Na co uważać, kiedy chcemy wejść we współpracę z agencją SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Na co uważać, kiedy chcemy wejść we współpracę z agencją SEO?

Mikhail Nilov / pexels.com

Posiadanie strony internetowej we współczesnym świecie to zdecydowanie za mało, aby móc cieszyć się zainteresowaniem odbiorców oraz zyskami. Ostatnie lata pokazały, jak ważne jest projektowanie SXO, czyli połączenie SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Nie jest to więc chwilowa moda, a standard. To strategia szczególnie ważna dla branży e-commerce, która nastawiona jest na przekształcenie biernego internauty w rzeczywistego konsumenta, powracającego na stronę.

Jednak SXO to nie tylko optymalizacja, pozycjonowanie oraz doświadczenia odbiorców. Nie można zapomnieć o analityce, CRO (Conversion Rate Optimization), contencie czy UI (User Interface). Elementów jest wiele, a ich liczba nieustannie rośnie wraz z rozwojem technologii oraz trendów. Dochodzi do tego jeszcze wyszukiwarka z całym swoim zapleczem w postaci aktualizujących się algorytmów czy robotów sieciowych. Jeśli za nimi nie nadążasz, nie będziesz mieć szansy na wysoką pozycja rankingową.

Właśnie z tych powodów wielu właścicieli stron decyduje się na podjęcie współpracy z agencją SEO. Kompetencje, bezpieczeństwo oraz czas – to największe korzyści, na które możemy liczyć, jeśli tylko wybierzemy odpowiednich ekspertów. Nie jest to jednak łatwe zadanie. W każdej branży znajdują się oszuści, dlatego tak ważna jest uważność oraz research. Na co uważać? Czytaj dalej.

Nie daj się zwieść. Zwróć uwagę na kilka elementów

Brak referencji

Oceny, komentarze, recenzje, referencje – musisz znaleźć ich jak najwięcej, zanim wybierzesz agencję SEO. Według badań ponad 90% internautów zanim dokona zakupu online, sprawdza recenzje. Jest to jedna z najlepszych form marketingu szeptanego. Jeśli więc okaże się, że firma, którą wybrałeś ich nie posiada, to nie powinieneś brać jej w ogóle pod uwagę.

Z drugiej strony musisz również uważać na firmy, które posiadają w sieci same pochwały. Wygląda to nienaturalnie, a dobrze wiemy, że każdy może napisać komentarz w sieci. Dlatego nie zniechęcaj się, jeśli zobaczysz jedną czy dwie negatywne opinie. Wręcz przeciwnie, jest to moment, który pozwoli Ci sprawdzić czy wybrana agencja próbuje się jakoś wytłumaczyć.

Podejrzanie niskie koszty

SEO jest długotrwałym procesem, a nie jednorazowym działaniem. Z tego względu na efekty trzeba czekać czasem nawet kilka miesięcy. Projektowanie i pozycjonowanie witryny internetowej wymaga wiedzy z dziedzin informatyki, programowania, psychologii, marketingu oraz promocji. Czas i zasoby są nierozerwalnie związane z wysokością wynagrodzenia. Jeśli więc znajdziesz firmę, która oferuje usługi poniżej stawki rynkowej, może to oznaczać, że efekty jej działań są zwyczajnie słabe i nietrwałe. Dlatego nie możesz dać się zwieść niewielką kwotą. Pamiętaj, że płacisz właśnie za swój rozwój.

Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com

Obietnica łatwego sukcesu

Wiesz już, że optymalizacja i pozycjonowanie to poświęcony czas oraz wiedza z różnych dziedzin. Każda strategia jest jednak uzależniona od algorytmów wyszukiwarki oraz czynników rankingowych, a te w pełni zna jedynie Google. Analityka pomaga w oszacowaniu możliwości, jednak nie jest to łatwe zadanie. Jeśli więc wybrana firma SEO obiecuje Ci gruszki na wierzbie, to miej się na baczności. Nie będzie ani łatwo, ani szybko, ani tanio.

Brak komunikacji

Rozmowa to podstawa, zwłaszcza jeśli współpracujesz z kimś w celu uzyskania jednego, konkretnego efektu. Musisz mieć świadomość, że praca z agencją SEO to ciągła komunikacja. Powinieneś więc od samego początku ocenić jej poziom. W końcu nie chcesz wyrywać sobie włosów z głowy, kiedy strona padnie, a Ty nie będziesz mógł się skontaktować z przysłowiowymi ekspertami. Dlatego trzymaj się z dala od firm, które na swojej stronie nie mają danych kontaktowych. Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie stałego zespołu, który będzie dla Ciebie dostępny.

Brak odpowiedniego doświadczenia

Mowa tutaj przede wszystkim o wyborze firmy, która posiada już doświadczenie w dziedzinie, w której działasz. Nie każda agencja SEO sprawdzi się do wszystkich projektów. Sklep internetowy, oficjalna strona internetowa, blog – każda z tych platform rządzi się własnymi prawami, dlatego tak ważne jest upewnienie się, że wybrani specjaliści znają się na obowiązujących trendach oraz posługują się wysokiej jakości programami. Poproś więc firmę o zaprezentowanie dotychczasowych projektów, aby zobaczyć, czy ten rodzaj jakości spełnia Twoje oczekiwania. Zadawaj pytania oraz oceń transparentność firmy.

Wnioski

Choć zabrzmi to okrutnie, to jeśli nie ma Cię w sieci to w zasadzie nie istniejesz. Wysokiej jakości strona internetowa jest podstawą rozwijającego się biznesu, możliwością na zwiększanie sprzedaży, a także komunikację z klientami. Google nie ułatwia nam tego zadania. Jeśli więc czujesz, że nie masz odpowiednich narzędzi i przeraża Cię każdorazowe śledzenie zmian, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Nie daj się jednak sprowadzić na manowce i miej oczy dookoła głowy. Konkurencja to nie jedyny problem, z którym musisz się zmierzyć.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst