Co to jest wizytówka Google i jak ją pozycjonować?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Co to jest wizytówka Google i jak ją pozycjonować?

Pixabay/pexels.com

Po utworzeniu witryny, aby dotrzeć do użytkowników i poprawić SEO, musisz umieścić swoją firmę w Mapach Google. Sprawdź, co to jest wizytówka Google i jak ją pozycjonować!

Czy Twoja firma pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to czy plasuje się w pierwszych pozycjach tych wyników? Jeśli nie, bardzo ważne jest, aby poświęcić czas na optymalizację witryny i promować swoją pozycję w Google Maps. Co to jest wizytówka Google? Jak najlepiej przeprowadzić pozycjonowanie wizytówki Google moja firma? W tym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania.

SEO Twojej firmy w Mapach Google poprawia widoczność biznesu dla obecnych i potencjalnych klientów. Ulepszenie lokalnego SEO wymaga zatem zestawu technik skutecznych dla tego typu wyszukiwań. Obecnie Google integruje wyniki map z wyszukiwaniem organicznym. Oznacza to, że jeżeli Twoja firma pojawi się w pakiecie lokalnym, będzie się cieszyć wyższym współczynnikiem klikalności i wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania Google. Ale jak osiągnąć ten cel? Kluczem jest optymalizacja strony pod kątem lepszego pozycjonowania wizytówki Google Maps zarówno dla komputerów stacjonarnych, jak i mobilnych.

Co to jest wizytówka Google i marketing lokalny?

Google Moja Firma to platforma, która umożliwia firmom i instytucjom zarządzanie swoją lokalną obecnością w internecie. Platforma ta umożliwia profesjonalistom obecność w geolokalizowanych wynikach wyszukiwania w Google i Google Maps. Wizytówka Google to plik, który grupuje wszystkie informacje o Twojej firmie, które są najbardziej poszukiwane przez internautów: numer telefonu, godziny otwarcia, jak dojechać, opinie konsumentów itp.

Uruchomione w 2005 roku Mapy Google są jednym z głównych narzędzi do lokalizowania firm i lokali na mapie. Ta bezpłatna usługa jest łatwa w użyciu i oferuje 99% zasięgu globalnego, czyli prawie całej planety. Obecnie wizytówka Google Moja Firma stała się niezbędnym narzędziem dla wszystkich biznesów, które chcą poprawić swoje lokalne SEO. Mapy Google to bezpłatna usługa, dzięki której Twoja firma będzie widoczna lokalnie. Jeśli jednak zastanawiasz się, jak pozycjonować firmę w Google Maps, nie martw się, to prostsze niż się wydaje.

Google geolokalizuje użytkowników Internetu za pomocą ich adresu IP i bierze pod uwagę ich położenie geograficzne podczas wyświetlania wyników. Jeśli mieszkasz w Nowym Jorku i szukasz fryzjera, Google pokaże Ci adresy w tym samym mieście, bez konieczności określania przez Ciebie, gdzie szukasz tej usługi.

Wraz z pojawieniem się Map Google i pewnych zmian operacyjnych w Google (w tym wzrost znaczenia, jakie wyszukiwarka nadaje lokalizacji), powstał marketing zajmujący się lokalnym pozycjonowaniem wyników Google. Wynika to z tego, że od kilku lat wyszukiwarka przywiązuje większą wagę do położenia geograficznego.

Google Moja Firma — pozycjonowanie, które zapewnia ruch lokalny

Pozycjonowanie w Google stale ewoluuje i jest coraz bardziej lokalne, co oznacza, że użytkownicy w pierwszej kolejności trafiają na firmy, które znajdują się w pobliżu ich lokalizacji. W ciągu ostatnich dwóch lat wyszukiwania lokalne wzrosły dziesięciokrotnie.

Warto zatem zadbać o pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma, aby upewnić się, że klienci, którzy szukają Twoich usług i którzy są w pobliżu, mogą Cię łatwo znaleźć. Tworząc wizytówkę w Google Moja Firma (GMF), zostaniesz poproszony o podanie adresu firmy, co ułatwi Google i internautom zlokalizowanie Cię. Twój biznes będzie mógł być wtedy widoczny w Google Maps!

Twoi obecni i potencjalni klienci korzystają z wizytówek Google, aby:

  • poznać dokładną lokalizację sklepu/firmy,
  • poznać godziny otwarcia,
  • dowiedzieć się, czy dana usługa jest dostępna,
  • poznać opinie innych klientów.

Pozycjonowanie GMF, a wyniki w Google

Gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie za pomocą słowa kluczowego + miasta w Google (przykład: fryzjer Kraków), wyszukiwarka może wyświetlić u góry pierwszej strony mapę Google Maps z wyróżnieniem trzech kart Google Moja Firma. W wyszukiwaniu „fryzjer” Google oferuje użytkownikowi sortowanie według oceny lub czasu. Ważne jest zatem, aby uzupełnić i zaktualizować plik wizytówki Google Twojego biznesu. Pamiętaj też, że ocena Twojej firmy może mieć wpływ na pozycjonowanie, a ostatecznie na decyzję potencjalnego klienta.

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie SEO, które może pomóc Twojej firmie pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google i Google Maps. Stworzenie wizytówki umożliwi Ci poinformowanie potencjalnych klientów o godzinach otwarcia, usługach, nowościach. To też świetny sposób, aby pochwalić się rekomendacjami od innych klientów.

Jak dodać swoją firmę do Google Maps?

Aby móc wdrożyć pozycjonowanie wizytówki swojej firmy, musisz najpierw dodać ją do Google Maps. Google Moja Firma pozwala nie tylko na integrację z Mapami Google. Daje również możliwość interakcji z użytkownikami (udostępnianie zdjęć i odpowiadanie na komentarze/opinie). Po zarejestrowaniu wszystkie dane Twojej firmy pojawią się w Google, wyszukiwarce Google i Mapach Google. Z tego narzędzia możesz również udostępniać swoje informacje na Facebooku.

Jak dodać firmę do Google Maps – Wizytówka firmy?

  1. Zaloguj się na swoim koncie Google, a następnie przejdź do Google Maps.
  2. Znajdź na mapie lokalizację swojej firmy, najedź na to miejsce kursorem i kliknij prawy przycisk myszy. Następnie z menu wybierz opcję „Dodaj swoją firmę”.
  3. Zostaniesz odesłany na stronę Google Moja Firma, gdzie będziesz mieć możliwość dodania swojej firmy do Google Maps.
  4. Na początku konieczne jest wpisanie nazwy, która będzie widoczna dla wszystkich.
  5. Kolejny krok to wyrażenie zgody na dodanie lokalizacji Twojej firmy do Google (zalecane głównie dla biznesów działających stacjonarnie).
  6. W wyświetlonym polu podaj dokładny adres, pod którym znajduje się Twój biznes. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli w prosty sposób wyznaczyć trasę dojazdową lub odnaleźć Cię, będąc w pobliżu.
  7. W podanej lokalizacji może być już zapisana jakaś firma. Jeśli należy ona do Ciebie, po przejściu specjalnej weryfikacji będziesz mieć możliwość edycji tej wizytówki. Jednak jeśli wyświetlona firma nie jest Twoja, zaznacz pole “Ta opcja nie pasuje”, dzięki czemu będziesz mógł dodać nową firmę do danej lokalizacji.
  8. W kolejnym kroku możesz wyznaczyć obszar, który obsługuje Twoja firma.
  9. Przypisz działalność swojej firmy do jednej z dostępnych kategorii (np. usługi prawne), aby najlepiej opisać swoją działalność.
  10. W kolejnym ekranie będziesz mógł podzielić się danymi kontaktowymi, które chcesz udostępnić w wizytówce Google.
  11. Ostatnim krokiem jest poprawna weryfikacja przez Google, po której przejściu zostaniesz przekierowany do Google Business, czyli GMF.

Mimo że rejestracja w Google Moja Firma zapewnia dobrą widoczność, musisz także wykorzystać inne sposoby pozycjonowania firmy w Google Maps. Działasz w wysoce konkurencyjnej branży? Ważne jest, aby ocenić swój potencjał SEO i określić intensywność działań, które należy podjąć w celu polepszenia pozycji w Google.

Wizytówka Google — pozycjonowanie

Widoczność firmy w Google Maps to bezpłatna usługa udostępniana przez Google Moja Firma. Aby jednak uzyskać dobre wyniki, należy zadbać o pozycjonowanie wizytówki.

Oto kilka wskazówek, jak poprawić pozycjonowanie wizytówki Google:

Spójność podstawowych informacji

Nazwa Twojej firmy musi być taka sama jak na Twojej witrynie, stronie na Facebooku, w katalogach lub innych treściach, w których pojawia się Twój biznes. W związku z tym nie możesz np. nazywać siebie „konsultantem” na Facebooku, a „doradcą” na mapie Google. Zaleca się, aby wszędzie pracować z tą samą nazwą. Numer telefonu, adres, godziny pracy i opis (jeśli to możliwe) również powinny być takie same. Upewnij się, że jesteś konsekwentny. Jeśli chodzi o analizę podstawowych informacji, Google zwraca szczególną uwagę na to, czy prowadzisz poważną firmę. Jeśli na Facebooku informujesz, że Twój sklep jest otwarty w sobotę, ale na Twojej stronie jest inna informacja, może pojawić się problem.

Lokalne dane, a pozycjonowanie wizytówki

Google chce mieć pewność, że jesteś podmiotem lokalnym. Twój adres zostanie zweryfikowany, pamiętaj zatem, aby podać prawdziwy. Po raz kolejny musisz zwrócić uwagę na swoje lokalne pozycjonowanie Google Moja Firma.

Wizytówka Google — pozycjonowanie poprzez optymalizację

Stwórz opis, który będzie zawierał wszystkie ważne dla Twojego biznesu słowa kluczowe. Powinien on być łatwy do odczytania, w formie akapitu ciągłego tekstu opisującego wszystkie Twoje usługi. Nie zapomnij także dodać zdjęć do swojej wizytówki Google.

Bez względu na to, czym zajmuje się Twoja firma, ludzie chcą oglądać zdjęcia.

Dodatkowo, jeśli ich nie dodasz, Twoja wizytówka będzie źle wyglądać. Profile bez zdjęć są zatem znacznie trudniejsze do dobrego wypozycjonowania w wynikach wyszukiwania.

Odpowiednia kategoria to podstawa

Używaj jak największej liczby odpowiednich kategorii. Nie dodawaj więc kategorii, która Cię nie dotyczy, bo tylko Ci to zaszkodzi (w rzeczywistości zmniejszy to trafność Twojej wizytówki).

Opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie GMF

Dla Google system ocen jest punktem odniesienia. Oprócz wykazania się profesjonalizmem pozytywne recenzje zwiększą Twoją lokalną widoczność. W rzeczywistości liczba i częstotliwość pojawiania się nowych recenzji (niekoniecznie pozytywnych) jest niezwykle ważna. Natomiast średnia ocena (świadcząca o zadowoleniu klientów), także ma znaczenie.

Jeśli otrzymasz złą opinię, odpowiedz na nią i spróbuj wyjaśnić sytuację. Zawsze bądź uprzejmy, ponieważ Twoi przyszli klienci przeczytają tę odpowiedź.

Zadbaj o linkowanie i obecność w innych katalogach

Jedną z najważniejszych rzeczy dla Google jest to, jak poważna wydaje się Twoja firma. Jak wspomniano wcześniej: dane dotyczące Twojej firmy powinny być spójne (na przykład wszędzie te same godziny otwarcia).

Inną metodą wykazania wysokiej jakości usług, świadczonych przez Twoją firmę jest umieszczenie jej w katalogach biznesowych. Google doceni obecność Twojej witryny zarówno w darmowych, jak i płatnych katalogach (niektóre płatne mają bardzo dobrą reputację w oczach Google).


Źródło: cottonbro/pexels.com


Ponadto Google doceni fakt, że Twoja witryna lub strona Google Moja Firma są wymienione w zasobach dotyczących Twojej domeny. Na przykład, dla sprzedawcy jabłek wzmianka na stronie lokalnych producentów będzie korzystna.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.