Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?

Kampus Production / pexels.com

Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o jego przejrzystość oraz intuicyjną nawigację. To trudne zadanie, ponieważ z jednej strony musisz spełniać wymagania robotów wyszukiwarek, zaś z drugiej wymagania klientów. A konsumenci są dziś znacznie bardziej świadomi i wiedzą czego szukają, zależy im na czasie. W odpowiedniej optymalizacji witryny pomogą Ci kategorie i subkategorie produktów.

Kategoria

Jest to zbiór elementów z danej grupy wyróżniających się wspólną cechą. Sprawiają one, że poszukiwanie konkretnych przedmiotów jest łatwiejsze ze względu na zawężone wyniki. Odpowiednio opisane kategorie mogą skutecznie wspierać działania SEO. Są również dobrym sposobem na rozwijanie publikowanych materiałów. Pamiętaj, że każdy content może podlegać pozycjonowaniu!

Zastosowanie kategorii w witrynach e-commerce

Sklep internetowy powinien kierować ruch w określone miejsca na stronie. Stworzenie kategorii pozwoli Ci utrzymać kontrolę nad przepływem użytkowników, a także sprawi, że Twoja witryna stanie się przyjemniejsza w nawigacji. Dzięki temu klienci chętniej będą podejmować decyzje zakupowe.

Dodatkowo stworzenie struktury kategorii pozwoli Ci na zbudowanie odpowiedniej strategii widoczności w wynikach wyszukiwania i usystematyzujesz wykorzystywane słowa i frazy kluczowe niezbędne w pozycjonowaniu. Korzystanie jedynie ze strony głównej zawęża Twoje pole haseł kluczowych, a tym samym obniża szanse na stanie się liderem w rankingu.

Kategorie w sklepach internetowych pozwalają na podział oferty na mniejsze elementy, bardziej zawężone. Wpływa również na szybsze przeanalizowanie zawartości witryny przez roboty sieciowe. Dodatkowo stanowi istotny wkład w strategię budowania linków wewnętrznych pod kątem SEO.

Sięgnij do rozwijanego menu

Brzmi to banalnie, ale często się o tym zapomina, projektując układ strony. Zastosowanie rozwijanego menu typu breadcrumbs pozwala na łatwiejsze zaznajomienie się z kolejnymi kategoriami i podkategoriami oferowanych usług bądź produktów. Ich zawartość jest sczytywana przez roboty indeksujące, dzięki czemu linki zyskują większą moc. Ze strony użytkownika poprawia się tym samym jego doznanie, pozwala na łatwe korzystanie ze strony i powrót do strony głównej.

Czym jest menu okruszkowe?

Breadcrumbs to podstawa dobrej, rozbudowanej witryny internetowej. Ułatwia nawigowanie po stronie i jej eksplorację. Za jego pomocą stworzysz drogę, jaką ma przejść klient. Najpopularniejsze i najczęściej zalecane jest menu oparte na lokalizacji, które wygląda w ten sposób:

Strona główna -> Kategoria -> Produkt -> Wariant

Pamiętaj o optymalizacji nazw produktów

Poszczególne kategorie zawierają w sobie zbiory danych produktów. W tym kontekście niezbędna jest odpowiednio dobrana nazwa, która będzie korespondować z treścią kategorii oraz wpływać na pracę robotów wyszukiwarek. Koniecznie należy pilnować, aby treść i hasła się nie duplikowały – inaczej nasze działania spełzną na niczym. Dodatkowo musisz być konsekwentny – zachowaj jeden styl nazewnictwa, aby strona była spójna.

Opisy kategorii

Poza nazwą należy zadbać o opisy produktów – to one spełniają kluczową rolę podczas sprzedaży. Zastępują tym samym postać rzeczywistego sprzedawcy i pomagają usprawnić decyzję konsumenta. W opisach kategorii należy zadbać więc o:

  • słowa kluczowe,
  • nagłówki H1, H2, H3, H4,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • odpowiednią długość.

W jakim miejscu umieścić opis kategorii?

Większość taktyk mówi, że treść powinna znajdować się jak najwyżej, nawet ponad samymi produktami. Niestety jest to podejście dość nienaturalne, utrudniające przeglądanie usług. Z tego względu najlepiej umieścić opis pod nagłówkiem i produktem, tak aby klient najpierw zobaczył to, czego poszukuje.

Źródło: Kampus Production / pexels.com

SXO, czyli SEO w połączeniu z UX

Jest to strategia działająca dwutorowo. Po pierwsze buduje widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, a po drugie dba o wrażenia użytkownika, wpływając na współczynnik konwersji. Na co zwrócić w tym przypadku uwagę?

  • rozmieszczenie tekstu, czcionka, rozmiar, nagłówki – bądź przejrzysty,
  • sposób zaprezentowania produktów, tak aby były czytelne na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,
  • proste, łatwe w zapamiętaniu nazewnictwo,
  • określenie specyfikacji produktów, jak rozmiar, skład, przeznaczenie, warianty,
  • możliwość dodawania do koszyka z poziomu strony kategorii,
  • język korzyści,
  • odpowiedzi na pytania klientów.

Postaw na przejrzystość! Podsumowanie

Z pewnością doskonale wiesz, jak ważny jest klient. Prowadząc witrynę e-commerce, nigdy nie możesz o tym zapomnieć. Zaczynając budowanie układu strony, postaw się na jego miejscu, przypomnij sobie swoją drogę zakupową i to, co w niej najbardziej cenisz. Kategorie produktów są idealnym filtrem, który pozwoli użytkownikowi skrócić czas na podejmowanie decyzji. Oczywiście przełoży się to zyski finansowe oraz poprawę jakości Twojej strony. Zacznij od podstaw!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.