Optymalizacja strony wielu lokalizacji – 8 najlepszych wskazówek

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Optymalizacja strony wielu lokalizacji – 8 najlepszych wskazówek

Andrea Piacquadio / pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest jednym z najważniejszych aspektów tworzenia internetowych treści. Kampania SEO dla wielu lokalizacji może być jednak niezwykle przytłaczająca, jeśli nie opracujesz odpowiedniego planowania. Podobnie jak w przypadku każdej innej formy marketingowej, decyzja dotycząca tego, od czego zacząć, może być jednym z najtrudniejszych kroków w całym tym procesie. Istnieje jednak kilka skutecznych wskazówek, które pozwolą Ci pokonać wszelkie przeciwności i dobrze zoptymalizować stronę posiadającą wiele lokalizacji.

Od czego zacząć

Najbardziej zniechęcającym krokiem każdego nowego doświadczenia jest podjęcie pierwszych działań. Dotyczy to również optymalizacji treści. Poniższe wskazówki to świetny sposób na rozpoczęcie badań i opracowanie strategii.

  1. Nie porywaj się z motyką na Słońce

Pamiętaj, nie od razu Rzym zbudowano. Nie możesz przystąpić do pisania jakichkolwiek treści, jeśli nie przeprowadziłeś odpowiednich badań i nie zebrałeś wystarczającej ilości informacji. Przyjdzie na to czas później.

  1. Zbadaj swój obszar

Jeśli zdecydujesz się na działanie w wielu lokalizacjach, musisz dokładnie poznać ich środowisko. Na początku dokładnie zbadaj więc swoją branżę, zdefiniuj swoich rywali i prześledź ich działania. Dzięki temu poznasz najlepsze środki osiągania celów i ustalisz, czego należy unikać, gdyż nie trafia w gusta odbiorców. To bardzo ważny krok, którego nie należy pomijać.

W ramach tych działań musisz również ustalić swoje cele, aby dobrać odpowiednią strategię, która pozwoli Ci je osiągnąć.

  1. Zaprojektuj swoją witrynę

Jeśli planujesz kierować reklamy na wiele lokalizacji będziesz potrzebować innej strony dla każdej z nich. Jeśli spróbujesz umieścić je jednak witrynie, Google i inne wyszukiwarki nie będą wiedziały, co zrobić z nadmiarem słów kluczowych i ostatecznie obniżą Twoją pozycję dla każdej lokalizacji.

Utwórz więc nową stronę docelową dla każdej z nich w możliwie najbardziej zorganizowany sposób. Pamiętaj, że roboty Google oceniają Twoją witrynę na podstawie jej mapy, dlatego nie zapomnij o tym elemencie.

Źródło: Vlada Karpovich / pexels.com

Przejdź do tworzenia treści

Po zbudowaniu odpowiedniej struktury witryny i stworzeniu map wszystkich stron nadszedł czas, aby wypełnić je wysokiej jakości treściami dopasowanymi do konkretnej lokalizacji i użytkowników. Poniższe wskazówki pomogą Ci znaleźć odpowiedni styl zawartości i podpowiedzą Ci, jak skutecznie wykorzystać słowa kluczowe.

  1. Znajdź słowa kluczowe

Powszechnie wiadomo, że słowa kluczowe są podstawą każdej kampanii SEO . Przeprowadzenie odpowiednich badań jest więc niezwykle istotne, gdyż pozwoli Ci określić frazy najczęściej poszukiwane przez użytkowników.

Terminy te powinny zostać połączone z odpowiednimi lokalizacjami. Na przykład “Pralnia chemiczna Poznań” i “Pralnia chemiczna Olsztyn” to dwa zupełnie różne zapytania, które powinny prowadzić do różnych stron docelowych.

  1. Uwzględnij najważniejsze informacje

Pamiętaj, że sukces nie zależy tylko od doboru właściwych słów kluczowych. Równie ważna jest bowiem wysokiej jakości treść, która wyczerpująco odpowie na konkretne pytania odbiorców i rozwiąże ich problemy.

Pamiętaj, że upychanie słów kluczowych to łatwa droga do spadku w rankingu wyszukiwarki i szybki sposób na odstraszenie potencjalnych klientów.

Najlepsze treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek są angażujące, pouczające i pokazują odwiedzającym, że jesteś ekspertem w swojej branży.

  1. Weź pod uwagę konkretną lokalizację

Pamiętaj, aby tworzyć treści bogate w informacje specyficzne dla lokalizacji każdej ze swoich stron. Jeśli próbujesz dotrzeć do osób poszukujących pralni chemicznych w Poznaniu i Olsztynie, musisz zbudować dwie różne, oryginalne strony, które przedstawią Twoje usługi, uwzględniając konkretne obszary, w których można z nich skorzystać. Oprócz treści musisz zoptymalizować także meta tagi, opisy, nagłówki i inne specyficzne elementy, które wskażą na konkretną lokalizację.

  1. Wykorzystaj Google Moja Firma

Oprócz tworzenia własnej witryny, korzystanie z narzędzi, takich jak Google Moja Firma, jest niezwykle ważne, gdyż pozwala Ci upewnić się, że działasz w wielu obszarach i maksymalnie wykorzystujesz swoje możliwości. Google Moja Firma umożliwi bowiem nowym użytkownikom zobaczyć Twoją lokalizację, opinie innych konsumentów, godziny otwarcia, informacje kontaktowe i link do Twojej głównej witryny. Dzięki temu w łatwy sposób pozyskasz nowych klientów i staniesz się popularną firmą w swojej branży.

  1. Monitoruj swoje wyniki

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek wymaga czasu, więc nie zniechęcaj się, jeśli nie osiągniesz zamierzonych celów po kilku tygodniach działań. Najlepsze rezultaty mogą być bowiem widoczne nawet po miesiącach, o ile nie latach sukcesywnie prowadzonej kampanii SEO. Regularnie śledź więc swoje wyniki, aby wiedzieć, co się sprawdza, a co nie przynosi żadnych efektów i wymaga poprawy. Pamiętaj, że najistotniejszym wskaźnikiem udanej strategii jest wysoki współczynnik konwersji, dlatego dbaj o swoich odbiorców, dostarczaj im wysokiej jakości treści i twórz swój nienaganny wizerunek, a osiągniesz niesamowite rezultaty. Zacznij już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.