Jak dbać o skórę latem?

Jak dbać o skórę latem?

Jeśli chcesz, aby Twoja skóra wyglądała pięknie tego lata, musisz odpowiednio o nią zadbać w ciepłe miesiące. Na ciepło, słońce, nadmiar promieni UV skóra reaguje i daje o sobie znać. Oto wskazówki, jak dbać o nią latem.

Zadbaj o odpowiednie nawilżenie

Brak wody w skórze sprawia, że wygląda ona nieciekawie i jest przesuszona. Stosowanie dużej ilości preparatów nawilżających, zwłaszcza na całe ciało, jest latem obowiązkowe. Kosmetyki nawilżające tworzą na powierzchni skóry film ochronny, zatrzymując wodę w środku. Zwróć też szczególną uwagę na twarz, ponieważ skóra na tym obszarze jest znacznie cieńsza i wymaga specyficznych zabiegów pielęgnacyjnych.

Na całe ciało

Zadbaj o nawilżenie i odżywienie całego ciała. W tym celu możesz wybrać kosmetyk, taki jak rewitalizujące mleczko/balsam do ciała – koniecznie nawilżające. Znajdź produkt o lekkiej konsystencji i stosuj go raz w tygodniu.

Jak dbać o skórę twarzy?

Dbanie o cerę latem jest także niezwykle ważne. Pamiętaj o stosowaniu specjalnego kremu z filtrem do twarzy. Możesz także raz lub dwa razy w tygodniu nałożyć na twarz maskę nawilżającą, która dogłębnie odżywi skórę i pomoże przywrócić jej płaszcz hydrolipidowy. Taka maska zredukuje suchość, podrażnienia i zaczerwienienia, a zrelaksuje, odżywi i uelastyczni. Jeśli nie masz czasu na maskę, wybierz krem ​​na noc bogaty w antyoksydanty, który przyspieszy regenerację komórek podczas snu.

Oczyść swoją skórę

Poranne i wieczorne oczyszczenie skóry powinno odbywać się o każdej porze roku. Ale latem jest to szczególnie ważne. Dlaczego? Oprócz zanieczyszczeń, takich jak kurz i pot, latem Twoja skóra wydziela więcej sebum niż zwykle i poci się bardziej.

W efekcie pory są zapchane, a Ty znajdujesz nowe zaskórniki. Co zatem zrobić?

Rano i wieczorem oczyść skórę płynem micelarnym i wacikiem. Oprócz tego, że odświeży i pobudzi on Twoją skórę, usunie z niej wszystkie zanieczyszczenia. 

Ochrona przeciwsłoneczna

Nie zapominaj, że nawet gdy jesteś w cieniu lub jest pochmurno, konieczna jest odpowiednia ochrona przeciwsłoneczna (minimum 30 FPS). Za każdym razem, gdy wychodzisz na słońce, użyj kremu ​​z filtrem.

Masz do wyboru produkty o mocy 15, 30, 50 i 50+. Będą Cię one chronić w ten sam sposób, ale im wyższy wskaźnik ochrony wybierzesz, tym lepsza ona będzie. Idealnie byłoby nakładać tego typu produkt co 2 godziny. Nie martw się o opaleniznę. Nawet używając kremu z filtrem, opalisz się bez problemu.

Promienie UVA i UVB powodują:

  • przedwczesne starzenie się skóry,
  • pojawianie się plam pigmentowych,
  • choroby, takie jak rak skóry.

Ponadto noszenie czapki jest także niezwykle ważne. Może naprawdę pomóc Ci ochronić się przed słońcem i zapobiec przegrzaniu głowy. 

Fot. rh2010/Adobe Stock

Obserwuj pogodę

Staraj się unikać wychodzenia na słońce w godzinach jego maksymalnego działania (między 11:00 a 16:00). Opalaj się stopniowo, zwłaszcza w pierwszych dniach na plaży. Nie zapominaj, że ryzyko poparzenia w górach lub na otwartym morzu jest większe, dlatego używaj kremu z filtrem nie niższym niż 30 FPS.

Zadbaj o odpowiednie ubrania

Kiedy idziesz na plażę lub na basen, nie używaj produktów zawierających alkohol, perfumy lub wody kolońskie, ponieważ mogą one wywołać pojawienie się plam na skórze. Zwracaj szczególną uwagę na te obszary ciała, które są zawsze odsłonięte, takie jak twarz, szyja, klatka piersiowa, ręce i nogi. Wybieraj więc lekkie ubrania, czapki, apaszki.

Słońce na twoim talerzu – dieta ma wpływ na wygląd skóry

Odpowiednia dieta także ma ogromny wpływ na wygląd Twojej skóry. Zwłaszcza, jeśli zależy Ci na pięknej opaleniźnie, wybierz produkty zawierające beta-karoten: mango i marchew. Zawierają one także antyoksydanty, które zapewniają naturalną opaleniznę i zdrowy, promienny wygląd skóry.

Nie nadużywaj spożywania mięsa i wybieraj owoce, warzywa i produkty bogate w przeciwutleniacze, które pomogą zapobiegać degeneracji komórek i stymulować przepływ krwi do skóry. Witaminę A znajdziesz w mleku, jajach i rybach; witaminę B w migdałach, orzechach włoskich i brzoskwiniach; witaminę C w pomarańczach, ananasach i kiwi, a witaminę E w orzechach i pomidorach.

Pij więcej wody! 

Twoje ciało traci dużą ilość wody w upale, więc musisz ją stale uzupełniać. Oprócz wody możesz jeść zupy, chłodniki i sałatki, które są świetnym źródłem nawodnienia.

Jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie te czynniki i będziesz trochę ostrożniej przebywać na słońcu, możesz cieszyć się i latem, i piękną skórą. 

Zdjęcie główne: verona_studio/Adobe Stock

Napisz komentarz
Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *