Czy mobilne zakupy zwiększają ruch w sklepie stacjonarnym?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czy mobilne zakupy zwiększają ruch w sklepie stacjonarnym?

HutchRock/pixabay.com

Kupujący na całym świecie korzystają ze swoich smartfonów, w celu pozyskiwania informacji związanych z zakupami. Niektórzy myśleli, że przez wygodę zakupów online, tradycyjne sklepy zostałyby porzucone. Jak się jednak okazało jest całkowicie odwrotnie!

Przegląd danych Google’a ujawnił, że częstotliwość mobilnych zakupów wzrosła aż o 120% w ciągu ostatniego roku. Teraz bardziej niż kiedykolwiek marketerzy mają możliwość zaspokojenia chwilowych potrzeb konsumentów poprzez tworzenie kuszących reklam, czy poprzez przyjazne dla urządzeń mobilnych strony internetowe. W oparciu o sygnały analityków oraz własne doświadczenia w analizowaniu klienta marketerzy mogą umieszczać odpowiednie reklamy, które są skierowane do konkretnych odbiorców.

Najnowsze dane badań przeprowadzonych przez Google, pokazały również, że mobilność zakupów jak najbardziej łączy się z tradycją. Pokażemy Ci poniżej, jakie niesie to ze sobą korzyści dla sprzedaży!

Zakupy mobilne to klucz do zakupów w sklepie tradycyjnym

Prawie 98% chociaż raz zdarzyło się zrobić zakupy przez Internet, 3/4 z nich nadal kontynuuje zakupy online, natomiast 1/3 klientów, wybiera tą formę zakupu tylko dlatego, że pokazała im się interesująca mobilna reklama. Dowody te są charakterystycznym znakiem siły mobilnych strategii, ale również reklamy lokalnej, dzięki której reklamy sklepu stacjonarnego powiązane z jego lokalizacją i jednocześnie prezentujące ofertę, będa kierowały potencjalnych klientów do miejsca, w którym się on znajduje.

Obecnie, ludzie żyją w bardzo szybkim tempie i nie mają na tyle czasu, żeby w nieskończoność przeglądać produkty znajdujące się na sklepowych półkach. Dzięki wyszukiwarce mobilnej kupujący mogą “planować z wyprzedzeniem” swoje zakupy i znaleźć dokładnie taki produkt, jakiego potrzebują, w czasie o połowę krótszym! Jest to dla nich dużo atrakcyjniejsza opcja, ponieważ mogą w ten sposób zaoszczędzić swój cenny czas. Ma to również wpływ na rozporządzanie swoim budżetem, ponieważ poprzez szybsze przygotowanie listy zakupów (z pomocą strony internetowej sklepu) kupujący mogą dowiedzieć się o cenie konkretnego produktu i wcześniej dokonać decyzji zakupowych.

Lokalne wyniki wyszukiwania są Twoim kluczem do biznesu

Kolejne dane pokazują, że liczba internetowych wyszukiwań „w pobliżu” wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatniego roku. 50% konsumentów, którzy dokonują tych lokalnych wyszukiwań, trafia do sklepu fizycznego w ciągu jednego dnia, a 18% tych wyszukiwań prowadzi do sprzedaży produktów. Wyszukiwanie lokalnych sklepów w telefonach komórkowych ułatwiło konsumentom na całym świecie poznanie tego, co jest wokół nich.


Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Obecnie mamy duży wybór wyszukiwań, np. „Restauracje w pobliżu”, „hotele w pobliżu”, które z czasem na pewno zamienią się w jednorazowy zakup, a być może i stały. Lokalne wyszukiwania pozwoliły ludziom zaoszczędzić pieniądze i czas na poszukiwaniach konkretnych lokalizacji podczas spaceru. Konsumenci znajdują dokładne lokalizacje wcześniej, aby uniknąć daremnej jazdy w nieznane. Teraz, gdy urządzenia mobilne przejęły kontrolę, tworzenie sprytnych reklam opartych na precyzyjnych słowach kluczowych i podnoszenie lokalnej pozycji w wyszukiwarce może przynieść Ci więcej korzyści niż tradycyjna kampania reklamowa.

Nastaw się na lokalne reklamy!

Jedna na cztery osoby nie wybierze się do sklepu i nie dokona zakupów stacjonarnych, jeśli nie wie, czy produkt jest dostępny w sklepie. Reklamując lokalnie produkty online, kupujący dotrą do Twojego sklepu z pewnością, wiedząc, że produkt, którego potrzebują, jest dostępny. Konsumenci, którzy przychodzą do sklepu tylko po to, aby zostać przywitani przez pustą półkę, wychodzą sfrustrowani i rozczarowani. Jako przedsiębiorca chcesz tego uniknąć, dlatego zainwestuj w reklamy o zasięgu lokalnym!

Smartfony stały się partnerem w zbrodni!

W sklepie 82% kupujących patrzy na swoje telefony przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie. Ponadto około jeden na czterech kupujących zmieni zdanie w kolejce do kasy po sprawdzeniu szczegółów produktu lub samej firmy w swoim smartfonie. Dlatego wiele marek zdecydowało się na uruchomienie aplikacji swojej firmy, aby zbliżyć do siebie klienta. Przykładowo, obecnie każda drogeria ma aplikację, w której klienci mogą znaleźć produkty i przeglądać ich oceny, recenzje oraz inne ważne informacje o produktach.

MasterCard ujawnia, że klienci, którzy robią zakupy online i stacjonarnie u konkretnego sprzedawcy, kupują średnio do 250% więcej. Kupujący, dzięki aplikacji oraz innym kanałom kontaktu, otrzymują najwięcej informacji na temat swoich ulubionych produktów oraz o nowościach, które właśnie pojawiły się w sklepie. To sprawia, że są skłonni do robienia zakupów coraz częściej, w wybranym przez siebie sklepie, który odpowiada na ich wszystkie potrzeby.

Nie ważne, czy jesteś już rozwiniętą firmą, czy dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie, musisz pamiętać, że kupujący stają się zależni od swoich urządzeń mobilnych i korzystają z nich w celu dokonania zakupów. Optymalizując swoje strategie marketingowe, aby dostosować je do bogatych możliwości sprzedażowych, zachęcasz kupujących do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu. Pozycjonowanie urządzeń mobilnych stało się teraz istotną częścią budowania niezapomnianej tożsamości online. Pamiętaj, że im bardziej włączysz technologię do swojej firmy, tym więcej klientów pozyskasz!

Jeśli jesteś zainteresowany rozwinięciem swojego sklepu stacjonarnego i chcesz założyć dodatkowo sklep internetowy, to skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i umówić się na bezpłatną konsultację z członkiem naszego zespołu!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *