Jaki wpływ na pozycjonowanie stron ma zarządzanie treścią?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jaki wpływ na pozycjonowanie stron ma zarządzanie treścią?

Marc Mueller / pexels.com

Sposób oceniania stron internetowych przez Google znacznie zmienił się w ostatnich latach, co oznacza, że zmieniły się również metody optymalizacji treści. Ich jakość ma teraz kluczowe znaczenie w procesie pozycjonowania. Niektóre ze starych technik, które są nadal w użyciu, mogą w rzeczywistości przynieść efekt zupełnie przeciwny do zamierzonego.

Jak więc odpowiednio zarządzać treścią, aby korzystnie wpływała na pozycję Twojej strony w sieci? Czytaj dalej!

Zmiany w optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

SEO (Search Engine Optimization) jest obecnie na stałe powiązane z Google i wszelkimi algorytmami wykorzystywanymi przez tę wyszukiwarkę do określania jakości stron internetowych.

Kiedyś sposoby na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach były bardzo podstawowe i mało wymagające. Popularne było upychanie różnych, niepowiązanych słów kluczowych na stronie internetowej. Wielokrotne powtarzanie tych fraz w treści i metatagach było również powszechnym zabiegiem, który prowadził do licznych duplikacji.

Linki przychodzące i wychodzące również były ważne, choć „budowanie linków” stanowiło szaloną działalność. Pamiętasz może “magazyny linkowe”? Były to strony internetowe stworzone wyłącznie w celu przechowywania różnych linków zewnętrznych, aby oszukać algorytmy Google i sprawiać wrażenie jakościowej witryny.

Jednakże, algorytmy budowania rankingu stron Google i roboty indeksujące spowodowały modyfikację w sposobie przetwarzania informacji cyfrowych. W różnych aktualizacjach wyszukiwarka podjęła działania, dzięki którym sztuczne i podstępne praktyki stały się przestarzałe i bezużyteczne. Dwie najważniejsze aktualizacje Google (Panda i Penguin) znacznie wpłynęły na ogólną poprawę jakości zawartości stron internetowych. Od 2019 roku takie rzeczy, jak upychanie słów kluczowych, zduplikowane treści i puste linki, mogą być karane i negatywnie wpływać na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania.

Google podczas oceny stron internetowych przywiązuje dużą wagę do wiarygodnych, wartościowych i rzeczywiście edukacyjnych materiałów. To sprawia, że zarządzanie treścią stało się priorytetem wielu twórców witryn

Jak zarządzać treścią?

Trzy główne obszary SEO to teraz projektowanie stron internetowych, budowanie linków i dbałość o wysokiej jakości treści.

Pamiętaj, że Twoi klienci szukają wiarygodnych informacji. Tak więc Twoim zadaniem powinno być udzielenie odpowiedzi na ich pytania. Aby skutecznie działać w internecie, zawartość Twojej witryny musi być zaplanowana i przedstawiona w przemyślany i strategiczny sposób, który zapewni Ci dużą wartość w oczach robotów indeksujących i łatwy kontakt z klientami.

Skuteczny plan zarządzania treścią współgra z content marketingiem, czyli procesem wykorzystywania cyfrowych treści w celu skutecznego przyciągania potencjalnych klientów i budowania konwersji. Oprócz działania w obszarze marketingu cyfrowego, musisz zadbać również o używanie odpowiednich tytułów, właściwe formatowanie treści, optymalne wykorzystanie słów kluczowych i tworzenie trafnych linków.

Posiadanie silnej strategii zarządzania treścią obejmuje również plan regularnego aktualizowania, i uzupełniania treści. Jest to ważne, ponieważ nierozwijająca się strona internetowa raczej nie zapewni Ci wysokiej pozycji na stronach wyników wyszukiwania.

Źródło: Designecologist / pexels.com

Monitorowanie treści i jej wyników

Regularnie aktualizowana zawartość strony internetowej korzystnie wpływa na Twój wizerunek zarówno w oczach odbiorców, jak i wyszukiwarek. Musisz również zwrócić szczególną uwagę na główną treść na swojej stronie, która powinna być również regularnie sprawdzana i odświeżana. Jednym z najważniejszych elementów współczesnego SEO jest posiadanie treści, która jest naprawdę wartościowa. Służy to dwóm podstawowym celom. Jednym z nich jest to, że zyskujesz wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, a drugim, że przyciągasz nowych klientów!

Jeśli odwiedzający Twoją witrynę otrzymują wartościowe, interesujące informacje, możesz mieć pewność, że do Ciebie wrócą. Dzięki temu przechodzą do realizacji transakcji lub wracają do niej w późniejszym terminie, a Ty skutecznie generujesz zyski w Twojej firmie. Warunkiem tego jest dobrze napisana i zoptymalizowana treść. Pamiętaj jednak też o odpowiednim zbudowaniu strony internetowej. Zadbaj o jej szybkość ładowania, czytelny wygląd, łatwą nawigację i elementy call to action, które zachęcą Twoich klientów do korzystania z Twoich ofert.

Kontroluj swoje działania, aby wiedzieć, co się sprawdza, a co należy poprawić. Dzięki temu unikniesz statyczności i pozwolisz swojej firmie się rozwijać.

Aktualne treści to podstawa

Innym bardzo ważnym wglądem w związek między zarządzaniem treścią a SEO jest to, że zawartość Twoich stron nie może być duplikowana. Powielanie to nie tylko powtarzające się słowa kluczowe. Aby prowadzić skuteczną kampanię optymalizacyjną, nie możesz mieć tych samych treści na różnych stronach internetowych. Negatywnie wpływa to bowiem na wyszukiwarki i może prowadzić do ignorowania tych informacji pod różnymi adresami stron internetowych. Zadbaj więc o udostępnianie świeżyć, oryginalnych i przydatnych treści, dzięki którym przyciągniesz do siebie nowych odbiorców.

Jak zadbać o jakość treści?

Aby Twoje treści prezentowały jak najwyższy poziom, musisz zadbać o naturalne użycie słów kluczowych, wartościową i wiarygodną treść, która nie jest powielona na żadnych innych kanałach, strategiczne zbudowanie struktury linkowej, zaangażowanie w kampanie w mediach społecznościowych, regularne kontrolowanie swoich wyników i stałe aktualizowanie zawartości swoich stron internetowych. Biorąc pod uwagę wszystkie te elementy, masz szansę stać się ważnym uczestnikiem internetowego rynku i przyciągnąć nowych odbiorców. Jeśli jednak uważasz, że jest to zbyt wymagające zadanie, skontaktuj się z nami! Jako doświadczona agencja SEO zadbamy o jakość Twoich treści i podejmiemy działania zmierzające ku poprawie pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce. Nie spowalniaj więc swojego sukcesu i pozwól mu przyjść już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *