Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
E-Commerce
Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Zasadnicza różnica między zakupami w sklepie a zakupami online polega na tym, że w internecie w każdej chwili możesz zrezygnować z dokonania płatności i porzucić swój koszyk, podczas gdy w prawdziwym życiu, musiałbyś odłożyć wszystkie produkty na miejsce.

Może stanowić to zarówno wadę, jak i zaletę zakupów w erze Internetu.

Posiadając sklep internetowy musisz dołożyć wszelkich starań, aby odwieźć kupujących od chęci zrezygnowania z opłacenia koszyka, gdyż statystyki podają, że prawie 80% użytkowników tak właśnie robi. Szokujące, prawda? Na każde 100 osób rozpoczynających proces zakupów przypada 80, które go nie kończy. To bardzo dużo straconych potencjalnych zysków sprzedażowych.

Na szczęście znamy kilka sprytnych zagrań, dzięki którym z pewnością zmniejszysz współczynnik porzuceń koszyka w Twoim sklepie internetowym. Z pewnością zauważysz, że to bardzo łatwe działania, które szybko wpłyną na poprawę Twoich wyników.

“Odznaka zaufania”

Jedną z najlepszych rozwiązań, jakie możesz zastosować, aby sprawić, że Twoi klienci poczują się bezpiecznie, jest dodanie “odznaki zaufania” przy płatności.

Pokazywanie użytkownikowi certyfikatów, usług szyfrowania danych i innych wizualnych dowodów bezpieczeństwa może znacznie zwiększyć jego zaufanie do Twojej marki.

Trudno się temu dziwić. Coraz częściej słyszymy o osobach, którym skradziono dane karty płatniczej lub włamano się na ich konta. Z racji tego, rozsądne będzie inwestowanie w różnego rodzaju zabezpieczenia, które realnie wpłyną na komfort użytkowania Twojej strony przez jej klientów.

Nie daj o sobie zapomnieć!

Każdy, kto założył konto w Twoim sklepie internetowym, musiał podać swój adres e-mail. Możesz go zatem wykorzystać do kampanii marketingowej! Wysyłaj przypomnienia, które poinformują użytkowników o ich niedokończonych zakupach. Być może odłożyli płatność na później i zupełnie o niej zapomnieli.


Źródło: cottonbro/pexels.com

Pomocna okazać się może wówczas sztuka perswazji. Aby przypomnienie o koszyku było skuteczne, warto dołączyć do niego obraz produktu, o którym zapomniał klient i umieścić w wiadomości przycisk, po którego kliknięciu klient zostanie automatycznie przekierowany do swojego koszyka i będzie mógł dokończyć zakupy!

Musi być szybko i łatwo!

W obecnych czasach świat ogarnia pośpiech. Ludzie spieszą się w drodze do domu, w sprzątaniu, w odrabianiu pracy domowej, ale również podczas dokonywania zakupów – tych w sieci także. Jak możesz sprawić, aby klient Twojego sklepu był usatysfakcjonowany jego funkcjonowaniem i z chęcią dokonywał w nim płatności? Przede wszystkim zoptymalizuj czas ładowania strony poprzez kompresję danych. Utrzymuj również liczbę stron mniejszą niż 5 aż do momentu przejścia do kasy oraz pozwól na samoczynne wypełnianie formularzy i zapisuj dane, dzięki czemu następnym razem klient wypełni niezbędne pola automatycznie.

Zwróć uwagę na słowa kluczowe

Strategia słów kluczowych jest ważna we wszystkich obszarach funkcjonowania internetu. W Twoim sklepie internetowym również. Używając odpowiednich fraz nie tylko poprawisz pozycję swojej strony w wyszukiwarce, ale też będziesz miał pewność, że Twoje treści są odpowiednio dostosowane do preferencji użytkowników.

Jeśli klient trafi na stronę, na której nie zależało mu podczas wyszukiwania, z pewnością ją opuści. Jeżeli natomiast przeanalizujesz najpopularniejsze słowa kluczowe, które szczególnie zainteresują Twoich użytkowników, możesz być pewien, że staną się oni potencjalnymi nabywcami Twoich produktów.

Badanie słów kluczowych możesz przeprowadzić dzięki narzędziom takim jak Keyword Tool czy planerowi słów kluczowych Google, które z pewnością pozwolą Ci wyciągnąć odpowiednie wnioski dotyczące użycia istotnych fraz. Wymagać to będzie trochę czasu i zaangażowania, ale przyniesie nieocenione efekty w postaci zwiększonej sprzedaży.

Jeśli już dobrze dobierzesz słowa kluczowe, ważne jest abyś zastosował je co najmniej raz w elementach, takich jak tytuł strony, nagłówki, adres URL, nazwy obrazów czy opisy produktów.

Jeśli tworzysz swój sklep internetowy od podstaw, pomyśl o zakupie nazwy domeny, co pozwoli Ci użyć w niej odpowiedniego słowa kluczowego. Dzięki temu Google umieści Cię wyżej w wynikach wyszukiwania, a Ty zyskasz nowych klientów. Musisz jednak pamiętać, aby nie używać dokładnej nazwy domeny, gdyż użytkownicy szybko uznają ją za taktykę manipulacyjną.

Informuj o postępie w zakupach!

Klienci szczególnie docenią Twój sklep, jeśli udostępnisz im wskaźnik postępu ich zakupów. Będą oni wówczas wiedzieć, jaki czas przewidziany został na cały proces zakupów. Każdy lubi być świadomy tego, co robi, więc pozwól użytkownikom na ten przywilej.

Poczują się oni wówczas jak w prawdziwym sklepie, kiedy sprzedawca skanuje produkt, wyświetla cenę, przyjmuje płatność i finalizuje zakup, a wszystko to na oczach kupującego.

“Kup jako gość"

Wykorzystując platformę do sprzedaży produktów lub usług online, upewnij się że jej użytkownicy mogą realizować zakupy bez konieczności logowania. Stanowi to znaczne ułatwienie i przyspiesza proces użytkownikom, którzy nie planują zostać Twoimi klientami na stałe.

Pamiętaj jednak, aby zaproponować opcję utworzenia konta pod koniec procesu płatności. Użytkownicy będą zadowoleni, że nic nie zmusiło ich do rejestracji, gdyż każdy ceni sobie bezpieczeństwo. Podawanie osobistych danych, takich jak adres czy numer telefonu może niepokoić klientów i zniechęcać ich do zakupów.

Pokaż produkty w koszyku!

Łatwo jest się rozproszyć, szczególnie przy dokonywaniu zakupów z urządzenia mobilnego. Po długim czasie spędzonym na stronie sklepu zdarzyć się może, że klient zapomni o tym, co dodał do koszyka. Ciągłe powracanie do niego powoduje przerwanie transakcji i konieczność rozpoczynania procesu od nowa. Jest to niezwykle irytujące i może skutkować rezygnacją z jakichkolwiek zakupów. Pamiętaj zatem, aby w kolejnych krokach transakcji zawrzeć wizualne podsumowanie tego, co znajduje się w koszyku klienta. Da mu to pewność, gdyż będzie dokładnie wiedział, na co przeznacza właśnie swoje pieniądze.

Duży wybór sposobów płatności to podstawa!

W obecnych czasach istnieje wiele sposobów płatności. Twój sklep musi być dostosowany do każdego lub chociaż większości z nich. Im więcej opcji ma kupujący, tym większa szansa, że zdecyduje się na transakcję.

Wyobraź sobie, że akceptujesz tylko płatność kartami VIsa lub Mastercard. Twój klient posiada obie karty, ale aktualnie nie jest w stanie skorzystać z żadnej z nich. Ma możliwość zapłacić wyłącznie Blikiem. Co wówczas? Nie posiadasz takiego sposobu w opcjach płatności, więc nie jesteś w stanie sprzedać mu swoich produktów. Użytkownik z pewnością zrezygnuje z Twoich usług i skorzysta z oferty konkurencyjnej firmy, a na Twoją stronę zdecydowanie wróci nieprędko.

Widzisz już zatem, jak ważne jest posiadanie wielu opcji dokonywania płatności. Pozwoli Ci to zyskać sympatię klientów i osiągnąć wyższe wyniki sprzedażowe.

Dbaj o klienta!

Porzucanie koszyków przez klientów Twojego sklepu nie jest problemem nie do rozwiązania. Choć całkowite jego wyeliminowanie graniczy z cudem, dostępnych jest wiele sposobów, dzięki którym obniżysz częstotliwość tej sytuacji.

Pamiętaj, że najważniejsza jest opinia klienta o Twoich usługach. Poznaj więc go i jego oczekiwania względem Twoich usług, a z pewnością będziesz w stanie dostosować swoje działania do preferencje użytkowników. Pamiętaj, zadowolony klient to sukces Twojego sklepu!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.