Jak przygotować dobrą strategię SEO dzięki agencji interaktywnej?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jak przygotować dobrą strategię SEO dzięki agencji interaktywnej?

Kindel Media / pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest ogromnym wyzwaniem dla firm, które chcą zająć się tym na własną rękę i przy tym zdobywać coraz to nowszych klientów oraz wspinać się w rankingu wyników wyszukiwania. Przed rozpoczęciem swoich działań warto zastanowić się, czy dasz radę udźwignąć to zadanie, czy jednak wolałbyś zdecydować się na doświadczony zespół ekspertów ds. SEO, którzy są na bieżąco z wszelkimi nowościami w Google.

Zanim wybierzesz odpowiedni zespół SEO, musisz poznać kilka istotnych informacji, dzięki którym będziesz w stanie lepiej zrozumieć wykonywane przez nich działania.

W czym może pomóc Ci SEO?

Wiedza o tym, jak SEO może wpłynąć na Twoją firmę, jest ważna. Sprawi to, że będziesz bardziej świadomy działań, które podejmuje wybrana przez Ciebie agencja oraz poczujesz wewnętrzny spokój.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces poprawiania wydajności witryny, trafności wyszukiwanych fraz czy komfortu jej użytkowania. Pomaga wyszukiwarkom postrzegać Twoją stronę WWW jako autorytet w branży, dzięki czemu znajdziesz się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że SEO to ciągły proces tworzenia, ulepszania i dostosowywania wyników wyszukiwania do obecnych terminów wpisywanych przez użytkowników w pasek wyszukiwarki. SEO nie jest czymś, co pozwoli Ci bez problemów stać się rozpoznawalnym. Te działania wymagają umiejętności, wiedzy i ciężkiej pracy. Dlatego, kiedy zdecydujesz się na współpracę z agencją SEO, upewnij się, że jesteś gotowy na dłuższą współpracę z tym zespołem.

Dokładnie uzupełnij swój kwestionariusz

Każda dobra agencja SEO na samym początku poprosi Cię o dokładne wypełnienie kwestionariusza o Twojej firmie. Zawiera on zazwyczaj podstawowe informacje o firmie oraz jej witrynie.

Wypełnienie tego kwestionariusza pomoże agencji zrozumieć, czego potrzebuje Twoja witryna i jakie są cele, które chcesz dzięki niej osiągnąć. Eksperci najczęściej wykorzystują tę wiedzę do stworzenia doskonałej strategii SEO strony WWW.

Możesz spodziewać się takich pytań, jak:

  • aktualny kontakt do Twojej firmy,
  • pełna nazwa firmy,
  • godziny jej otwarcia,
  • nazwa użytkownika i hasło do konta Google Moja Firma,
  • usługi świadczone przez Twoją firmę,
  • aktualne działania SEO w Twojej firmie,
  • konkurencja w branży,
  • ogólne oczekiwania dotyczące strategii SEO.

Dobra agencja SEO przeprowadza wstępny audyt na stronie WWW

Profesjonalny zespół SEO będzie przygotowany na spotkanie z Tobą. Dlatego swoje działania rozpocznie od wstępnej pracy przed Twoją pierwszą wizytą. Chodzi o przeprowadzenie wstępnych audytów, które zaczynają określać potrzeby Twojej firmy oraz strony internetowej.

Do takich audytów najczęściej należą:

  • audyt treści,
  • audyt wydajności strony WWW,
  • audyt mediów społecznościowych firmy.

Dzięki temu agencja interaktywna będzie mogła stworzyć odpowiedni harmonogram strategii SEO, który zacznie przynosić swoje korzyści w ekspresowym tempie. Dlatego, zanim podpiszesz umowę z agencją pozycjonującą strony internetowe, upewnij się, że przeprowadzi ona wstępny audyt witryny, który pomoże im poznać Twoją firmę i zrozumieć, czego potrzebuje jej witryna.

Źródło: Anna Shvets / pexels.com

Poznaj cały zespół SEO, który pracuje nad Twoją stroną WWW

Jeżeli chcesz poznać osoby, z którymi masz współpracować, poproś agencję o zorganizowanie spotkania, dzięki temu wszyscy będziecie mogli się lepiej poznać i wymienić się swoimi oczekiwaniami.

Jeśli firma, którą planujesz wybrać, sprzeciwia się takiemu spotkaniu, uciekaj z niej jak najszybciej, ponieważ może to świadczyć o braku profesjonalizmu oraz strachu przed trudnymi pytaniami z Twojej strony, co oznacza, że nie są oni doświadczonymi ekspertami w działaniach SEO. Celem takiego spotkania jest zawsze zaangażowanie obu stron w proces optymalizacji i uniknięcie jakichkolwiek problemów, które mogą wyniknąć z nieporozumień lub braku odpowiedzi na pytania dotyczące samej strategii i Twoich oczekiwań.

Pierwsze spotkanie zawsze obejmuje podstawy do rozpoczęcia współpracy. Dlatego zadawaj wiele nurtujących Cię pytań i oczekuj odpowiedzi na nie, a także wglądu w wyniki audytu i ogólnego wprowadzenia do tego, jak działa każdy element opracowanej strategii.

Bądź w stałym kontakcie ze swoją agencją SEO

Kiedy już poznasz działania agencji i sam proces tworzenia oraz wdrażania strategii SEO, nie zapominaj pozostawać w stałym kontakcie z ekspertami. Staraj się odpowiadać na ich pytania, ponieważ im lepiej odpowiadasz na wiadomości e-mail i komunikujesz się ze swoim zespołem, tym szybciej będą oni mogli działać na Twojej stronie internetowej.

Najlepiej zawsze być na bieżąco z postępami i komunikować się z zespołem przynajmniej raz w miesiącu, aby upewnić się, że wszystkie potrzeby Twojej firmy są spełniane. Pamiętaj, że komunikacja jest kluczem do sukcesu każdej dobrej strategii SEO.

Podsumowanie

Jeśli jesteś gotowy na podjęcie konkretnych działań SEO, upewnij się, że wybierzesz profesjonalną agencję interaktywną, która pomoże Ci w pozycjonowaniu Twojej witryny.

Samodzielne działania niestety zabierają dużą ilość czasu i nerwów, a kiedy zlecisz zadania ekspertom SEO, od razu będziesz mógł skupić się na innych ważnych rzeczach w swojej firmie.

Jeżeli chciałbyś skorzystać z pomocy naszych doradców, skontaktuj się z nami już teraz!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *