Optymalizacja SEO off-site. Jak zadbać o widoczność strony w sieci?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Optymalizacja SEO off-site. Jak zadbać o widoczność strony w sieci?

Ivan Samkov / pexels.com

Prowadzenie strony internetowej wydaje się prostym zadaniem. Jeśli jednak zależy nam na wysokiej pozycji rankingowej, czeka nas wiele pracy. Zwłaszcza że liczba stron każdego dnia nieubłaganie rośnie, a wraz z nią konkurencja. Nieocenioną pomocą w tym temacie są techniki i strategie SEO, które pozwolą na uzyskanie długotrwałych efektów naszej pracy. Jeśli zadbałeś już o wnętrze swojej strony przy pomocy technicznego SEO on-site, czas wznieść się na kolejny poziom. Jak zatem zadbać o strukturę zewnętrzną?

SEO off-site – o co chodzi?

Z pewnością wiesz, że SEO (Search Engine Optimization) polega na podejmowaniu wszelkich działań mających na celu poprawienie widoczności strony w sieci oraz uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Składa się ono z dwóch etapów: działań w strukturze technicznej strony (on-page) oraz jej wypozycjonowaniu poza nią samą (off-page). W tym celu sięgamy do różnych dyscyplin, od informatyki, po marketing i promocję.

Zoptymalizowane działania poza stroną pozwalają na zwiększenie jej widoczności i wpływają pozytywnie na ruch organiczny oraz poszerzenie grupy odbiorców. W przypadku stron e-commerce, czyli sklepów internetowych, efektem może być wzrost konwersji oraz zysków. Ponadto celem tych działań jest stworzenie autorytatywnego oraz zaufanego wizerunku w sieci, tak aby strona była klikalna i udostępniana.

Najlepsze strategie działań off-site

Link building

Jedną z podstawowych technik jest pozyskiwanie linków zwrotnych. Chodzi o zbieranie wartościowych odnośników, które będą prowadzić do naszej witryny. Jak można się domyślić, im jest ich więcej, tym lepszą widoczność osiągamy. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ celem jest osiągnięcie balansu pomiędzy rodzajami linków, aby całość była jak najbardziej naturalna. Jest to szczególnie ważne pod kątem czynników rankingowych oraz PageRank.

Rodzaje linków

  • linki dofollow – linki o największej wartości i mocy SEO, które wysyłają komunikat o wysokiej wartości strony internetowej,
  • linki nofollow – linki będące sugestią dla wyszukiwarek, aby nie brać danej strony pod uwagę w kontekście oceny, pozwalają one jednak utrzymać równowagę,
  • linki sponsorowane – wszystkie, które zostały pozyskane płatnymi metodami i są oznaczone jako reklama,
  • linki UGC – linki generowane przez użytkowników sieci bez wiedzy właścicieli stron, które świadczą o zainteresowaniu daną witryną.

Odpowiednie zaplecze, które składa się z powyższych rodzajów linków, pozwala na długotrwałe zaznaczenie swojego miejsca w sieci. Dodatkowym atutem ich pozyskiwania jest link juice, czyli wartość SEO przenoszona na naszą witrynę przez inne autorytatywne strony, które ją udostępniły. Stajemy się dzięki temu bardziej popularni i zyskujemy szansę na zostanie ekspertem w danej dziedzinie.

Linki można również pozyskiwać za pomocą katalogów firm, baz, serwisów ogłoszeniowych, forów tematycznych. Każde miejsce jest dobre, o ile posiada wysoki autorytet i popularność w sieci.

Blog i wpisy gościnne

Posiadanie bloga wspierającego stronę główną pozwala na stworzenie spójnej marki. Czy wiesz, że świat blogosfery został zaklasyfikowany jako piąta władza w kontekście zdobywania i udostępniania informacji? Marki, które posiadają bloga, mają średnio o 97% więcej linków zwrotnych.

Świetną możliwością w tym kontekście są wpisy gościnne (guest posting). Są to sytuacje, w których zapraszamy zewnętrznego autora do napisania treści na naszą stronę lub też sami tworzymy materiał na inną witrynę. Daje to możliwość zyskania większej grupy odbiorców oraz podlinkowania własnej strony w treści.

Źródło: Alena Darmel / pexels.com

Media społecznościowe

Dodatkowym wsparciem w kontekście optymalizacji jest połączenie sił z social mediami. Są one świetnym miejscem do komunikacji z potencjalnymi użytkownikami, dzięki którym możemy być na bieżąco, informować o okazjach, promocjach czy konkursach. Czy wiesz, że:

  • Facebook ma obecnie ponad 3 miliardy użytkowników,
  • Instagram nieco mniej – lekko ponad 2 miliardy,
  • Twitter – 1,3 miliarda,
  • TikTok – 755 milionów.

Jak widzisz, są to miliardy możliwości do pozyskiwania lajków, komentarzy, obserwatorów i udostępnień. Wpływ mediów społecznościowych na SEO wciąż rośnie, więc jeśli tworzysz ciekawe materiały, social media będą odpowiednią platformą do publikowania treści i zdobywania linków.

Wizytówka Google

W przypadku lokalnych strategii off-site SEO warto również stworzyć wirtualną wizytówkę dla swojej firmy. W końcu jak Cię widzą, tak Cię piszą! Google My Business to darmowa usługa oferująca wachlarz możliwości wpływających na wizerunek strony. W jej obrębie umieszczamy informacje o nazwie, dane kontaktowe, adres, zdjęcia, a także link do strony WWW. Zwiększ swoją widoczność za pomocą wizytówki i połącz jej moc z Mapami Google, aby poprawić działa offline.

Podsumowanie

Poznałeś już drugi fundament SEO. Strona internetowa to jedno, jednak później należy ją osadzić w pamięci użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. Działania off-site są niezbędnym elementem pozycjonowania, który wymaga cierpliwości oraz świadomości miejsc, w których będziemy pozostawiać po sobie ślad. Pamiętaj, że przede wszystkim liczy się jakość – nie ilość.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *