Na czym polega PPC i w jaki sposób łączy się z SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
SEM
Na czym polega PPC i w jaki sposób łączy się z SEO?

Lex Photography / pexels.com

Każda firma korzysta z jakiejś strategii marketingowej, aby zaistnieć w oceanie Internetu. Z pewnością i Ty chcesz, aby Twoja strona internetowa generowała ruch w witrynie wysokiej jakości. Jeżeli nie posiadasz swojej dobrej strategii, to możesz szybko zapomnieć o dobrej konwersji na stronie www.

Można wyróżnić dwa podejścia w SEM, to znaczy wyszukiwanie bezpłatne oraz płatne, zwane inaczej PPC (Pay Per Click). Organiczne wyniki wyszukiwania można zaobserwować po lewej kolumnie w wynikach wyszukiwarek. Znajdują się tam strony, które Google uznał za trafne pod względem wyszukanych fraz przez użytkownika. Najbardziej pożądane są te wyniki wyszukiwania, ponieważ każdy właściciel strony chce, aby znalazła się tam jego strona. Nic to nie kosztuje, a jest bardzo opłacalne dla witryny.

Reklama PPC – o co właściwie chodzi?

Reklamy PPC są to te wyniki wyszukiwania, które znajdują się po prawej stronie wyszukiwarki lub zaraz pod paskiem wyszukiwania. Są to płatne reklamy, a sama płatność jest pobierana dopiero po kliknięciu na nią użytkownika Internetu. Dlatego mówi się, że płaci się za efekt, który wywołują reklamy, a nie za samo ich wyświetlanie. Reklamy kosztują przedsiębiorcę określony koszt, który jest z góry ustalony, kwoty te wahają się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych za wejście.

Można pomyśleć, że po co inwestować w płatne wyniki wyszukiwania, skoro istnieją te bezpłatne, organiczne. Odpowiedź jest jedna… organiczne wyniki wyszukiwania, mimo że są bezpłatne, ale trzeba zainwestować w nie dużo czasu, pracy, a nawet i pieniędzy, aby znaleźć się jak najwyżej w pozycji. Trudno jest samemu otrzymać takie satysfakcjonujące wyniki, dlatego najczęściej zatrudnia się doświadczoną grupę ekspertów, aby to osiągnąć. Nigdy nie stanie się to przypadkiem, że trafisz na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Zależy od tego wiele czynników, np. sam proces optymalizacji, który wymaga czasu i doświadczenia.

Czy warto inwestować w reklamę PPC?

PPC zalicza się do dobrze zdefiniowanej i opłacalnej formy reklamy. Z jej pomocą osiągniesz natychmiastowy ruch na swojej stronie, ponieważ płacąc, wyświetlasz się na samej górze wyników wyszukiwania. Dlatego, kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę np. “Strój kąpielowy”, który jest zgodny z Twoją branżą, to od razu wyświetli mu się konkretny produkt oferowany w Twoim sklepie. Mimo że jest to opłacalna forma reklamy, to nadal większość przedsiębiorców obawia się jej stosować. Niepokojący jest dla nich fakt, że muszą płacić za każde kliknięcie w płatny wynik wyszukiwania, a nie tylko za ten, który kończy się zakupem reklamowanego produktu.

Mimo tego nadal okazuje się to bardzo opłacalną formą reklamy. Dlatego nie bój się spróbować zainwestować w tę strategię marketingową, ponieważ z pewnością przyniesie Ci więcej sukcesów, niż przeciwnie. Jeżeli myślisz, że jest to nieopłacalne, to może warto pomyśleć nad innymi słowami kluczowymi, żeby lepiej pozycjonować produkt w sieci? Staraj się ciągle sprawdzać i analizować swoje wyniki w płatnych reklamach, a na pewno będziesz wiedział, czy jest to opłacalna forma dla Twojej strony internetowej.

Zalety i wady korzystania z reklam PPC

Na pewno największą zaletą kampanii PPC jest to, że osiąga się szybkie rezultaty. Dobrze przygotowana reklama pod kątem odpowiednich słów kluczowych zdziała cuda w Twojej sprzedaży internetowej. Powoduje ona wzrost zainteresowania odbiorców konkretnym produktem i wzmacnia jej potencjalną sprzedaż. Musisz wiedzieć, że płacisz przede wszystkim za efekty, nie za samo jej wyświetlanie, dlatego jest to opłacalna forma reklamy. Z łatwością trafisz do potencjalnej grupy docelowej, która jest Twoim celem, dzięki analizie ich wpisywanych fraz i wyszukiwań. Od razu po utworzeniu reklamy PPC widzisz swoje wyniki, nic nie jest tajemnicą oraz możesz nią zarządzać i aktualizować o nowsze słowa kluczowe. Zaletą jest również to, że możesz samemu określić swój budżet, który chcesz włożyć w konkretną kampanię, dlatego nie musisz się martwić, że wydasz niewiadomą ilość pieniędzy!

Należy wspomnieć również o wadach reklamy PPC, jak każda strategia, ta również niesie je ze sobą. Przede wszystkim reklamy PPC są krótkotrwałe. Czas i budżet bardzo ogranicza wyświetlanie się w najwyższych wynikach wyszukiwania. Na pewno generuje ona większe koszty, niż w przypadku zwykłym SEO i dobieraniu odpowiednich słów kluczowych w treści na stronie (o ile nie zdecydujesz się na zatrudnienie doświadczonej firmy SEO). Istnieje również możliwość, że konkurencja “wygryzie” Twoje reklamy i spadniesz na dalszy plan, przez co nie będziesz zauważalny. Ostatnią wadą jest czas i praca, którą musisz włożyć, aby kampania PPC przynosiła oczekiwane efekty. Musisz pamiętać, żeby ją stale monitorować i ulepszać.

Podsumowanie

Reklamy PPC wyróżniają się szybkością oraz dużą elastycznością w działaniu. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją drogę z E-commerce, to lepiej na początku zrezygnuj z tego typu strategii, chyba że posiadasz większą ilość budżetu, który możesz przeznaczyć na to.

Nie powinieneś bać się korzystać z reklam PPC lub organicznych wyników wyszukiwania. One są po to, aby Twoja strona internetowa osiągnęła sukces w swojej branży! Obie formy strategii marketingowej są opłacalne i z powodzeniem wykorzystywane przez inne firmy.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.