Keywords – optymalizacja słów kluczowych w SEO

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Keywords – optymalizacja słów kluczowych w SEO

Peter Olexa / pexels.com

Selekcja słów oraz fraz kluczowych to pierwszy krok w stronę opracowania strategii marketingowej w sieci. Następnie należy podjąć kolejne kroki, takie jak opracowanie opisów meta, indeksowanie, content marketing, link building oraz wiele więcej. Celem jest osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji, a także wysoka pozycja na liście wyszukiwań. Dowiedz się więc więcej na ich temat, a później podbij sieć!

Czym są słowa klucze?

Są to słowa składające się z jednego bądź kilku wyrazów, które wpisywane są w wyszukiwarce internetowej przez użytkowników. Ogólne słowa kluczowe nie zdradzają szczegółowej intencji użytkownika. To właśnie one mają najwięcej wyszukiwań, jednak cechuje je niski współczynnik konwersji.

Rodzaje słów kluczowych

Różne rodzaje słów charakteryzuje inny poziom konkurencyjności w sieci. Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju treści publikujesz na stronie. Dopasowanie słów kluczowych inaczej będzie wyglądać w przypadku blogów czy sklepów internetowych, a inaczej w przypadku firm usługowych i przedsiębiorstw.

Long tail – słowa kluczowe z długim ogonem, to frazy, na które składają się minimum trzy słowa. Są one bardziej szczegółowe i z ich pomocą można trafniej określić potrzeby odbiorcy. Ich kombinacje są niczym nieograniczone, jednak w tym przypadku warto odnaleźć wzorce sprofilowane pod naszą stronę.

Słowa brandowe – jest to rodzaj fraz długoogonowych, ale w ich treści pojawia się nazwa firmy, producenta bądź produktu. Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, warto zoptymalizować ją pod kątem marki.

Frazy regionalne – w tym przypadku wkraczają lokalne strategie SEO, a słowa kluczowe zawierają zakres lokalizacji.

Frazy w formie pytania – pytanie pozwala Ci na rozszerzenie pola odpowiedzi, dzięki słowom kluczowym w nim zawartym możesz nakierowywać fragmenty pola do odpowiedzi.

Baza słów

Zastanów się, czego szukają Twoi potencjalni odbiorcy. Za słowami kryją się intencje. Niezwykle ważna jest skrupulatna analiza wszystkich słów kluczowych, ponieważ użytkownicy mogą szukać Cię na tysiąc sposobów. Warto więc pojawiać się w wynikach wyszukiwarek w każdym z przypadków.

W zależności od charakteru strony Twoja baza może zawierać nawet kilka tysięcy słów. W takim przypadku warto stworzyć grupy i podgrupy, aby nie dać się przytłoczyć tej ilości. Następnie należy przypisać je do stron w serwisie – dzięki temu unikniemy duplikacji treści oraz kanibalizacji słów kluczowych.

Zbuduj więc bazę słów, które możesz wykorzystywać na różnych etapach swojej strategii. Mając gotową bazę, sprawdź, czego w niej jeszcze może brakować. Dopiero potem przejdź do budowania strony.

Myśl jak odbiorca

Administratorzy stron często zapominają jak wygląda proces poszukiwania informacji w sieci. Zastanów się – otwierasz Google i co wpisujesz? Im bardziej ogólne zapytanie, tym więcej wyników. Najczęściej jednak stawiamy na wpisywanie słów kluczowych. Wpisując zapytanie do wyszukiwarki, dodatkowo znajdują się podpowiedzi oraz sugestie innych haseł – zobaczysz dzięki nim, co najczęściej jest wyszukiwane w sieci.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Darmowe

  • Keyword Surfer – jest to wtyczka pomagająca analizować wyniki wyszukiwania w sieci, dowiemy się dzięki niej jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań dla danego słowa, otrzymamy listę fraz synonimicznych, a także proponowane wyrażenia powiązane z naszymi słowami.
  • Planer słów kluczowych Google – popularne narzędzie SEO, które jest dostępne po zalogowaniu na konto AdWords, które pozwala na uzyskanie propozycji słów, a także analizuje częstotliwość ich wyszukiwania przez odbiorców.
  • Google Search Console – platforma ta daje nam dostęp jedynie do analizy naszej własnej witryny, dzięki niej otrzymujemy informację na temat liczby wyświetleń, CTR, kliknięć, etc.

Płatne

  • SERP Analyzer – wykorzystywany jest w przypadku pogłębionej analizy pierwszych 50 wyników wyszukiwania dla analizowanej frazy.
  • KWFinder – pozwala na wyszukiwanie słów kluczowych, jest szczególnie przydatny do analizowania fraz long tail.
  • Semstorm – to narzędzie pozwoli Ci uzyskać komplet danych z każdej strony internetowej, z jego pomocą znajdziesz słowa kluczowe wykorzystywane przez innych administratorów.
  • Senuto – w swojej bazie zawiera około 20 milionów słów kluczowych, które można sprawdzać codziennie, a dodatkowo można wyszukiwać słowa na podstawie własnych kombinacji za pomocą filtrów.

Najważniejsze zasady w pigułce

  • Wykorzystaj standardowe słowa kluczowe oraz frazy long tail, wówczas pozycjonowanie będzie dopasowane do popularnych wyników oraz tych precyzyjnych,
  • jeśli działasz lokalnie, nie zapominaj o zakresie lokalizacji,
  • unikaj pojedynczych wyrazów, ich pozycjonowanie wymaga większych nakładów finansowych, generują niski CTR i współczynnik konwersji,
  • sprawdź, czy Twoja konkurencja wykorzystuje te same frazy,
  • uważaj na częstotliwość wyszukiwania słów, możesz ją sprawdzić w Planerze Google Ads,
  • pamiętaj, że niektóre wyszukiwania cechuje sezonowość, np. związana z porą roku bądź świętami.

Do dzieła!

Dobór odpowiednich słów kluczowych to solidna podstawa pozwalająca na rozpoczęcie budowania strategii SEO. Pojedyncze frazy mogą okazać się niewystarczające, dlatego warto sięgnąć po inne metody. Warto poświęcić więcej czasu na zbudowanie obszernej bazy słów, ponieważ nieustannie się do nich powraca, tworząc treści na stronę. Wpłynie to na pozycjonowanie witryny oraz pozwoli dotrzeć do potencjalnych odbiorców z każdej strony świata. Zwiększ swoją widoczność w internecie.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *