Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?

Pixabay / pexels.com

Jeżeli zastanawiasz się nad wzmocnieniem swojej strategii SEO o profil firmowy na Facebooku, to z pewnością warto to zrobić. Kampanie reklamowe na Facebooku mogą przynieść doskonałe wyniki, często przy niższych wydatkach niż oferuje to Google Ads.

Rosnąca popularność serwisów społecznościowych, które skupiają miliony użytkowników, sprawia, że opłaca się tworzyć tam kampanie reklamowe. Możesz udostępniać tam swoje produkty i usługi odpłatnie. Są to tzw. reklamy sponsorowane.

Okazuje się, że Facebook sporo przed nami ukrywa. Możemy zobaczyć tylko część rezultatów z wyświetlanych kampanii. Facebook chce tylko pozornie zaspokoić naszą ciekawość i oferuje nam dużo niezrozumiałych celów i czynników, które w rzeczywistości nie są do niczego potrzebne.

Najbardziej niepotrzebne wskaźniki w kampaniach reklamowych Facebooka

  1. Zasięg

    Jeżeli wydajesz codziennie dużo pieniędzy na reklamy, to zasięg jest zupełnie niepotrzebny. Najważniejszy w tym momencie powinien być procent osób, które reagują na Twoje Facebookowe reklamy.

    Musisz wiedzieć, że procent będzie zawsze mały w porównaniu z twoim teoretycznym zasięgiem, dlatego Facebook ukrywa te dane, a Ty zaspokajasz się tylko pozornie. W rzeczywistości może okazać się, że reklama nie trafiła do nikogo, a pieniądze zostały pobrane.

  2. Kliknięcia

    Nie ważne co reklamujesz i jaki rodzaj reklamy to jest, zawsze otrzymasz bardzo dużą ilość nieistotnych dla Ciebie kliknięć.

    Twoim celem jest najprawdopodobniej przyciągnięcie potencjalnych klientów do strony WWW, więc zdecydowana większość tych kliknięć jest bez znaczenia. Dlatego nie zwracaj uwagi na te dane, ponieważ to jest kolejna sztuczka Facebooka, aby zaspokoić Twoją ciekawość.

  3. Wyświetlenia filmów

    Dane z wyświetleń filmów reklamowych na Facebooku pojawiają się wtedy, kiedy ktoś ogląda wideo przez co najmniej trzy sekundy.

    Musisz wiedzieć, że najczęściej filmy w aktualności są automatycznie odtwarzane, dlatego zdarza się tak, że ktoś nie ogląda Twojej reklamy, a jednak został on policzony w statystykach.

Znaczące wskaźniki reklamowe na Facebooku

CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń

Jest to koszt, jaki poniesie Twoja firma, w przypadku wyświetlenia reklamy 1000 razy. Dlatego zastanów się nad kwotą, którą chcesz przeznaczyć na swoją reklamę, a jest ona zmienna w zależności od zapotrzebowania na odbiorców, w czasie wyświetlania reklam, do których je kierujesz.

Pamiętaj, że nie masz dużego wpływu na to, ile kosztuje wyświetlanie reklamy każdego dnia. Wszystko sprowadza się do podaży i popytu.

Częstotliwość wyświetlania reklamy

Częstotliwość jest średnią liczbą wyświetleń Twojej reklamy przez każdą osobę. Jest to ważny wskaźnik, który powinieneś stale monitorować, aby upewnić się, że Twoje reklamy prawidłowo docierają do odbiorców i nie są dla nich spamem.

Kontrola wydawanych pieniędzy

Ma to ogromne znaczenie dla Twojej firmy, ponieważ te dane pokazują Ci, ile do tej pory przeznaczyłeś już funduszy na kampanie reklamowe Facebooka.

Źródło: cottonbro / pexels.comm

CTR, czyli współczynnik klikalności

Jest to oczywiście iloraz kliknięć w wyświetlaną reklamę i liczba wyświetleń jej na Facebooku. Jeżeli reklama została wyświetlona 1000 razy, a kliknięto w nią 30 razy, wówczas CTR wynosi 30%

CPC, czyli koszt kliknięcia

Jest to koszt, który ponosimy za każde kliknięcie użytkownika w wyświetlaną reklamę na Facebooku.

Kampanie reklamowe na Facebooku, czyli jak znaleźć złoty środek

Najważniejsze dla Twojej firmy jest to, aby stale monitorować wskaźnik kosztu na potencjalnego klienta. Jeśli potencjalni klienci są drożsi, niż byś tego chciał, to postaraj się postawić na ciekawą i angażującą treść reklamową. Pamiętaj, że Twoja reklama nie jest wystarczająco atrakcyjna, kiedy kierujesz ją do niewłaściwych odbiorców. Dzięki tworzeniu bardziej angażujących treści reklamowych zwiększysz swoje CTR. Musisz naprawdę postarać się, aby przykuć uwagę potencjalnych odbiorców.

Pamiętaj o tym, żeby koszt reklamowy nie przewyższył ceny Twojego produktu.

Korzystając z Google Analytics, powinieneś również sprawdzić średni współczynnik konwersji na swojej stronie WWW, ponieważ może się okazać, że reklama tak naprawdę nie generuje ruchu na Twojej witrynie, co jest Twoim celem.

Możesz spróbować stworzyć reklamy wideo na Facebooku, ostatnio przyciągają one większą część odbiorców niż zwykłe grafiki reklamowe. Możesz także uzyskać od Facebooka listę osób, które są odbiorcami Twoich reklam i kierować do nich więcej treści. Przyda Ci się ta opcja, do kierowania do nich bezpłatnych treści.

Twórz kampanie reklamowe, które przyciągają uwagę odbiorców tak, że nie będą oni mogli “przejść” obok niej obojętnie. Ogromną sztuką jest przyciągnięcie i zatrzymanie przy sobie odbiorców na dłużej. Pamiętaj, aby Twoje wideo nie było zbyt długie i monotonne, ponieważ użytkownicy szybciej się znudzą, niż będą chcieli przejść dalej. Jeżeli nie chcesz zajmować się tym sam, to z pewnością znajdzie się agencja reklamowa, która pomoże Ci stworzyć udaną kampanię reklamową, w której będziesz przyciągał odbiorców w ciągu kilku sekund!

Musisz zwracać przede wszystkim uwagę na koszty, które ponosisz w trakcie kampanii reklamowej na Facebooku. Wyświetlaj tylko te reklamy, które są tańsze niż średni koszt potencjalnej sprzedaży. Nie zniechęcaj się, jeśli na początku nie będzie Ci wychodziło! Jeżeli ponownie będziesz wyświetlać reklamy u innych odbiorców, to z pewnością prędzej czy później odwiedzą Twoją stronę internetową, a nawet dokonają zakupu produktów lub usług.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, co ukrywa przed nami Facebook. Dlatego przede wszystkim miej świadomość, że reklamowanie się na Facebooku jest niezwykle trudne i czasochłonne. Jednak jest bardzo opłacalną strategią w obecnych czasach, więc może czas przekonać się samemu, jak to działa?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.