Jak zoptymalizować pod SEO nową witrynę?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jak zoptymalizować pod SEO nową witrynę?

Yan Krukov / pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek określana mianem SEO, to element, bez którego nie możesz się obejść, jeśli prowadzisz lub dopiero planujesz biznes online. Optymalizując stronę pod względem SEO musisz wziąć pod uwagę szereg czynników, takich jak wygląd i funkcjonalność witryny, unikatowy content, zawarcie w publikowanych treściach odpowiedniej ilości słów kluczowych oraz jak najbardziej pozytywny odbiór strony przez użytkownika. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, koniecznie czytaj dalej!

Na samym początku musisz wiedzieć, że samo zwiększenie ruchu na Twojej witrynie nie jest gwarantem następującej wskutek tego zwiększonej sprzedaży. Oprócz zwrócenia na siebie uwagi klientów musisz również zdobyć ich zaufanie, a także przekonać ich, żeby dokonali zakupu właśnie u Ciebie (a w przyszłości najlepiej wrócili po kolejne zakupy!). Sprawdź, w jaki sposób zwiększać nie tylko ruch w witrynie, ale również konwersję!

Zoptymalizuj kontent

W świecie SEO to właśnie treść gra pierwsze skrzypce, bowiem od contentu jaki publikujesz zależy na dobrą sprawę powodzenie Twojej działalności. Działając w sieci staraj się odpowiadać na zapytania klientów i rozwiązywać ich problemy zarówno za pomocą publikowanych tekstów, grafik czy filmów instruktażowych, jak i oferowanych im produktów i usług. Skup się na swojej niszy i dobierz odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym internauci łatwiej na Ciebie trafią. Szczególnie przyjrzyj się słowom kluczowym długiego ogona (tzw. long tail), które charakteryzują się dużą większą szczegółowością niż krótkie słowa kluczowe. Long taile mogą okazać się szczególnie skuteczne w przypadku małych firm, które są wyspecjalizowane szczególnie w swojej niszy, a mają problem z przebiciem się na szczyt SERP za pomocą ogólnych fraz.

Pisząc treści na swoje witryny pamiętaj także o zawarciu w nich “wezwania do działania” (ang. call to action), które wywołuje u odbiorcy natychmiastową reakcję na oczekiwane żądanie, nie zawsze chodzi o zakup, czasem docelową akcją może być przykładowo zapisanie się do newslettera.

Rozpocznij przygodę z blogowaniem!

Jeśli chcesz, aby Twoja nowa witryna lepiej pozycjonowała się w rankingu wyszukiwań Google, koniecznie zacznij pisać bloga, który tematycznie łączy się z tym, co odbiorcy mogą nabyć poprzez Twoją stronę WWW. Jeżeli przykładowo prowadzisz sklep z artykułami do szycia, Twój blog może zawierać przykładowo artykuły o rodzajach ściegów, materiałów czy segmenty z autorskimi radami dla początkujących. Za pomocą bloga możesz nie tylko zbudować sobie wśród odbiorców pozycję eksperta, ale treść zamieszczana w blogowych wpisach pozytywnie wpłynie na miejsce, które w SERP zajmuje Twoja witryna.

Publikując treści pamiętaj o tym, aby robić to regularnie i zawsze z tyłu głowy miej myśl o tym, że Twoje treści powinny być użyteczne dla odbiorcy i niepowtarzalne! Google bardzo nie lubi duplikowania treści – a Ty przecież nie chcesz narazić się na bana!

Źródło: ThisIsEngineering / pexels.com

Pustki w magazynie - co wtedy?

Jeśli za pomocą swojej strony internetowej oferujesz sprzedaż jakichś konkretnych produktów i pewnego razu zdarzy się tak, że któryś z nich będzie niedostępny z powodu braku w magazynie – nie załamuj się! Z taką sytuacją możesz poradzić sobie na kilka sposobów!

  • daj znać klientowi kiedy znów będzie mógł zamówić brakujący przedmiot – podaj konkretną datę, np. w miejscu, gdzie normalnie znajduje się przycisk “kup teraz”,
  • wyślij mu powiadomienie drogą mailową kiedy produkt znów będzie znajdował się w magazynie – daj klientowi możliwość zostawienia swojego maila, dzięki czemu o ponownym pojawieniu się produkty dowie się od razu,
  • możesz pokusić się również o włączenie odliczania – np. w formie zegara, który będzie odliczał czas do dnia najbliższej dostawy, kiedy to produkt znów będzie do kupienia.

Zauważ, że każda z wymienionych wyżej form jest lepsza i zdecydowanie przyjemniejsza niż natrafienie przez klienta na produkt, którego nie może dodać do koszyka, a przy którym nie ma żadnej informacji dlaczego tak się dzieje. Myśl o wygodzie swojego klienta!

Niech Twoje strony szybko się ładują

Możliwe, że wcześniej nie zdawałeś sobie sprawy z tego, jak ważna jest szybkość ładowania strony, dla współczesnego internauty. Aktualne tempo naszego życia jest szybkie, nie dość, że dociera do nas dużo informacji, to my sami chcemy pozyskiwać je jak najszybciej. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna wczytywała się szybko, najlepiej w czasie mniejszym niż 3 sekundy, bo właśnie po takim czasie największy odsetek ludzi rezygnuje z pozostania na stronie, która nie zdążyła się załadować.

Ten aspekt jest również szczególnie ważny dla urządzeń mobilnych! Nie tylko pod względem szybkości ładowania, ale prawidłowego wyświetlania się strony na każdym urządzeniu. Chaos, brakujące elementy czy “rozjechane” teksty lub grafiki nie zachęcają nikogo do pozostania na stronie wyglądającej w ten sposób.

Zatroszcz się o indeksowanie

Zwróć uwagę nie tylko na wizualne aspekty swojej strony, ale również na te związane bardziej z jej techniczną odsłoną. Niech linki URL, które znajduja się na Twojej stronie będa łatwe do zaindeksowania przez roboty Google, co znacznie usprawni proces dopasowywania witryny pod zadawane przez użytkowników pytania. Zastanów się także nad dodaniem do swojej strony certyfikatu SSL, który w pasku pojawi się pod nazwą “https” i będzie sygnałem dla odwiedzającego, że strona, na której się znajduje jest bezpieczna, a stojąca za nią firma odznacza się profesjonalizmem!

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania związane z pozycjonowaniem nowopowstałej witryny w Google, kontynuuj poszukiwania na własną rękę, lub skontaktuj się z nami! Jako doświadczeni specjaliści pomożemy i wskażemy właściwą drogę, prowadzącą na pierwszą stronę wyników Google! Umów się na darmową konsultację już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *