Czy lokalne SEO jest warte zachodu? Nie, ono jest konieczne – Powody, dla których Twoja firma potrzebuje lokalnego SEO

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czy lokalne SEO jest warte zachodu? Nie, ono jest konieczne – Powody, dla których Twoja firma potrzebuje lokalnego SEO

Magnet.me / unsplash.com

Lokalne SEO – Potrzebujesz go, z jednego, istotnego powodu – bycia zauważonym. Korzystne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania dla strony Twojej firmy, oraz zadowalająca ilość klientów, odwiedzających Twoje rzeczywiste progi, to jest coś, czego chcemy osiągnąć.

Na czym dokładnie polega lokalne SEO?

Jest to przede wszystkim zakres działań obejmujący optymalne pozycjonowanie strony internetowej, wraz z kierowaniem działań promocyjnych skoncentrowanych na lokalnej społeczności, która w tym wypadku tworzy Twoją grupę docelową odbiorców. Umożliwienie klientowi dotarcia do Twoich produktów, za pośrednictwem właściwe zoptymalizowanych kanałów działalności, stanowi formę proaktywnego budowania bazy klientów. Lokalne SEO dotyczy także poświęcaniu uwagi sprawom geolokalizacji i prowadzeniu kampanii reklamowych skoncentrowanych, na sprecyzowanym obszarze geograficznym.

Jak zacząć z lokalnym SEO?

Skupiając się na konkretnej lokalizacji: miasto, czy też powiat, musisz zoptymalizować swoje treści, aby było skoncentrowane na wybranym obszarze właśnie. Dobrą metodą jest prowadzenie Bloga, którego wpisy poświęcone będą aktualnością z życia Twojej firmy, wraz ze zręcznym odniesieniem tego do przestrzeni lokalnej i jej życia.

Jest to swego rodzaju trudność i zaleta. Trudność ponieważ musisz przemyśleć teksty, które jednoczyć będą działalność firmową i życie lokalnej społeczności, a to wszystko dostosowane musi być pod potrzeby SEO. Zaletą jest jednak zwolnienie z konieczności prowadzenia analizy, pod kątem poszukiwania docelowej grupy odbiorców. Działasz lokalnie, więc wiesz na kim się koncentrujesz.

Skoro treści skoncentrowane są na określonym obszarze, to i sama optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, musi go dotyczyć. Z tego względu Twoje słowo kluczowe, musi zostać zaopatrzone w SiL, a to z kolei rozumiemy jako – usługa w lokalizacji. Dlaczego muszę to zrobić? Dlatego, że osoby, które będą chciały wyszukać Twoją usługę, najprawdopodobniej wprowadzać je będą w wyszukiwarki.

Jego pojawienie się jako wprowadzana fraz, z pewnością sprawi, że pojawisz się jako jedna z pozycji w wynikach wyszukiwania – brzmi dobrze, prawda? Jednak może być lepiej, a będzie gdy Twoja witryna, zaopatrzona zostanie w słowa kluczowe, na tyle trafne, że pozwolą Ci pojawić się na szczycie listy SERP. W poszukiwaniu najkorzystniejszych Twojej działalności słów kluczowych, przydatne będą strony internetowe, które służą wyszukiwaniu i określaniu siły słów kluczowych, rozważ skorzystanie z nich.

Ponownie słowa kluczowe, kiedy już zostaną dobrane, powinny być widoczne w meta opisie, które sama treść jest na tyle istotna, że niekiedy ona sprawia, że odbiorca na stronę w ogóle dociera.

Lokalne SEO – Google Moja Firma to Twój obowiązek

Aż dziwnym jest, jak wiele firm, wciąż nie zarejestrowało swojej działalności w usłudze Google Moja Firma, tym bardziej, że większość realizowanych wyszukiwań za pośrednictwem Google, to właśnie wyszukiwana lokalne. Na co pozwala GMF, między innymi na kierowanie na określoną okolicę, jeżeli Twoje słowa kluczowe, zostały zoptymalizowane we właściwy sposób.

Kiedy pragniemy znaleźć coś na szybko, sięgamy po smartfon i wpisujemy frazę w Google, jeżeli chodzi nam o określony typ działalności (a np. posiada ona wizytówkę Google Moja Firma), natychmiast wyświetla nam się ona na szczycie wyszukiwań, wraz z koniecznymi, elementarnymi informacjami. Urządzenia mobilne, są nam dziś tak bliskie, że wyłączenie ich z procesu optymalizacji treści, równa się z powolną autodestrukcją swojej działalności. Optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych, obecnie stanowi jeden z priorytetów na Twojej liście obowiązków. Jeżeli jeszcze się tego nie podjąłeś, zrób to jak najszybciej.

Źródło: Jason Strull / unsplash.com

Czy o lokalnym SEO możemy powiedzieć coś jeszcze?

Co prawda wiąże się to bezpośrednio z opisywaną powyżej usługą Google Moja Firma, jednakże działania NAP SEO, są bardzo dobrym dopełnieniem SEO lokalnego. Twoja, a raczej Twojej działalności wizytówka, na której potencjalny klient otrzymuje informacje, takie jak Twoje imię i nazwisko, adres, na który zarejestrowana jest działalność oraz, rzecz jasna telefon kontaktowy. Prosta i w zasadzie zdigitalizowana wersja klasycznego rozwiązania, realizowanego od wieków, jednak jej skuteczność nie zmalała, a dla nas jako przedsiębiorców, to bardzo duży plus.

Zawsze możesz zdecydować się na oferowane przez Google pakiety – Google Local 3-Pack. Dedykowany jest on wizytówką Google Moja Firma, a jego działanie związane jest z pozycjonowaniem działalności ofiarując topowe pozycje dla Twojej działalności w wynikach wyszukiwania. Moglibyśmy poruszyć jeszcze kwestię 7-mio paku, jednak jest to temat na inny wpis.

Jak usprawnić moje lokalne seo?

Zaprezentowane przez nas porady, są działaniami optymalnymi w kontekście pracy na lokalnym SEO dla Twojej firmy, postępuj w zgodzie z zaleceniami, a z pewnością zauważysz wzmożony ruch ze strony klientów, w nie aż tak szerokiej perspektywie czasu. Podkreślamy, że warto korzystać z udogodnień i rozwiązań wprowadzanych przez Google, gdyż ich działanie rzadko kiedy okazuje się niekorzystne. W najgorszym wypadku, możemy się pomylić i nic nie zyskać, jednak walcząc o klientów na pewno nie stracimy na włożonym w te zmagania trudzie.

Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach, aby brać udział w “batalii”, nieustannie trwającej na konkurencyjnym rynku, skontaktuj się z nami. Nie musisz walczyć sam, wspomożemy Twoje działania, zadbamy o lokalne SEO i nie tylko.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *