Dlaczego link building to kluczowy aspekt SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Dlaczego link building to kluczowy aspekt SEO?

Karolina Grabowska / pexels.com

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją działalność, czy jesteś firmą o ugruntowanej pozycji na rynku, Twoje organiczne rankingi wyszukiwania to klucz do zwiększenia ruchu w witrynie. Jeśli okaże się, że Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania słów kluczowych, które nawiązują do branży, w której działasz, musisz rozpocząć optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek.

Pamiętaj jednak, że istnieje wiele elementów, które składają się na wyszukiwanie organiczne. Możesz rozpocząć swoje badania i odkryć, że Twoja witryna nie jest poprawnie zoptymalizowana. Jeśli spędzisz dużo czasu pracując nad optymalizacją strony w kierunku metatagów i lepszej treści i zdasz sobie sprawę, że nie wniosło to nic pożytecznego do Twojego biznesu, być może kluczowym elementem okaże się sieć skutecznych linków zwrotnych.

Znaczenie sieci linków zwrotnych

Twoje działania na stronie są bardzo ważne, lecz głównym powodem, dla którego nie zajmujesz wysokiej pozycji w wyszukiwarce, jest najprawdopodobniej to, że Twój profil linków jest nieskuteczny lub w ogóle nie istnieje. Linki zwrotne są określane jako niezwykle ważny czynnik rankingowy w Google.

Jeśli więc nie posiadasz profilu linków zwrotnych lub jest on bardzo słaby, Google nie zaufa Twojej witrynie i prawdopodobnie żadna z Twoich stron nie osiągnie wysokiej pozycji w SERP.

Posiadanie dobrze ocenianych przez wyszukiwarkę elementów, takich jak słowo kluczowe w tytule, słowo kluczowe w tagu h1, treść kontekstowa itp. bardzo korzystnie wpływa na funkcjonowanie Twojej firmy.

Nie trzeba też dodawać, że linki zwrotne są bardzo ważne i warunkują wysoką pozycję w Google. Kiedy więc zaczynasz pracować nad optymalizacją swojej strony, musisz mieć pewność, że jej plan uwzględnia zbudowanie skutecznej sieci linków zwrotnych. Dzięki temu masz bowiem szansę na osiągnięcie sukcesu!

Sposoby uzyskiwania linków zwrotnych

Branding i linki zwrotne

Pozyskiwanie linków zwrotnych nie jest tak łatwe do zrobienia, jak mogłoby się to wydawać. Firma, która dopiero zaczyna wdrażać tę strategię, będzie miała znacznie twardszy orzech do zgryzienia niż uznana marka. Są ku temu różne powody, między innymi fakt, że początkujące przedsiębiorstwa nie są zbyt popularne i nie mają również istniejących już linków zwrotnych, które mogą wykorzystać.

Jeśli więc jesteś dużym sprzedawcą detalicznym z ogromną liczbą obserwujących, wieloma pracownikami, sporym budżetem marketingowym i rozbudowaną świadomością marki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że inne strony internetowe będą linkować do Twojej witryny.

Linki zwrotne kluczem do wysokiej pozycji w Google

Gdy jesteś uznaną i popularną w sieci marką, na ogół masz bardzo rozbudowany profil skutecznych linków zwrotnych, co znacznie ułatwia tworzenie treści dobrze pozycjonowanych w Google. Jeśli cechuje Cię silny autorytet domeny i posiadasz dobrą strukturę linków wewnętrznych, po opublikowaniu dobrze zoptymalizowanej zawartości z pewnością wzniesiesz się w rankingu SERP.

Można więc stwierdzić, że tworzenie wysokiej jakości treści jest najlepszym sposobem na zdobycie wartościowych linków zwrotnych. Jest to świetna taktyka, jeśli już jesteś popularną marką. A co, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z link buildingiem? Wówczas rodzaj treści, które tworzysz, nie ma znaczenia. Nikt ich bowiem nie zobaczy, a Ty stracisz szansę na zdobycie linków.

Źródło: Yan Krukov / pexels.com

Jak zacząć zdobywać linki zwrotne?

Najlepszym sposobem na wzmocnienie pozycji marki jest obranie innej niż reszta branży taktyki linkowania zwrotnego. Musisz być kreatywny i tworzyć nowe sposoby optymalizacji treści. Istnieje wiele skutecznych w tej kwestii metod, ale jeśli uważasz, że możesz po prostu tworzyć wysokiej jakości treści, jesteś w błędzie. To nie wystarczy. Oto kilka różnych sposobów na rozpoczęcie pozyskiwania linków zwrotnych, które pomogą Ci osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Promowanie treści

Tworzenie treści jest świetne, ale jeśli nie wypromujesz ich w sieci, nie ma to znaczenia, gdyż nie zdobędziesz wysokiej jakości linków zwrotnych i nie osiągniesz wysokiej pozycji w Google. Poniżej podano kilka sposobów reklamowania treści wśród właściwych odbiorców, które z pewnością poprawią Twoje wyniki.

Zadbaj o część wizualną

Treści wizualne to doskonały sposób na pozyskiwanie linków zwrotnych, gdyż nie musisz być niezwykle uznaną i popularną marką, aby osiągać sukcesy dzięki tej metodzie.

Twórz wiarygodne i wartościowe treści

Niezwykle oryginalne i wartościowe treści zawsze będą miały większą szansę na zdobycie skutecznych linków zwrotnych. Tego typu zawartość stale spotyka się z uznaniem odbiorców, którzy z chęcią będą do niej linkować z poziomu swoich stron internetowych. Pamiętaj jednak, że bez odpowiedniej promocji, nic nie zdziałasz. Daj się poznać swojej grupie docelowej i zastosuj odpowiednią strategię marketingową, a będziesz mógł liczyć na napływ wysokiej jakości linków zwrotnych.

Dbaj o swój wizerunek

Tworzenie innowacji i wprowadzanie nowych i skutecznych rozwiązań jest zawsze cenioną strategią zdobywania linków zwrotnych. Dołącz więc do uznanych seminariów internetowych, podcastów, blogów czy prezentacji, gdyż budowanie marki bardzo korzystnie wpływa na generowanie stabilnej sieci linków zwrotnych.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *