Google Moja Firma – optymalizacja pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Google Moja Firma – optymalizacja pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania

Philipp Pistis / pexels.com

Jeśli Twoimi klientami są odbiorcy z Twojego miasta czy regionu, musisz pomyśleć o lokalnej strategii SEO, aby utrzymać przewagę nad konkurencją.

Dlaczego jest to tak istotne? Większość z użytkowników poszukuje firm online. Tworzenie reklam internetowych, które przyciągną klientów jest więc niezbędne. Pomocna okazać się w tym może platforma Google Moja Firma, która pomoże Twoim klientom szybko znaleźć Cię w morzu innych marek. Koniecznym natomiast warunkiem jest odpowiednia optymalizacja profilu biznesowego.

Poniżej przedstawiono wszystko, co musisz wiedzieć na temat optymalizacji wizytówek lokalnych firm w Google.

Czym jest Google Moja Firma?

Jeśli Twoimi klientami są odbiorcy z Twojego miasta czy regionu, musisz pomyśleć o lokalnej strategii SEO, aby utrzymać przewagę nad konkurencją.

Dlaczego jest to tak istotne? Większość z użytkowników poszukuje firm online. Tworzenie reklam internetowych, które przyciągną klientów jest więc niezbędne.

Pomocna okazać się w tym może platforma Google Moja Firma, która pomoże Twoim klientom szybko znaleźć Cię w morzu innych marek. Koniecznym natomiast warunkiem jest odpowiednia optymalizacja profilu biznesowego.

Poniżej przedstawiono wszystko, co musisz wiedzieć na temat optymalizacji wizytówek lokalnych firm w Google.

Informacje muszą być aktualne i dokładne

Być może Twoja firma pojawia się już w wynikach wyszukiwania i w innych plikach SCR Google. Jeśli tak, musisz koniecznie uzyskać prawa do wizytówki w Google Moja Firma.

Nie panikuj, jeśli informacje o Twojej firmie wciąż się nie pojawiają. Możesz w ten sam sposób dodać działalność do Google, o ile masz konto.

Gdy posiadasz już prawa do swoich aukcji, w kolejnym kroku musisz zadbać o aktualność dostępnych informacji. Upewnij się, że nazwa firm jest odpowiednio sformatowana, a treści, takie jak adres czy numer telefonu, nadal obowiązują.

Powinieneś również uzupełnić swoje inne dane kontaktowe i opis swojej firmy, który nie może być nudny. To właśnie on jako pierwszy powinien wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i sprawić, że rozważy skorzystanie z Twoich usług.

Jeśli Twoja firma posiada fizyczną lokalizację, koniecznie dodaj na wizytówce godziny jej otwarcia. Uwzględnij wszystkie zmiany, takie jak funkcjonowanie w czasie świąt czy niedziel. Jest to niezwykle istotne, dla klientów, którzy chcieliby odwiedzić Cię w rzeczywistości, więc upewnij się, że wszystkie te informacje są poprawne.

Ułatw użytkownikom korzystanie ze swoich usług poprzez podanie czasu, w którym możesz okazać się zajęty bardziej niż zwykle. Jeśli na przykład prowadzisz bar, z pewnością ruch w piątkowe wieczory jest większy niż zazwyczaj. Poinformuj o tym swoich klientów, aby mogli lepiej zaplanować swoje wizyty.

Źródło: fauxels / pexels.com

Zadbaj o opinie klientów

Recenzje klientów mogą znacznie wpłynąć na renomę i rozwój Twojej firmy. Ponad 90% użytkowników zawsze czyta opinie osób, które już skorzystały z danym usług. Co więcej, aż 80% z nich zaufa tym rekomendacjom.

Powinieneś zatem w każdy możliwy sposób zachęcać użytkowników do przeglądania swojego profilu firmowego. Pozytywne opinie to znak zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla klientów, że można zaufać Twojej firmie i usługom, które oferuje.

Zasada jest prosta: im więcej pozytywnych recenzji, Tym wyższa będzie Twoja pozycja w rankingu Google. Jeśli natomiast zauważysz jakiekolwiek negatywne opinie, koniecznie na nie odpowiedz i postaraj się wyjaśnić sytuację, aby pokazać innym klientom, że interesujesz się ich wrażeniami.

Z pewnością już zanotowałeś, że opinie klientów są bardzo ważnym elementem na drodze do polepszenia lokalnego pozycjonowania.

Korzystaj z pytań i odpowiedzi Google na swoją korzyść

Nie panikuj, jeśli otrzymałeś negatywne recenzje. Jeżeli odpowiesz na nie w uprzejmy i rzeczowy sposób, z pewnością polepszysz wrażenie klienta odnośnie Twoich usług.

Ponadto, możesz stworzyć pytania do swojej wizytówki, których odpowiedzi dadzą Ci istotne informacje na temat jakości Twoich usług i zadowolenia klientów. Pozytywne reakcje użytkowników będą kolejnym sygnałem, który sprawi, że zyskasz w oczach Google.

Odpowiadanie na komentarze zadowolonych klientów i oferowanie pomocy sprawią, że kupujący częściej będą wybierać usługi Twojej firmy, niż produkty oferowane przez konkurencję.

Interakcje z klientami i stałe kontrolowanie ich recenzji wymaga wiele wysiłku i czasu. Nie mniej jednak, aktywność na profilu firmy może bardzo korzystnie wpłynąć na osiągane przez Ciebie wyniki, nie tylko sprzedażowe, ale też dotyczące Twojej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Dobierz odpowiednią kategorię

Użytkownicy, którzy wcześniej nie słyszeli o Twojej firmie, nie będą Cię szukać po jej nazwie. Ważne jest zatem skierowanie ich w Twoim kierunku, kiedy będą wpisywać do wyszukiwarki określone zwroty. Kategoryzacja profilu będzie w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem, ponieważ jasno określisz branżę i specjalizację firmy.

Na początku dodaj kategorię podstawową, która powinna stanowić najbardziej oczywisty cel Twojego biznesu. Warto też uwzględnić kilka dodatkowych grup, aby ułatwić użytkownikom znalezienie Twojej marki, jeśli oferujesz wiele typów usług.

Uwzględnij zdjęcia i filmy

Jeśli chcesz, aby profil Twojej firmy dobrze pozycjonował się w wynikach wyszukiwania Google, musisz zadbać treści inne niż tekst. Filmy i zdjęcia z pewnością bardziej zainteresują użytkownika i przyciągną jego wzrok w sposób, w jaki tekst nie jest w stanie tego zrobić.

Dołączenie do wizytówki obrazów pozwala użytkownikowi lepiej zrozumieć charakter Twojej firmy. Jeśli prowadzisz hotel lub restaurację, ale nie udostępniasz ich zdjęć, potencjalny klient nie będzie w stanie ocenić, czy jest to miejsce, które chciałby odwiedzić.

Nikt nie ufa czemuś, czego nie zna. Zadbaj więc o dokładne przedstawienie swoich usług właśnie w formie graficznej, a z pewnością zachęcisz użytkowników do odwiedzenia prowadzonego przez Ciebie miejsca.

Zadbanie o obecność tego typu treści na Twoim profilu znacznie pomoże również wyróżnić go na tle innych firm w Twojej okolicy. Umożliwisz tym samym użytkownikom porównanie Cię z konkurencyjnymi markami i pozwolisz im łatwiej przyswoić informacje, szczególnie podczas korzystania z urządzeń mobilnych.

Uzyskaj pomoc Google Moja Firma dla swojej firmy

Jeśli dodasz swoją firmę do Google, pozwolisz jej na pozyskanie nowych klientów pochodzących z najbliższego otoczenia. Zadbaj również o odpowiednią optymalizację treści, gdyż pozycja w wyszukiwarce również wpływa na wysokość Twojej sprzedaży. Pamiętaj o aktualizacji informacji o swojej firmie, aby klienci nigdy nie poczuli się oszukani. Odpowiadaj na pytania i komentarze użytkowników, te negatywne również. Im bardziej aktywny będziesz, tym więcej zyska Twoja marka.

Jeśli szukasz wskazówek dotyczących optymalizacji treści, które pomogą Ci stać się widocznym na liście lokalnych wyszukiwań, skontaktuj się z nami!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.