Marketing biznesowy bez mediów społecznościowych? – Nie dziś! Zobacz dlaczego

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Marketing biznesowy bez mediów społecznościowych? – Nie dziś! Zobacz dlaczego

fauxels / pexels.com

Która z dostępnych platform jest dla mnie odpowiednia?

Zasadniczo nie opracowano schematu, który kierowałby poszczególne działalności, do konkretnych kanałów mediów społecznościowych. Każda platforma będzie odpowiednia dla Twojego biznesu, jeśli zaznaczysz na niej swoją obecność w sprzyjający wizerunkowi sposób, innymi słowy będziesz efektywnie prosperować, jeżeli zrobisz dobre pierwsze wrażenie.

W pierwszej kolejności, najlepsze rozwiązanie stanowi pojawienie się tam, gdzie obecna jest Twoja docelowa grupa klientów. W sytuacji, gdy nie opierasz się na ustandaryzowanej grupie, możesz pozwolić sobie na promocję na największych platformach pokroju Facebook (Meta), Tik Tok lub Instagram. Spotkasz się tam z ogólnymi odbiorcami, spośród których z pewnością napotkasz osoby, które zainteresuje Twoja oferta, zważywszy na bogate bazy użytkowników wspomnianych platform.

Przykładem może być firma B2B, której działalność z pewność najefektywniejsza mogła by być na platformie Linkedin, co jednak nie oznacza, że nie powinna ona próbować swoich sił w progach Facebooka lub Twittera.

Nie jesteś robotem, masz charakter więc to wykorzystaj

Zastanówmy się, dlaczego ludzie inicjują interakcję mediami społecznościowymi – utrzymywanie relacji międzyludzkich? Zdecydowanie. Wyrażanie swojego stosunku do aktualnych wydarzeń, wraz z ich opiniowaniem? Jak najbardziej. Poszukiwanie rozrywki i ucieczki od monotonii dnia codziennego? Bezsprzecznie.

Mając na uwadzę, że media społecznościowe, to społeczeństwo w formie niefizycznej, nie zachęcisz nikogo do skorzystania z Twoich usług, czy też zakupu produkowanych dóbr, jeżeli wyrazisz wprost, że jest to jedyny cel, który Ci przyświeca. Musimy znajdować sposoby pokonywania bariery, jaką stanowi brak rzeczywistej interakcji z klientem. Należy prowadzić rozmowy, być otwartym, serdecznym i przede wszystkim słuchać.

Najlepszą metodą w tym wypadku będzie obranie postawy “użytkownika”, żyjąc w mediach społecznościowych, powinniśmy zachowywać się jak inni, również w nich uczestniczący. Oczywiście nie należy odsuwać na dalszy plan profesjonalizmu i zasad, którymi rządzi się prowadzenie działalności – otrzymujemy jednak odrobinę swobody, jest to pole do pokazania się z lepszej strony, siebie oraz swojej marki. Media społecznościowe umożliwiają kreowanie charakteru marki, dzięki nim jesteśmy w stanie udowodnić odbiorcom, że za krawatami kryją się optymistyczni, ciekawi i jednocześnie zwykli ludzie.

W odniesieniu do potrzeby opiniowania wśród użytkowników, pamiętaj o nawiązywaniu kontaktu – konieczne są odpowiedzi na komentarze, zarówno te dobre, jak i szczególnie te negatywne, które są w stanie nakierować Cię na potrzeby klientów, których do tej pory, nie byłeś w stanie zaspokoić. Duża aktywność odpłaca się wysoką konwersją, a to z kolei jest kluczem do sukcesu – uzyskanie niemałej liczby obserwatorów, czy też polubień Twojej działalności.

Kilka słów więcej o krytyce

Za każdą negatywną opinią klienta, którą uzyskamy w dobie prowadzenia działalności, kryje się wiedza, którą możemy zdobyć tylko w praktyce, dlatego nie wypada jej lekceważyć. Nikt nie ukierunkuje Cię na drogę do optymalizacji swojego biznesu tak dobrze, jak zrobi to niezadowolony klient.

Wejście w polemikę z takim klientem, nie musi w domyśle oznaczać końca waszej współpracy. Dobierz słowa, którymi jednocześnie wykażesz zrozumienie i pozwolisz zrozumieć klientowi, że zależy Ci na nim i poprawie waszych stosunków. Taka rozmowa może stać się okazją do odzyskania klienta, który zwątpił w jakość naszych usług.

Prowadząc działalność musisz być przygotowany na takowe sytuacje, one są zwyczajnie nieuniknione. Jednocześnie musisz nauczyć się z nich czerpać, gdyż chowanie głowy w piasek ze względu na złe opinie, sprawi, że stracisz motywację do dalszego działania, a nie o to tu chodzi. Na skargi reaguj żywiej niż na komplementy, jest to postawa prawdziwego biznesmena.

Musisz brać pod uwagę znaczenie opinii dla pozycjonowania strony internetowej, gdy poprzez różne kanały klienci zaczną napływać na Twoją stronę, każda opinia będzie oddziaływać na jakość SEO, a uwierz nam, chociaż te pozytywne są zawsze mile widziane, to negatywne opinie w dużej ilości, stanowią magnes na konwersję.

Treści z pożytkiem dla klienta, nie na pokaz

Prym pod kątem jakości, wiodą oczywiście treści publikowane na Twojej witrynie internetowej, gdyż mają one znaczący wpływ, na optymalizację pod kątem wyszukiwarek.

To co publikujesz w mediach społecznościowych jednak, też nie ma prawa być pozbawionym sensu i pisanym celem wypełnienia pustego pola.

Mówiliśmy o tym wcześniej, zależy nam na poprawie konwersji, ale istotnym jest, że gdy się to stanie, a ruch na naszych profilach się zwiększy, musimy zawalczyć o utrzymanie odbiorcy w naszych progach. Zaoferuj im miejsce do dyskusji, do wyrażania swoich opinii na temat Twojej firmy. Pozwól im zapoznać się z ofertą – jakie korzyści wynikają z nabycia twojego produktu? Do czego służy? Dlaczego powstał? – te i inne pytania, mogą zachęcić odbiorcę do dłuższego kontaktu z twoimi treściami.

Korzyść jest obopólna, klienci mogą zapoznać się z produktem, obserwować opinie innych osób lub opiniować samodzielnie, Twoja firma wówczas doświadcza wzrostów sprzedaży, a przede wszystkim odnotowuje wzrost odwiedzin na firmowych profilach.

Kontrola kampani i jeszcze raz kontrola!

Nie popełnij powszechnego błędu, jakim jest ignorowanie statystyk realizowanej kampanii marketingowej. Podczas działań w różnych kanałach mediów społecznościowych, pozyskujesz liczne dane, które są bezcenne w procesie przygotowywania przyszłych kampanii.

Regularny research, pozwoli Ci na postawienie wniosków, a następnie wprowadzenie modyfikacji do planu działania. Skoro treść C okazała się być skuteczniejszą dla konwersji, dlaczego wciąż publikujemy treści bliźniacze do A? – tym podobne wnioski możesz uzyskać angażując się w prowadzoną kampanię marketingową.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

Podsumowanie

Coś co musimy podkreślić, to fakt, że mimo wielu korzyści jakie może przynieść marketing z wykorzystaniem mediów społecznościowych, jest on trudną sztuką, wymagającą dynamiki działania i ogromu zaangażowania, a słowem kluczowym jest w tym przypadku cierpliwość.

Jednak mając na uwadze, że przybliżyliśmy Ci kwestię tejże formy marketingu, nie oznacza to, że nie warto skorzystać ze wsparcia. Najlepszym wsparciem będzie zespół ds. marketingu, który również w mediach społecznościowych, czuje się jak ryba w wodzie. Jeżeli takie właśnie wsparcie jest Ci potrzebne, skontaktuj się z nami już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.