Dwie strategie dla podwójnych korzyści, czyli połączenie SEO i PPC

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Dwie strategie dla podwójnych korzyści, czyli połączenie SEO i PPC

Edmond Dantès / pexels.com

Dla większości internetowych firm opracowywanie kampanii PPC jest oddzielnym narzędziem w strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Taktyki te są często postrzegane jako zupełnie wykluczające się elementy marketingowe, z których nie można korzystać jednocześnie. Ten podział nie pozwala jednak marce w pełni wykorzystać swoich możliwości, ponieważ obie te dyscypliny zajmują jednakowe miejsce w zestawie digital marketingu.

SEO istnieje w celu zwiększenia rankingów SERP i budowania ruchu organicznego w witrynie poprzez zastosowanie zestawu technik. Techniki te polegają na poprawie wydajności i autorytetu strony internetowej.

Z kolei reklama pay-per-click ma na celu zwiększenie ruchu w witrynie poprzez wdrożenie starannie zaprojektowanych i umiejętnie umieszczonych reklam w wyszukiwarkach, witrynach internetowych i sieciach mediów społecznościowych.

Mimo że istnieją kluczowe różnice między tymi dwiema strategiami, każda z nich jest skuteczna i służy podobnym celom. Co więcej, gdy są właściwie połączone, mogą stworzyć niezawodną taktykę, dzięki której osiągniesz znacznie lepsze efekty, niż gdybyś stosował je oddzielnie.

Poniżej poznasz kilka najważniejszych aspektów związanych z tymi dwiema kampaniami.

Znaczenie płatnych kampanii w Google Ads

Na samym początku należy podkreślić, że PPC daje niemal natychmiastowe wyniki. W przeciwieństwie do strategii SEO, płatne działania często przynoszą szybkie rezultaty w postaci ruchu, konwersji i innych pożądanych elementów. To jest właśnie powód, dla którego tego typu strategie są bardzo często wykorzystywane przez internetowych twórców.

Ponadto płatne reklamy w wyszukiwarce pomagają sprzedawcom przyciągnąć zdecydowanych konsumentów. Kampanie PPC są kierowane do określonych grup odbiorców i mają na celu wywołanie konkretnych reakcji. Dlatego też osoby, które klikają reklamę, są bardziej trafnymi potencjalnymi klientami niż odbiorcy napływający z wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Kampanie PPC są więc skierowane specjalnie do tych, którzy najprawdopodobniej rzeczywiście dokonają zakupu.

Płatne wyszukiwanie pomaga również firmom e-commerce zwiększyć ich rozpoznawalność i świadomość marki, gdyż reklamy PPC zwykle wyświetlają się na samym szczycie wyszukiwarki. Oczywistym jest fakt, że nie wszyscy potencjalni klienci klikną w prezentowaną ofertę, jednak widząc ją za każdym razem podczas wyszukiwania konkretnych słów kluczowych, prawdopodobieństwo tego efektu rośnie.

Należy również wspomnieć, że główną wadą PPC jest to, że nie jest to strategia opłacalna na dłuższą metę. Wynika to z kosztów z nią związanych. W rezultacie wszelkie zyski uzyskane z płatnych kampanii wyszukiwania są szybko tracone po jej zakończeniu.

Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com

Istota optymalizacji i wyników organicznych

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek poprawia widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle ważne, ponieważ pierwsze trzy wyniki wyszukiwania generują ponad 50 procent kliknięć.

Zapewnienie widoczności witryny w wyszukiwarce to podstawowy cel, gdyż jego wynikiem jest pozyskanie nowych potencjalnych klientów. Chociaż SEO nie zapewni tak szybkich efektów jak kampanie PPC, pozwoli na długotrwałe korzyści, co jest równie ważne.

Wyszukiwanie organiczne jest istotnym elementem działalności e-commerce, ponieważ wysokość sprzedaży często zależy od zaufania klientów. Wysoka pozycja strony w SERP gwarantuje odbiorcom, że posiadasz najwyższej jakości, wiarygodne treści, które są warte ich uwagi.

Warto również wspomnieć, że kolejną zaletą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest to, że są to działania zupełnie bezpłatne lub wymagające minimalnego nakładu pieniędzy. Z drugiej strony, SEO wymaga jednak większej inwestycji czasu i wysiłku, aby jakiekolwiek efekty były zauważalne.

Nie zaszkodzi poświęcić się optymalizacji treści, gdyż może ona bardzo korzystnie wpłynąć na wizerunek marki i wyniki sprzedażowe. Niemniej jednak, połączenie strategii PPC i SEO może przynieść efekty, o których nawet Ci się nie śniło. Oto korzyści, które możesz dzięki temu osiągnąć:

Połączenie SEO i PPC, czyli strategia idealna

Jedną z najważniejszych korzyści płynących z połączenia kampanii SEO i PPC jest zwiększona szansa na lepsze miejsce w SERP. Musisz bowiem pamiętać, że nawet jeśli osiągniesz wysoką organiczną pozycję, Twoi branżowi rywale wciąż mogą zapłacić za reklamę, która pokona Twój wynik.

Wykorzystując PPC i SEO, masz szansę pojawiać się w wynikach zarówno organicznych, jak i płatnych, dzięki czemu zbierzesz wszystkie kliknięcia osób zdecydowanych na zakup oferowanych przez Ciebie produktów.

PPC wpływa również na SEO w bardziej oczywisty sposób. Płatne reklamy przyciągają bowiem ruch do Twoich stron docelowych, dzięki czemu ich autorytet rośnie.

Ponadto zintegrowana strategia pozwala na zbadanie większej ilości słów kluczowych, które można skutecznie wykorzystać zarówno w kampanii SEO, jak i działaniach optymalizacyjnych. Badając terminy, które generują kliknięcia płatnych reklam, sprzedawcy mogą lepiej zrozumieć, czego szukają ich grupy docelowych odbiorców i odpowiednio wykorzystać tę wiedzę.

Warto też wspomnieć, że działania optymalizacyjne znacznie zmniejszają koszt kliknięcia (CPC) dla różnych słów kluczowych. Zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom wiarygodnych treści najwyżej jakości, więc im lepszy jest wynik kampanii SEO, tym niższy jest CPC.

Oznacza to, że wykorzystanie skutecznej strategii SEO, opartej na danych PPC może znacznie obniżyć koszty płatnych reklam PPC. Jest to kolejny aspekt przemawiający za tym, że jednoczesne wykorzystanie obu taktyk może przynieść najlepsze efekty.

Podsumowanie

Czas więc przestać myśleć o SEO i PPC jako zupełnie odmiennych strategiach, które koniecznie należy stosować osobno. Okazuje się bowiem, że marketing internetowy oparty na wykorzystaniu obu metod jest nie tylko najbardziej opłacalny, ale też zaskakująco skuteczny. Spróbuj więc użyć ich jednocześnie i maksymalnie wykorzystać w ten sposób swoje możliwości. Osiągniesz dzięki temu nie tylko świetnie wyniki sprzedażowe, ale też wzmocnisz wizerunek marki, co z pewnością zaowocuje w przyszłości.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *