Najlepsze wskazówki SEO dla witryn WordPress

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Najlepsze wskazówki SEO dla witryn WordPress

Jopwell / pexels.com

Włożyłeś dużo czasu, wysiłku i jeszcze więcej pieniędzy w stworzenie nowej witryny WordPress.

Każda, nawet najmniejsza firma chce generować jak największe zyski. Aby do tego doszło konieczne jest przyciągnięcie klientów na swoją stronę internetową, niezależnie od tego, czy zajmujesz się tworzeniem treści rozrywkowych informacyjnych czy sprzedajesz produkty i usługi online.

W skrócie, im więcej odwiedzających zdobędziesz, tym łatwiej będzie Ci zbudować lojalną, zaangażowaną grupę odbiorców.

Od czego musisz zacząć? Najskuteczniejszą metodą będzie wykorzystanie optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. SEO to zbiór strategii i technik, których celem jest dobre pozycjonowanie Twoich stron internetowych. Zwiększona widoczność witryny to duży krok w kierunku jej rozwoju.

Istnieje też wiele prostych sposobów na optymalizację witryny WordPress, nawet jeśli jest ona bardzo mała. Oto niektóre z nich:

Znaczenie SEO dla WordPress

Miejsce, w którym działasz podczas poszukiwania informacji w internecie to nic innego jak wyszukiwarka. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoja witryna WordPress cieszyła się popularnością, musisz upewnić się, że pojawia się w wynikach wyszukiwaniach, ale też, że wyświetla się na najwyższych pozycjach listy. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest SEO, czyli działania oparte na tym, co wyszukiwarki biorą pod uwagę podczas określania rankingu.

Dobrze wybierz dostawcę usług hostingowych

Jedną z kwestii, której wiele osób nie bierze pod uwagę, jest wartość posiadania planu z dobrym hostem internetowym. Google podczas określania rankingu bierze pod uwagę szybkość Twojej strony. Dobry host może więc przysłużyć się do Twojego sukcesu.

Nawet jeśli Twoja witryna WordPress ma już pewien staż, możesz rozważyć zmianę hostów, jeśli Twój obecny dostawca nie spełnia twoich oczekiwań. Warto również skorzystać z bezpłatnej próby usługi hostingowej, aby nie wydawać pieniędzy w ciemno.

Zoptymalizuj motyw WordPress

Wybór motywu jest jednym z najważniejszych, jakich dokonasz podczas tworzenia swojej witryny WordPress. Określa on bowiem wygląd i układ witryny, może zapewnić dodatkową funkcjonalność, a także odgrywa istotną rolę w jej pozycjonowaniu w wyszukiwarce.

Wybierz motyw, który jest oznaczony jako “dobry dla SEO”. Jego funkcje są wówczas dostosowane do wymagań wyszukiwarek, gdyż zawierają na przykład nowe opcje meta tagów.

Zrezygnuj z darmowych motywów, gdyż mogą one zawierać wiele pułapek. W ich kodzie znajdują się bowiem ukryte linki do zainteresowań programisty, dające mu korzyści w SEO, lecz Tobie przynoszące straty.

Wszystko, co darmowe jest zachęcające Nie warto jednak ryzykować dobrem własnej witryny, aby zaoszczędzić nieco pieniędzy.

Skorzystaj z wtyczki SEO

Jeśli jesteś nowym użytkownikiem WordPress, możesz jeszcze nie być zaznajomiony z wtyczkami tej witryny. Są to małe fragmenty oprogramowania dodatkowego, które można zainstalować, aby zyskać nowe funkcje lub ulepszyć te pierwotne. Istnieje wiele różnych wtyczek, które pozwolą Ci osiągnąć znakomite efekty, zwłaszcza te dotyczące pozycjonowania strony.

Możesz dzięki nim na przykład stworzyć mapę witryny. Dobrym wyborem będzie także wybór uniwersalnej wtyczki Yoast SEO, która posiada cały zestaw funkcji nastawionych na optymalizację Twojej witryny.

Zadbaj o permalinki

Permalinki to stałe adresy URL, które wskazują poszczególne posty czy strony Twojej witryny. Użytkownicy używają ich do odwoływania się do Twojej witryny i linkowania jej, więc ich struktura ma znaczenie.

Czytelne, dobrze opisane linki będą znacznie bardziej atrakcyjne z punktu widzenia czytelnika, więc pozytywnie wpłyną na twój ranking w SERP.

WordPress oferuje szereg automatycznych opcji permalinków, które niestety nie są perfekcyjnie dopracowane. Lepszą opcją będzie więc użycie nazwy posta, gdyż określa, o czym jest linkowana treść.

Niektórzy twórcy preferują również ustawienie nazwy i daty posta, gdyż pomaga to określić czas funkcjonowania wpisu w internecie. Sposób ten ma zarówno zwolenników jak i przeciwników, więc niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, WordPress umożliwi Ci łatwą zmianę struktury permalinków.

Stwórz mapę witryny

Mapa strony to lista wszystkich stron, podstron i postów w witrynie. Zapewnia szybkie indeksowanie przez wyszukiwarki, które widzą dzięki temu strukturę i zawartość Twojej strony.

Stworzenie mapy witryny nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, ale wciąż jest bardzo ważną i wartą zastosowania funkcją, która umożliwia wyszukiwarce szybszą ocenę jakości Twoich treści.

Twórz tagi nagłówka

Chociaż mapa witryny pomaga robotom indeksującym zobaczyć, jak zorganizowana jest Twoja strona, nie pozwala im zrozumieć poszczególnych treści. W tym celu musisz użyć tagów nagłówków, czyli opcji formatowania sekcji na stronach w i postach.

Zapewnisz tym nie tylko komfort czytania użytkowników, ale też zyskasz uznanie robotów indeksujących, które łatwo odczytają strukturę Twoich stron i poznają ich wartość.

Wykorzystuj słowa kluczowe

Na pewno wiesz, czym są słowa kluczowe. Ich wybór powinien być dopasowany do każdego posta lub strony. Znaczenie mają również strategiczne miejsca ich umieszczenia (tytuły, nagłówki, podpisy obrazów itp.). Zwiększa to bowiem Twoją szansę na pojawienie się na liście wyników wyszukiwania konkretnych fraz.

Pamiętaj jednak by nie nadużywać słów kluczowych, gdyż przyniesie to efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego. Twoje strony zostaną wówczas uznane za nienaturalne, a treści określone jako spam.

Zadbaj o wartościowe linki

Google i inne wyszukiwarki doceniają strony, które dzielą się swoimi treściami poprzez linkowanie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Posty bogate w linki informują bowiem roboty indeksujące o powiązaniach między zawartością poszczególnych stron. Linkowanie zachęca też innych do odsyłania użytkowników z powrotem do Twojej witryny, co pokazuje wyszukiwarkom, że Twoje treści są wartościowe.

Podobnie jak w przypadku słów kluczowych, należy obchodzić się z tym procesem bardzo ostrożnie. Jeżeli przesadzisz z ilością linków lub nie zadbasz o ich jakość, z pewnością zauważysz spadek swojej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Staraj się zatem dodawać linki w sposób naturalny i odesłać czytelników w miejsca, gdzie treść reprezentuje wysoki poziom i jest doceniana przez Google.

Umiejętne wykorzystanie linków wewnętrznych i zewnętrznych to doskonały sposób na sukces w zakresie pozycjonowania strony. Warto więc poświęcić czas na ten proces, aby później cieszyć się jego satysfakcjonującymi efektami.

Zwróć uwagę na responsywność strony

Większość osób korzysta z wyszukiwarek z poziomu swojego telefonu. Oznacza to, że powinieneś zadbać, aby Twoja witryna była dostosowana do urządzeń mobilnych. Możesz to uzyskać dzięki strategii responsywnego projektowania strony, czyli zrobić tak, aby reagowała na zmianę rozmiaru wyświetlacza i się do niego dostosowywała.

Źródło: Pixabay / pexels.com

Responsywny projekt strony sprawia również, że nie ma konieczności tworzenia oddzielnej witryny mobilnej. Poza tym, jeśli zadbasz o ten aspekt, Google z pewnością to doceni, a Ty pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Zadbaj o aktualizację swoich postów

Stałe tworzenie nowych treści powinno być elementem każdej strategii. A co jeśli posiadasz już pokaźny zbiór starszych postów? Powinieneś się ich pozbyć? Nawet o tym nie myśl! Zamiast tego zadbaj o odpowiednią aktualizację. Roboty indeksujące wówczas ponownie sprawdzą zawartość Twoich stron i odpowiednio ocenią ich wartość. Ponowna optymalizacja z pewnością zajmie trochę czasu, ale da również niesamowite efekty, dla których warto poświęcić kilka dodatkowych godzin.

Pamiętaj, liczy się jakość, nie ilość. Jeden wartościowy post tygodniowo z pewnością będzie lepszy, niż dziesięć beznadziejnych.

SEO witryn WordPress obejmuje znacznie więcej metod, ale te powyższe zasługują na szczególną uwagę. Jeśli ta ilość działań Cię przytłacza, skontaktuj się z nami. Z chęcią pomożemy Ci w optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, aby Twoje strony zyskały popularność i przynosiły efekty, na których zależy Tobie i Twojej marce.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *