Jak zaangażować swoich klientów w wiadomości e-mail?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Jak zaangażować swoich klientów w wiadomości e-mail?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Stworzenie idealnej wiadomości e-mail oraz tematu jest nie lada wyzwaniem. Nadal istnieją osoby, które ich nie wyświetlają, więc w jaki sposób do nich trafić? Nadszedł czas, aby nawiązać z nimi kontakt i zaangażować do zakupu Twoich produktów.

Najczęstszym powodem jest zła synchronizacja i brak dostosowania wiadomości e-mail do użytkowników. Sama treść i projekt wiadomości może być najbardziej przemyślany i dopracowany, ale jeśli nie zostanie dostarczony we właściwym czasie, nie będzie tak skuteczny, jak mógłby być. Pamiętaj również, że nie każdy odbiorca jest taki sam. W jaki sposób dostosować wiadomości do zróżnicowanej grupy odbiorców? Jak zaangażować użytkowników, aby chcieli do Ciebie wracać? W tym artykule pokażemy Ci, jak dostosować wiadomości e-mail, aby trafnie dostarczać je odpowiednim użytkownikom.

Staraj się stale analizować swoje wyniki

Pierwszym krokiem do stworzenia dobrej strategii mailingowej jest to, że musisz zrozumieć swoją grupę docelową i jakie czynności wykonują z Twoimi wiadomościami.

Posiadanie tych danych pomoże Ci lepiej ocenić problem. Jeśli Twoi subskrybenci nigdy nie otwierają Twoich maili, może to oznaczać, że Twój temat nie jest wystarczająco zachęcający, by ich zaangażować i wywołać konkretne działanie. Może to również oznaczać, że w ogóle nie widzą wiadomości, ponieważ trafiają do folderu “spam”.

Jeśli wiadomość nie jest spójna lub trafna, użytkownik może zrezygnować z klikania w taką wiadomość e-mail. Podczas przeglądania e-maili upewnij się, że linki są w nich widoczne, a wezwania do działania (CTA) na swoim miejscu. Taka analiza da Ci lepsze wyobrażenie o tym, co działa, a co wymaga poprawy.

Segreguj swoich odbiorców

Kiedy już zobaczysz, co robisz nie tak, to warto rozpocząć swoje zmiany od “posegregowania swoich odbiorców”. Dzięki temu dowiesz się, jakie rodzaje produktów i wiadomości użytkownicy cenią sobie najbardziej. W ten sposób będziesz mógł wysyłać im spersonalizowane oferty zachęcające do dokonania zakupu. W ten sposób możesz zwiększyć przychody i zaangażowanie w swoją markę.

Aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców, spróbuj podzielić ich według takich kryteriów:

  • częstotliwość wykonywanych zakupów – historia zakupów będzie się różnić w zależności od firmy, ponieważ niektóre rodzaje produktów wymagają częstszych zakupów niż inne. Zwróć na to uwagę w swoim sklepie!;
  • wartość zakupu – sprawdzaj wartości zamówień klientów i to, co bardziej się opłaca;
  • typ zakupu produktu – staraj się dopasować typ produktu do użytkownika i kieruj do nich swoje wiadomości;
  • nieaktywny użytkownik — w przypadku użytkowników, którzy już dawno nie klikali Twoich wiadomości, należy zastosować działania, które wzbudzą ich zainteresowanie. Spróbuj wysłać kuszącą ofertę i uważnie monitoruj ich reakcje.

Osoby, które często robią u Ciebie zakupy, będą bardziej skłonne do interakcji z wiadomościami. Dobrym pomysłem może okazać się tutaj pokazanie im ich poprzednich zakupów, jeśli sprzedajesz produkty, które wymagają częstej wymiany.

Ten rodzaj strategii mailingowej jest angażujący, ponieważ jest bardzo ukierunkowany na potrzeby klientów, zwłaszcza jeśli wiadomości są dostarczane we właściwym czasie.

Źródło: RODNAE Productions / pexels.com

Poproś o wystawienie opinii

Z pewnością szybko i łatwo zanalizujesz wyniki swoich kampanii mailingowych, ale warto również poprosić swoich odbiorców o wystawienie opinii. Nic bardziej nie uczy niż przeczytanie solidnej recenzji od użytkownika. Możesz w każdym mailu prosić o komentarz lub podesłać link do ankiety, dzięki której dowiesz się więcej na temat swoich kampanii i myśli klientów. Jeżeli odbiorca ma problem z uzupełnieniem kwestionariusza, to może warto zachęcić go drobnym rabatem lub gratisem? Takie zabiegi działają zawsze!

Staraj się regularnie przeprowadzać testy typu A/B

Testy A/B to jeden z najważniejszych aspektów Twojej strategii e-mail marketingowej, ponieważ możesz dzięki temu zobaczyć, które maile są bardziej wartościowe i angażujące dla odbiorcy. Najważniejszy jest odpowiedni tytuł maila, a tworzenie go to specyficzna dyscyplina, która wywodzi się z wiedzy branżowej i wielu praktyk. Staraj się tworzyć i testować różne wiersze tematyczne na podstawie różnych podejść:

  • Personalizacja — jeżeli jest to możliwe, to staraj się zwracać bezpośrednio do swojego klienta, nawet dodając imię w tytule. Klienci reagują na takie zabiegi, ponieważ myślą, że są jedyni w swoim rodzaju.
  • Emotikony – Staraj się umieszczać zarówno w temacie, jak i w wiadomości e-mail zabawne emotikony, ponieważ mogą one przyciągnąć uwagę użytkownika w zatłoczonej skrzynce odbiorczej.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci zrozumieć ideę e-mail marketingu. Teraz, gdy znasz już wskazówki, jak tworzyć angażujące kampanie mailingowe, które są stosowane przez prężnie rozwijające się firmy e-Commerce, możesz sam usiąść do planowania i tworzenia własnych spersonalizowanych wiadomości e-mail.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.