Jak wybrać właściwą agencję SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Jak wybrać właściwą agencję SEO?

Ivan Samkov / pexels.com

Odpowiedni wybór profesjonalnej agencji SEO to jeden z najważniejszych kroków w długim procesie optymalizacji strony internetowej. Ogólny sukces Twojej firmy zależy w pewnym stopniu od tego, z kim będziesz współpracować. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna stała się jedną z najlepszych, najwyższy czas nawiązać współpracę z dobrą agencję SEO. Jednak jak dokonać właściwego wyboru?

W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę, wybierając odpowiednią agencję SEO.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Agencja SEO zatrudnia od kilku do nawet kilkuset pracowników. Takie firmy specjalizują się w pozycjonowaniu witryn oraz sklepów internetowych, pomagając właścicielom firm osiągnąć najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Do ich zadań należy przede wszystkim przeprowadzanie audytów SEO, analiza prowadzonych działań marketingowych oraz monitorowanie zachowań konkurencji. Na podstawie uzyskanych wyników agencja może rozpocząć działania on-site oraz off-site SEO. Można do nich zaliczyć m.in. tworzenie treści zawierających odpowiednie słowa kluczowe, uproszczenie kodu HTML, dbałość o linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także linki odsyłające do mediów społecznościowych.

Agencja SEO powinna zapewnić Ci pełne wsparcie, czyli wykonać audyt, przygotować odpowiednią i przemyślaną strategię, przeanalizować słowa kluczowe, czyli po prostu zająć się kompleksową usługą pozycjonowania Twojej witryny.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniej agencji SEO?

Zanim wybierzesz odpowiednią agencję SEO, zadaj sobie następujące pytanie: „jaki jest cel pozycjonowania w mojej firmie?”. Określenie celu firmy jest niezbędne do tego, aby wybrać konkretną agencję SEO. Dzięki temu będziesz w stanie nawiązać współpracę z firmą spersonalizowaną pod swoje wymagania. Zwróć uwagę na to, co oferuje dana agencja. Jeśli coś nie odpowiada Twoim oczekiwaniom, to zwyczajnie zmień swój kierunek patrzenia.

Wybierając agencję SEO, należy zwrócić uwagę na jej referencje. Możesz przeczytać opinie wystawione przez innych klientów w Google. Profesjonalna agencja SEO z pewnością będzie posiadała profil w Google Moja Firma, który pozwoli dowiedzieć się o niej jeszcze więcej niż ze zwykłych opinii zamieszczonych na stronie. Najczęściej firmy zawierają tam również swoje oferty. Będziesz dzięki temu mógł je przejrzeć i przeanalizować, zanim umówisz się na rozmowę.

Sprawdź doświadczenie firmy. Jest to niezbędne podczas nawiązywania każdej współpracy, ponieważ w innym przypadku możesz łatwo się rozczarować. Unikaj firm, które obiecują szybkie efekty, bo jest to po prostu niemożliwe. Najczęściej są to chwilowe wzrosty w ruchu na stronie, jednak szybko przemijają i przez to wracasz do punktu wyjścia. Zwykle pierwsze efekty są widoczne po około 3–6 miesiącach.

Z Twojego punktu widzenia umowa jest niezwykle ważna. Sprawdź warunki współpracy oraz sposób rozliczenia. Zwróć uwagę na czas trwania umowy oraz na kary, jakie mogą Cię spotkać wskutek nagłego jej zerwania. Może warto przed podpisaniem zwrócić się z pomocą do dobrego prawnika?

Postaraj się również doprecyzować wszystkie zasady powiadamiania o postępach w pracy, dzięki czemu będziesz mógł na bieżąco analizować podejmowane działania.

Czym wyróżnia się dobra agencja SEO?

Dobra agencja SEO wyróżnia się nie tylko efektami, jakie jest w stanie uzyskać, ale również tym, jakie działania podejmuje i jak przebiega cała współpraca. Podstawą powinno być odpowiednie podejście do klienta. Jeśli agencja SEO traktuje Cię w sposób indywidualny, z pewnością jest to firma, której szukasz. Dlatego zalecamy znalezienie takiej agencji SEO, która przygotuje dla Ciebie indywidualną strategię. Można to rozpoznać już na etapie oferty, która powinna być dostosowana do celów konkretnej firmy i uwzględniać specyfikę branży oraz działania konkurencji. Strategia SEO musi być zaplanowana w odpowiedni sposób i wdrożona zgodnie z potrzebami klienta. Relacja pomiędzy klientem a agencją musi być stała. Powinieneś mieć wsparcie ze strony agencji przez cały okres umowy, a nawet zaraz przed jej podpisaniem. Takie podejście zapewnia płynny przepływ informacji oraz sprawne działanie.

Źródło: Mikael Blomkvist / pexels.com

Ważna jest również wiedza i doświadczenie specjalistów, którzy powinni być stale szkoleni, ponieważ w świecie marketingu nieustannie ewoluują różne trendy, a w przypadku SEO algorytm Google ciągle ulega aktualizacji. Jedynie stałe monitorowanie tych zmian może zapewnić skuteczność podejmowanych działań w przyszłości.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, czym kierować się podczas wyboru odpowiedniej agencji SEO. Najlepiej będzie, jeśli zwrócisz się o pomoc do doświadczonej firmy w swoim mieście. Taka agencja najlepiej zna Twój rynek, ponieważ pracuje w tej samej okolicy. Z pewnością na rynku funkcjonuje wiele firm, które będą w stanie pomóc Ci z pozycjonowaniem Twojej witryny. Jednak dokładnie przejrzyj wszystkie dostępne oferty i postaraj się wybrać tę najlepszą. Uważaj na osoby, które obiecują Ci nierealne wyniki! Z takimi firmami możesz wcale nie osiągnąć sukcesu.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst