Czy wyszukiwanie Google “bez kliknięcia” ma sens?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Czy wyszukiwanie Google “bez kliknięcia” ma sens?

Digitalpfade/pexels.com

Wyszukiwanie Google bez kliknięcia, inaczej Zero-click searches to wyszukiwania w Google, Bing lub innych wyszukiwarkach, które korzystają z poleceń użytkowników i dzięki temu wyszukiwarka daje odbiorcy bezpośrednią odpowiedź na zadaną frazę.

Odbiorca cieszy się, kiedy widzi bezpośrednią odpowiedź od razu na stronie wyszukiwania i nie musi po kolei zaglądać na każdą ze stron. Tylko co, jeśli posiadasz stronę internetową, która nie działa w ten sposób, mimo że wkładasz w to wiele starań i wysiłków pod kątem optymalizacji? Czy warto w ogóle się starać, jeśli Twoja strona internetowa nie otrzyma wejścia?

W tym artykule przyjrzymy się temu, jak działa wyszukiwanie Google bez kliknięcia i dlaczego ma to ogromne znaczenie dla odbiorców.

Zero-click searches – czy to naprawdę działa?

W wyszukiwaniu Google bez kliknięcia użytkownik nie musi wchodzić w konkretną stronę internetową, żeby otrzymać pożądane dla siebie informacje.

W przeszłości ta forma strategii była używana tylko i wyłącznie po to, aby uzyskać informację na temat adresu firmy lub sprawdzić, jaka aktualnie godzina jest w Ameryce Południowej. Nie łatwo jest trafić do wyników wyszukiwania na taką pozycję. Istnieją jednak różne rodzaje treści, które skutkują wysokim prawdopodobieństwem, że pojawią się w wyszukiwaniu bez kliknięcia. Najczęściej są to strony, które produkują treści z najczęściej używanymi elementami tzn. różnorodne definicje, samouczki, odpowiedzi na pytania: kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego, konkretne listy (np. TOP 5), porównania cenowe oraz dokładne odpowiedzi na konkretne zapytania.

Czy to wystarczy, aby zaspokoić ciekawość użytkownika?

Celem w szukaniu przez użytkownika fraz w wyszukiwarce jest zawsze chęć otrzymania odpowiedzi. Zapamiętaj, że około 50% wyszukiwań to wyszukiwania bez kliknięcia bezpośrednio w stronę internetową, a i tak istnieją klienci, którzy wybiorą konkurencyjny sklep internetowy w celu zrobienia zakupów. Może być to bardzo frustrujące dla właściciela strony internetowej.


Źródło: Simon/pixabay.com

Jednak większość klientów po prostu chce uzyskać odpowiedzi, których aktualnie poszukują. Google ma władzę i to on decyduje, kto znajdzie się na szczycie wyszukiwań. Najczęściej są to zaufane strony internetowe, z pewnym autorytetem. Informacje, które użytkownik zobaczy bezpośrednio po wyszukaniu konkretnego zapytania, najczęściej zaspokajają jego potrzeby i nie widzą sensu w dalszych poszukiwaniach.

Kto korzysta z bezpośrednich wyników wyszukiwania?

Właściciele stron internetowych mogą się zastanawiać, czy kiedy odbiorca nie klika bezpośrednio w Twoją witrynę, w celu znalezienia odpowiedzi na dany temat, tylko pozostaje w wyszukiwarce, to czy wyszukiwarka nie korzysta na tym najbardziej? Oczywiście, że wyszukiwarka, jak każda inna strona pragnie, aby użytkownik pozostał na niej tak długo, jak tylko to możliwe, po to, aby móc kierować do nich reklamy i ostatecznie stać się preferowaną przez nich wyszukiwarką.

Kiedy patrzysz na to pod tym kątem, to prawda, że wyszukiwarki czerpią z tego pewne korzyści, ale to nie znaczy, że Twoja witryna zupełnie nie ma żadnej korzyści z wyszukiwań bez kliknięcia!

Dla wielu firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem jest to pytanie za milion dolarów. Spieszymy z odpowiedzią – jak najbardziej!, Twoja strona internetowa powinna skupić się na zero-click search! Jeżeli użytkownicy znajdą odpowiedzi na swoje pytania, które pochodzą z Twojej witryny w postaci zero-click search, to istnieje wiele korzyści z publikowania treści jako polecanego fragment:u w pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania!

  1. Ruch na Twojej stronie nadal będzie wzrastał!
  2. W większości przypadków jest tak, że użytkownik, widząc polecany fragment tekstu w wynikach wyszukiwania, chętnie klika, aby dowiedzieć się więcej. Nawet jeśli będziesz generował przez połowę czasu zero kliknięć, to nadal Twoja strona internetowa będzie miała duży ruch w swojej witrynie! Jeżeli użytkownik zauważy Twój wpis w pozycji zerowej wyszukiwarki, to z pewnością zaangażuje się w niego i postanowi zareagować!

    1. Twoja strona stanie się autorytetem!
    2. Kiedy Twoja witryna zostanie wyróżniona na pozycji zerowej wyszukiwarki bądź z tego dumny! Oznacza to, że traktuje się ona, jako autorytet w danej dziedzinie! Google ciągle analizuje treści na stronach internetowych i stara się korzystać z tych treści, które dokładnie odpowiadają na pytania wyszukiwane przez użytkowników.

      Jeśli Twoja strona internetowa generuje duży ruch i utrzymuje zaangażowanie odbiorców, Google zauważy to i nagrodzi Cię pozycją zerową w wynikach wyszukiwania!

      Użytkownicy Internetu zdają sobie sprawę, że wyświetlane odpowiedzi na pozycji zero w wynikach wyszukiwania są najlepszą i najbardziej bezpośrednią możliwością odpowiedzi, dlatego korzystają z tej opcji najczęściej. Pamiętaj, że nie tylko Twoja strona internetowa może stać się punktem autorytetu w branży, ale sama świadomość marki wśród docelowej grupy odbiorców może gwałtownie rosnąć, gdy zacznie się ona stawać popularna.

    3. Zwiększy się konwersja na Twojej stronie!
    4. Wraz ze wzrostem świadomości marki, ruchu na Twojej stronie internetowej oraz utrzymaniem autorytetu w swojej branży, wzrasta również prawdopodobieństwo zwiększenia konwersji.

      Jeżeli jesteś w stanie zapewnić odbiorcom świetne odpowiedzi na nurtujące ich pytania i jednocześnie potrafisz pokazać im dlaczego Twoja firma jest lepsza od konkurencji, to klienci są bardziej skłonni do angażowania się!

    5. Pomoże Ci to w doborze słów kluczowych!

    Pamiętaj, że wraz ze wzrostem rankingów w wynikach wyszukiwania Twojej strony internetowej z powodu zerowej pozycji w wyszukiwarce, możesz zacząć dobrze pozycjonować swoje treści za pomocą słów kluczowych, dodatkowo poprawiając widoczność swojej witryny w wyszukiwarce.

    Zwiększ widoczność swojej strony internetowej już dziś z naszą pomocą!

    Twoja firma może być o krok bliżej do sukcesu z naszą pomocą! Skontaktuj się z nami już dziś, a pomożemy Ci stworzyć najlepszą strategię SEO, która zaangażuje Twoich odbiorców i przyciągnie uwagę Google.

    Jeśli chcesz pomóc swojej stronie internetowej wspiąć się w rankingach wyników wyszukiwania, to czekamy właśnie na Ciebie! Umów się na bezpłatną konsultację z członkiem naszego zespołu.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.