Off-page SEO – jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu stron?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Off-page SEO – jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu stron?

Pavel Danilyuk / pexels.com

Każdy, kto zajmuje się optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek, zaczyna zwykle od on-site SEO. Warto jednak spojrzeć nieco dalej i uwzględnić w swojej strategii również obszar poza stroną internetową, który może mieć znaczący wpływ na jej pozycjonowanie w Google. Off-page SEO zwiększa bowiem popularność firmy, buduje zaufanie klientów i rozszerza świadomość marki, co przekłada się na osiągane wyniki.

Strategia optymalizacji poza witryną pomaga wyszukiwarkom zrozumieć wartość treści, porównując ją z innymi stronami, co jest ważnym czynnikiem rankingowym. W tym artykule przyjrzymy się bliżej technikom off-page SEO i podpowiemy Ci, dlaczego warto wdrożyć je do swojego planu.

Czym jest off-page SEO?

Off-page SEO obejmuje wszystkie działania optymalizacyjne, które odbywają się poza witryną. Strategia ta często kojarzy się tylko z link-buildingiem, mimo że obejmuje szereg innych procesów, takich jak content marketing, budowanie zaangażowania odbiorców, umieszczanie stron w katalogach itp. Techniki te są niezwykle skuteczne, gdyż poprawiają ranking witryny, nie wymagając przy tym ingerencji w jej zawartość.

Zadaniem off-page SEO jest kierowanie ruchu do witryny i pokazanie wyszukiwarkom, że strona zawiera wartościowe treści. Strategia ta poprawia wizerunek marki i opiera się w głównej mierze na generowaniu linków.

Oprócz linkbuildingu istnieje też wiele innych taktyk off-site SEO, które pomagają generować ruch organiczny. Należą do nich między innymi PR, media społecznościowe, content marketing, lokalne SEO, influencer marketing, strategia recenzji, publikowanie jako gość, podcasty i wiele innych.

Znaczenie off-page SEO

Podczas tworzenia rankingu SERP Google bierze pod uwagę cały wachlarz czynników. Treści nie są jedynym wyznacznikiem wartości strony internetowej. Istotną rolę odgrywaj też budowanie wizerunki witryny w sieci i generowanie linków, co wchodzi w skład off-page SEO.

Strategia optymalizacji poza stroną polega na budowaniu linków z wielu źródeł. Wyróżnić można dwa rodzaje łączy:

  • Linki dofollow

Jest to domyślny typ linku, który umożliwia robotom indeksującym przekazywanie wartości łącza do docelowej strony internetowej.

Google uwzględnia liczbę linków do śledzenia, które napływają do Twojej witryny i liczbę oddzielnych domen, z których je otrzymujesz. Im te wskaźniki są wyższe, tym większa szansa na dobrą pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  • Linki nofollow

Linki tego typu cechuje brak możliwości śledzenia ich przez boty indeksujące. Ponadto nie przekazują one stronom docelowym żadnej wartości, w wyniku czego nie mają wpływu na ranking witryny w Google. Dlaczego są więc używane? Linki nofollow zostały wprowadzone w celu powstrzymania spamu internetowego i poprawienia wrażeń użytkownika.

Dlaczego warto wdrożyć strategię off-page SEO?

Off-page SEO pomaga budować popularność witryny i autorytet domeny, co ma realny wpływ na jej pozycjonowanie. Bez tej strategii nigdy nie pokonasz branżowych rywali, gdyż to właśnie dzięki niej jesteś w stanie wyróżnić się spośród konkurencyjnych marek.

Świat SEO jest niezwykle obszerny. Trudne jest zatem pozycjonowanie się wyłącznie dla popularnych słów kluczowych. Off-page SEO może jednak znacznie ułatwić ten proces, gdyż umożliwia pozyskanie ruchu z wielu miejsc w sieci.

Źródło: Ivan Samkov / pexels.com

Czynniki, na które warto zwrócić uwagę w off-page SEO

Najważniejsze czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas wdrażania strategii off-page SEO to między innymi autorytet domeny, spójność linków i treści, ruch w witrynie i typy łącza.

  • Autorytet domeny

Podczas prowadzenia działań pod kątem off-page SEO ważne jest, aby wziąć pod uwagę autorytet domeny, który obrazuje jakość strony internetowej. Jeśli link zwrotny prowadzi z witryny o wyższej jakości do strony o niższym autorytecie, jej wartość jest przenoszona wraz z łączem, co korzystnie wpływa na pozycjonowanie niższej rangą strony.

  • Spójność linków i treści

Kluczowym procesem off-page SEO jest pozyskiwanie linków ze stron o wyższym autorytecie. Trzeba jednak pamiętać, że muszą to być łącza pochodzące z miejsc powiązanych tematycznie z witryną. Jeśli więc uzyskasz linki z profilu ogrodniczego do bloga modowego, jego wartość w żaden sposób nie wzrośnie.

  • Ruch w witrynie

Podczas prowadzenia strategii off-page SEO, musisz zwrócić uwagę na ruch w witrynie, z której chcesz uzyskać linki. Ważne jest, aby dokładnie ocenić, jaka jego część jest w stanie przenieść się do Twojej strony. Jeśli okaże się, że odbiorcy przybywają tam w określonym celu, a ich potrzeby są na tym poziomie całkowicie zaspokojone, proponowanie im odwiedzenia Twojej witryny okazać się może zupełnie nieskuteczne.

  • Typ łącza

Mowa tu o wymienionych wyżej linkach nofollow i dofollow, które mają znaczący wpływ na ruch w witrynie i wizerunek strony w oczach wyszukiwarki.

Zalety off-page SEO

  • Lepsze pozycjonowanie witryny

Off-page SEO to doskonały sposób zwiększania widoczności witryny w Google, co przekłada się na współczynnik klikalności i konwersję.

  • Poprawa PageRank

PageRank to nie to samo, co ranking SERP. Klasyfikacja ta odnosi się bowiem do punktów (od 0 do 10) przyznanych witrynie przez Google. Wyszukiwarka ocenia wówczas stronę na podstawie wielu czynników, takich jak jakość treści czy jakość i liczba linków.

  • Wyższy współczynnik konwersji

Przekierowanie ruchu do witryny może znacznie poprawić współczynnik konwersji, gdyż linki przyprowadzają użytkowników realnie zainteresowanych ofertą.

  • Budowanie zaufania

Wysoka pozycja w rankingu Google podkreśla wiarygodność witryny, dzięki czemu wzrasta zaufanie użytkowników do marki.

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, off-page SEO to szereg złożonych technik, których zadaniem jest budowanie wizerunku witryny w sieci i podniesienie jej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Nie ulega jednak wątpliwości, że proces ten okazać się może niezwykle czasochłonny i wymagający. Jeśli więc chcesz ułatwić sobie to zadanie, koniecznie skontaktuj się z doświadczoną agencją SEO, która kompleksowo zadba o Twoją strategię poza witryną, dzięki czemu osiągniesz wymarzone efekty i zasłużysz na miano lidera w swojej branży!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *