Czy linki wewnętrzne na stronie internetowej naprawdę wpływają na SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czy linki wewnętrzne na stronie internetowej naprawdę wpływają na SEO?

Christina Morillo / pexels.com

Z pewnością wiesz już, że budowanie linków zewnętrznych jest podstawą SEO, ale muszą one pochodzić z zaufanych źródeł. Jednak duża część właścicieli stron WWW, nie poświęca zbyt dużej uwagi linkom wewnętrznym w witrynie.

Musisz wiedzieć, że źle wygenerowane linki wewnętrzne negatywnie wpływają na SEO Twojej strony internetowej. Linki wewnętrzne to jedna z najskuteczniejszych strategii SEO, które możesz wdrożyć, aby poprawić ranking w wynikach wyszukiwania Twojej strony WWW.

W tym artykule przyjrzymy się bliżej linkom wewnętrznym, czyli jednym z najbardziej skutecznych i niedocenianych taktyk SEO. Dowiesz się, dlaczego wyszukiwarki tak wysoko sobie ją cenią i jak upewnić się, że wykonujesz dobrze swoje działania…

Link wewnętrzny prowadzi ze strony, na której aktualnie znajduje się użytkownik, do innej zakładki w tej samej domenie. Musisz wiedzieć, że blogi korzystają z nich przez cały czas, aby przekierować użytkowników do powiązanych treści w Twojej witrynie, które mogą być dla nich przydatne.

Wystarczy podlinkować frazę w swoim artykule, o której już wcześniej wspominałeś i w ten sposób użytkownik, będzie mógł przejść do drugiego artykułu na Twojej stronie internetowej. Linki wewnętrzne są przydatne dla użytkowników, pomagając im w łatwym nawigowaniu do odpowiednich treści i poruszaniu się po witrynie. Algorytmy wyszukiwarek zwracają uwagę na takie zabiegi i dzięki temu wydajesz się dla nich bardziej atrakcyjną stroną internetową.

Dlaczego wyszukiwarki cenią sobie linki wewnętrzne na stronie?

Linkowanie wewnętrzne pomoże Ci w szybki i łatwy sposób wznieść się w rankingu wyników wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że linki wewnętrzne zachęcają użytkowników do poruszania się po Twojej stronie internetowej oraz do spędzania większej ilości czasu na niej. Wzrost wyników zaangażowania odbiorców jest wyraźnym wskaźnikiem dla wyszukiwarek, pod kątem jakości treści.

Kiedy strona ma dużą liczbę wewnętrznych linków, wysyła jasny sygnał do algorytmów wyszukiwarek o wartości witryny. Linki pomagają także wyszukiwarkom w odkrywaniu nowych treści. Pamiętaj, że za każdym razem, kiedy dodasz nową treść do swojej witryny, utwórz w niej link wewnętrzny, niezależnie od tego, czy będzie on prowadził na stronę główną, do innego artykułu, czy gdzie indziej.

Jeśli tego nie zrobisz, użytkownicy oraz sam algorytm Google nie będą mogli znaleźć Twojej strony internetowej, ponieważ gdy dodawane są nowe linki wewnętrzne, jest to sygnał dla robotów wyszukiwarek, aby zaindeksowały nowe treści. Pamiętaj, że im lepiej wyszukiwarki rozumieją Twoje treści na stronie WWW, tym lepiej potrafią je uszeregować.

Źródło: Ken Tomita / pexels.com

Najlepsze praktyki dotyczące linków wewnętrznych

Pamiętaj, że linkowanie wewnętrzne, tak jak wszystkie inne działania SEO, muszą być wdrażane strategicznie. Jeżeli dobrze wykonasz swoje działania, to możesz szybko wspiąć się w rankingach wyników wyszukiwania oraz cieszyć się wzrostem ruchu nawet o 40%.

Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, w jaki sposób maksymalne wykorzystać strategię linków wewnętrznych.

  1. Stwórz indeksowalną strukturę linków

Twoja witryna potrzebuje struktury linków indeksowanych, które umożliwiają robotom poruszanie się tam i z powrotem. Linki wewnętrzne powinny przekierowywać do różnych kategorii i podkategorii. Pomoże to zarówno robotom indeksującym, jak i użytkownikom uzyskać łatwy dostęp do potrzebnych treści.

Wskazówki dotyczące tworzenia indeksowalnej struktury linków:

  • upewnij się, że wszystkie Twoje podlinkowane strony są dostępne,
  • żadna strona nie powinna zawierać więcej niż 150 linków wewnętrznych,
  • unikaj linków, które są dostępne tylko dla Javy, czy innych wtyczek.
  1. Odpowiedni tekst kotwicy ma znaczenie

    Tekst zakotwiczenia to słowa kluczowe, do których dołączono adres URL. Musisz wiedzieć, że fraza, której używasz w tekście zakotwiczenia, jest niezwykle ważnym czynnikiem rankingowym. Im bardziej odpowiedni tekst kotwicy w adresie URL, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownicy klikną w link, przejdą do strony i faktycznie zaangażują się w nią. Algorytmy wyszukiwarek również rozumieją tekst zakotwiczenia i używają go do określenia zawartości danej strony.

    Pamiętaj, że wybór właściwych słów kluczowych dla tekstu kotwicy jest niezbędny. Pomagają one pokazać użytkownikom i robotom indeksującym, że strona, na którą zostaną przekierowani, jest odpowiednia. Dlatego za każdym razem, gdy dodajesz nową stronę w swojej witrynie i tworzysz treści, powinieneś dodawać linki wewnętrzne za pomocą odpowiednich słów kluczowych na istniejących stronach.

    Z pewnością dobrą praktyką jest korzystanie z narzędzia Google do znajdowania w witrynie odpowiednich słów kluczowych, których można użyć jako tekstu kotwicy, w którym można użyć wewnętrznych linków.

    Staraj się powtarzać ten proces za każdym razem, gdy publikujesz nowe treści na stronie, a Twoja witryna odniesie sukces!

  1. Wykorzystaj wtyczki w swojej witrynie

Dodawanie linków wewnętrznych samemu może być zadaniem czasochłonnym i frustrującym, dlatego, jeśli korzystasz z WordPress’a, to skorzystaj z niego w celu aktywowania odpowiednich wtyczek z linkami wewnętrznymi, a zobaczysz, jakie stanie się to proste! Może to przyspieszyć i ułatwić wstawianie wewnętrznych linków opartych na słowach kluczowych. Otóż wtyczka sugeruje Ci możliwości linków i sprawia, że ​​jest szybka i łatwa do zastosowania. Opanuj wewnętrzne linki, a przekonasz się, że Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania szybko i zdecydowanie się poprawi.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jak linki wewnętrzne wpływają na pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Mamy nadzieję, że przytoczone przez nas wskazówki pomogą wdrożyć strategię budowania linków wewnętrznych w witrynie. Jeżeli brakuje Ci na to czasu, to może warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *