Jaki wpływ na SEO mają algorytmy Google? Przewodnik dla początkujących

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jaki wpływ na SEO mają algorytmy Google? Przewodnik dla początkujących

picjumbo.com / pexels.com

Aby odnieść sukces w swoich działaniach SEO, musisz najpierw zrozumieć, jak działają algorytmy w wyszukiwarkach. Postępuj zgodnie ze stworzonym przez nas przewodnikiem, aby dowiedzieć się więcej na temat algorytmów i co możesz zrobić, aby działały one na Twoją korzyść.

Nadal różnorodność urządzeń i stylów opiera się na powszechnych algorytmach. Dlatego upewnij się, że Twoja strona internetowa jest gotowa na sukces w zakresie SEO.

Jeżeli chcesz zrozumieć, jak działają algorytmy Google, to musisz zadać sobie poniższe pytania:

Jak algorytm znajduje moją stronę internetową?

W celu znalezienia strony internetowej roboty Google’a weryfikują wszystkie witryny w sieci pod kątem słów kluczowych, wartości i jakości treści, spamów, linków, kompatybilności z urządzeniami mobilnymi. Dzięki temu mogą znaleźć informacje na każdy temat i dobrze pozycjonować te strony internetowe, które są odpowiednie dla wyników wyszukiwania konkretnego użytkownika.

Algorytm Google stale analizuje zmiany w sposobie wyszukiwań odbiorców i ulepsza swoje wyniki. Ludzie korzystający z wyszukiwarek szukają konkretnego produktu albo informacji o nim. Roboty właśnie to biorą pod uwagę podczas indeksowania stron WWW. Jeśli Twoja witryna ma wartościowe treści, brak spamu i pustych linków, to z pewnością znajdziesz się wyżej w rankingu wyszukiwania.

Dla algorytmów wszystko ma znaczenie, na przykład: sposób, w jaki wchodzisz w interakcję ze swoją grupą docelową, czy generujesz ruch na stronie, jakość linków i organizacja treści i wiele innych, to odzwierciedla Twoją przydatność dla innych użytkowników Internetu.

Najczęściej algorytmy Google’a analizują występujące w treściach na Twojej stronie internetowej słowa kluczowe. Jeżeli są one odpowiednio dobrane, to nie masz się o co martwić. Gorzej, jeżeli nie wiesz, jak się do tego zabrać, wtedy z pewnością przyda Ci się dobre narzędzie, w celu przeprowadzenia analizy i wyboru odpowiednich słów kluczowych, na które chciałbyś, aby Twoja witryna się pozycjonowała. Słowa kluczowe możesz zawrzeć w opisach, nagłówkach, czy tytułach artykułów na swoim blogu firmowym.

Czym właściwie jest SEO?

SEO jest odpowiednią strategią optymalizacji wyszukiwarek. Jest używany w celu generowania większego ruchu na stronie internetowej. Stosuje się to po to, aby poprawić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Jeżeli poznasz każdy element składowy SEO, to z pewnością zbudujesz świetną strategię i odniesiesz sukces w pozycjonowaniu swojej strony internetowej. Właśnie tego szukają algorytmy Google’a. Jeśli umieścisz słowa kluczowe w odpowiednich miejscach i dokładnie zaplanujesz swoją witrynę, zapewnisz sobie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli prowadzisz swoją działalność również stacjonarnie, to warto pomyśleć także o lokalnym SEO, ponieważ wtedy Twoi klienci będą mogli znaleźć Twój sklep w okolicy (o ile znajduje się w ich otoczeniu). Tak wiele osób korzystających z wyszukiwarek poszukuje czegoś, co znajduje się w pobliżu, wyszukiwarka z pewnością zauważy Twoje działania i skieruje potencjalnego klienta do Twojego sklepu!

Jak poprawić działania SEO na mojej stronie internetowej?

SEO ma bardzo szeroki zakres działań, dlatego całe szczęście nie musisz zatrzymywać się tylko na jednej czynności, tylko próbować różnych elementów i weryfikować, czy działa to na korzyść Twojej marki. Dlatego stale polepszaj lub rozszerzaj różne elementy SEO na swojej stronie www.

Kiedy użytkownik internetu wpisuje konkretne zapytanie w pasek wyszukiwarki, to często są to pytania o produkty, usługi lub wątpliwości na dany temat. Jeżeli postawisz na tworzenie treści na swoim firmowym blogu, to pozwoli Ci to zaistnieć na rynku konkurencyjnym. Możesz tworzyć treści, które koncentrują się na często zadawanych pytaniach, a następnie przytaczać swoje usługi lub produkty, które mogą pomóc rozwiązać ten problem.

Blogowanie pomaga przede wszystkim zaistnieć w rankingu wyników wyszukiwania, dlatego staraj się na bieżąco aktualizować swoje artykuły. Witryna, która nie była aktualizowana od dłuższego czasu, może nie zostać zauważona przez algorytmy Google’a. Roboty uważają wtedy taką stronę internetową za zaniedbaną i niewartą uwagi, dlatego nie polecają jej innym użytkownikom. Wtedy spada zainteresowanie daną stroną, a Ty nie wiesz co robić.

Z pewnością Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania poprawią również odpowiednie słowa kluczowe użyte w treściach na blogu firmowym. Rozszerzaj swoje artykuły o coraz to nowsze i aktualne słowa. Możesz umieszczać hasła w tagach na swojej stronie WWW.

Nawet zwykłe przesyłanie zdjęć ma znaczenie, wystarczy, że nazwiesz plik konkretnym słowem kluczowym i algorytm Google’a od razu zauważy konkretną grafikę. Te wszystkie działania poprawiają Twój ranking w wynikach wyszukiwania. Kiedy będziesz udostępniać cenne informacje o tym, kim jesteś i co robisz, to wyszukiwarka z pewnością Cię zauważy i przekaże do odpowiednich użytkowników Twoją stronę WWW.

SEO staje się przyszłością!

Musisz wiedzieć, że przyszłość SEO leży w wyszukiwaniu głosowym i mobilnym. Użytkownicy idą na łatwiznę i wolą korzystać z urządzeń mobilnych podczas przeglądania Internetu, które dają im więcej swobody w działaniu niż ekran standardowego komputera. Owszem znajdą się zwolennicy komputerów stacjonarnych, ale jest to już mniejszość społeczeństwa.

Coraz więcej osób polega na wyszukiwaniach głosowych. Kiedy ludzie chcą uzyskać szybkiej odpowiedzi na nurtujące ich pytanie, to kierują je do inteligentnego urządzenia. Jeżeli zrozumiesz, w jaki sposób użytkownicy zadają pytania, uzyskasz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Źródło: Buro Millennial / pexels.com

Musisz brać pod uwagę to, że coraz więcej osób podróżuje i przegląda mobilne strony internetowe, dlatego roboty Google oceniają witryny pod kątem tego, jak dobrze wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Jeśli Twoja witryna zbyt długo się ładuje lub elementy znajdujące się na niej, to wyszukiwarka zauważa ten problem i przestaje wyświetlać Cię w wynikach wyszukiwania. Algorytmy potrafią również obliczać, ile dany użytkownik spędził czasu na Twojej stronie www, a może od razu ją opuścił? To wszystko analizują wyszukiwarki, żeby móc pozycjonować Twoją stronę internetową. Dlatego musisz stać się kompatybilny z urządzeniami mobilnymi. Obecnie jest to klucz do sukcesu każdej firmy.

Musisz zabezpieczyć się na przyszłość i zaprojektuj od razu stronę internetową pasującą do urządzeń mobilnych!

Podsumowanie

Pamiętaj, żeby stale analizować zmiany w wynikach wyszukiwania i ulepszać swoją stronę internetową pod kątem SEO. Jeśli poświęcisz trochę czasu na zrozumienie algorytmów i tego, czego szukają Twoi klienci w Internecie, to możesz zapewnić sobie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *