Największe problemy agencji SEO

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Największe problemy agencji SEO

Andrea Piacquadio / pexels.com

Jeżeli jesteś w tej branży, to z pewnością wiesz, że nie jest to łatwa praca. Po drodze można spotkać wiele problemów i zakrętów, z którymi trzeba walczyć! Postanowiliśmy zebrać największe problemy przeciętnej agencji SEO. Znajdziecie je poniżej.

Problem w znalezieniu wykwalifikowanego pracownika

Znalezienie pracownika SEO z doświadczeniem może być dość trudne. Zawsze jest opcja zatrudnienia praktykanta i przeszkolenia go od podstaw. Musisz mieć jednak na uwadze, że SEO nie jest dla każdego, dlatego to również może być ciężkie w wykonaniu.

Rozwiązaniem może okazać się zatrudnienie eksperta SEO do pracy zdalnej. Praca zdalna jest teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek, a wszystko, czego możesz potrzebować, działa online. Kontakt może mieć formę Internetową, nawet między klientem a pracownikiem, a samą pracą można zarządzać za pomocą Dokumentów Google. Znamy wiele agencji, których główny zespół jest rozproszony po całym świecie i które doskonale funkcjonują w takiej strukturze.

Zbyt wysokie oczekiwania klientów

Oczekiwania klientów w kontekście SEO to prawdopodobnie jedno z najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed agencjami. Możesz starać się najmocniej jak potrafisz, a klient i tak może być niezadowolony. Oczekiwania klienta wynikają przede wszystkim z tego, jak Twoja firma sprzedaje usługi. Konflikt między sprzedawcami a technikami SEO jest częstym problemem w agencjach i wynika to zwykle z tego, jak sprzedawca w pierwszej kolejności stawia oczekiwania wobec klientów.

Pamiętaj, że każdy potrzebuje identycznego zrozumienia oferty agencji SEO. Ważne jest, aby edukować klientów na temat SEO i tego, co faktycznie jest możliwe w Twojej agencji. Sprzedaż SEO to nie jest sprzedaż konkretnego produktu, tylko oczekiwań i możliwości tego, co Twoja usługa może oznaczać dla biznesu potencjalnych klientów i ważne jest, aby oczekiwania były nie tylko atrakcyjne, ale realne. Z pewnością znalezienie odpowiedniej równowagi może być trudne.

Nie dostarczanie raportów pracy na czas

Czasami przez cały miesiąc dzieje się tak wiele, że niektóre rzeczy są po prostu pomijane. Jeśli obiecujesz klientom określone rezultaty, musisz upewnić się, że dotrzymujesz swoich obietnic na bieżąco. Ich raporty z wykonanych działań muszą znaleźć się u nich w terminie, w przeciwnym razie szybko stracisz zaufanie klienta.

Dlatego upewnij się, że wszystko jest u Ciebie poukładane. Posiadanie kogoś odpowiedzialnego za sporządzanie raportów sprawi, że będzie to naprawdę łatwe i przyjemne działanie. Jeśli okaże się, że nie zrobisz tego w odpowiednim momencie, to nie fałszuj raportów, tylko zaplanuj, co należy zrobić w tej sytuacji. Może wystarczy popracować trochę nadgodzin lub wyjaśnić klientowi, że jego raport spóźni się o kilka dni. Z pewnością zrozumieją to opóźnienie.

Nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego, czego oczekuje od Ciebie klient

Jeżeli ograniczasz swoją pracę do tzw. abonamentów, w których oferujesz np. dodanie tylko 5 linków w jednej treści na stronie WWW, to możesz zostać skrytykowany. W przypadku niektórych agencji działa to dobrze, ale w przypadku innych, które cenią sobie indywidualne podejście, może być konieczna zmiana sposobu sprzedaży SEO.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

Wystarczy, że zdecydujesz, jak zamierzasz sprzedawać swoje usługi. Sprzedaż określonej liczby godzin pracy może dać Ci większą elastyczność. W jednym miesiącu mogą potrzebować określonej liczby linków, ale potem skupienie się na content marketingu staje się ważniejsze niż linki. Taka elastyczność może okazać się atrakcyjniejsza dla potencjalnego klienta.

Spadająca firma w rankingu

Jeżeli opierasz się tylko i wyłącznie na korzystaniu ze słów kluczowych, w celu pozycjonowania stron internetowych w wynikach wyszukiwania, to musisz mieć trudności z codziennym radzeniem sobie z problemem spadającej pozycji.

Musisz wiedzieć, że kiedy spadają rankingi firmy, wymaga to jak najszybszego rozwiązania problemu. Ważne jest, aby najpierw określić, jaki zaistniał problem, a następnie opracować strategię jego zwalczania.

Z pewnością ważne jest, aby poinformować klientów, że ich rankingi spadły, zanim się sami zorientują. Jeśli przedstawisz swoją analizę i rozwiązanie problemu, klienci najprawdopodobniej zrozumieją i zaczną realizować Twoje nowe plany. Klienci lubią widzieć pozytywne wyniki, ale lubią też widzieć, że jesteś zaangażowany w swoją pracę, wiesz co robisz i reagujesz na problemy.

Niezadowolony klient, bo nie potrafisz mu pomóc

Musisz wiedzieć, że są klienci, którzy zatrudniają agencję SEO dla swojej upadającej firmy i myślą, że rozwiąże to wszystkie ich problemy. Z pewnością jest to ostatni typ klienta, którego chciałbyś zobaczyć w swojej firmie. SEO nigdy samo z siebie nie pomoże postawić firmy na nogi i klient musi być tego świadomy. SEO działa najlepiej w przypadku marek, które mają sprawdzone produkty lub usługi.

W celu rozwiązanie tego problemu warto pomyśleć o klientach, z którymi zdecydujesz się współpracować, ponieważ ich sukces będzie Twoim sukcesem. Wyjaśnij dokładnie im, co jesteś w stanie dla nich zrobić. Jeśli będziesz całkowicie szczery wobec swoich klientów, to z pewnością ograniczysz takie dziwne przypadki.

Podsumowanie

Jeżeli prowadzisz już swoją agencję SEO, to z pewnością spotkałeś się z którymś powyższym problemem. Mamy nadzieję, że rozwiązania zaproponowane przez nas mogą pomóc Ci w przyszłości! SEO to ciężka branża, ale z pewnością świetna zabawa.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.