Czym jest SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Czym jest SEO?

Alena Darmel / pexels.com

SEO ma na celu pomóc właścicielom stron internetowych osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Dla zwykłych osób termin SEO może wydawać się skomplikowanym działaniem. Jak się okazuje, jest to jednak dość prosty proces, dzięki któremu możesz zdobyć popularność online.

W tym artykule poznasz podstawy SEO, dzięki którym zrozumiesz, w jaki sposób działać i tworzyć własną strategię optymalizacji witryny.

Czym właściwie jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Jest to strategia, która pomaga stronom internetowym osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych. Głównym zadaniem SEO jest optymalizacja serwisu pod kątem uzyskiwania organicznego ruchu prosto z wyszukiwarki dla poszczególnych zapytań związanych z firmą lub oferowanymi produktami. Pojawienie się Twojej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych, używanych przez Twoich odbiorców, przyniesie wiele pozytywnych efektów, w tym nawet konwersję. Jest to więc najbardziej opłacalny sposób promowania strony internetowej i marki, jednak wymaga dużo czasu i pracy.

Dlaczego SEO jest ważne?

Przeprowadzone w odpowiedni sposób działania SEO mogą przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Jak już wspomnieliśmy, dzięki nim możesz osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak do największych zalet SEO można zaliczyć:

  1. Wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania,
  2. Większa liczba odwiedzin witryny,
  3. Zwiększenie zysków ze sprzedaży produktów lub usług,
  4. Rozwój biznesu,
  5. Większa rozpoznawalność marki,
  6. Budowanie zaufania marki w sieci,
  7. Zdobycie przewagi nad konkurencją,
  8. Budowanie wizerunku eksperta.

Obecnie każda osoba mająca dostęp do internetu korzysta z wyszukiwarek internetowych. Użytkownicy szukają w sieci wszystkiego, dlatego musisz pozycjonować się na odpowiednio dobrane słowa kluczowe, dzięki którym odbiorcy będą mogli Cię znaleźć. Warto pomyśleć o działaniach on-site i off-site SEO.

W jaki sposób działają wyszukiwarki?

Przed rozpoczęciem procesu optymalizacji i pozycjonowania strony warto dowiedzieć się, w jaki sposób działają wyszukiwarki.

Każda wyszukiwarka posiada własny algorytm, który stale analizuje sieć. Roboty indeksujące robią to po to, aby jak najlepiej dopasować konkretne zapytanie użytkownika do wyświetlanych wyników wyszukiwania. Zwracają one uwagę na wszystkie drobne czynniki, takie jak: treść, metadane, szybkość ładowania witryny czy linki zewnętrzne oraz wewnętrzne.

Źródło: Tim Samuel / pexels.com

Uzyskanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce może wpłynąć na liczbę osób ją odwiedzających, a tym samym na to, jak wielu z nich dokonana zakupu produktu. Aby pojawiać się na górze wyników wyszukiwania, musisz doskonale radzić sobie z najważniejszymi czynnikami SEO. Można do nich zaliczyć:

  1. Lokalne SEO

Jest to SEO, które koncentruje się na określonym obszarze geograficznym, najczęściej na tym, w którym funkcjonuje Twoja firma. Możesz ograniczyć się do jednego miasta lub postawić na szerszy zasięg, np. teren całego województwa. SEO lokalne wykorzystuje te same narzędzia i strategie, których używa ogólne SEO, chociaż słowa kluczowe są bardziej specyficzne dla miejsca, w którym działasz.

Ten typ pozycjonowania sprawdzi się idealnie w przypadku biznesów lokalnych, takich jak: restauracje, firmy usługowe, fryzjerzy itp. Jeśli prowadzisz swoją firmę stacjonarnie, to najwyższy czas zadbać o lokalne SEO!

  1. On-site SEO

Optymalizacja strony WWW pod kątem on-site SEO koncentruje się głównie na treści i odpowiednio dobranych słowach kluczowych.

Badanie słów kluczowych jest niezbędnym elementem każdej strategii SEO. Przed zoptymalizowaniem strony musisz zidentyfikować swój cel oraz dobrać do niego odpowiednią frazę. Google i inne wyszukiwarki coraz częściej wykorzystują intencję wyszukiwania użytkownika, aby zapewnić bardziej trafne rezultaty. Wykorzystaj więc to w swojej strategii.

Po sporządzeniu listy słów kluczowych możesz zacząć tworzyć wartościowe treści, które będą stanowiły cenne źródło informacji dla użytkowników.

  1. Off-site SEO

Optymalizacja witryny pod kątem off-site SEO obejmuje wszystkie czynności, które możesz wykonywać poza nią, aby podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Do tego typu działań zalicza się: tworzenie linków, optymalizację profilu firmy w wizytówce Google oraz przesyłanie witryny do lokalnych cytatów i katalogów.

Jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google są linki zwrotne. Algorytm używa ich do oceny autorytetu danej witryny. Pamiętaj jednak, że nie tylko liczba linków na stronie ma znaczenie, ale przede wszystkim ich jakość. Zbyt wiele linków może sprawić, że Twoja strona zacznie być postrzegana jako spam. Takim sposobem z pewnością nie znajdzie się na wysokiej pozycji w rankingu SERP.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym polega SEO oraz dlaczego te działania są tak ważne dla Twojej strony. Warto stale analizować swoją pozycję w rankingu SERP, ponieważ tym sposobem możesz szybko zareagować na spadki pozycji. Odpowiednie działania SEO mają wpływ na wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu organicznego! Pomyśl zatem o odpowiedniej strategii SEO już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst