Mapowanie słów kluczowych – czyli jak osiągnąć sukces w SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Mapowanie słów kluczowych – czyli jak osiągnąć sukces w SEO?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Pewnie zauważyłeś, że znalezienie się w pierwszym szeregu wyników wyszukiwania wymaga czasu, dobrej organizacji pracy SEO i odpowiednim doborze słów kluczowych. Mapowanie słów kluczowych jest jednym ze sposobów strategii SEO w Twojej witrynie.

Jeżeli nie wdrożysz do swojej strategii marketingowej mapowania, to stanie się ryzykowne to dla Twojej firmy, ponieważ to znaczy, że nie interesują Cię słowa kluczowe i nie chcesz znaleźć się wysoko w rankingu wyszukiwania. Tworzy to niepotrzebną pracę dla twórców treści na Twoich stronach internetowych.

Kiedy zrozumiesz całą ideę mapowania słów kluczowych, to zobaczysz, że nie jest to wcale takie trudne działanie.

Mapowanie słów kluczowych - o co właściwie z tym chodzi?

Mapowanie słów kluczowych polega na odkrywaniu wszystkich wyszukiwanych słów kluczowych, które następnie trzeba dopasować do odpowiednich stron internetowych. W ten sposób będziesz mógł kierować potencjalnego klienta na swoją witrynę. Ten proces porządkuje słowa kluczowe, kieruje wewnętrznymi linkami i pomaga tworzyć wartościowe treści z odpowiednimi słowami kluczowymi.

Jest to prosty i skuteczny sposób odkrywania nowych słów kluczowych, planowania i zarządzania nimi. Zapewnia to widoczność Twojej strony internetowej i ruch na niej.

5 czynności, które musisz wykonać, aby prawidłowo tworzyć treści ze słowami kluczowymi:

  1. Analiza słów kluczowych
  2. Jest to pierwszy krok, aby rozpocząć prawidłowe mapowanie słów kluczowych! Jeżeli już miałeś okazję przeprowadzić takie badanie, to nie możesz poprzestać na jednym razie. Musisz doskonalić swoją firmę już zawsze!

    Najważniejsze, aby stale ustalać, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja strona internetowa i starać się modyfikować te terminy tak, aby osiągnąć swój zamierzony cel. Spróbuj znaleźć również powiązane słowa kluczowe i umieścić je także w swoich treściach, może to lepiej pomóc w odnalezieniu witryny.

  3. Dopasuj słowa kluczowe pod odpowiednie kategorie
  4. Następnym krokiem, który musisz wykonać podczas mapowania słów kluczowych, jest ich dokładne uporządkowanie. Musisz dopasować je pod odpowiednią kategorię, która pasuje do Twojej branży. Możesz to zrobić na przykład w arkuszu kalkulacyjnym Excel.

    Chodzi o to, żebyś miał zarys tego, w jakich kategoriach tworzyć treści i jakie słowa kluczowe w nich stosować. Przykładem może tutaj być sklep z kosmetykami, który może utworzyć kategorię powiązanych słów kluczowych z frazami, takimi jak: “Jaki krem na noc wybrać?” lub “Krem na zmarszczki”. Zawsze mają one różny cel wyszukiwania, ale odpowiednio grupując w ten sposób słowa kluczowe podkategorie, możesz otrzymać listę uzupełniających fraz, które będą równie dobrze działały w pozycjonowaniu.

    Źródło: Moose Photos / pexels.com

  5. Czas na tworzenie treści!
  6. Jeżeli już wykonałeś powyższe dwa kroki, to nadszedł czas na odpowiednie dopasowanie słów do konkretnych stron i treści w witrynie.

    Tę czynność możesz również wykonać w arkuszu kalkulacyjnym Excel, ponieważ najlepiej dla Ciebie będzie, jeśli rozpiszesz słowa kluczowe i zaczniesz planować do jakich stron, czy treści one pasują. Dzięki temu będziesz w stanie dokładnie określić, które kategorie słów kluczowych powinny zostać umieszczone na poszczególnych stronach.

    W tym etapie możesz także aktualizować słowa kluczowe i je modernizować, w celu jak najlepszego zoptymalizowania strony internetowej.

  7. Twórz nowe strony!
  8. Oprócz wyżej wymienionych kroków możesz również pomyśleć o utworzeniu nowych stron, które będą pozycjonowane na inne słowa kluczowe.

    Możesz rozpocząć to działanie od utworzenia nowych kategorii, tematów i pomysłów. Kiedy to zrobisz, będziesz wiedział, że treść jest idealnie dobrana do odpowiednich słów kluczowych.

  9. Sprawdzaj i monitoruj!
  10. Pamiętaj, że po zakończeniu całej strategii mapowania słów kluczowych musisz stale sprawdzać i monitorować skuteczność użytych terminów w treściach. Na podstawie tego, które słowa kluczowe są skuteczne, możesz stale ulepszać i aktualizować swoje treści.

    Musisz wiedzieć, że mapowanie słów kluczowych nie jest procesem jednorazowym. Powinieneś regularnie korzystać z tej strategii i ulepszać swoją firmę.

Czy ważne jest, aby badać słowa kluczowe konkurencji?

Odpowiadamy na pytanie… tak! Ważne jest, aby czerpać inspirację od konkurencji w branży, ponieważ dzięki nim możesz pozyskać jeszcze więcej terminów, które będziesz mógł użyć w swoich treściach na stronie. Możesz to zrobić ręcznie, sprawdzając tagi konkurencji i zawartość ich strony internetowej. Alternatywnie możesz użyć różnych dostępnych narzędzi na rynku.

Dzięki poznaniu słów kluczowych, używanych przez konkurencję, będziesz mógł rozwinąć swoją strategię marketingową. Jeśli chcesz, możesz włączyć te słowa kluczowe do swoich treści i odkryć dalsze korzyści z pozycjonowania strony.

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, mapowanie słów kluczowych należy do szybkich i przyjemnych działań marketingu internetowego. Rynek staje się coraz bardziej wymagający, a terminów używanych do pozycjonowania witryn jest coraz więcej. Dlatego zalecamy korzystanie z tej metody, ponieważ uważamy, że zapewni ona sukces Twojej firmie na długi czas!

Potrzebujesz pomocy ze swoją strategią słów kluczowych lub chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego? Skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.