Jak pisać treści, które wspierają SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Jak pisać treści, które wspierają SEO?

Jacqueline Kelly/pexels.com

Prowadzenie strony internetowej i biznesu w sieci wiąże się z odpowiednią optymalizacją witryny, dzięki której można liczyć na korzystne jej pozycjonowanie. W tym celu liczą się wszystkie szczegóły, od układu strony, opublikowanych grafik i przede wszystkim treści. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak prawidłowo pisać treści, które wspierają SEO. Sprawdź już dziś jakie teksty powinny znaleźć się w Twoim serwisie www oraz na co zwrócić uwagę podczas ich przygotowywania. Zapraszamy do lektury i skorzystania z rad naszych profesjonalistów.

Dlaczego teksty SEO są tak istotne?

Zastanawiasz się pewnie, dlaczego teksty SEO są tak ważne z punktu widzenia zaistnienia w sieci. Otóż zadbanie o tego rodzaju elementy witryny ma bezpośredni wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarce, co ma również związek z dobrym pozycjonowaniem. Obecnie, ze względu na dużą konkurencję, nie wystarczą jedynie odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Wymagana jest kreatywność i znacznie szersza wiedza niż kiedyś, co często wiąże się także z researchem. Wszystko po to, aby spełnić wymagania algorytmów wyszukiwarki i tym samym poprawić pozycjonowanie witryny, jednocześnie wyróżniając prowadzony biznes online na tle konkurencji.

Wysoka jakość treści i poprawność językowa to podstawa

Aktualnie Google przykłada dużą uwagę do jakości publikowanych treści, dlatego poza słowami kluczowymi liczy się także poprawność językowa, gramatyczna i merytoryczna. Każdy tekst przed publikacją powinien przejść gruntowną korektę, aby zminimalizować ryzyko pojawienia się jakichkolwiek błędów. Warto trzymać się zasady przejrzystości i spójności treści, co jest niezwykle istotną kwestią pod względem pozycjonowania.

Kopiowanie treści SEO jest zdecydowanie zabronione i jest to błąd, którego warto unikać za wszelką cenę. Teksty powinny być przede wszystkim unikalne, niepowtarzalne, dlatego koniecznie zadbaj o różnorodność. Powielanie kontentu kategorii czy opisów jest niedopuszczalne, gdyż negatywnie wpływa na pozycjonowanie. Zatem dla przykładu, jeśli specjalizujesz się w sprzedaży produktu dostępnego w trzech wariantach kolorystycznych to konieczne jest opisanie każdego z nich osobno, właśnie na potrzeby dobrego pozycjonowania, gdyż w innym przypadku duplikaty zostaną zakwalifikowane przez wyszukiwarkę jako identyczne treści, co obniży ich pozycję w Google.

Długość tekstów ma znaczenie

Wiele osób zastanawia się nad odpowiednią długością tekstów. Jest to zależne od konkretnego rodzaju treści, dlatego też w przypadku opisu strony głównej warto zastosować około 2000-3000 zzs (znaków ze spacjami), opisy kategorii 2500-3500 zzs, opisy produktów do 1500 zzs, artykuły blogowe powyżej 3000 zzs. Warto unikać pisania treści, które nic nie wnoszą, a w zamian zainteresować czytelnika konkretnymi informacjami, które będą dla niego istotne lub przydatne. Wszelkiego rodzaju zapychacze treści nie są wskazane, gdyż może przez nie spaść jakość, co przełoży się na gorsze pozycjonowanie.


Źródło: cottonbro/pexels.com

Frazy kluczowe, a przyjemność czytania

Frazy kluczowe można nazwać jedyni z najważniejszych narzędzi publikowanych treści, gdyż mają bezpośredni wpływ na wypozycjonowanie witryny. To od odpowiednio dobranych słów zależy pozycja witryny czy danej jej podstrony w wyszukiwarkach. W tym celu można skorzystać z planerów keywordsów, które ułatwiają to zadanie i są przydatną podpowiedzią. Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych istotne jest ich nasycenie. W tej kwestii należy znaleźć złoty środek, gdyż ich nadmiar negatywnie wpłynie na czytelność tekstu, a zbyt mała ilość może okazać się niewystarczająca. Warto także zwrócić uwagę na rodzaje fraz kluczowych, gdyż tak zwane “długie ogony” mogą zwiększyć konwersje, dlatego są pożądane, jednak należy tutaj przede wszystkim odgadywać potrzeby użytkowników, czyli naszych potencjalnych klientów. Trzymanie się tych zasad pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.

Odpowiednie formatowanie tekstów i prawidłowa hierarchia nagłówków

Formatowanie tekstu wpływa na jego przejrzystość. Na tę kwestię składa się przede wszystkim odpowiednia hierarchia nagłówków, wśród których najczęściej stosowane są H1 jako główny/tytułowy, H2 jako wstęp do kolejnego akapitu, a następnie jego rozwinięcie nagłówki H3. Taki układ pozwala robotom wyszukiwarki analizować zawartość danej strony pod kątem stopnia ważności treści, a ponadto sprawia, że publikowane teksty są przyjemniejsze w odbiorze dla czytelnika. Google doskonale ocenia uporządkowaną strukturę z odpowiednio zastosowanymi słowami kluczowymi. Oczywiście formatowanie nie kończy się z prawidłową kolejnością nagłówków. Warto także stosować listy punktowane i numerowane, tabele, pogrubienia czy ramki, co urozmaici treść i również korzystnie wpłynie na pozycjonowanie.

Analiza konkurencji – ważny krok w czasie tworzenia strategii SEO

Pozycjonowanie to czasochłonny i bardzo skomplikowany proces, który łączy wiedzę na temat informatyki, programowania oraz aktualnych trendów branżowych, a w skład pozycjonowania wchodzą setki kompletnie różnych działań SEO. Jedną z wielu czynności niezbędnych do pojawienia się wybranej strony na topowych miejscach w wyszukiwarce Google jest dokładna, precyzyjna i bardzo szczegółowa analiza działań konkurencji. Efekty analizy mogą zdecydowanie pomóc w pozycjonowaniu i przyspieszyć całą pracę bądź ją nakierować na zupełnie inne tory. W sieci znajdziemy szereg różnych narzędzi ułatwiających kontrolę konkurencji, które z pewnością okażą się bardzo pomocne. Pozycjonowanie bez dokładnej analizy firm działających w tej samej branży byłoby bardzo niedokładne, dlatego warto poznać to zagadnienie z bliska i odłożyć wszelkie obiekcje na bok.

Dlaczego warto analizować konkurencję?

Analiza konkurencji działającej na rynku już od wielu lat lub takiej, która nagle wybiła się na najwyższe pozycje w wyszukiwarce, daje pozycjonerowi pogląd na aktualną sytuację związaną z zagadnieniem SEO w konkretnej branży. Analiza pozwala dokładnie sprawdzić słowa kluczowe, które osiągnęły największy sukces, a także ilość i lokalizację odnośników na stronach trzecich. Można także zasięgnąć inspiracji w kontekście budowy popularnej w branży strony internetowej, a także sposobu prowadzenia firmowych fanpage’ów i działań w zakresie social mediów. Analizę działań konkurentów przeprowadza się przy użyciu zewnętrznych narzędzi, które automatyzują cały proces i zdecydowanie go ułatwiają. Sprawdzenie zagrań i ruchów konkurencji na rynku SEO jest w pozycjonowaniu jedną z najważniejszych strategii, której nie powinna pominąć jakakolwiek agencja SEO. Pozycjonowanie nie polega na wykorzystaniu pomysłów wykorzystanych przez konkurencję w skali 1:1, lecz na luźnej i pomocnej inspiracji.

Sprawdź frazy kluczowe i ich wpływ na konkurencję

Przeprowadzenie precyzyjnej i dokładnej analizy słów kluczowych u konkurencji jest fundamentalnym zagadnieniem w zakresie pozycjonowania witryny. Analizie podlegają pojedyncze słowa i całe frazy oraz ich efektywność w kontekście wyszukiwarki Google, co zdecydowanie pomaga w kwestii planowania słów kluczowych dla konkretnej witryny danego klienta. Ogromną zaletą analizy fraz konkurencji jest możliwość odszukania słów, na które ciężko wpaść samemu, dotyczy to w głównej mierze fraz z długim ogonem, a także precyzyjne zaplanowanie strategii dotyczącej dalszych prac związanych m.in. z nasyceniem artykułów. Pozycjonowanie polega głównie na wyszukiwaniu i wprowadzaniu słów kluczowych, dlatego pominięcie tego zagadnienia byłoby ogromnym przeoczeniem ze strony firmy zajmującej się pozycjonowaniem.

Kolejnym równie istotnym etapem pozycjonowania jest zdobycie jak największej liczby linków do danej strony. Jeszcze do niedawna algorytm Google brał pod uwagę ich ilość, teraz jednak jest zupełnie inaczej. Firma Google w celu usunięcia farm linków i nieetycznego pozyskiwania wysokich pozycji zdecydowała się na zupełną zmianę i obecnie algorytm pozytywnie ocenia wyłącznie linki umieszczone na serwisach zewnętrznych o dobrej reputacji. Oznacza to także nieco wyższe koszty inwestycyjne, gdyż należy postawić na artykuły sponsorowane oraz aktywne udzielanie się na najważniejszych forach oraz blogach tematycznych.

Analiza linków przychodzących umożliwia odszukanie stron, na których aktywnie reklamuje się konkurencja. Prawdopodobnie są to serwisy otwarte na kolejne współprace oraz takie, które umożliwiają pozostawienie odsyłacza w komentarzach lub w podpisach na forum. Z tych danych można także wyciągnąć znacznie więcej, np. niską cenę artykułów sponsorowanych i tym samym także niewielką barierę finansową.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.