Czy uczenie maszynowe ma wpływ na SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czy uczenie maszynowe ma wpływ na SEO?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Musisz wiedzieć, że Google, jak i inne wyszukiwarki wykorzystują uczenie maszynowe, w celu aktualizacji swoich algorytmów, dzięki czemu są w stanie zapewnić odbiorcy najbardziej trafne wyniki wyszukiwania.

W tym artykule postaramy się wyjaśnić ideę uczenia maszynowego oraz dlaczego Google działa w taki sposób. Na pewno nie raz zadawałeś sobie pytanie, jak to się dzieje, że jedna strona jest widoczna w najwyższej pozycji wyszukiwania, a inna nie. Spokojnie, wszystkiego Cię nauczymy!

Zanim przejdziemy do dalszej części artykułu, musisz pamiętać, że SEO jest czasochłonne i nie osiągniesz sukcesów z dnia na dzień. Nie są to proste działania, a przy tworzeniu dobrej strategii trzeba wziąć pod uwagę wiele istotnych czynników.

Jak działa algorytm Google?

Google wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizowania elementów, które mają wpływ na pozycję stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Aby jak najlepiej zrozumieć ideę, jak działa algorytm Google, trzeba zacząć najpierw od analizy kilku terminów. Pierwsze jest indeksowanie. Otóż Google porusza się po Internecie, indeksując, czyli po prostu śledząc witryny, które są widoczne w Internecie. Google używa swoich botów do porządkowania stron według treści, czy linków.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na algorytm Google są formuły. Musisz wiedzieć, że Google tworzy swoje formuły, które mają na celu dostarczyć odbiorcy jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Roboty Google szukają konkretnych wskazówek podanych przez użytkowników, w kontekście wpisywanych w wyszukiwarkę fraz. Analizują je, a następnie wykorzystują. Po tym wszystkim nadchodzi czas na uszeregowanie stron internetowych.

Google korzysta z wielu czynników, które wpływają na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak my postaramy się wspomnieć o najważniejszych, które Google ceni sobie najbardziej.

  1. Treść
  2. Na pewno nie raz czytałeś, że treść na stronie internetowej odgrywa najważniejszą rolę w SEO. Musisz pamiętać, że treść nie oznacza tylko umieszczenia kilku słów w witrynie. Najważniejszą rolę pełnią tutaj słowa kluczowe i to na nich musisz się skupić najbardziej! Innymi ważnymi czynnikami w treści na stronie WWW są również linki wewnętrzne, komentarze, czy ciągła aktualizacja.

  3. Tekst zakotwiczony
  4. Są to teksty, które tworzą hiperłącze. Na pewno nie raz spotkałeś się z takim zabiegiem na stronie, a może sam z niego korzystasz? Najczęściej stosuje się go przy tworzeniu linków zwrotnych. Google wykorzystuje to również do określenia, dla jakich słów kluczowych próbujesz optymalizować swoją stronę WWW. Tworząc taki tekst, musisz pamiętać o różnorodności słów kluczowych, stałym aktualizowaniu treści, czy o reakcji użytkowników.

  5. Pozycjonowanie On-site
  6. Jest to optymalizacja pod kątem słowa kluczowego. Składa się z tagów tytułu, metadanych, czy nagłówków. Ważne jest, abyś rozumiał ideę optymalizacji i stworzył taką strategię, aby miało to pozytywne skutki dla Twojej firmy. Musisz wiedzieć również, w jaki sposób zoptymalizować nagłówki, aby dotrzeć do odbiorcy.

    Mamy nadzieję, że teraz już trochę lepiej rozumiesz, w jaki sposób działa algorytm Google. Dlatego teraz możemy zająć się tym, co wpływa pozytywnie, a co negatywnie na ogólny ranking naszej strony WWW. Pamiętaj, że Google jest zdeterminowany, aby pokazać jak najlepszy wynik wyszukiwania odbiorcy.

W jaki sposób Google wykorzystuje uczenie maszynowe do generowania najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania?

Jeżeli zrozumiesz to działanie, to z pewnością będzie Ci łatwiej decydować o konkretnej strategii działań SEO. Wiele wyszukiwarek wykorzystuje uczenie maszynowe, aby zrozumieć, czego szuka użytkownik Internetu.

Istnieje wiele sposobów, w jaki Google może wykorzystać ten proces, aby odkryć najlepszy system do analizy wyszukiwań odbiorców. Google mówi nam, że w procesie uczenia maszynowego używa się czterech głównych czynników:

  • Rozpoznawanie mowy — Google korzysta z funkcji rozpoznawania mowy użytkowników, co pozwala mu na jeszcze szybszą weryfikację potrzeb konsumentów,
  • Rozpoznawanie naturalnego języka – Roboty zawsze starają się dopasować i analizować słowa kluczowe, dlatego często wyszukuje synonimy, aby jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Obecnie próbuje się udoskonalić maszyny, aby mogły one rozumieć naturalny ludzki język, zamiast podchodzić do niego w szablonowy sposób. Pomoże to maszynom generować odpowiedzi na bardziej złożone zapytania.
  • Synonimy – Każdy wyraz ma swój synonim. Dlatego użytkownik, szukając czegoś w Internecie może znaleźć podobne frazy do swoich, które wpisał w pasek wyszukiwania. Jeżeli roboty Google znają synonimy konkretnych zapytań, to z pewnością zaczną pozycjonować Twoją stronę również na inne zapytania klientów.

Źródło: Tima Miroshnichenko / pexels.com

Uczenie maszynowe a SEO

Jeżeli prowadzisz swoją stronę rzetelnie i masz na nią plan, to nie musisz się martwić, że Twoja strona internetowa nie będzie widoczna. Pamiętaj, że Google naprawdę chce widzieć dobrą optymalizację treści. Wiemy, że nie należy to do szybkich działań i z pewnością jest pracochłonne, ale z pewnością Ci się to opłaci. Przede wszystkim unikaj spamu, a Google Ci to wynagrodzi.

Podsumowanie

Obecnie jedynym minusem w prowadzeniu strategii SEO w Google jest to, że stale ulepsza swoje algorytmy i zmienia możliwości wyszukiwania przez użytkowników. W tym momencie musimy zastanowić się nad tym, czego Google od nas wymaga, jako właścicieli stron WWW. Może się okazać, że w rzeczywistości osiągniecie swojego celu, może być jeszcze trudniejsze niż się wydaje.

Najlepiej w tym momencie skupić się na swoich odbiorcach i dać im to, czego sami szukają. Jeśli tworzysz angażujące treści, to nie musisz martwić się o to, co powie na to algorytm Google. Najważniejsze, że Twoi klienci będą zadowoleni, to zobaczysz, że i sam Google też będzie!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz! Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *