Czym kierować się przy wyborze agencji SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czym kierować się przy wyborze agencji SEO?

Jacqueline Kelly/pexels.com

Prowadzenie własnego biznesu w internecie to nie lada wyzwanie. Stale rosnąca konkurencja w większości branż sprawia, że szukamy sposobu na wyróżnienie swojej działalności, najczęściej poprzez skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Należą do nich między innymi agencje SEO, które specjalizują się w pozycjonowaniu stron internetowych, niezależnie od ich tematyki. Profesjonaliści są w stanie zaproponować szeroki zakres działań i skuteczną strategię, która na przestrzeni czasu przyniesie wiele korzyści, o ile dobrze wybierzemy. Zatem na co zwrócić uwagę podczas współpracy z agencją SEO i jak wybrać tą właściwą? Dowiedz się tego już dziś z poniższej lektury.

Zapoznaj się z wszystkimi szczegółami i warunkami współpracy

Zdecydowanie jedną z wytycznych, którą należy się kierować podczas wyboru agencji SEO pod kątem chęci skorzystania z pozycjonowania są najważniejsze szczegóły i warunki współpracy. Warto sprawdzić, co dana firma może zaproponować w oparciu o posiadany budżet. Dodatkowo sprawdźmy dokładnie warunki współpracy, w tym między innymi czas trwania umowy czy strategie planowanych działań. Zapoznaj się ze wszystkimi szczegółami, gdyż zakres oferty jest niezwykle ważny. Najistotniejszą usługą jest pozycjonowanie, które również może być na różnym poziomie, dlatego najważniejsze aby zaproponowane działania były indywidualnie dostosowane do biznesu oraz gwarantowały skuteczność i efektywność. Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest również posiadanie własnego opiekuna, do którego można się w każdej chwili zwrócić, dzięki czemu jedna osoba będzie odpowiedzialna za kontakt z nami i na bieżąco informowana o preferencjach czy uwagach. Równie istotne są koszty oraz sposób rozliczenia, aby były dla nas dogodne. Warto także próbować negocjować warunki, szczególnie, gdy liczymy na długofalową współpracę związaną z pozycjonowaniem.

Przejrzyj opinie i zrób research wśród znajomych

Niezwykle istotne są również opinie znalezione w sieci, a także zasięgnięcie informacji wśród znajomych, którzy być może mieli już okazję korzystać z usług pozycjonowania rokującej agencji SEO. Takie informacje są najczęściej wiarygodne i dzięki nim można wiedzieć, komu zaufać i powierzyć swój biznes, a konkretniej pozycjonowanie oraz innego rodzaju działania marketingowe. Opinie można także znaleźć na forach tematycznych czy grupach założonych na serwisach społecznościowych, które w ostatnim czasie są bardzo popularne.

Weź pod uwagę doświadczenie w branży

Doświadczenie w branży to kolejny czynnik, którym warto się kierować przy wyborze agencji SEO. Wieloletnia obecność na rynku wiąże się z większym portfolio, a także często z zakresem proponowanych usług, wśród których najważniejsze miejsce zajmuje pozycjonowanie. Zatem im dłużej dana agencja SEO prowadzi swój biznes, tym większe prawdopodobieństwo, że jej działania będą skuteczne, co jest zdecydowanie kluczem do sukcesu firm korzystających z jej usług. Ponadto im większe doświadczenie, tym szersze portfolio, czyli grono klientów, z którymi agencja miała już okazję współpracować. Warto zatem sprawdzić wszelkie rekomendacje oraz to, czy wybrana agencja SEO miała już styczność z działaniami związanymi z pozycjonowaniem w danej branży, dzięki czemu można także poprosić o przedstawienie realnych efektów jej pracy w tym zakresie. Dodatkowo bardzo istotne w pozycjonowaniu jest zaplecze linkowe, gdyż firmy posługujące się nim mają zwykle większe możliwości.


Źródło:Jopwell/pexels.com

Najważniejsze pytania, które warto zadać podczas wyboru agencji SEO

Warto także wiedzieć o co zapytać przedstawiciela agencji SEO przed podjęciem ostatecznej decyzji. Przede wszystkim najważniejsze jest poznanie ogólnego zarysu strategii działań związanych z pozycjonowaniem na najbliższy czas oraz na jakiej podstawie zostaną dobrane słowa kluczowe. Ponadto warto dowiedzieć się, co jest w cenie usługi oraz po czyjej stronie będzie wprowadzenie proponowanych zmian. Dobrze jest także poznać częstotliwość optymalizacji witryny oraz to, jak będzie wyglądał raport z prowadzonych działań, a także na jaki okres podpisywana jest umowa.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie to proces, który ma w założeniu zwiększyć widoczność wybranej strony internetowej na tle innych poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dbanie o wysokie miejsce w listingu Google ma szczególnie duże znaczenie w przypadku firm, które chcą pokazać swoją ofertę większej liczbie zainteresowanych osób, zwiększając swoje zyski nawet kilkukrotnie. Pozycjonowanie może być ogólne i dedykowane na cały kraj lub nawet na świat, a także lokalne, nakierowane tylko na konkretną dzielnicę, miasto bądź województwo. Wbrew pozorom czynności podczas tego typu pozycjonowania nieco się różnią od standardowego procesu.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne się opłaca?

Pozycjonowanie lokalne jest nastawione na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania Google wyłącznie takich fraz, które są w bezpośredni sposób związane z konkretną dzielnicą, miastem, wsią bądź gminą czy też województwem. Z tego typu pozycjonowania korzystają z reguły sklepy bądź restauracje i punkty usługowe, które świadczą sprzedaż na rzecz klientów w wybranym miejscu i nie dysponują sklepem internetowym. Mogą to być pracownie szewskie, gabinety dentystyczne, sklepy z wyspecjalizowanym sprzętem medycznym bądź Hi-Fi, a także gabinety rehabilitacyjne czy niewielkie kawiarnie lub pijalnie alkoholu. Wszystkie te branże mają jedną cechę wspólną – świadczą swoje usługi lub realizują sprzedaż wyłącznie pod konkretnym adresem w jednym mieście.

Wówczas standardowe pozycjonowanie, polegające na wybraniu ogólnikowej frazy kluczowej, może się zupełnie nie sprawdzić. Co nam z dużego ruchu, gdy tak naprawdę większość internautów i tak nigdy nie odwiedzi naszego punktu usługowego wskutek zbyt dużej odległości do pokonania. Niska konwersja sprawia wówczas, że pozycjonowanie zupełnie nie ma sensu i jest zbędnym wydatkiem, gdyż poza zwiększeniem ruchu na stronie nie przyniesie jakichkolwiek innych korzyści.

Pozycjonowanie lokalne krok po kroku

Z reguły mieszkańcy danego miasta, którzy chcą wyszukać konkretny sklep bądź punkt usługowy, wpisują wybrane słowo kluczowe i łączą je z miastem, np. “wulkanizacja Gdańsk”. Wyniki są zazwyczaj satysfakcjonujące, gdyż algorytmy wyszukiwarek traktują miasto z dużym priorytetem. Geolokalizacja sprawia jednak, że w polu wyszukiwarki internetowej nie trzeba wpisywać miasta, gdyż algorytm Google sam pobierze lokalizację internauty po adresie IP bądź danych GPS.

Pierwszym krokiem do pozycjonowania lokalnego jest nasycenie strony internetowej odpowiednimi frazami kluczowymi połączonymi z wybranym regionem. Warto nazwę regionu umieścić w każdym istniejącym tekście wraz ze słowem kluczowym, wówczas Google zaindeksuje stronę kładąc nacisk na najczęściej pojawiającą się lokalizację. Jednak zawsze należy zachować umiar. Algorytmy Google surowo karzą strony przesycone frazami, gdyż z reguły oznacza to nienaturalnie brzmiące teksty, które nie niosą żadnego przekazu, poza nakierowaniem klienta na wybraną stronę. Pozycjonowanie wygrywa firma, która weźmie pod uwagę nawet najmniejsze szczegóły. Istotne będą nagłówki i podanie dokładnego adresu, najlepiej w kilku widocznych miejscach na stronie. Warto także dodać swoją firmę do katalogu Google Moja Firma i umieścić znacznik.

W pozycjonowaniu lokalnym należy także zadbać o proces zwany link buildingiem. Polega on na pozyskiwaniu odnośników do naszej strony umieszczonych na innych witrynach, najlepiej z jak najwyższą pozycją w Google. W ten sposób można uzyskać znacznie lepszy Rating ze strony algorytmu Google i tym samym także wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Podczas pozycjonowania i link buildingu warto skupić się na pisaniu rzeczowych komentarzy pod artykułami umieszczonymi na lokalnych stronach, np. gazety lub urzędów, a także zdecydować się na kilka artykułów sponsorowanych, które mimo wyższej ceny są bardzo efektywnym sposobem zwiększenia widoczności w wyszukiwarce.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *