Jak stworzyć dobrą strategię PPC?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
SEM
Jak stworzyć dobrą strategię PPC?

Cytonn Photography/pexels.com

Reklamy pay-per-click uznać można za jedną z najskuteczniejszych metod internetowego marketingu. Pozwalają Ci one nie tylko dotrzeć Ci do szerszego grona odbiorców, ale też są bardzo opłacalne, co jest szczególnie istotne dla firm stawiający swojego pierwsze kroki w handlu internetowym. Niestety, sukces wymaga czasu, dlatego wyniki tworzenia tego typu promocji też nie będą natychmiastowe. Podstawą każdego działania jest planowanie. Warunkiem uzyskania satysfakcjonujących wyników reklam jest stworzenie skutecznej strategii PPC. Jak to zrobić? Dowiesz się tego z niżej wymienionych, sprawdzonych porad.

Dobra strategia to podstawa!

Czym w ogóle jest PPC? Być może już wiesz. Zanim jednak zaczniesz planować swoją strategię, warto odświeżyć swoją wiedzę na temat tego typu reklam.

PPC to internetowa platforma reklamowa, dzięki której szybko sprzedaż i otrzymasz to, za co zapłacisz. Najbardziej znaną z nich jest właśnie Google, który pozyskuje PPC od wielu dostawców. Zapewniają oni dostęp do konkretnych odbiorców w określonym miejscu i czasie. Ten sposób działalności marketingowej jest istotnym elementem Internetu i pokazuje, jakie możliwości mają uczestnicy internetowego rynku.

Aby stać się liderem w kwestii content marketingu, musisz “wejść w buty” swoich odbiorców. Istnieje wiele sposobów na dogłębne przeprowadzenie analizy rynku, więc preferencje użytkowników powinny stać się Twoim pierwszorzędnym priorytetem. To właśnie Twoi odbiorcy i ich wybory pomogą Ci określić najlepszy sposób optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych, strukturę strony i jej pozycję w branży.

Poznanie osoby, do której kierujesz swoje treści powinno być punktem, od którego zaczniesz swoją działalność SEO.

Poznaj swojego odbiorcę!

Aby reklama miała sens, musi mieć odbiorcę. Z obserwacji współczesnego społeczeństwa można wywnioskować, że wielu użytkowników pomija tego typu promocje, podczas gdy inni z chęcią klikają w linki, aby dokonać zakupu reklamowanego produktu.

Najważniejszą kwestią jest bycie świadomym tego, do kogo trafi Twoja reklama.

Można sobie to uzmysłowić na wiele sposobów. Po pierwsze, powinieneś przeanalizować ruch w swojej witrynie i to co na niego wpływa. Koniecznie sprawdź kto odwiedza Twoją stronę, kiedy, czego szuka i na jak długo tam zostaje.

Odbiorcy regularnie korzystający z Twoich stron powinni być Ci szczególnie znani. Musisz wiedzieć kim są, aby móc sprzedać im swoje produkty. Przydatna może okazać się wówczas analiza konkurencji.

Konkurencja zazwyczaj przyciąga użytkowników takich, jak odbiorcy Twoich treści. Określ swoich największych rywali i przeanalizuj ich strategię SEO. Być może to, co pozwoliło im stanąć na szczycie wyników wyszukiwań, pomoże też Tobie. Z tych badań dowiesz się wiele na temat istotnych słów kluczowych czy też czasu największej aktywności użytkowników. Informacje, które zgromadzisz stanowić będą podstawę Twojej strategii PPC.

Od czego zacząć?

Po dokładnym zbadaniu wzorców postępowania Twojego odbiorcy, musisz dowiedzieć się, jaki sposób wybierają, aby znaleźć się na Twojej stronie. Sprawdź, czy korzystają z Google, Facebooka, Instagrama, bloga lub innej platformy. Pozwoli Ci to określić miejsca, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę podczas zamieszczania reklam PPC. Na przykład Instagram będzie świetnym miejscem do zamieszczenia tego typu reklamy, gdyż użytkownicy są tak aktywni przez większość wolnego czasu. Pozwoli Ci to zdobyć potencjalnych klientów, więc warto dogłębnie prześledzić preferencje odbiorców. Umiejętny wybór miejsc reklamowych to dobry sposób na rozpowszechnienie swojej działalności wśród nowych użytkowników.

Określ swój cel!

Przed wdrożeniem strategii reklamowej musisz mieć dokładną wizję tego, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Dzięki temu będziesz wiedział gdzie umieszczać PPC i jak je formatować. Twoim celem jest dobra promocja, zwiększona sprzedaż i jak największy zysk.

Dzięki reklamom możesz zyskać nie tylko potencjalnych klientów, ale też odbiorców, którzy Ci w tym pomogą. Możesz również tylko promować swoją markę i budować świadomośc jej klientów. Są to różne cele, które wymagają różnego podejścia i odmiennej strategii.

Jednym z istotnych sposobów, w jaki reklamy PPC mogą dotrzeć do ściśle sprecyzowanych odbiorców, jest najważniejszy filar optymalizacji treści, czyli słowa kluczowe,

Zadbaj o słowa kluczowe!

Odpowiednie dobranie i zastosowanie słów kluczowych jest niezbędnym punktem na drodze do osiągnięcia sukcesu. Koniecznie powinieneś zacząć od analizy najczęściej powtarzanych istotnych fraz przez Twoją konkurencję. Dokładnie zbadaj słowa kluczowe w treściach Twoich rywali. Określ czy są one skuteczne w procesie pozycjonowania strony, czy wręcz przeciwnie.

Znaleźć możesz wiele programów, które są pomocne w uzyskaniu szczegółowych informacji na temat kluczowych fraz. Dzięki nim będziesz w stanie podjąć właściwe decyzje i stworzyć reklamy, które faktycznie przyciągną do Ciebie nowych użytkowników.

Zyskasz także możliwość wyrzucenia wykluczających słów kluczowych, czyli fraz, które zapobiegną wyświetlaniu Twojej strony, kiedy nie będzie ona odpowiedzią na oczekiwania użytkowników. Jeśli na przykład produkujesz meble ogrodowe, słowem wykluczającym będzie “kuchenne”.

Załóżmy, że Twoje słowo kluczowe to “eleganckie czarne meble ogrodowe”. Każdy kto wpisze w wyszukiwarkę “eleganckie białe meble ogrodowe” z pewnością nie będzie zainteresowany Twoją reklamą. Użycie zwrotu “biały” jako słowa wykluczającego dostosuje wyniki wyszukiwania dla użytkowników, których ten kolor wyposażenia nie interesuje. Definitywnie wpłynie to na zadowolenie konsumentów z otrzymanych odpowiedzi na swoje pytania, a Ty zyskasz grono zadowolonych odbiorców.

Analizuj swoje osiągnięcia!

Wiele marek popełnia ten błąd, że po stworzeniu reklamy uznaje pracę za wykonaną. Nic bardziej mylnego! Z pewnością przeprowadziłeś wiele badań, poświęciłeś mnóstwo czasu i wysiłku w stworzenie wartościowej promocji swojej marki. Bez wątpienia będziesz zadowolony z pierwszych wynikających z tego rezultaty.

Podziwianie efektów swojej ciężkiej pracy jest bardzo satysfakcjonującym procesem. Nie spoczywaj jednak na laurach! Jeśli chcesz się rozwijać i potęgować swoje zyski, Twój początkowy plan marketingowy może okazać się niewystarczający. Wynika to z tego, że słowa kluczowe z biegiem czasu tracą swoją wartość, użytkownicy zmieniają swoje preferencje, a zwiększony ruch może wprowadzać w błąd, kiedy współczynnik odrzuceń przekroczy konwersję.

Kliknięcie odbiorcy w stworzoną przez Ciebie reklamę to tylko początek procesu, na którym Ci zależy. Twoim celem jest sprzedaż. Wejście przez użytkownika na Twoją stronę to jedno, dokonanie zakupu to drugie. Tysiące odbiorców nie są istotne, jeśli nie robią oni tego, co jest dla Ciebie najważniejsze. Muszą kupować Twoje produkty i usługi.

Regularnie badaj swoją konwersję, dzięki czemu będziesz wiedział, jaki procent odwiedzających Twoją witrynę naprawdę dokonuje zakupów. Sprawdzaj słowa kluczowe i ich funkcjonowanie w sieci, zmieniaj je, gdy zajdzie taka potrzeba, a będziesz miał pewność, że działają na Twoją korzyść, a Ty szybko znajdziesz się na szczycie wyników wyszukiwania.

Rozwijaj się!

Powyżej wymieniono tylko niektóre elementy, które mogą przyczynić się do Twojego sukcesu w kwestii tworzenia reklam PCC. Proces ten wymaga sporego wysiłku i jest bardzo czasochłonny. Badanie konkurencji, preferencji użytkowników i aktualnych słów kluczowych to niezbędne punkty, przez które musisz przejść, jeśli chcesz stać się liderem w branży. Z pewnością przyda Ci się pomoc! Skontaktuj się z nami w celu uzyskania pełnych informacji na temat pozycjonowania Twojej strony lub nawiązania współpracy. Twój ruch!


Źródło: Eduardo Rosas/pexels.com

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.