przemęczać.

Często klienci wystawiają opinię od razu za pomocą tej metody, ponieważ ich zachwyt z jakości produktów i włożonej pracy w paczkę jest jeszcze większy.

4. Wykorzystaj kampanię mailingową!

Jest to kolejny skuteczny sposób na uzyskanie większej liczby recenzji od odbiorców, czy to poprzez spersonalizowane wiadomości, czy też większą ogólną kampanię.

Nie próbuj oszukiwać i zmuszać klientów do wystawienia opinii, tylko bądź sobą i napisz prawdę. Jeśli poprosisz ich o zrobienie czegoś, co pomoże innym dokonać lepszych wyborów, to nie stanie się nic złego!

Prawdopodobnie otrzymasz pozytywne odpowiedzi na swoją prośbę, o ile masz grono zadowolonych klientów!

5. Zbadaj swoich odbiorców poprzez ankiety

Czasami wystarczy rozesłać małe ankiety i przeprowadzić badanie zadowolenia klientów. To bardzo ułatwia późniejszą sprawę rozsyłania maili o pozostawieniu recenzji. Takie badanie możesz już przeprowadzać na etapie dokonania zakupów, kiedy klient opłaci już swoje zamówienie, dowiesz się wtedy, czy jest zadowolony z przebiegu samego procesu.

Źródło: Marc Mueller / pexels.com

6. Reaguj na każdą recenzję!

Musisz pamiętać, aby reagować na wszystkie pozostawione przez Twoich klientów recenzje, nawet te negatywne. Odbiorcy sprawdzają, jak odnosisz się do innych, a oni chcą być potraktowani w taki sam miły sposób. Jeśli zauważą, że odnosisz się nie miło do klienta, to zrezygnują z zakupu w Twojej firmie.

Jeśli zaczniesz odpowiadać na opinie, to dajesz do zrozumienia nowym potencjalnym recenzentom, że jest dla Ciebie ważny każdy głos i że warto poświęcić czas na napisanie opinii. Zawsze reaguj terminowo i z szacunkiem! Jeśli zobaczysz negatywną recenzję, to spróbuj rozwiązać problem, a negatywna opinia może zmienić się w pozytywną.

7. Nawyki są dobre

Zapamiętaj, że klienci uważają, że recenzje wystawione przez nieznajomych w Internecie są tak samo ważne, jak opinie najbliższych przyjaciół, czy rodziny. Dlatego postaraj się wykorzystać to na swoją korzyść i wyrób nawyk proszenia klientów o sprawdzenie Twojej firmy i opinii w Google. Prawdopodobnie będzie pojawiać się wtedy jeszcze więcej recenzji, a inni będą na to zwracać uwagę. Twoja pozycja w rankingu wyników wyszukiwania znacznie zacznie rosnąć wraz z wiarygodnością i przychodami z Twojego sklepu.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jak możesz zachęcić swoich klientów do wystawienia recenzji. Techniki te są bardzo pomocne, zwłaszcza na początku drogi z prowadzeniem działalności online.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO z nami! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *