Podstępne techniki SEO – dlaczego warto ich unikać?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Aktualności
Podstępne techniki SEO – dlaczego warto ich unikać?

RODNAE Productions / pexels.com

Wykorzystywanie technik optymalizacyjnych, których celem jest manipulowanie rankingiem Google i oszukiwanie algorytmu nie tylko nie przynosi pożądanych efektów, ale może też może narazić witrynę na poważną karę od wyszukiwarki i spowodować spory spadek pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Warto dodać, że istnieją przypadki, kiedy strona w wyniku stosowania niedozwolonych praktyk SEO traciła ponad 25% widoczności w sieci. Pokazuje to, jak poważnie Google traktuje swoje wytyczne i jaką wagę przykłada do prezentowania użytkownikom jak najlepszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.

Aby zatem uniknąć ryzyka spadków w rankingu lub utraty dobrego wizerunku w wyszukiwarce, warto poznać kilka najważniejszych technik black hat SEO, których wykorzystanie jest surowo zabronione przez wyszukiwarki. Oto praktyki, które powinieneś omijać szerokim łukiem.

Niska jakość łączy i płatne linki zwrotne

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest sieć linków zwrotnych. Wyszukiwarka analizuje bowiem jakość poszczególnych łączy i uwzględnia ten aspekt podczas budowania rankingu SERP.

Warto zaznaczyć, że linki są jednym z najczęściej manipulowanych elementów w wyszukiwarce, w wyniku czego Google surowo karze wszelkie próby oszustwa w tym aspekcie.

Od początku istnienia wyszukiwarki, Google stale udoskonalał swój algorytm i sposób analizy wartości linków. Po wprowadzeniu modyfikacji „Pingwin” powszechne stało się nakładanie kar na witryny dopuszczające się podstępnych zagrań, takich jak kupowanie łączy czy umieszczanie linków w katalogach. Tego typu praktyki są od tego czasu nie tylko nieskuteczne, ale mogą również bardzo niekorzystnie wpłynąć na wizerunek marki w sieci i pozbawić ją szansy na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Umiejętnie tworząc swój profil linków i angażując się tylko w dozwolone praktyki optymalizacyjne, możesz łatwo uniknąć tego typu kar.

Upychanie słów kluczowych

Podczas indeksowania witryny Google dokładnie analizuje liczbę i gęstość słów kluczowych zawartych w treści. Jeszcze kilka lat temu przepełnianie zawartości wieloma popularnymi frazami przynosiło pożądane efekty. Dziś jest to jednak zupełnie nieskuteczne i może prowadzić do wielu surowych kar.

Niemniej jednak umieszczanie umiejętnie dobranych słów kluczowych w różnych obszarach treści, takich jak nagłówek czy tytuł strony, jest bardzo ważną częścią każdej strategii SEO. Nie warto jednak nadużywać tej techniki, gdyż z pewnością przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego.

Gdy kluczowe frazy są wielokrotnie powtarzane w treści, Google uznaje taką witrynę za spam i pomija ją podczas budowania rankingu SERP. Uznawane jest to bowiem za próbę oszukania algorytmu, co, z punktu widzenia wyszukiwarki, zasługuje na surową karę.

Maskowanie

Maskowanie to zestaw kilku podstępnych technik, które polegają na udostępnianiu użytkownikom i wyszukiwarkom dwóch różnych wersji danej strony internetowej lub witryny.

Czasami sytuacja ta wynika z błędu twórcy i nie ma z reguły negatywnego wpływu na ranking, o ile zostanie szybko naprawiona. W większości przypadków jest to jednak praktyka stosowana w celu oszukania algorytmu wyszukiwarki. Na szczęście Google dysponuje wieloma różnorodnymi funkcjami, dzięki którym wykrycie tego typu zagrań jest bardzo łatwe.

Nie warto zatem stosować tej praktyki, gdyż wykryta przez wyszukiwarkę, może w konsekwencji okazać się przyczyną utraty dobrego wizerunku i spadku witryny w rankingu SERP.

Źródło: AlphaTradeZone / pexels.com

Zduplikowane treści

Internet jest ogromny. Nic więc dziwnego, że znaleźć tu można wiele powiązanych lub bardzo podobnych treści. Google to rozumie i nie wymierza z tego tytułu zbyt wielu kar. Jeśli jednak Twoja witryna zawiera wyłącznie elementy skopiowane z innego źródła, możesz spodziewać się bolesnych konsekwencji w postaci spadku pozycji strony w SERP.

Oryginalne treści dają możliwość pokazania zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom, że ​​masz do zaoferowania znacznie więcej niż konkurencyjne marki. Dzięki optymalizacji i unikalnej zawartości jesteś również w stanie dokładnie przedstawić misję swojej firmy i dotrzeć do konsumentów, którzy są faktycznie zainteresowani jej ofertą.

Podsumowanie

Podstępne techniki black hat SEO istniały od zawsze. Ciekawym jest jednak fakt, iż wiele z nich przynosiło ówcześnie dość satysfakcjonujące efekty. Google stale ulepsza jednak swoje algorytmy, wobec czego próby manipulowania rankingiem nie są dziś skuteczne, a co więcej, mogą przysporzyć wielu poważnych problemów.

Najważniejszym celem Google jest bowiem prezentowanie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania, które stanowią odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania. Jest to przyczyna, dla której wyszukiwarka tak poważnie traktuje swoje wytyczne i dokładnie analizuje każdy element witryny, aby upewnić się, że warto przedstawić ją szerszej publiczności.

Wynika z tego stale rosnąca popularność optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Tylko najwyższej jakości strony internetowe mają bowiem szansę na ulokowanie się na szczycie SERP. Warto zatem wdrożyć do swojej strategii zestaw skutecznych technik SEO, unikając jednocześnie podstępnych praktyk black hat SEO. Umiejętnie opracowany plan marketingowy okazać się bowiem może kluczem do sukcesu każdego biznesu online.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6