Czy pozycjonowanie strony www ma sens?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czy pozycjonowanie strony www ma sens?

Pixabay/pexels.com

Zdecydowanie tak! Efekt działania pozycjonowania często znacznie poprawia rentowność danej firmy, która szybko powiększa bazę swoich klientów wskutek lepszej widoczności w Google. Wpisanie frazy kluczowej w tej wyszukiwarce prowadzi do wyświetlenia się na stronie listy wyników, z czego pierwsze pozycje zajmują witryny sponsorowane, a kolejne – organiczne (darmowe). Większość internautów po wpisaniu danej frazy przegląda wyniki wyłącznie z dwóch pierwszych stron, dlatego znalezienie się na nich może przeważyć o przyszłości danego przedsiębiorstwa, osobistej witryny prowadzonej z pasji lub poczytnego bloga, który żyje z ekspozycji reklam i wpisów sponsorowanych.

Liczba działań zwiększających widoczność w wyszukiwarce może przyprawić o ból głowy. Czasami są one związane ze zbudowaniem praktycznie całej strony od podstaw (zwłaszcza w przypadku mocno zaniedbanej witryny z bardzo niskim rankingiem). Warto wśród podstawowych zadań wymienić optymalizację treści na stronie poprzez nasycenie jej frazami kluczowymi bądź napisanie ich od nowa, optymalizację kodu strony oraz jej struktury i UX, a także proces zwany link buildingiem, który polega na zdobywaniu wysokojakościowych odnośników do witryny poddanej pozycjonowaniu.

Ile kosztują działania w ramach SEO?

Koszty pozycjonowania są różne i bardzo trudno określić w tej kwestii konkretną liczbę, a nawet widełki cenowe. W zakres prawidłowo zaplanowanej i wdrożonej usługi wchodzą bowiem setki różnych prac, a każda z nich ma osobny cennik.

Audyt SEO jest przeprowadzany z reguły jeszcze przed przygotowaniem strategii pozycjonowania, który zawiera wszelkie istotne informacje na temat obecnego stanu witryny. Specjalista oceni adresy, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, a także stan indeksu strony czy też nagłówki i strukturę całej witryny, wraz ze sposobem nawigacji i paginacją. Cena jest uzależniona od ilości wykonanej pracy w godzinach.

Podstawowym czynnikiem wpływającym na cenę za pozycjonowanie jest przygotowanie i wstępna analiza słów kluczowych. Proces ten polega na wyszukaniu przez pozycjonera fraz kluczowych, które idealnie pasują do danej branży, a ponadto dostosowaniu ich do konkretnej specyfiki lub lokalizacji danej działalności. To etap, który w ogromnym stopniu wpływa na efektywność dalszych prac, dlatego wybór nieprawidłowych słów kluczowych może zupełnie zniwelować starania o lepszą pozycję w Google. Koszt analizy i wyboru słów kluczowych jest również skorelowany z liczbą godzin pracy pozycjonera.

Optymalizacja treści to etap wiążący się z przygotowaniem całkowicie nowych artykułów bądź przeredagowaniem tych już opublikowanych. To żmudna praca, która może pochłonąć bardzo duże środki finansowe w przypadku mocno rozbudowanych stron, na których znajduje się mnóstwo unikalnej treści i informacji, jednak jest bardzo istotna w kwestii pozycjonowania. Znacznie mniejsze koszty czekają na firmy, które wykorzystują swoją stronę wyłącznie jako portfolio, wówczas copywriter (osoba zajmująca się zawodowo redagowaniem tekstów) będzie musiał przygotować jedynie kilka tekstów. Ceny zależą od stopnia skomplikowania tekstów i tematyki, a także ilości znaków ze spacjami.

Proces link buildingu bywa najdroższy, szczególnie wtedy, gdy w grę wchodzą artykuły sponsorowane, których koszt może wynosić nawet kilka tysięcy złotych w przypadku publikacji na łamach dużych portali z doskonałą reputacją w Google.

Od czego zależy efekt pozycjonowania?

Efekty pozycjonowania mogą być satysfakcjonujące i w większości przypadków tak jest, jeśli tylko odpowiednio zadbamy o wszelkie kwestie mające na nie wpływ. Wiele osób zastanawia się od czego zależą rezultaty i po jakim czasie można się ich spodziewać. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje, wśród których z pewnością znajdziesz odpowiedź na te pytania, a także dowiesz się, co ma największy wpływ na efekty, jak można je wzmocnić i co może na nie negatywnie zadziałać. Poradnik bez wątpienia pomoże Ci dobrze zainwestować posiadane środki, a wykorzystując dodatkowo naszą wiedzę wszystko stanie się dużo prostsze i łatwiejsze do zrozumienia.

Zastanów się jakich efektów oczekujesz

Zagadnienia dotyczące pozycjonowania to temat dla cierpliwych, gdyż wyniki nie są widoczne od razu. Trzeba na nie poczekać kilka tygodni, miesięcy, a czasami nawet dłużej. Jednak wszystko zależy w jaki sposób definiujesz oczekiwane rezultaty. Warto się nad tym zastanowić w pierwszej kolejności, gdyż dla każdego przedsiębiorcy efektem może być coś innego. Wśród najczęściej wymienianych znajduje się wzrost pozycji w wyszukiwarkach, a konkretniej poszczególnych fraz kluczowych, wzrost organicznego ruchu w witrynie pochodzącego z wyszukiwarek, w tym wzrost wyświetleń i kliknięć, wzrost zapytań potencjalnych klientów, a także wzrost konwersji, czyli np. sprzedaży w przypadku branży e-commerce (sklepów internetowych). Zawsze najlepszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem jest skupienie się na jednym efekcie, co pozwoli mieć nad nim większą kontrolę.

Co może mieć bezpośredni wpływ na rezultaty pozycjonowania

Aby móc mówić o jakichkolwiek efektach pozycjonowania, w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na aktualną pozycję naszej witryny, aby wiedzieć czy się poprawia, czy wręcz przeciwnie. Dzięki temu można zaplanować strategię i określić jej najważniejsze cele. Zatem w przypadku, gdy Twoja strona www nie jest widoczna w wyszukiwarkach, to warto zacząć od wdrożenia słów kluczowych we wpisach blogowych, podstronach kategorii czy opisach produktów bądź usług. Natomiast w innych przypadkach warto przemyśleć tak zwane long tail, czyli “długie ogony” słów kluczowych, którymi wyróżnisz swój biznes na tle konkurencji. Pamiętaj, że pozycjonowanie to złożone działania, dlatego warto na bieżąco je aktualizować.

Konkurencja, a efekty pozycjonowania?

Oczywiście najważniejszym wyznacznikiem czasu, który musi upłynąć aby zobaczyć pierwsze efekty,jest konkurencja. Stale przybywa nowych firm działających w branży e-commerce, przez co wyróżnienie swojej marki na tle innych jest coraz bardziej utrudnione. Walka o te same miejsca, biorąc pod uwagę, że na pierwszej stronie wyszukiwarki Google jest ich tylko 10, nie jest łatwa. Zatem musisz uzbroić się w większą cierpliwość, jeśli Twoja firma należy do popularnej branży. Im bardziej niszowy biznes, tym efekty pojawią się szybciej.

Budżet – jego wysokość, a efekty

Warto także wiedzieć, że ogromny wpływ na szybkość pojawienia się efektów ma budżet przeznaczony na pozycjonowanie. Zatem im więcej funduszy poświęcisz w działania marketingowe, tym szybciej zauważysz ich rezultaty, o ile dobrze je zainwestujesz. Niestety w większości przypadków wiąże się to z dużymi wydatkami, szczególnie jeśli chodzi o popularne branże, dlatego wypromowanie strony może pochłonąć wiele środków, które przede wszystkim powinny się zwrócić z nawiązką. Zwykle pierwszym efektem pozycjonowania jest zwiększony ruch na stronie z wyszukiwarek. Wiele osób zapyta także, czy istnieje jakaś droga na skróty. Otóż w tej kwestii nie warto się na nią decydować, gdyż zwykle jest ona nieopłacalna – w przypadku pozycjonowania czas ma ogromne znaczenie, szczególnie jeśli nie chcemy po szybkim wzroście odnotować dużych spadków.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Biznes online stał się w ostatnim czasie niezwykle popularny, a w szczególności sklepy internetowe. To niezwykle wygodne rozwiązanie dla klientów, którzy mogą w komfortowy sposób dokonać zakupów poprzez złożenie zamówienia w sieci, bez konieczności wychodzenia z domu. Jednak duża konkurencja utrudnia utrzymanie stabilnej pozycji na rynku, dlatego warto skupić się na działaniach, które pozwolą się wyróżnić. Jednym z nich jest pozycjonowanie, czyli zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach, z których korzystają miliony internautów każdego dnia w celu odnalezienia interesujących produktów. Sprawdź już dziś, jak w prawidłowy sposób wypozycjonować sklep internetowy i skorzystaj z naszych wskazówek.

Struktura sklepu – warto od niej zacząć

Co się kryje pod hasłem struktura sklepu? Otóż jest to zbiór wszystkich podstron, na którą składają się strony kategorii, podkategorii i produktowe. Warto przemyśleć odpowiedni ich układ, gdyż ma to ogromne znaczenie w pozycji sklepu, choć takie rozwiązanie docenią nie tylko roboty Google, ale również użytkownicy, dla których korzystanie z witryny będzie przyjemniejsze i intuicyjne. Istotna jest również szybkość działania e-sklepu, gdyż zbyt długo ładująca się strona negatywnie wpływa na pozycjonowanie. Warto także postawić na krótkie adresy URL, a dla wzbudzenia zaufania posiadać aktywny certyfikat SSL.

Content sklepu – dobierz odpowiednie treści i grafiki

Content sklepu to cała jego zawartość, dlatego jeśli do tej pory nie przywiązywałeś wagi do publikowanych treści to czas zmienić swoje nawyki na potrzeby pozycjonowania. Oznacza to, że konieczne jest dodanie odpowiednich treści na wszystkich podstronach, bez ich duplikowania. Powinny być one starannie dopracowane, sformatowane i zredagowane, a także nasycone słowami kluczowymi. Warto także zadbać o to, aby każda podstrona miała swoje meta opisy z wykorzystaniem pasujących do niej fraz. Doskonałym rozwiązaniem, korzystnie wpływającym na pozycjonowanie, jest również urozmaicanie treści. Wśród nich można skupić się na prowadzeniu bloga, dzięki czemu poprawi się ranking sklepu wedle Google, a także dodać możliwość opiniowania produktów, co pozwoli również wejść w interakcję z klientami i zwiększy ich zainteresowanie sklepem i jego asortymentem.

Linkowania wewnętrzne i zewnętrzne mające wpływ na pozycjonowanie

Kolejnym wartym rozważenia rozwiązaniem, pozytywnie wpływającym na pozycjonowanie, jest zastosowanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Pierwsze z nich umieszczane jest na prowadzonej przez siebie stronie internetowej i jego głównym celem jest odesłanie użytkowników do kategorii, podkategorii, produktów czy innych podstron wchodzących w skład struktury sklepu. Natomiast linkowanie zewnętrzne to możliwość zwiększenia ruchu na stronie internetowej, gdyż linki są umieszczane na innych witrynach.


Źródło: Oleg Magni/pexels.com

Jednak tutaj warto się zatrzymać i dodać kilka istotnych słów. Linkowanie zewnętrzne powinno pochodzić z zaufanych stron, które są wartościowe, gdyż w innym przypadku działanie to przyniesie więcej szkody niż pożytku, Google dość mocno karze za przeróżne przewinienia. Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie ma znaczenie w procesie pozycjonowania sklepu online. Na przyspieszenie indeksowania wpływa również dodanie linkowania wewnętrznego np. w menu czy stopce. Ponadto warto także umieszczać linki we wpisach blogowych. Po przeanalizowaniu wszystkich wskazówek z pewnością przekonasz się, że nie trzeba być ekspertem SEO, aby samodzielnie wykonać część działań, które wzmocnią pozycjonowanie prowadzonego przez Ciebie biznesu w sieci.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *