Najczęściej popełniane błędy w SEO i sposoby, jak je rozwiązać

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Najczęściej popełniane błędy w SEO i sposoby, jak je rozwiązać

cottonbro / pexels.com

Niestety czasy, kiedy strony internetowe mogły po prostu wstawić słowo kluczowe do tagu tytułu, napisać nieistotną treść i obserwować przepływ ruchu witryny już dawno minęły. Wyszukiwarki stały się znacznie bardziej inteligentne i podstawą do osiągnięcia sukcesu w wynikach wyszukiwania jest przestrzeganie narzuconych przez nich standardów.

Jeśli Twoja strona internetowa nie generuje ruchu w witrynie, to oznacza, że musiałeś popełnić jakieś błędy, które wpłynęły na nią negatywnie. Każdy z tych popełnionych błędów może drastycznie wpłynąć na ranking wyszukiwarek i współczynnik konwersji w Twojej witrynie. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces i znaleźć się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, warto unikać poniższych, najczęściej występujących błędów na stronach firm.

1) Brak kompatybilności strony internetowej z urządzeniami mobilnymi

Tworzenie szybkich i cenionych wrażeń mobilnych jest obecnie najważniejszą kwestią SEO. Długi czas wczytywania spowodowany renderowaniem obrazu i długimi treściami na stronie zwiększają współczynnik odrzuceń. Dlatego musisz skupić się na prawidłowym zaprojektowaniu witryny na urządzenia mobilne. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarek.

Aby oferować takie same wrażenia jak urządzenia stacjonarne, powinieneś zainwestować w responsywne projektowanie witryny internetowej. Jest to najtańsza opcja, którą możesz wdrożyć do swoich działań SEO. Najważniejsze, aby zrozumieć, co wpływa na szybkość strony WWW i jak zapobiegać zbędnym ciężarom.

2) Zła strategia słów kluczowych

Z pewnością wiesz, że słowa kluczowe to podstawa dobrego SEO. Dzięki temu wyszukiwarki są w stanie dopasować każdą treść do intencji wyszukiwania użytkownika. Najczęstszym błędem, który popełniają firmy, jest konkurowanie o niewłaściwe słowa kluczowe. Wiemy, że znalezienie i wybór odpowiednich słów kluczowych jest nie lada wyzwaniem, ale trzeba temu sprostać, jeśli chcesz, aby Twoja firma była zauważona.

Przed rozpoczęciem konkretnych działań SEO warto skorzystać z narzędzia do analizy słów kluczowych, takiego jak Google Keyword Planner, aby odkryć słowa kluczowe, które można łatwo pozycjonować i dopasować do Twoich treści na stronie.

Kiedy już wybierzesz właściwe frazy i rozpoczniesz dodawanie ich na swoją stronę WWW, to stale sprawdzaj, które słowa kluczowe generują konwersje w Twojej witrynie, a które jednak się nie sprawdzają. Unikaj upychania na siłę słów kluczowych, ponieważ obecnie liczy się naturalność przekazu, a nie sztucznie wygenerowana treść. Pamiętaj, że odpowiednio dopasowane do zamiarów użytkownika frazy mogą spowodować konwersję na stronie.

3) Niepoprawnie wygenerowana mapa witryny

Mapa witryny jest skutecznym sposobem pomagania wyszukiwarkom w indeksowaniu strony WWW. Dobrze wygenerowana mapa będzie ostrzegać wyszukiwarki o wszelkich natychmiastowych zmianach w Twojej witrynie, co przyspieszy indeksowanie strony. Musisz pamiętać, że mapa witryny wygenerowana w nieprawidłowy sposób może powodować problemy z indeksowaniem i wpływać na rankingi wyników wyszukiwania.

4) Zduplikowana treść na stronie internetowej

Zduplikowana treść jest najczęstszym błędem w każdej witrynie. Może się ona pojawić w wyniku utworzenia kopii strony internetowej przeznaczonej do drukowania czy wstawienia tagów na bloga, przez które tworzą się zduplikowane kopie łącza. Google dokładnie analizuje wszystkie wersje strony i wybiera tę, która odpowiada mu najbardziej. Niestety często bywa tak, że wyszukiwarka nie pokazuje żadnej ze stron.

W Google Search Console możesz ustawić preferowany adres URL, który ma zostać zindeksowany przez Google. Ważne jest, aby w tym przypadku umieścić tag „rel=canonical” we wszystkich zduplikowanych treściach.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

5) Złej jakości linki w witrynie

Najczęściej firmy popełniają podstawowy błąd, myśląc, że liczba linków jest ważniejsza niż ich jakość. Niestety jest to błędne przekonanie i jak najszybciej trzeba z niego zrezygnować. Takie praktyki mogą spowodować tylko większe kary od Google. Jeśli stworzysz kilka dobrej jakości linków, to szybciej wpłynie to na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania niż umieszczenie ich wszędzie.

Twórz treści, do których warto linkować. Stale oceniaj wszystkie odnośniki do Twojej witryny, ponieważ niektóre z nich mogą stać się nieaktualne czy nawet uszkodzone.

6) Brak zoptymalizowanej witryny pod kątem wyszukiwania lokalnego

Najczęstszym błędem SEO jest brak dostosowania witryny pod konkretną lokalizację. Wyszukiwarki coraz lepiej identyfikują lokalne zamiary użytkowników. Dlatego jest to tak ważne działanie podczas strategii SEO Twojej firmy. Lokalne firmy powinny być zarejestrowane we wszystkich lokalnych katalogach i utrzymywać aktywne profile na Facebooku oraz korzystać z Google Moja Firma, aby na bieżąco odpowiadać na komentarze użytkowników.

7) Zbyt wolne ładowanie strony internetowej

Pamiętaj, że szybkość ładowania strony ma znaczenie w rankingu wyszukiwarek i wpływa pozytywnie na wrażenia użytkowników. Odbiorca odrzuca stronę WWW, która nie ładuje się w czasie krótszym niż 3 sekundy. Jeśli Twoja witryna zawiera dużą liczbę obrazów czy filmów lub używa Flasha, to musi uważać na zbyt duże przeciążenie, w wyniku czego będzie się wolno ładować. Jeśli chcesz temu zaradzić, postaraj się zoptymalizować swoje pliki na stronie pod kątem szybkości ładowania. Idealnym rozwiązaniem może być usunięcie niektórych z tych elementów.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego powinieneś uważać na najczęściej popełniane błędy SEO na swojej stronie internetowej. Podczas kolejnej strategii spróbuj przemyśleć swoje działania i zaplanuj bezbłędną kampanię SEO.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *