Co zrobić, aby Google szybciej indeksował stronę internetową?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Co zrobić, aby Google szybciej indeksował stronę internetową?

M&W Studios / pexels.com

Z pewnością używasz na swojej stronie internetowej najbardziej wyszukanych i pasujących do treści słów kluczowych. Mimo to nadal nie wyświetla się ona na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Prawdopodobnie dzieje się tak przez brak zindeksowania jej przez algorytm Google.

Pamiętaj, że jest to najważniejszy czynnik sukcesu Twojej strony internetowej. Bez niego nikt nie zauważy witryny, a tym bardziej nie uzyskasz na niej konwersji. Dlatego właśnie z myślą o Tobie postanowiliśmy przygotować ten artykuł, aby pomóc Ci przejść szybko i łatwo przez proces indeksowania algorytmu Google.

Na czym polega indeksowanie strony internetowej?

Indeksowanie polega na systemowym sprawdzaniu plików dostępnych w internecie. Robot indeksujący Google stale przeszukuje sieć w poszukiwaniu nowych treści i przechowuje każdą znalezioną stronę w swojej bazie danych. Jeżeli chcesz zaistnieć w branży, to ważne jest, aby algorytm zauważył Twoją witrynę.

Kiedy użytkownik wchodzi w wyszukiwarkę Google i wyszukuje konkretne zapytanie, Google zwraca mu wyniki złożone właśnie z zaindeksowanych w jego pamięci stron. Google następnie klasyfikuje te strony zgodnie z ich trafnością w wynikach wyszukiwania. Dlatego nawet jeśli tworzysz najlepsze treści na stronie internetowej, ale nie zostaną one zindeksowane przez algorytm, to niestety Twoja praca idzie na marne. Można wyróżnić trzy etapy indeksowania witryny internetowej:

  1. Pierwszy etap

W tym etapie wyróżnia się samo początkowe skanowanie witryny. Kiedy algorytm wykryje nowy adres URL, to szybko skanuje daną zawartość. Podczas skanowania strony WWW roboty biorą pod uwagę zarówno treść na stronie, jak i inne techniczne czynniki, które wpływają na pozycjonowanie witryny.

  1. Drugi etap

Na tym etapie rozpoczyna się filtrowanie danej zawartości strony internetowej. Tutaj najważniejszy jest sam tekst w witrynie, który algorytm zaczyna kategoryzować. W przypadku obrazów, filmów i innej tego typu zawartości trudno jest wyszukiwarce zindeksować stronę, dlatego należy zadbać o tekst alternatywny. Warto stosować krótkie opisy i słowa kluczowe, które pomogą szybciej zindeksować zawartość strony WWW.

  1. Trzeci etap

Ostatnim etapem jest końcowe pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Użytkownik, wpisując konkretną frazę w pasek wyszukiwania, znajduje najbardziej wyselekcjonowane wyniki, które Google wcześniej dla niego zindeksował. Od tego, na której pozycji znajdzie się Twoja witryna, zależy wiele czynników, np. frazy kluczowe, responsywność witryny czy lokalizacja.

Źródło: Fox / pexels.com

Jak pomóc algorytmowi Google szybko zindeksować witrynę?

Jeżeli zauważyłeś, że Twoja strona internetowa nie jest zindeksowana przez algorytm wyszukiwarki, to czas to zmienić. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić:

  1. Stwórz mapę swojej witryny

To najważniejsza część Twojej strony internetowej, ponieważ jest to zbiór wszystkich podstron znajdujących się w witrynie. Mapa pozwala wyszukiwarkom zrozumieć, które strony w Twojej witrynie są najważniejsze. Pamiętaj, że dodanie mapy witryny może przyspieszyć proces indeksowania.

  1. Usuń strony niskiej jakości

Niska jakość treści w witrynie może zmniejszyć częstotliwość indeksowania jej przez algorytm Google. Tworząc swoje strony z unikalną i zoptymalizowaną zawartością, upewnij się, że niska jakość nie będzie negatywnie wpływać na Twoje wysiłki.

Wystarczy, że zablokujesz strony z plikami robots.txt, usuniesz niepotrzebne niskiej jakości witryny czy ustawisz dla określonych stron opcję NOINDEX.

  1. Stosuj wysokiej jakości linki

Aby poruszać się po dostępnych witrynach, algorytmy wyszukiwarek używają istniejących na nich linków. Jeśli Twoja strona WWW ma już wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, użyj jej zawartości do tworzenia wewnętrznych linków, które przekierowują roboty do nowszych lub rzadziej odwiedzanych stron w Twojej witrynie.

Jednak stale analizuj i upewniaj się, że stosowane przez Ciebie linki są wysokiej jakości i odpowiednio dopasowane do treści, ponieważ w innym przypadku będą one wpływały negatywnie na proces indeksowania witryny.

  1. Unikaj zablokowanych stron

Musisz wiedzieć, że jeśli posiadasz w swojej witrynie zablokowaną stronę to, mimo że dodasz ją do stworzonej przez siebie mapy, algorytm Google i tak jej nie zobaczy, więc nie zacznie jej indeksować. Jeśli plik robots.txt zawiera funkcję „blokowania indeksowania”, roboty mogą pominąć całą zawartość witryny.

Podsumowanie

Indeksowanie strony internetowej przez algorytmy Google to ważny czynnik pozycjonowania jej w wyszukiwarce. Jest ono podstawą do tego, aby witryna była dostępna dla innych. Dzięki temu możesz generować ruch na stronie WWW. Jeżeli nie znajdzie się ona w wynikach wyszukiwania, to tak naprawdę w ogóle ona nie istnieje.

Mimo że algorytm wyszukiwarki działa w sposób automatyczny, warto czasem mu pomóc, właśnie poprzez takie działania, jakie wymienione zostały w tym artykule. Dzięki temu szybciej zobaczysz oczekiwane rezultaty.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie pomożemy Ci odkryć skuteczną strategię SEO.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *