Emocje konsumenta w obliczu marketingu: co wpływa na decyzję o zakupie produktu?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Emocje konsumenta w obliczu marketingu: co wpływa na decyzję o zakupie produktu?

Anna Shvets / pexels.com

Wielokrotnie słyszałeś stwierdzenie: “Reklama dźwignią handlu”, choć obecnie coraz częściej jej miejsce zastępuje szereg aktywności wchodzących w skład marketingu. Co takiego w sobie kryje, że klienci są bardziej skłonni dokonywać zakupów w konkretnym e-sklepie?

Nie jest żadną tajemnicą fakt, że skrupulatnie opracowany plan działania to podstawa udanego biznesu i to nie tylko w sieci internetowej. Przekonaj się, jak marketing stymuluje emocje konsumentów, doprowadzając go do finalizacji procesu zakupowego, a także, dlaczego warto zagłębić się w jego tematykę, tworząc strategię kampanii.

Zaufaj mi, czyli jak stać się autorytetem w swojej branży

Odpowiednie praktyki marketingowe wspomagają kształtowanie zaufania wśród konsumentów. To sprawia, że Twoja firma zyskuje w oczach odbiorców, którzy nie obawiają się o jakość usługi bądź oferty produktów. Zilustrujmy to na podstawie przykładu. Wyobraź sobie, że prowadzisz e-sklep zoologiczny i sprzedajesz głównie karmę dla psów oraz kotów. Zachęcisz potencjalnego klienta, upowszechniając na stronie internetowej informacje na temat składu pokarmu bądź przyszłych skutków oraz zastrzeżeń. Pożądanym zabiegiem jest tworzenie artykułów, które mają za zadanie zaangażować odwiedzającego użytkownika i wytworzyć przekonanie o posiadaniu przez Ciebie wiedzy eksperckiej.

Budowanie zaufania to prawdziwe wyzwanie, zwłaszcza wśród konsumentów obawiających się o oszustwa i wyłudzenia w sieci. Poświęcenie czasu na rozwój relacji między Tobą, jako sprzedawcą, a potencjalnym konsumentem, sprawi, że uzyskasz w przyszłości zyski i zasilisz bazę lojalnych konsumentów Twoich usług. Jak widzisz, nie jest to rezultat, który osiągniesz “na już”.

Logika + emocje = marketingowy strzał w dziesiątkę

Z pewnością nie raz przekonałeś się, że wiele zakupów realizowanych jest pod wpływem emocji. Mimo że nabywanie produktów pod wpływem impulsu nie brzmi dobrze, to fakty mówią same za siebie. A gdyby tak zdecydować się na połączenie dwóch elementów, czyli logiki z emocjami? Choć może wydawać się, że te aspekty stoją ze sobą w opozycji, to marketing skutecznie przekonuje, że wszystko jest możliwe. Za jego pośrednictwem możesz wpłynąć na odczucia konsumenckie, jednocześnie dostarczając logicznych powodów przekonujących do nabycia konkretnego towaru bądź skorzystania z określonej usługi przedsiębiorstwa.

Jak wdrożyć w praktyczne zastosowanie mieszankę logiki i emocji? Znajomość potrzeb bądź problemów grupy docelowej to Twój biznesowy punkt wyjścia. Konsumenci dążą do osiągnięcia zamierzonego celu? Odpowiedz na pytanie, jak produkt bądź usługa zawarta w proponowanej przez Ciebie ofercie może im w tym pomóc. Co więcej, jeśli zaprezentujesz listę argumentów bądź pokażesz uzyskiwane rezultaty, utwierdzisz w przekonaniu, że warto wziąć pod uwagę Twoją firmę.

Cenną wskazówką jest dążenie przedsiębiorców do stworzenia idealnych rozwiązań, które sprawią, że klient stanie się najlepszą wersją siebie. Konkretne cechy produktów wspierające ten proces “doskonalenia” to logiczne uzasadnienie dokonywanych zakupów.

Podążanie za tłumem, czyli przynależność do reszty

Nikt nie lubi czuć się odtrącony bądź odseparowany od innych. Konsumenci należą do grup skupiających osoby o podobnych preferencjach, zainteresowaniach i celach. Wobec tego marketing pomaga w asymilacji do pozostałych klientów. Co to oznacza w praktyce? Marki posługują się odpowiednim językiem i używają zwrotów właściwych dla danego środowiska, przedstawiają fotografie, na których widoczne są osoby zbliżone do określonego profilu klienta.

Twoją rolą jest udowodnienie, że jesteś świadomy tego, co czuje grupa docelowa, do której kierujesz przekaz. Jednocześnie powinieneś pokazać, że umiesz rozwikłać trudności, z którymi się zmagają bądź zaspokoić potrzeby. Spraw, aby firma, którą prowadzisz, budziła skojarzenia i skupiała się na wartościach ważnych z perspektywy konsumenta.

Źródło: fauxels / pexels.com

Lojalność: tworzenie silnych więzi z klientem

Najwierniejsi nabywcy Twoich produktów to ważna grupa, o którą powinieneś zatroszczyć się w pierwszej kolejności. Jednak na początku musisz wiedzieć, w jaki sposób zbudować bazę lojalnych konsumentów.

Lojalna marka wzbudza zaufanie, które często tworzone jest na podstawie nabytego doświadczenia. Prowadzisz wielopokoleniowe przedsiębiorstwo i możesz poszczycić się doskonałymi wynikami sprzedażowymi? Wspaniale! Możesz to wykorzystać, aby zachęcić klientów do regularnego korzystania z Twojej oferty i zminimalizować ryzyko wynikające z masowych działań konkurencji.

Innowacyjną metodą, która zyskała wielu zwolenników, jest kreowanie marki na podstawie wspomnień, a właściwie nostalgii. W sytuacji, gdy klient użytkował dany produkt w przeszłości i przekonał się co do jakości, będzie skłonny rekomendować go innym. Jednocześnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że marka pozostanie z nim na długie lata, a brak rozczarowań spowoduje, że będzie przekazywał dany asortyment z pokolenia na pokolenie.

Uczucia mają dużą moc

Marketing wyzwala pewne uczucia i przywiązanie do określonych produktów bądź usług. Choć wydaje się to dość absurdalne, to umiejętność dotarcia do emocji konsumenta gwarantuje regularne nabywanie asortymentu danej marki. Przemyśl, w jaki sposób możesz dotrzeć do swoich klientów. Co możesz im zaoferować oraz jak wykorzystać emocje do stworzenia kompleksowych strategii marketingowych? Znasz odpowiedź na te pytania? Do dzieła!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.