Peter Olexa / pexels.com
Selekcja słów oraz fraz kluczowych to pierwszy krok w stronę opracowania strategii marketingowej w sieci. Następnie należy podjąć kolejne kroki, takie jak opracowanie opisów meta, indeksowanie, content marketing, link building oraz wiele więcej. Celem jest osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji, a także wysoka pozycja na liście wyszukiwań. Dowiedz się więc więcej na ich temat, a później podbij sieć!
Są to słowa składające się z jednego bądź kilku wyrazów, które wpisywane są w wyszukiwarce internetowej przez użytkowników. Ogólne słowa kluczowe nie zdradzają szczegółowej intencji użytkownika. To właśnie one mają najwięcej wyszukiwań, jednak cechuje je niski współczynnik konwersji.
Różne rodzaje słów charakteryzuje inny poziom konkurencyjności w sieci. Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju treści publikujesz na stronie. Dopasowanie słów kluczowych inaczej będzie wyglądać w przypadku blogów czy sklepów internetowych, a inaczej w przypadku firm usługowych i przedsiębiorstw.
Long tail – słowa kluczowe z długim ogonem, to frazy, na które składają się minimum trzy słowa. Są one bardziej szczegółowe i z ich pomocą można trafniej określić potrzeby odbiorcy. Ich kombinacje są niczym nieograniczone, jednak w tym przypadku warto odnaleźć wzorce sprofilowane pod naszą stronę.
Słowa brandowe – jest to rodzaj fraz długoogonowych, ale w ich treści pojawia się nazwa firmy, producenta bądź produktu. Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, warto zoptymalizować ją pod kątem marki.
Frazy regionalne – w tym przypadku wkraczają lokalne strategie SEO, a słowa kluczowe zawierają zakres lokalizacji.
Frazy w formie pytania – pytanie pozwala Ci na rozszerzenie pola odpowiedzi, dzięki słowom kluczowym w nim zawartym możesz nakierowywać fragmenty pola do odpowiedzi.
Zastanów się, czego szukają Twoi potencjalni odbiorcy. Za słowami kryją się intencje. Niezwykle ważna jest skrupulatna analiza wszystkich słów kluczowych, ponieważ użytkownicy mogą szukać Cię na tysiąc sposobów. Warto więc pojawiać się w wynikach wyszukiwarek w każdym z przypadków.
W zależności od charakteru strony Twoja baza może zawierać nawet kilka tysięcy słów. W takim przypadku warto stworzyć grupy i podgrupy, aby nie dać się przytłoczyć tej ilości. Następnie należy przypisać je do stron w serwisie – dzięki temu unikniemy duplikacji treści oraz kanibalizacji słów kluczowych.
Zbuduj więc bazę słów, które możesz wykorzystywać na różnych etapach swojej strategii. Mając gotową bazę, sprawdź, czego w niej jeszcze może brakować. Dopiero potem przejdź do budowania strony.
Administratorzy stron często zapominają jak wygląda proces poszukiwania informacji w sieci. Zastanów się – otwierasz Google i co wpisujesz? Im bardziej ogólne zapytanie, tym więcej wyników. Najczęściej jednak stawiamy na wpisywanie słów kluczowych. Wpisując zapytanie do wyszukiwarki, dodatkowo znajdują się podpowiedzi oraz sugestie innych haseł – zobaczysz dzięki nim, co najczęściej jest wyszukiwane w sieci.
Źródło: Christina Morillo / pexels.com
Płatne
Dobór odpowiednich słów kluczowych to solidna podstawa pozwalająca na rozpoczęcie budowania strategii SEO. Pojedyncze frazy mogą okazać się niewystarczające, dlatego warto sięgnąć po inne metody. Warto poświęcić więcej czasu na zbudowanie obszernej bazy słów, ponieważ nieustannie się do nich powraca, tworząc treści na stronę. Wpłynie to na pozycjonowanie witryny oraz pozwoli dotrzeć do potencjalnych odbiorców z każdej strony świata. Zwiększ swoją widoczność w internecie.