Dlaczego SEO to długotrwały proces?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Dlaczego SEO to długotrwały proces?

Pixabay / pexels.com

Osiągnięcie pożądanych wyników w przypadku SEO wymaga czasu i cierpliwości. Demotywujący okazać się może też fakt, że mimo systematycznych działań optymalizacyjnych pozycja w wyszukiwarce nie zmienia się przez kilka miesięcy. Czas, jaki potrzebny jest na uzyskanie pierwszych efektów, zależy między innymi od początkowego stanu witryny, konkurencyjności branży i wielu innych elementów, który mają istotny wpływ na pozycję strony internetowej w SERP.

Pytania każdego właściciela firmy

Wielu właścicieli firmy zastanawia się, ile czasu zajmie to agencji SEO? Ponadto podczas przeprowadzania procesu optymalizacji nieustannie pojawiają się pytania: Czy to, że przez miesiąc nic się nie dzieje, jest typową sytuacją? Kiedy powinny pojawić się pierwsze efekty? Ile czasu upłynie do momentu, kiedy witryna pojawi się na pierwszej stronie w SERP? Istnieje kilka istotnych czynników, które decydują o tym, jak długo należy oczekiwać na rezultaty wprowadzenia strategii SEO. Oto niektóre z nich.

Statystyki słów kluczowych

Najważniejszym celem SEO od zawsze jest uzyskanie większego ruchu na stronie internetowej. Zmieniły się natomiast konkretne sposoby przeprowadzania tego procesu. Wiele lat temu optymalizacja treści była niezwykle prosta: określ słowa kluczowe, które są popularne w sieci oraz mało konkurencyjne i zastosuj je w swojej treści, aby zajęła najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Strategia ta przynosiła doskonałe efekty przez wiele lat, jednak po pojawieniu się konkurencyjnych witryn, takich jak Amazon czy Wikipedia, większość najtrafniejszych słów kluczowych stała się niezwykle trudna do pozycjonowania. Uzyskanie wysokiej pozycji strony internetowej dla najpopularniejszych terminów może zająć miesiące, o ile nie lata konsekwentnej optymalizacji treści.

Jak wynika z wielu badań, szanse na sukces są wyższe, gdy stosowane są słowa kluczowe long tail, czyli terminy związane z głównym tematem, ale występujące w formie naturalnego języka. Okazują się one zatem znacznie mniej konkurencyjne niż ich krótsze odpowiedniki, dlatego też łatwiej im osiągnąć wysoką pozycję w SERP.

Szacuje się, że dzięki metodzie long tail osiągnięcie jakichkolwiek wyników może potrwać cztery miesiące lub dłużej, a na pojawienie się docelowych efektów należy przeznaczyć nawet rok.

SEO na wielu obszarach

Okazuje się, że o wiele łatwiej jest pozycjonować lokalne słowa kluczowe niż krajowe lub międzynarodowe. Wynika to w głównej mierze z tego, że konkurencja tych terminów jest dużo mniejsza. Co więcej, w wielu małych miastach może nie być żadnych branżowych rywali, przez co osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników lokalnych wyszukiwań jest łatwiejsze.

Jeśli jednak prowadzisz działalność na skalę krajową lub nawet międzynarodową, rywalizacja może być dużo trudniejsza. Liczba podobnych marek jest bowiem o wiele większa, niż w przypadku lokalnych firm, więc osiągnięcie satysfakcjonujących wyników zajmie znacznie więcej czasu.

Okazuje się też, że tempo poprawy wyników zwalnia wraz ze wzrostem pozycji na liście wyników wyszukiwania. Wynika to przede wszystkim z większej konkurencji, dlatego nie możesz patrzeć na ten proces zbyt krytycznie.

Linkbuiling

Wiele osób twierdzi, że linki zwrotne są najważniejszą częścią SEO. Należy oczywiście podkreślić, że skuteczna technika link buildingu nierzadko jest kluczem do sukcesu, jednak najistotniejszym czynnikiem optymalizacji od zawsze była wysokiej jakości treść. Niemniej jednak strategia oparta na tworzeniu wartościowej zawartości stron internetowych i uzupełnianiu jej o linki prowadzące do wiarygodnych witryn może zapewnić doskonałe wyniki.

Należy jednak zauważyć, że pozyskiwanie wysokiej jakości linków nie jest najprostszym zadaniem. Musisz mieć pewność, że łączysz się z wartościowymi stronami internetowymi, dzięki którym osiągniesz wysoką pozycję w SERP. Linkując do niewiarygodnych źródeł, możesz pokazać Google, że nie zasługujesz na popularność w sieci, przez co stracisz szansę na przyciągnięcie nowych odbiorców.

Istnieją trzy rodzaje linków: linki zwrotne, linki zewnętrzne i linki wewnętrzne. Niestety, wiele firm bardzo często ignoruje ten fakt i stawia na korzystanie wyłącznie ze strategii linkowania zewnętrznego. Tymczasem budowanie sieci łączy wewnątrz witryny może okazać się równie skuteczną techniką optymalizacyjną. Pomagają one bowiem połączyć najważniejsze treści witryny i korzystnie wpłynąć na sposób nawigacji.

Źródło: Pixabay / pexels.com

Warto podkreślić, że Google zwraca szczególną uwagę na jakość linków. Jeśli kupujesz łącza lub decydujesz się na spamowanie linkami, bardzo niekorzystnie wpływasz na swój wizerunek, przez co szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania drastycznie spadają.

Linki odgrywają bardzo ważną rolę w procesie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W połączeniu z doskonałą treścią są w stanie zapewnić witrynie osiągnięcie świetnych wyników, dzięki czemu czas poświęcony na SEO okaże się opłacalny.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi

SEO to niezwykle złożony proces, w skład którego wchodzi wiele zmiennych. Z tego też względu dokładne określenie czasu, jaki należy poświęcić na optymalizację treści, aby zobaczyć pierwsze wyniki, jest niemal niemożliwe.

Należy bowiem podkreślić, że każde słowo kluczowe ma pewien ranking, a linki zwrotne pochodzą z różnych źródeł. Każda kombinacja tych czynników przyniesie odmienne efekty, co trzeba wziąć pod uwagę podczas opracowywania strategii. Ponadto na wynik SEO wpływ ma również początkowy stan witryny. Jeśli masz już wysokiej jakości treści i sieć przydatnych linków, wprowadzanie poprawek możesz ograniczyć do minimum, a pożądane efekty pojawią się szybciej.

Bez wątpienia jednym z najlepszych sposobów na jak najszybsze uzyskanie świetnych wyników jest zatrudnienie doświadczonej agencji SEO, która przeprowadzi niezbędne badania, opracuje skuteczną strategię i dostosuje metody optymalizacyjne do Twoich potrzeb. Jeśli więc chcesz zrobić krok w stronę sukcesu, skontaktuj się z nami już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.