Pozycjonowanie stron – samemu czy z pomocą agencji?

Pozycjonowanie stron – samemu czy z pomocą agencji?

Artykuł sponsorowany

Pozycjonowanie i optymalizacja strony, czyli SEO, jest niezwykle ważne dla sukcesu Twojej witryny internetowej. Wybór właściwej strategii oraz wprowadzenie jej w życie wymagają czasu i sporego zasobu wiedzy. Co więc będzie lepsze – pozycjonowanie strony samodzielnie, czy z pomocą agencji?

SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych może okazać się dużym wyzwaniem. Trendy i algorytmy co chwilę się zmieniają, a zasób wiedzy potrzebnej do skutecznego działanie jest spory. Dlatego też, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa przynosiła zyski, warto się zastanowić – pozycjonować samemu, czy zatrudnić agencję? Przedstawiamy korzyści, które możesz wyciągnąć z obu tych rozwiązań.

Pozycjonowanie strony internetowej samemu

Często zakładając internetowy biznes, często chcemy być sobie sterem, żeglarzem, okrętem…albo pozycjonerem. Czy jednak pozycjonowanie strony samodzielnie jest możliwe i ma sens? Oczywiście, że tak! Jednak nie daj się zwieść pięknym mitom mówiącym, że będzie to łatwe i przyjemne, a dodatkowo sporo zaoszczędzisz, bo przecież nie będziesz musiał płacić za to innym. Rzeczywistość wygląda bowiem nieco inaczej. W Internecie dostępnych jest wiele wartościowych i rzetelnych materiałów, które pomogą Ci zapoznać się z SEO oraz SEM. Pamiętaj, że ilość dostępnych kursów to jedno, a ilość wolnego czasu na naukę i przyswojenie wiedzy na takim poziomie, aby czuć się pewnie, to drugie. Jeśli jednak jesteś wystarczająco zmotywowany i chętny, to warto spróbować. Musisz jednak pamiętać o kilku kwestiach:

Narzędzia

Aby skutecznie zoptymalizować i pozycjonować stronę potrzebne Ci będą specjalnie przeznaczone do tego narzędzia, a ich zakup to zazwyczaj niemały wydatek. 

Czas

Pozycjonowanie strony jest dość czasochłonnym zajęciem, co będzie odczuwalne w szczególności, kiedy masz na głowie wiele innych obowiązków związanych z prowadzeniem biznesu internetowego. Konieczne będzie przeprowadzenie audytu, czyli dokładnej analizy strony, którego celem jest wskazanie tych elementów wymagających poprawy, ponieważ mogą wpłynąć negatywnie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Następnie wszystkie zalecenia, uzyskane po analizie, trzeba wdrożyć. Konieczny też będzie dobór odpowiednich słów kluczowych, czyli tak zwanych fraz long tail i short tail, oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Pamiętaj także o najbardziej czasochłonnym zadań ze    wszystkich – tworzeniu unikatowych i niepowtarzalnych treści.

Algorytmy

Warto też pamiętać, że wyszukiwarki bazują na algorytmach, a te są bardzo zmienne. Oznacza to, że musisz zawsze trzymać rękę na pulsie, zmieniać optymalizację, przerabiać teksty, modyfikować profil linków itp.

Współpraca z agencją

Jak sam widzisz, pozycjonowanie strony samodzielnie jest jak najbardziej możliwe. Jednak w przypadku natłoku obowiązków, warto zastanowić się nad zatrudnieniem specjalizującej się w SEO agencji. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu oraz energii, a taka współpraca może przynieść bardzo zadowalające efekty. Przede wszystkim unikniesz ryzyka wyboru złej strategii – agencje będą wiedziały, która z nich sprawdzi się najlepiej. Dodatkowo jak już wcześniej wspominaliśmy, algorytmy wyszukiwarek potrafią zaskoczyć. Agencje są na to przygotowane, Ty jako początkujący pozycjoner – niekoniecznie. Pamiętaj, że agencje oferujące wsparcie w zakresie SEO, mają spore doświadczenie i mogą okazać się bardzo pomocne w prowadzeniu strony internetowej.

Zdjęcie główne: George Morina/pexels.com

Napisz komentarz
Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *