Jak tworzyć wideo pod kątem SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Jak tworzyć wideo pod kątem SEO?

SHVETS production / pexels.com

Z pewnością zauważyłeś, że marketing wideo jest obecnie najbardziej popularny i najbardziej pożądany wśród innych przedsiębiorców. Wszystko przez to, że użytkownicy Internetu przerzucili się z treści czytanych na treści wizualne.

W tym momencie zastanawiasz się pewnie, jak ma się do tego SEO i w jaki sposób produkować swoje treści wizualne, aby Twoja strona internetowa nadal się pozycjonowała? W tym artykule przedstawimy Ci kilka wskazówek dotyczących marketingu wideo.

Pozycjonowanie filmów wideo - o co właściwie chodzi?

Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie filmów wideo to proces optymalizacji tworzonych treści wideo, aby były dobrze indeksowane i zajmowały wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych, tak samo, jak ma to miejsce podczas pozycjonowania zwykłych treści blogowych.

YouTube powstał w 2005 roku. Z czasem rozrósł się do największej platformy filmów wideo i jest najbardziej popularny na całym świecie. Treści wideo są obecnie preferowanym rodzajem treści do nauki i rozrywki, a wskazuje na to właśnie stopień popularności tych środków przekazu.

W wyniku zmiany trendów coraz większa liczba marek zmienia również swoje strategie marketingowe na bardziej skupione na filmach wideo.

Najlepsze wskazówki na to, jak stworzyć skuteczne SEO wideo

Obecnie użytkownicy Internetu najbardziej cenią sobie kwestię wizualną. Największa część ludzi jest wzrokowcami, dlatego łączymy się tylko z tymi rzeczami, które widzimy. Najwięcej informacji potrafimy zapamiętać z tego, co właśnie widzimy niż z tego, co czytamy.

Pamiętaj, że stworzenie odpowiednich treści zapewni, że Twoi odbiorcy będą udostępniać je dalej, dzięki czemu zajmiesz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania!

Poniżej przedstawiamy Ci najlepsze wskazówki na to, jak zoptymalizować swoją treść wideo.

Atrakcyjna miniatura filmu to podstawa!

Miniatura to najważniejszy czynnik podczas podejmowania decyzji, który film jest atrakcyjny. Dlatego trzeba zadbać o nią w pierwszej kolejności, to na nią użytkownicy Internetu zwracają największą uwagę.

Pamiętaj, że atrakcyjna miniatura powinna przyciągać wzrok, być ekscytująca, a co najważniejsze pokazywać, o czym jest film. Staraj się nie używać fałszywych obrazów, które nie pasują do idei wideo, najlepiej w tym przypadku sprawdzą się prawdziwe kadry z filmu. Pamiętaj, że warto stosować pogrubioną treść na miniaturze, ponieważ to ona się wyróżnia i przyciąga uwagę użytkowników. Stosuj jasne kolory oraz prawdziwe postacie, które występują w filmie!

Bądź kompatybilny z urządzeniami mobilnymi!

Musisz pamiętać o tym, że obecnie najwięcej czasu spędza się na urządzeniach mobilnych i właśnie tam również są oglądane Twoje filmy wideo, dlatego pomyśl, aby były one odpowiednio dopasowane do rozmiarów mniejszych ekranów.

Podczas przesyłania filmów powinieneś pomyśleć o korzystaniu z takich platform, które są responsywne i same dostosowują rozmiary wideo do urządzeń, na przykład YouTube czy Vimeo.

Najważniejsze CTA, czyli stosuj wezwanie do działania!

Na początku każdego filmu stosuj odpowiednie powitanie i zachęcenie odbiorców do dalszego zaangażowania. Staraj się wspomnieć o pozostawieniu komentarza, subskrybcji, łapki w górę pod filmem, to z pewnością zaangażuje użytkowników do dalszych interakcji z Twoim filmem.

Możesz również wspomnieć o tym, że prowadzisz stronę internetową i zachęcić użytkowników do odwiedzenia jej. Od Ciebie zależy wszystko, jak potoczą się losy Twoich potencjalnych klientów. Spróbuj skierować ich na swój konkretny cel.

Optymalizacja Twojego filmu pod kątem SEO

Pamiętaj, że celem wszystkich treści wideo jest zbudowanie lojalnych odbiorców i przekształcenie ich w sprzedaż i zysk w swojej firmie. W związku z tym ważne jest, aby Twoje filmy były zawsze przyjazne pod kątem SEO, aby mogły się lepiej pozycjonować. Możesz to zrobić za pomocą odpowiednich słów kluczowych, możesz umieścić je już w samym tytule filmu.

Sprawdź, czy treść wideo jest w odpowiednim miejscu na Twojej stronie internetowej. W przeciwnym razie, bez względu na to, ile robotów go zaindeksuje, nigdy nie otrzymasz wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ filmy będą zbyt ogólne.

Nie zapominaj o promowaniu swoich filmów!

Nie polegaj na samym SEO, tylko sam staraj się promować swoje treści wideo! Możesz udostępniać go na wszystkich profilach w mediach społecznościowych i prowadzić kampanie promocyjne. Jest to świetne miejsce do takich działań, ponieważ ludzie spędzają tam największą ilość czasu.

Źródło: Anete Lusina / pexels.com

Możesz pomyśleć o dodawaniu hashtagów, zaangażowaniu odbiorców i reagowaniu na komentarze. Pamiętaj, że algorytmy Google zmieniają się w szybkim tempie i nie zapominaj stale analizować, co aktualnie jest pożądane, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak pozycjonować swoje filmy na YouTube?

Stosuj oznaczenia tagów do filmów

Pomagają one uszeregować Twój film pod kątem konkretnej kategorii i wskazać, to o czym jest dany film.

YouTube będzie wtedy wiedział, jak powiązać Twoje filmy z podobnymi treściami i zwiększyć ich zasięg. Używaj tylko odpowiednich tagów, w przeciwnym razie spotka Cię kara!

Dodaj film do odpowiedniej kategorii

Pamiętaj, aby zawsze nadać odpowiednią kategorię Twojemu filmowi, ponieważ tylko wtedy ma on jakikolwiek sens.

Podobnie jak tagi, kategorie pozwalają na konkretne grupowanie filmów o podobnej treści. W ten sposób można je dodawać do różnych list i zapewniać większą widoczność.

Dodaj odpowiedni opis pod filmem

Spróbuj stworzyć dobry opis pod filmem, razem ze słowami kluczowymi. To one pozwolą Ci się również pozycjonować, jeśli tagi nie będą wystarczająco odpowiednie.

Pomyśl także o dodaniu transkrypcji do filmu, ponieważ wtedy również możesz zawrzeć odpowiednie frazy, na które będzie pozycjonował się Twój film.

Podsumowanie

Z pewnością zauważyłeś, że istnieje wiele pomysłów, w jaki możesz pozycjonować swoje filmy. Mamy nadzieję, że ta lista najlepszych wskazówek SEO pomoże Ci w przyszłości. Teraz wystarczy tylko zastosować je w praktyce, a Twoje filmy będą odpowiednio się pozycjonowały.

Nie zapomnij zaktualizować swoich starych filmów, ponieważ sprawi to, że Twoje treści będą trafne, nawet gdy zmienią się trendy.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO z nami! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.