Jesteś prawnikiem? SEO to coś dla Ciebie!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jesteś prawnikiem? SEO to coś dla Ciebie!

Marek Levak / pexels.com

Z pewnością zależy Ci, aby Twoja kancelaria rozwijała się i zwiększała liczbę swoich klientów z miesiąca na miesiąc. Pomóc Ci w tym może strategia SEO dostosowana do potrzeb prawników.

Wielu prawników i kancelarii prawnych wydaje tysiące na tworzenie odpowiedniej strony internetowej swojej działalności. Niestety, bardzo często zapominają o małym, choć niezwykle ważnym szczególe, a mianowicie o marketingu swoich treści. Aby zapewnić sobie więcej klientów, Twoja strona musi znaleźć się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania.

SEO dla prawników jest niezwykle ważne, gdyż przyciąga nowych klientów we właściwym czasie, często wtedy, gdy pilnie potrzebują usług kancelarii.

SEO dla prawników - założenia

SEO polega na działaniach, które poinformują Google i inne wyszukiwarki o Twoich usługach i ich wysokiej jakości, abyś pojawił się na samej górze listy wyników wyszukiwania, gdy ktoś poszukuje fraz typu “kancelaria prawna”.

Osiąga się to dzięki wartościowej treści na Twojej stronie internetowej, dobrym zdjęciom i specjalistycznym działaniom optymalizacyjnym.

Musisz ustalić, czy treści które umieszczasz w witrynie są odpowiednio wysokiej jakości i czy odzwierciedlają Twoją prawniczą wiedzę.

Pewnie zastanawiasz się, czy SEO dla prawników jest szczególnie trudne. Odpowiedź brzmi: nie. Niestety, wymaga specjalistycznej wiedzy, czasu i dużo wytrwałości. Działania te dadzą jednak efekt wart swojej ceny, więc warto się w nie zaangażować.

Jeśli dobierzesz odpowiednia strategię optymalizacyjną, strona Twojej kancelarii uzyska znaczny wzrost zainteresowania wśród klientów, które będzie się zwiększać z miesiąca na miesiąc.

Widzisz już pewnie, że czas poświęcony na dokładną optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek jest niezwykle mądrze wykorzystany. Jeśli chcesz pokonać konkurencję, musisz działać! Świetnym rozwiązaniem będzie też zatrudnienie profesjonalnej agencji SEO, która pomoże Ci osiągnąć pożądane wyniki za pomocą odpowiednich metod optymalizacji.

SEO dla prawników - na czym polega?

Według danych, przy wyborze pozycji dla Twojej strony na liście wyników, Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników. Trudno dokładnie określić, czym charakteryzują się poszczególne z nich, jednak powszechnie znanych jest kilka metod, dzięki którym Twoja strona będzie atrakcyjna z punktu widzenia wyszukiwarek, niezależnie od zmian algorytmów czy trendów wyszukiwań. Oto niektóre z nich:

Analiza słów kluczowy

Celem badania słów kluczowych jest określenie, czego szuka Twoja docelowa grupa odbiorców i jak powinieneś korzystać z tych fraz. Nie uda Ci się dobrze zoptymalizować witryny i zbudować sieci wartościowych linków, jeśli nie będziesz wiedział, w kierunku jakich słów kluczowych prowadzić swoje działania.

Jeśli chodzi o badanie słów kluczowych w strategii SEO prawników, najlepiej używać terminów, które mają charakter reklamowy. Zwroty te są bowiem zdolne do generowania konwersji, gdyż przyciągają użytkowników poszukujących usług a nie informacji na ich temat.

Dostępnych jest wiele bezpłatnych narzędzi do badania słów kluczowych, więc nie masz żadnych wymówek, aby nie skorzystać z tej opcji. Możesz też zwrócić się o pomoc do profesjonalnej agencji SEO, która rozwiąże Twój problem lepiej, niż jakikolwiek program komputerowy.

SEO on-site dla prawników:

  • struktura strony i UX

Optymalizacja strony internetowej kancelarii prawnej jest niezwykle ważna z punktu widzenia zarówno wyszukiwarek, jak i zainteresowanych tymi usługami użytkowników. Pamiętaj, nie tylko treść ma znaczenie, ale też to, w jaki sposób ją przekazujesz. Przykładem tego jest struktura Twojej strony i jej wpływ na UX. Witryny powinny być łatwe w nawigacji i zawierać czytelne informacje, aby poprawić komfort korzystania i sprawić, żeby klient pozostał na nich jak najdłużej.

Kuszące może być umieszczenie na pierwszym miejscu paska nawigacyjnego np. informacji o Twoje firmie. Zdecydowanie korzystniej będzie jednak wstawić tam strony z konkretnymi usługami, które chcesz pozycjonować. Jest to sprytne zagranie, które poprawi Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania, gdyż klienci i wyszukiwarki szybko docenią dostępność Twojej witryny i uznają ją za wartą zainteresowania.

  • blog o firmie

Inną istotną metodą SEO dla kancelarii prawnych jest aktywne prowadzenie bloga. Dodawanie nowych postów, które przekierują potencjalnych klientów do witryny, zapewnia coraz większy ruch i pozwala na rozpowszechnianie swoich usług w internecie.

Dobrym pomysłem będzie napisanie posta na blogu ze słowami kluczowymi w tytule i użycie ich w swoich treściach. Inną skuteczną metodą jest wykorzystanie znaczników lokalizacyjnych, takich jak „w Warszawie” lub „na Śląsku”. Jeśli Twoje treści będą wystarczająco dobre, będziesz mógł posłużyć się nimi do budowania reputacji swojej firmy, co jest ważne zarówno z punktu widzenia Google, jak i potencjalnych klientów.

Weź też pod uwagę umieszczenie słów kluczowych w adresach URL. Dzięki temu ułatwisz wyszukiwarkom i użytkownikom odnajdowanie Twoich treści i sprawisz, że staną się one bardziej popularne w sieci.

  • szybkość strony

Czynnikiem rankingowym związanym z optymalizacją witryny, który staje się coraz ważniejszy z punktu widzenia SEO, jest szybkość Twojej strony internetowej. Jeśli Twoja witryna ma dobrą prędkość ładowania, a przy tym jest responsywna, będzie wyżej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Ludzie są z natury niecierpliwi, zwłaszcza w obecnych czasach, gdy wciąż gdzieś się spieszą. Jeśli więc Twoje strony okażą się być za wolne, użytkownik nie tylko nie będzie zadowolony, ale też z pewnością nie wyświetli Twoich treści ponownie.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

Lokalne SEO kluczem do sukcesu prawnika

Lokalne SEO to proces optymalizacji witryny w odniesieniu do konkretnej lokalizacji. Jeśli masz wiele adresów swojej firmy, każdy z nich powinien posiadać własną stronę internetową, aby lokalni odbiorcy mogli ją łatwo wyszukać.

Pamiętaj także o wykorzystaniu narzędzia Google Moja Firma. Stworzenie wizytówki swojej firmy jest jednym z najważniejszych elementów lokalnego SEO. Zadbaj też koniecznie o regularne aktualizowanie danych opisujących Twoją markę, aby nie wprowadzać w błąd wyszukiwarek i swoich potencjalnych klientów.

Dzięki wykorzystaniu strony Google Moja Firma umożliwiasz też użytkownikom wystawienie opinii dotyczących Twoich usług. Recenzje to coś, co zachęca klientów do zakupu i zapewnia ich o jakości oferowanych produktów.

Zadbaj o budowanie linków

Budowanie linków to element, który powinien zamykać strategię SEO dla prawników. Aby dobrze pozycjonować się na liście wyników wyszukiwania, musisz uzyskać wysokiej jakości linki zwrotne z innych stron. Możesz w tym celu wykorzystać kilka narzędzi do badania autorytetu poszczególnych witryn, Twojej także.

Sprawdź podstawowy wynik Domain Authority swojej strony i strony konkurencji. Pamiętaj jednak, aby porównywać się do swoich bezpośrednich rywali, którzy działają w Twojej branży. Przeanalizuj działania innych kancelarii oferujących usługi w Twoim mieście i z każdą wprowadzoną metodą optymalizacyjną sprawdzaj, jak zmieniają się Twoje wyniki. Dzięki temu dowiedz się, co poprawić, a co rozwijać, gdyż przynosi najlepsze efekty.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *