Czego unikać podczas wyboru agencji SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Czego unikać podczas wyboru agencji SEO?

Life Of Pix / pexels.com

Wybór agencji SEO to bardzo ważna decyzja, która ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki. Często zdarza się, że właścicieli stron internetowych zachęciła gwarancja efektów już po pierwszym tygodniu współpracy, po czym nie osiągnęli oni zapewnianego zwrotu z inwestycji, przez co stracili nie tylko czas i pieniądze, ale też dobry wizerunek w branży.

Na szczęście znalezienie firmy SEO, która może pomóc Ci przenieść swój biznes na wyższy poziom, nie musi być niemożliwym do wykonania zadaniem. Dzięki odpowiednim badaniom i zastosowaniu kilku skutecznych metod będziesz w stanie zidentyfikować agencje, które nie są w stanie zapewnić Ci pożądanych efektów, i zrezygnować ze współpracy z nimi.

Oto kilka elementów, które powinny zachęcić Cię do rezygnacji z zatrudnienia danej agencji SEO:

1. Gwarancja najwyższej pozycji w SERP

Istnieje jedna żelazna zasada, którą koniecznie musisz zapamiętać: firmy SEO, które gwarantują najwyższe rankingi, z pewnością próbują Cię oszukać.

Algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają, więc nie da się perfekcyjnie przewidzieć, jaki wynik optymalizacji można osiągnąć. Nie możesz też kontrolować tego, co robią Twoi branżowi rywale. Okazać się też może, że padniesz ofiarą black hat SEO.

Obietnice dotyczące konkretnych miejsc w rankingu wyszukiwarki nie mają więc żadnego pokrycia w rzeczywistości. Takie szacunki mogą się sprawdzić tylko w przypadku zastosowania technik black hat SEO lub przy użyciu naprawdę mało popularnych słów kluczowych. Niestety, uzyskana w ten sposób pozycja w SERP nie będzie trwała, gdyż Google szybko to zidentyfikuje i ukarze właściciela strony. Powszechnie bowiem wiadomo, że bez zaangażowania i ciężkiej pracy trudno jest osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

2. Mówienie tylko o pieniądzach

Jeśli jedyną kwestią, którą agencja SEO porusza podczas konsultacji, są pieniądze i długość umowy, a nie Twoje cele i pożądane wyniki, zdecydowanie powinieneś zrezygnować ze współpracy.

Oczywiście należy wspomnieć, że żadna wysokiej jakości usługa nie jest bezpłatna, ale odpowiednia agencja SEO będzie dostosowywać techniki do Twoich potrzeb i możliwości. Jeśli jest inaczej, zdecydowanie powinieneś poszukać innej.

Czasami zdarza się, że możliwości finansowe właściciela strony internetowej nie są zbyt duże. Dobra firma SEO powinna wówczas dopasować do nich odpowiednie metody optymalizacyjne, aby wciąż móc zapewnić klientowi jak najlepsze rezultaty.

3. Działania agencji opierają się na kupowaniu linków

Jeśli kiedykolwiek uznasz, że agencja SEO opiera swoje działania optymalizacyjne na kupowaniu linków, od razu zrezygnuj z podejmowania współpracy. Nie możesz bowiem dopuścić, aby Twoja witryna została uznana za niewiarygodną z powodu posiadania podstępnie zdobytych łączy.

Warto też dodać, że jeśli agencja SEO wspomni o zastosowaniu jakiegokolwiek aspektu black hat SEO, warto poszukać innej firmy, gdyż taka współpraca może przynieść Ci więcej strat niż korzyści.

Pamiętaj, że na sukces trzeba nie tylko zapracować, ale też poczekać, więc jeśli specjalista gwarantuje Ci szybkie efekty, możesz być pewien, że stosowane przez niego metody nie spotkają się z aprobatą Google i innych wyszukiwarek.

Zamiast więc kupować linki, postaw na współpracę z zespołem SEO, który zadba o jakość Twoich treści, dzięki czemu inne witryny same zainteresują się linkowaniem do Twojej.

4. Strona internetowa agencji nie jest zoptymalizowana

Przed dokonaniem decyzji odnośnie do wyboru agencji SEO, koniecznie przeprowadź analizę jej strony internetowej. Dzięki temu dokładnie ocenisz jej zaangażowanie. Co bowiem może zagwarantować Ci zespół, który nie jest w stanie zadbać nawet o własną witrynę?

Na co zwrócić szczególną uwagę? Oto kilka elementów:

  • mało treści na blogu,
  • krótkie, niskiej jakości artykuły,
  • brak podstawowych aspektów SEO, takich jak wartościowe linki czy zoptymalizowane nagłówki,
  • niska pozycja na liście wyników wyszukiwania.

5. Agencja nie pyta o Twoje potrzeby

Przed podjęciem współpracy, agencja SEO powinna dokładnie poznać Twoją branżę, aby wiedzieć, jakie techniki optymalizacyjne mogą sprawdzić się najlepiej i jakie przybliżone wyniki może Ci zapewnić.

Każda strategia SEO wymaga bowiem indywidualnego podejścia. Jeśli więc zespół chce rozpocząć wdrażanie konkretnych metod optymalizacyjnych bez wcześniejszego poznania charakterystyki Twojej marki i ustalenia dokładnych oczekiwań, z pewnością nie jest wart uwagi i warto poszukać kogoś innego.

Źródło: Reezky Pradata / pexels.com

6. Brak dobrej komunikacji

Komunikacja na każdym etapie współpracy to podstawowy element, który zapewnić może osiągnięcie najlepszych efektów. Ważne jest zatem, aby agencja SEO zapewniła Ci możliwość bezpośredniego i stałego kontaktu ze specjalistami, którzy odpowiedzą na Twoje pytania, rozwieją wszelkie wątpliwości i uwzględnia pomysły, które powstały w trakcie trwania umowy.

7. Brak osiągnięć

Każdy lubi chwalić się swoimi sukcesami. Jeśli tego nie robi, być może nie osiągnął niczego znaczącego. Dotyczy to również agencji SEO. Zaufanie to podstawa każdej współpracy, a specjaliści są w stanie je uzyskać dzięki okazaniu osiągnięć swoich wcześniejszych klientów.

Zwróć też uwagę na aktualność konkretnych wyników. Jeśli firma chwali się sukcesami sprzed 10 lat, może okazać się, że w ostatnim czasie jej efektywność spadła. Jest to wyraźny sygnał, że podjęcie współpracy z taką agencją nie jest dobrym pomysłem.

Przed podjęciem decyzji odnośnie do zatrudnienia konkretnego zespołu koniecznie zbadaj jego recenzje i zadawaj wiele pytań dotyczących ostatnich sukcesów.

Rozpocznij owocną współpracę już dziś!

Jeśli zdecydujesz się na zatrudnienie doświadczonej agencji SEO, masz dwie opcje: zastosuj się do powyższych wskazówek i przeprowadź dokładny research, który pozwoli Ci znaleźć najlepszy zespół i uniknąć nietrafionych wyborów, albo skontaktuj się z nami! Z naszą pomocą osiągniesz swoje cele, a zastosowane techniki sprawią, że wysoka pozycja w SERP stanie się realna. Nie czekaj więc dłużej – jak widzisz, wybór nie jest aż tak trudny!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *